Οἰκονομισμός, ξανά

«Οἰκονομισμός, ἡ παιδικὴ ἀρρώστεια τοῦ μεταπολιτευτικοῦ Ἕλληνα» ἢ
«Οἱ οἰκονομικὲς καταστροφὲς εἶναι ἀντιστρέψιμες, οἱ ἐθνικές καὶ πληθυσμιακὲς ὄχι (πιά)»

Ἂς μὴν κουράσω μὲ ἀρχαῖα παραδείγματα (πόσες ἑκατονταετίες χρειάστηκαν γιὰ νὰ ἐκδιωχτοῦν οἱ τοῦρκοι Μουσουλμάνοι εἰσβολεῖς κι ἔποικοι ἀπὸ τὴ χερσόνησο τοῦ Αἵμου)· ἡ Κύπρος εἶναι πρόσφατο παράδειγμα: Ἡ οἰκονομικὴ ἀνάπτυξη καὶ κρίση ἔρχονται καὶ παρέρχονται, οἱ Τοῦρκοι θὰ μείνουν γιὰ πάντα στὸ νησί –προσπαθώντας νὰ τὸ κατακτήσουν ὅλο.

Δυσάρεστες ἐξελίξεις ὅπως ἡ πώληση τοῦ ΟΛΠ πρέπει νὰ ἱεραρχοῦνται σὲ σχέση μὲ πιὸ ἄμεσα προβλήματα ἐθνολογικῆς ἀλλοίωσης καὶ διάβρωσης τῆς χώρας.

Πάντα πρέπει νὰ κοιτᾶμε τί συγκριτικὲς θυσίες θὰ χρειαστοῦν καὶ τί κόστος θὰ ἀπαιτηθεῖ γιὰ τὴν ἐπανόρθωση μιᾶς ζημιᾶς σὲ σχέση μὲ μιὰ ἄλλη.

Ἡ ζημιὰ λόγω τοῦ ΟΛΠ (ὅ,τι συνεπάγεται τὸ νὰ μὴν ἀνήκει σὲ μιὰ χώρα τὸ μεγαλύτερο λιμάνι της) θὰ ἀποκατασταθεῖ κάποτε, ὅταν τὸ λιμάνι ξανααγοραστεῖ-ἐπανεθνικοποιηθεῖ (μὲ δυσβάστακτους ὅρους κι ἀποζημιώσεις στὴν Κίνα). Ἐν πάση περιπτώσει, δὲν εἶναι ἀδύνατη ἡ ἀποκατάστασή της.

Ἡ ζημιὰ ποὺ γίνεται τώρα μὲ τὸν ἐποικισμὸ χωριῶν καὶ πόλεων μὲ ἰσλαμικοὺς πληθυσμοὺς εἶναι ἀδύνατο στὸ μέλλον νὰ ἀποκατασταθεῖ μὲ τρόπο ἄλλον ἀπὸ σκληρὴ στρατιωτικὴ βία καὶ πόλεμο -ἐνῶ τὰ περιθώρια ἀντίδρασης θὰ στενεύουν.

Ἂν θέλουμε ἕνα πρακτικὸ σύγχρονο εὐρωπαϊκὸ παράδειγμα: Χῶρες ὅπως τὸ Βέλγιο καὶ ἡ Γαλλία εἶναι δεμένες χειροπόδαρα καὶ στὸ ἔλεος τοῦ Ἰσλάμ· ἂν δὲν δράσουν τώρα, θὰ ἐξισλαμιστοῦν εἰρηνικά, ὅπως τὸ πείραμα τοῦ βατράχου στὸ νερὸ ποὺ γίνεται σταδιακὰ βραστό: θὰ γίνουν ἰσλαμικὲς τελείως. Ἂν δράσουν τώρα, θὰ ἔχουν τερατῶδες κόστος ἐπιχειρώντας τὴν ἀποϊσλαμοποίηση τῆς πληθυσμιακῆς σύνθεσης καὶ τὸν τερματισμὸ τῆς ἰσλαμικῆς ἐπιρροῆς.

Αὐτὸ θὰ γίνει καὶ μὲ τὴν Ἑλλάδα.

