Ἀπὸ τὸ βιβλίο του Ἡ ἀναγκαιότητα τῆς μαρτυρίας, στὸ ὁποίο ὑπάρχουν δυὸ ὡραῖα ἐκτενὴ κεφάλαια ἀφιερωμένα στὸν Κονδύλη. Ὁ Γκανᾶς εἶναι ἱερέας καὶ ἀπ’ ὅ,τι φαίνεται, ἦταν φίλος τοῦ Κονδύλη. Ἡ ἀπὸ χριστιανικὴ σκοπιὰ ἑρμηνεία του εἶναι πολὺ πιὸ ἐνδιαφέρουσα ἢ γόνιμη ἀπὸ ἄλλες ἀντίστοιχες (κι ἐνίοτε κουραστικὲς καὶ βερμπαλιστικὲς) ἑρμηνεῖες, ὅπως αὐτὲς τοῦ Γιανναρᾶ, τοὺ Θ. Ζιάκα ἢ τοῦ Γ. Ἰωαννίδη. Στὸ ἀπόσπασμα ποὺ παραθέτω ἀναφέρεται στὸ ζήτημα τῆς σχέσης, ὅπου δείχνει -πιστεύω- ὅτι ἡ νεορθόδοξη ἀναφορὰ στὴ σχέση κι ὁ ἐκθειασμός της εἶναι χριστιανικὰ λαθεμένος.