Δεξιὰ φιλοτουρκικὴ ἀφέλεια

Σὲ προηγούμενη ἀνάρτηση, ἔκανα λόγο γιὰ τὴν ἀφέλεια τῶν φιλελεύθερων καὶ τῶν Ἀριστερῶν σχετικὰ μὲ τοὺς Τούρκους, καὶ τί συνέπειες ἴσως θὰ ἔχει αὐτή. Ἂς ἀναφερθῶ στὴν ἀντίστοιχη ἀφέλεια τῶν Δεξιῶν.

Ὁ συνομιλητὴς ἦταν δεξιὸς ποὺ εἶχε πέσει ἀπὸ τὰ σύννεφα γιὰ ὅσα ἔκανε ὁ Σαμαρᾶς ὡς πρωθυπουργὸς μὴ τηρώντας τὶς ἀντιμνημονιακὲς διακηρύξεις του, καὶ μοῦ εἶπε ὅτι τώρα θὰ ψηφίσει τὴ Χ.Α. Τοῦ λέω γιὰ τὸ γήπεδο τῆς ΑΕΚ ποὺ θὰ τὸ ποῦν «Ἁγιὰ Σοφιά», γιὰ νὰ τὸν τσιγκλίσω. Στὸ τέλος, μοῦ λέει «Νὰ πᾶς στὴν Κωνσταντινούπολη, νὰ δεῖς τὴν Ἁγία Σοφία». Τοῦ λέω ὅτι δὲν ὑπάρχει περίπτωση νὰ πάω στὴν Τουρκία τουρίστας. Καὶ μοῦ ἀρχίζει μετὰ τὸ πόσο καλοὶ καὶ φιλικοὶ εἶναι οἱ Τοῦρκοι μαζί μας καὶ ὅτι δὲν τὸ περίμενε αὐτό, ἐνάντια «σὲ ,τι ξέρουμε/μᾶς λένε», καὶ οἱ ἄλλοι ἄρχισαν τὰ πόσο πλούσιοι εἶναι στὴν Τουρκία καὶ τὰ λοιπὰ κοινότοπα.

Ἐκεῖ ἡ συζήτηση τελείωσε. Γιατὶ ἀλλιῶς θὰ ἔπρεπε νὰ τοῦ/τοὺς πῶ ὅτι «φυσικὰ καὶ οἱ Τοῦρκοι εἶναι εὐγενικοὶ μαζί μὲ τοὺς Ἕλληνες τουρίστες: Ἂν κάποιος ἔρθει, σοῦ σφάξει τὴ μισὴ οἰκογένεια καὶ πάρει τὸ σπίτι σου, καὶ ἔπειτα ἐσὺ τὸ ἐπισκέπτεσαι ὡς ξένος/τουρίστας, ὁ σφαγέας καὶ κλέφτης θὰ σὲ φλομώσει στὴν εὐγένεια, ἀλλὰ θὰ εἶσαι τὸ κορόιδο». Ἀλλὰ τώρα, τί περιμένεις ἀπὸ δεξιοὺς καὶ φιλότουρκους; Μιὰ ζωὴ τὰ ἴδια, ὅπως τὸ 1920. Ἂν οἱ Ἀριστεροὶ παραμυθιάζονται φανατικὰ μὲ δυτικὲς ἰδεοληψίες περὶ συναδέλφωσης τῶν λαῶν, στοὺς Δεξιοὺς ἀρκεῖ ἕνα φιλικὸ χτύπημα στὴν πλάτη, μιὰ γλυκομάτα Τουρκάλα ποὺ χορεύει τσιφτετέλι, ἡ περιποίηση τοῦ τούρκου ξενοδόχου, ἕνα μπουζούκι, γιὰ νὰ τοὺς κάνει φιλότουρκους.

