Οἱ μετανάστες στὴ Ρωμαϊκὴ Αὐτοκρατορία

Ἡ Ρωμαϊκὴ Αὐτοκρατορία πρὶν ἀπὸ τὴν εἰρηνικὴ εἴσοδο στὰ ἐδάφη της ἑκατοντάδων χιλιάδων ἀπελπισμένων μεταναστῶν ἀπὸ τὸν Βορρᾶ :

ConstantineEmpire

κατὰ τὴν ἄφιξή τους,

Invasions_of_the_Roman_Empire_1

καὶ μετὰ τὴν ἄφιξή τους,

στὰ 475:

Roman-Empire_475ad

στὰ 477:

RE477

Ὥσπου στὴ δεκαετία τοῦ 520 ἔπαψε νὰ ὑπάρχει (σαράντα χρόνια πρίν) Ρωμαϊκὴ Αὐτοκρατορία στὴ Δύση:

rome after

Ἡ ἀναφορὰ σὲ «ἀπελπισμένους μετανάστες» δὲν εἶναι εἰρωνικὴ εἰς βάρος τῶν σημερινῶν μεταναστῶν, ἀλλὰ εἰς βάρος τῶν σημερινῶν αὐτοαποκαλούμενων ἢ αὐτονομιζόμενων ἀνθρωπιστῶν, ποὺ ξεχνᾶνε ὅτι στὴν περίοδο γιὰ τὴν ὁποία γίνεται λόγος οἱ μεταναστεύσεις τῶν Βαρβάρων ἔγιναν ὅπως καὶ τώρα, κυρίως λόγω τῆς πίεσης (ἐπιδρομές, πόλεμοι κ.λπ.) ποὺ ἀσκοῦσαν στοὺς κατοπινοὺς μετανάστες διάφοροι λαοὶ τῆς Εὐρασίας (Οὗννοι κ.ἄ.).

Οἱ ἀνθρωπιστὲς αὐτοὶ εἶναι ἱκανοὶ νὰ βλέπουν μόνο μέχρι τὴ μύτη τῆς ἀτομικῆς ἀπαλλαγῆς τους ἀπὸ τὶς προσωπικὲς ἐνοχές τους καὶ τὰ ψυχικά τους δράματα, πραγματικὰ καὶ φανταστικά. Τί συνεπάγεται ἡ μία καὶ ἡ ἄλλη πολιτικὴ ἐπιλογή (προάσπιση συνόρων ἢ de facto κατάργησή τους), οὔτε ποὺ θέλουν νὰ τὸ ξέρουν.

Εἶναι τὸ ἄλλοθι καὶ ἡ καλὴ συνείδηση τῆς Δύσης. Θὰ κλάψουν δημόσια ποὺ οἱ ἄκαρδοι Ἕλληνες δὲν θέλουν -ὅσο κι ἂν ἀγνοοῦν τὴν ἱστορία, διαισθάνονται τί συμβαίνει σὲ τέτοιες περιπτώσεις- ἡ χώρα τους νὰ ἔχει τὴ μοίρα τῆς δυτικῆς Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας.

Ὑποθέτω ὅτι στὰ 406 μ.Χ. δὲν ὑπῆρχαν τόσο ἀφελεῖς δυτικοὶ Ρωμαῖοι ὥστε νὰ κλαῖνε ὄχι γιὰ τὴ δική τους μοίρα ὑπὸ τοὺς Βαρβάρους, ἀλλὰ γιὰ τοὺς φτωχοὺς κυνηγημένους Βάρβαρους.