Τὸ πράγμα φάνηκε ἀπὸ τὸ 2011 μὲ τὸ «Φέρτε πίσω τὰ λεφτά μας». Προφανῶς, εἶναι σωστὸ νὰ ζητᾶς πίσω τὰ λεφτά σου, εἰδικὰ ὅταν ἑκατοντάδες χιλιάδες κυριολεκτικὰ ψοφᾶνε ἀπὸ τὴν πείνα (Καμμία ἀντίρρηση. Ἐντελῶς), ἀλλὰ θὰ ἦταν καλύτερο κι ἀποτελεσματικότερο νὰ ζητήσεις πίσω τὴν κυριαρχία σου.

Ὁ μαρξισμός (χυδαῖος ἀπὸ τὴ φύση του, σὰν τὸν φιλελευθερισμό, ἀφοῦ ἡ βάση τῶν πάντων εἶναι ὑλικὴ-οἰκονομική) ἔκανε τοὺς πάντες νὰ βλέπουν τὸ Νο1 πρόβλημα ὡς οἰκονομικό· τὰ δεδομένα τῆς ἐποχῆς (2010) καὶ ἡ προγενέστερη εὐημερία ἐπέτειναν τὴν συσκότιση τῶν σημαντικότερων προβλημάτων.

Ἡ τελευταῖα ἀποαποικιοποίηση τῆς συνείδησής μας θὰ εἶναι νὰ πετάξουμε σὲ ἕνα λάκκο μὲ ἀσβέστη τὸν οἰκονομισμὸ πασῶν τῶν Ἀριστερῶν (καὶ τῆς Δεξιᾶς).

Advertisements
This entry was posted in Αριστερά, Δεξιά, Ελλάδα, Ισλάμ and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

14 Responses to Οἰκονομισμός, ξανά

  1. Ο/Η Αντώνης λέει:

    ξαναδες τους ορους παραχώρησης του ΟΛΠ -και οχι του λιμανιου. Βασικα το 2052 επιστρεφουν ολα στο ελληνικο δημοσιο χωρις αποζημιώσεις στους κινεζους κτλ. Έτσι τουλάχιστον λένε, γιατί το προσπερνάς; Μη τα βλεπεις τοσο δραματικα και με στεναχωρείς.

    νομιζω πως εχεις κι ενα θεματακι στην ιεραρχηση των προβληματων των ελλαδιτων. εμμενεις στα εθνολογικα προσπερνώντας τα πνευματικά. Μου φαινεται πως αδικεις τον εαυτό σου αλλα ειμαι σχεδον σιγουρος πως μπορεις να το λύσεις κι αυτο.
    εξαλλου ποια σημασια εχουν τα εθνολογικα και λοιπα «πατριωτικα» οταν στραβοαρμενιζουμε πνευματικά;

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Τὸ πνευματικὰ προβλήματα > ἐθνολογικὰ προβλήματα, νέα μορφὴ τοῦ «οἱ ἐθνικές μας συμφορὲς οφείλονται στὶς πνευματικὲς» π.χ. «οἱ Ὀθωμανοὶ μᾶς κατέκτησαν γιὰ τὶς ἁμαρτίες μας».
      Σύμφωνα μὲ τὴ θεωρία αὐτήν, οἱ μὴ ἐκλεκτοὶ ἢ λιγότερο ἐκλεκτοὶ λαοὶ τοῦ Θεοῦ π.χ. Οὗγγροι, Πολωνοί (Ρ/Καθολικοί) ἢ Ρουμάνοι (Ὀρθόδοξοι) δὲν ἀποτελοῦν ἀντικείμενο τῆς ιδιαίτερης στανικῆς φροντίδας τοῦ Θεοῦ, σὲ ἀντίθεση πρὸς τοὺς Νεοέλληνες, κι ἔτσι τὰ «πνευματικά» τους (οἱ ἁμαρτίες τους) δὲν ἔχουν κάποιον ἀντίκτυπο στὴν ἐθνική τους πορεία, δηλ. ὁ Θεὸς δὲν τοὺς ἀφήνει ἢ δὲν ἐπιτρέπει καὶ δὲν θεωρεῖ σκόπιμο νὰ ὑποστοῦν παιδομάζωμα, παλουκώματα, χαράτσια, 400-1000 χρόνια Τουρκοκρατία. Γιὰ νὰ μὴν πῶ γιὰ ἔθνη ἐπίσης αἱρετικὰ ὅπως οἱ Ἱσπανοὶ κι οἱ Ἰρλανδοί ποὺ σὲ σχέση μὲ τὸ ἑλληνικὸ ζοῦσαν σὲ μία νιρβάνα. Ὁ Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλὸς παρήγγελνε στὶς Ἠπειρώτισσες νὰ μὴν φοροῦν δυτικὰ προκλητικὰ ροῦχα γιατὶ θὰ πέθαιναν τὰ παιδιά τους τὸ ἕνα μετὰ τὸ ἄλλο ἀμέσως μετὰ τὴ βάπτιση, ὅπερ καὶ γινόταν: ἀλλὰ οἱ Ἰταλίδες πάθαιναν τὸ ἴδιο μόνο ἅμα λ.χ. ἔκαναν ὄργια. Γκαντεμιά. Ἡ θεωρία αὐτὴ συνεπάγεται -κι ἂς δὲν τὸ κατανοεῖ- ὅτι καλύτερα νὰ ἤμασταν κάπως «λιγότερο ἀγαπημένοι τοῦ Θεοῦ» (κάτι σὰν τὸ «καλύτερα νὰ μὴν σὲ εἶχα γνωρίσει» τῶν ἐρωτικῶν ζευγαριῶν), σὰν τὰ προαναφερθέντα ἔθνη, ὥστε τουλάχιστον νὰ μὴν ξεκοιλιάζονται ἑλληνίδες ἔγκυες στὸν Πόντο οὔτε νὰ παλουκώνονται καὶ ψήνονται στὴ Θεσσαλονίκη καὶ τὴν Πόλη τὸ ’21.