Ἀποτελεῖ παρεξήγση ἡ ἄποψη ὅτι ἕνας κοινωνικὰ συντηρητικὸς διαθέτει μεγαλύτερη ἱστορικὴ μνήμη ἀπὸ τοὺς Ἀριστερούς. Γιὰ νὰ ἀνατρέξω στὴν Τουρκοκρατία, οἱ σημερινοὶ Δεξιοὶ σὲ γενικὲς γραμμὲς εἴτε εἶναι ἀπόγονοι Κοτζαμπάσηδων εἴτε οἱ ὑποτακτικοί τους εἴτε ἀπολίτικοι. Οἱ Κοτζαμπάσηδες κι οἱ ὑποτακτικοί τους ἔπρεπε νὰ τὰ ἔχουν καλὰ μὲ τοὺς Τούρκους ἀκόμη κι ἂν δὲν ἤθελαν, ἀλλὰ φυσικὰ ὑπῆρχε καὶ μιὰ μερίδα τους ποὺ ἤθελε. Δὲν θέλω νὰ πέσω στὸ ἀνάποδο τοῦ ἐλιτισμοῦ, μὲ τοὺς προσκυνημένους (λαὸ καὶ ἡγεσίες) καὶ τοὺς Κλέφτες. Ἀλλὰ κάποιες νοοτροπίες, ὅπως τὸ νὰ μὴν τὰ βάζουμε μὲ τοὺς δυνατότερους Τούρκους ἔχουν διαχυθεῖ στὴ Δεξιά (Καὶ στὴν Ἀριστερά, μόνο ποὺ αὐτὴ προτάσσει τὶς ἰδεοληψίες της κι ἔτσι ἐκλογικεύει πολιτικὰ τὴν φρόνιμη-δειλὴ φιλοτουρκική της τάση, μεταμφιέζει τὴ δειλία/δεύτερη φύση σὲ ἀντιιμπεριαλιστικὸ «ἐγὼ Χριστό, ἐσὺ Ἀλλάχ»).

Εἶναι πολὺ ἀστεῖα ὅλα αὐτὰ γιὰ ἕνα ἀκόμα λόγο, ὅτι ἀκούω ὀθωμανικὴ λόγια μουσική. Προφανῶς, ξέρετε ἂν εἶμαι φιλότουρκος καὶ ἐξανιδανικευτὴς τοῦ ὀθωμανικοῦ παρελθόντος τῆς Ἑλλάδας. Γιὰ νὰ συνεισφέρω, λοιπόν, στὸν σχετικὸ προβληματισμό, ἰδού, τρεῖς λόγοι γιὰ νὰ μὴν ἀκούει ἕνας Νεοέλληνας ὀθωμανικὴ κλασικὴ μουσική, ἢ (τρεῖς λόγοι) γιὰ νὰ πάψει νὰ τὴν ἀκούει ἐδῶ καὶ τώρα:
(α) (Νὰ τὴν ἀκούει) ἐπειδὴ «πιστεύει ὅτι θὰ βοηθήσει στὴν παγκόσμια εἰρήνη», λὲς καὶ τὸ νὰ τὴν ἀκοῦς σὲ ὑποχρεώνει νὰ μπερδεύεις τὸν πολιτισμὸ μὲ τὴν πολιτική. Λοιπόν, καμμία σχέση τὰ δυό τους.
(β) (Νὰ τὴν ἀκούει) ἐπειδὴ εἶναι Νεορθόδοξος, πρώην «ἀλλοτριωμένος Δυτικὸς/ἐκδυτικισμένος», καὶ ἀνακάλυψε τὴν «καθ’ ἡμᾶς Ἀνατολὴ» καὶ ἄλλα τέτοια γλυκανάλατα χαρμολυπικά: Ἀλλὰ δὲν χρειάζεται τίποτε ἀπὸ αὐτὰ γιὰ νὰ σ’ ἀρέσει. Ὅποιος, ἄλλωστε «ἀνακάλυψε τὴν Ἀνατολὴ» εἶναι πρώτιστα ὑποχρεωμένος νὰ ἀνακαλύψει τὴν ἐκκλησιαστικὴ καὶ κοσμικὴ μουσικὴ τῶν Βυζαντινῶν, κι ὄχι ἐκείνων ποὺ ξεπάτωσαν τοὺς Βυζαντινούς.
(γ) (Ἀκόμη χειρότερο): νὰ τὴν ἀκούει ἐπειδὴ πιστεύει ὅτι ἡ ὀθωμανικὴ μουσικὴ εἶναι «στὴν πραγματικότητα ἑλληνική, βυζαντινή». Σίγουρα, ὑπάρχουν μεγάλες ἐπιδράσεις ἀπὸ τὴ βυζαντινὴ μουσικὴ (καὶ τὴν ἀραβοπερσικὴ) καὶ δάνεια ἀπὸ τοὺς δικούς μας. Ἀλλὰ ἀπὸ ἕνα σημεῖο καὶ ἔπειτα ἔγινε πρωτότυπη ἀνάμιξη καὶ χρήση τῶν δανείων αὐτῶν ἔτσι ὥστε νὰ μὴν στέκει ἡ θεωρία –παρὰ μόνο γιὰ «ἐθνικιστὲς» καὶ ἄλλα βόδια- ὅτι «ἡ ὀθωμανικὴ μουσικὴ εἶναι στὴν πραγματικότητα κυρίως ἑλληνικὴ καὶ τίποτε ἄλλο».

This entry was posted in Δεξιά, Ελλάδα, Τούρκοι and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s