Πάνω ἀπ’ ὅλα νὰ ἔχεις καλὴ συνείδηση. Πάνω ἀπ’ ὅλα. Τίποτε ἄλλο

Advertisements
This entry was posted in Ύστερη Αρχαιότητα, Ρωμαίοι and tagged , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Οἱ μετανάστες στὴ Ρωμαϊκὴ Αὐτοκρατορία

  1. Ο/Η coerdia λέει:

    Βέβαια, αν θέλουμε να είμαστε συνεπείς, θα έπρεπε να διερευνήσουμε και το τι πίστευαν οι Ρωμαίοι για τον εαυτό τους και το Θεό σε κάτι τέτοιες περιστάσεις, σωστά; Κι επίσης καλά η συνείδηση του ενός, η συνείδηση των πολλών τι λέει; Του δε λόγου όντος κοινού, που έλεγε και ο Herr K. κάποτε. Καλησπέρα.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η chronographiae λέει:

      Ἡ Romanitas πλέον συμπεριελάμβανε τὴν Christianitas ἢ ταυτιζόταν μὲ αὐτήν.

      Ἢ ὅπως λέει ὁ P. Brown: Ὁ ἀσπασμὸς τοῦ χριστιανισμοῦ ἀπὸ Ἕναν Ρωμαῖο αὐτοκράτορα δὲν θὰ μποροῦσε νὰ συμβεῖ -ἤ, ἂν συνέβαινε, θὰ ἀποκτοῦσε ἕνα τελείως διαφορετικὸ νόημα- ἂν δὲν εἶχε προηγηθεί, ἐπὶ δύο γενιὲς ὁ ἀσπασμὸς τῆς κουλτούρας καὶ τῶν ἱδανικῶν τοῦ ρωμαϊκοῦ κόσμου ἀπὸ τὸ χριστιανισμό.

      Ἢ, ἀπὸ τὴν ἄρνηση οποιασδήποτε ἐνεργοῦ συμμετοχῆς στὴν αὐτοκρατορία (πέρα ἀπὸ τὴν προσευχὴ καὶ τὶς τυπικὲς υποχρεώσεις) στὴν ἄποψη ὅτι «ὁ χριστιανισμός ἦταν ἡ μόνη ἐγγύηση αὐτοῦ τοῦ πολιτισμοῦ»

      Πράγματα ἢ προβλήματα ἀναμενόμενα ἀπὸ τὴ στιγμὴ ποὺ ὁ Χριστιανισμός μεγάλωσε καὶ δυνάμωσε, στὰ ὁποῖα ἔπρεπε νὰ ἀπαντήσει εἴτε μὲ τὶς ἀπαντήσεις τοῦ 1ου αἰ. εἴτε μὲ νέες

      Μου αρέσει!

  2. Ο/Η coerdia λέει:

    Καλημέρα (κι από εδώ). Δεν αναφέρομαι στην ρωμαϊκότητα αλλά σε παλιότερες (εβραϊκές) ιδέες που έλεγαν κάτι για σάκκους, στάχτες στα πρόσωπα και κάτι τέτοια. Και προσωπικά προτιμώ να το βλέπω έτσι. Άρα είναι τρόπον τινά υποχρέωση η βοήθεια πρώτα για λόγους εξιλασμού. Έτσι κι αλλιώς οι δοκιμασίες είναι εκ Θεού κι ο Θεός αν θέλει τα διορθώνει όλα, εκτός κι αν δεν το πιστεύετε αυτό. Επίσης σε κάθε περίπτωση μην ξεχνάς ότι οι πρόσφυγες από τη Συρία ή το Αφγανιστάν π.χ. διώκονται από το Ισλαμικό Κράτος. Γιατί θα πρέπει να αφήσουμε π.χ. το ΙΣΙΣ να κάνει ό,τι θέλει; Και τέλος, οι συνθήκες οι τωρινές, συνθήκες ακραίας παγκοσμιοποίησης, δεν είναι ίδιες προφανώς με εκείνες των πρώτων αιώνων μ.Χ. κι εννοώ κυρίως την οικονομία κι όχι τους πολιτισμούς κτλ. Πρέπει (αν μπορείς) να προσέχεις με ποιούς συμμαχείς και κυρίως ταξικά. Σαλόμ προς το παρόν.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η chronographiae λέει:

      Καλημέρα,
      αὐτὸ μὲ τὸν Θεὸ ποὺ τὰ διορθώνει ὅλα εἶναι λίγο μαγικό. Φυσικὰ καὶ μπορεῖ ἀλλὰ δὲν τὸ κάνει. Τὸ ἴδιο ἔλεγε κι ὁ Φιλαλή, ὅταν τοῦ ἔλεγα γιὰ τὸν στρατό: ὅτι μπορεῖ νὰ στείλει σφῆκες στοὺς ἐχθροὺς ὅπως ἔστειλε παλιά. Κάθε μέρα δὲν εἶναι Πασχαλιά, καὶ οἱ ἐπεμβάσεις τέτοιου βαθμοῦ εἶναι ἐνδεικτικές τῆς δυνατότητας. Ἄλλωστε ἡ θέση πὼς ὅ,τι γίνεται εἶναι γιὰ καλὸ εἶναι θεολογικὰ παρακινδυνευμένη, φιλοσοφικὰ δὲ δικαιώνει κάθε κατάσταση. Εἶναι σὰν τὸ κάρμα, καλὰ παθαίνεις καὶ τὸ ὑφίστασαι καὶ δὲν πρέπει νὰ σὲ βοηθήσω εἰδάλλως δὲν θὰ ξεπληρώσεις τὸ κακὸ κάρμα. Ὁμοίως καὶ ὅσα παθαίνουν οἱ μετανάστες, οἱ πληγέντες ἀπὸ τσουνάμι κ.ο.κ.
      Γιὰ τὸ τί εἶναι ἡ βοήθεια: Μπορεῖ νὰ εἶναι ὑποχρέωση, ἀπόπειρα ἐξιλασμοῦ κ.λπ. ἀλλὰ τὰ ὅριά της εἶναι ὅτι «δὲν μπορεῖς νὰ ροκανίζεις τὸ κλαδὶ στὸ ὁποῖο κάθεσαι», δὲν μπορεῖς νὰ ὑποσκάπτεις τὰ θεμέλιά σου συνεχῶς. Δίνοντας χῶρο, δεχόμενος ὅσους ἔρχονται κ.λπ. δὲν λύνεις τὸ πρόβλημα (ἄλλα 5 δισεκατομμύρια περιμένουν τὴ σειρά τους), ἁπλῶς τυχαῖα σώζεις κάποιους καὶ καταστρέφεσαι τόσο ὥστε δὲν μπορεῖς πλέον νὰ σώσεις κανέναν. Καὶ ἂν ἦταν θέμα ἀτομικῆς αὐτοκαταστροφῆς, «ἂς καταστραφῶ ἀρκεῖ νὰ κάνω τὸ καλό», τότε δὲν ὑπάρχει ἀντίρρηση. Ἄλλωστε, «δὲν εἶναι σωστὸ νὰ παίρνεις τὴν τροφὴ ἀπὸ τὰ παιδιά σου… κ.λπ.»
      Ὅλοι οἱ μετανάστες στὴν πρώτη γενιὰ εἶναι κακοὶ Μουσουλμάνοι, δηλαδὴ ἀδιάφοροι, ἀνεκτικοί κ.λπ. Στὴν δεύτερη καὶ τρίτη γενιὰ ἐπανέρχονται οἱ ἀναμνήσεις, οἰκογενειακὲς καὶ ἱστορικές. Καὶ στὸ κάτω-κάτω, ἂν ἔχουν ἐπιλέξει μιὰ κοινωνία καὶ ἕνα ἰσλαμικὸ κοσμοσύστημα στὸ ὁποῖο γίνονται ἀποκεφαλισμοὶ χωρὶς κανεὶς νὰ κουνᾶ τὸ δαχτυλάκι του (οὔτε νὰ κάτσει νὰ πολεμήσει σὰν τοὺς Κούρδους), δὲν εἶναι λόγος νὰ τὸ ἐπωμιστοῦμε ἐμεῖς.

      Μου αρέσει!

  3. Ο/Η coerdia λέει:

    Δεν είπα πως ό,τι γίνεται είναι για το καλό, αλλά για τις σφήκες συμφωνώ με τον Φιλαλήθη. Και τότε πάρε εδώ και τον Τραμπ με έναν αετό για να τον ανεχτείς κι εσύ (με το συμπάθειο):
    http://time.com/trump/?xid=newsletter-brief

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s