      Διαφορετικά (ὅπως τὸ βλέπω ἐγώ), πρέπει κάποιος νὰ χαλαρώσει ἀρκετὰ τὴν μαθηματικὴ σχέση «πνευματικά—> ἐθνικά» καὶ νὰ χρησιμοποιήσει γιὰ τὶς ἀναλύσεις του κι ἄλλου εἴδους δεδομένα.

      Μου αρέσει!

  2. Ο/Η Αντώνης λέει:

    καλέ μου, τα πνευματικά καθορίζουν και τα εθνολογικά. Άπαξ και φράγκευε ή τούρκευε κάποιος δε λογίζονταν μετα για Έλληνας. Άσε τα σημερινά των φωταδιστών που θεωρούν ελληνες κι αυτους τους αντίχριστους. Τι αξία, λοιπόν, εχει κι η Ελλάδα και οι ελλαδίτες όταν θα χάσουν το βασικό γνώρισμά τους δλδ το ορθόδοξο πνεύμα τους; Αυτό το ορθόδοξο Πνεύμα είναι η συνέχεια της Ελληνικής Παιδείας βάση της οποίας διέκρινες τον Έλληνα από τον βάρβαρο.

    Αλλιώς: Τι αξία θα είχαν οι ελλαδίτες για τον Πλάτωνα αν γινόταν όμοιοι με τους βαρβάρους;

    Αλλιώς: Τι δε καταλαβαίνεις από το «ἰδοὺ ἀφίεται ὑμῖν ὁ οἶκος ὑμῶν ἔρημος.». Πότε ελέχθη και γιατί. Του δίνουμε την πρέπουσα αξία ή όχι;

    Αν δε τα βλέπει κάποιος έτσι τότε σε τι ελπίζει; Στη διαιώνιση του είδους που μιλά την ελληνική στο νότιο άκρο της βαλκανικής; Μόνο; Αν είναι έτσι τότε τα πράγματα δυσκολεύουν. Αν απτην άλλη μπει μέσα κι η θρησκεία τότε πρέπει να ξεκαθαρίσουμε για τι μιλάμε…. και τι πιστεύουμε.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Δὲν ἀπάντησες σὲ ἐκεῖνο ποὺ ἔγραψα προηγουμένως, ὁπότε τώρα πρέπει νὰ ἀπαντήσεις καὶ σὲ ἐκεῖνο καὶ στὸ παρόν. Δὲν καθορίζεται ἱστορικὰ μόνο ἀπὸ τὴν Ὀρθοδοξία ὁ Ἕλληνας. Ἡ αὐτοσυνειδησία του δὲν εἶναι οὔτε ρωσικὴ οὔτε νοτιοσλαβική, δὲν ξεκινᾶ ἀπὸ τὸ 300 μ.Χ. Οὔτε συμφωνῶ μὲ τοὺς ὁρισμοὺς τοῦ Γιανναρᾶ. Τώρα, περιμένω ἀπάντηση γιὰ τὸ προηγούμενο.

