Ἡ «ὀρθότερη ἑρμηνεία τῶν Ἀρχαίων»

Πρόχειρη σκέψη

Ποιὰ εἶναι ἡ αὐθεντικότερη ἑρμηνεία τῶν Ἀρχαίων Ἑλλήνων; Ἐννοῶ, ἐκείνη ποὺ εἶναι πιὸ κοντὰ σὲ αὐτούς, λιγότερο αὐθαίρετη καὶ ἄσχετη μὲ τὶς στοχεύσεις τους, τὰ ἰδανικά τους κ.ο.κ.

Ὁ Καστοριάδης λίγο-πολὺ ὑποστηρίζει ὅτι εἶναι ἡ Δυτική γιατὶ οἱ ἄλλες δυό -ἡ Βυζαντινὴ καὶ ἡ Ἀραβοϊσλαμική- δὲν ἀσχολήθηκαν μὲ τὸ ζήτημα τῆς πολιτικῆς αὐτονομίας. Ὅμως, ἡ ἐνασχόληση τῶν Δυτικῶν μὲ τὴν αὐτονομία εἶναι ἕνα πολὺ μικρὸ κλάσμα τῆς συνολικῆς τους ἐνασχόλησης μὲ τοὺς Ἕλληνες. Ἡ ἐνασχόληση μὲ τοὺς Ἕλληνες ξεκινᾶ ἀπὸ τὸν 11ο αἰ. (ἴσως, γιατὶ μπορεῖ νὰ φέρει μαρτυρίες γιὰ ἀκόμη πιὸ παλαιὰ ἐνασχόληση), ἐνῶ οἱ πρῶτες σημαντικὲς ἀναφορὲς τῶν Δυτικῶν στὴν ἀρχαία ἄμεση δημοκρατία ὡς πολιτικὸ πρότυπό τους εἶναι ζήτημα ἂν ἀνάγονται πρὶν ἀπὸ τὸν 18ο αἰ. Καὶ σίγουρα, δὲν ἀφοροῦν τὴν ἀθηναϊκὴ ἄμεση δημοκρατία ὡς πρότυπο οἱ περισσότερες ἀναφορὲς στοὺς Ἀρχαίους μετὰ τὸν 18ο αἰώνα, κάθε ἄλλο.

Advertisements
This entry was posted in Άραβες, φιλοσοφίες, Αρχαιότητα, Αριστερά, Δυτικοί, Δύση, Ρωμανία and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s