      Μου αρέσει!

  3. Ο/Η Αντώνης λέει:

    δε καταλαβα σε τι θα επρεπε ναπαντησω…
    να αναφερθώ στη θεωρία συμφωνα με την οποια μεσες άκρες είμαστε σα τα ανήλικα και υποσυνείδητα/ασυνείδητα ή όπως αλλιώς ζηλεύουμε τους άλλους που ξεστράτισαν απο την ορθή πίστη αλλά τόσα χρόνια καλοπερνούν;;;!! Μα οποιος σκεφτει ετσι αμέσως αλλαζει και στρατόπεδο.
    ο ελληνας εγινε χριστιανος κι απο κει και περα ετσι αυτοπροσδιοριζεται ειτε το καταλαβαινεις ειτε οχι. Αυτο κρατησε μεχρι και την επανασταση… Δε τους απορρίπτω εγω τους φραγκεμένους και τους τουρκεμένους αλλά ο ελληνικός λαός η συνείδηση του οποίου δούλευε μια χαρά μέχρι πριν λιγες δεκαετίες ώσπου αυξήθηκαν οι φωταδιστές και αλλαξαν πολλά. Πλέον έχουμε ελληνες άθεους, τουρκεμένους, φραγκεμένους κτλ.Απίστευτα πραγματα!!

    Δε καταλαβαινω τι δουλεια εχουν οι ρωσοι κι οι σλαβοι στη σκεψη σου.
    Δε γνωριζω τους ορισμούς του Γιανναρα κιουτε μαπασχολει τι λεει ο ανθρωπος
    Δε πιστεύω να εχεις διαβάσει και το manual του αγίου Κοσμά του Αιτωλού…..
    Δε μου απάντησες γιατί προσπέρασες τη λήξη της σύμβασης για τον ΟΛΠ το 2052
    Δε μου ειπες αν ελπίζεις, ονλυ, στη διαιώνιση του είδους που μιλά την ελληνικη στη νοτιο βαλκανικη
    Δε μου είπες αν ο Πλάτων θα έδινε σημασία στους ελλαδιτες αν αυτοι εξομοιώνονταν με τους βαρβάρους

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      1. «να αναφερθώ στη θεωρία συμφωνα με την οποια » ΝΑΙ νὰ ἀναφερθεῖς σὲ ὅ,τι εὶπα στὶς 20:25, αὐτὴ ἡ θεωρία εἶναι ἀκριβῶς ἡ ἀντίληψη τοῦ «τὰ πνευματικὰ (οἱ ἁμαρτίες) καθορίζουν τὰ ἐθνικά», ἄμεση συνέπειἀ του. Ἄλλο αὐτὸ κι ἂλλο ἂν ἀλλάζεις στρατόπεδο (ποιό, δηλαδή;). Ἀπάντα στὸ πρῶτο, τὸ β’ εἶναι ἄλλο πράγμα.
      2. Ὁ Ἕλληνας ἔγινε χριστιανὸς ἀλλὰ δὲν καθοριζόταν ἀποκλειστικὰ ἀπὸ τὴ χριστιανικότητά του. Τὸ τί ἔλεγε/νόμιζε πὼς εἶναι («μόνο χριστιανός») δὲν ἀνταποκρινόταν στὴν πραγματικότητα ἀλλὰ οὔτε καὶ στὴν αὐτοσυνειδησία διάφορων Βυζαντινών.
      3. Οἱ Ρῶσοι κ.λπ. εἶναι οἱ Ἕλληνες ποὺ ἔχεις κατὰ νοῦ: Ὁ πολιτισμός τους (λόγιος καὶ λαϊκός) εἶναι μόνο ορθόδοξος. Αὐτὸ ἰσχύει γιὰ πολλὰ ἔθνη, γιὰ τὰ ὁποῖα ὁ πολιτισμός ξεκινᾶ μὲ τὸν ἐκχριστιανισμό, ὄχι γιὰ τοὺς Ἕλληνες.
      4. (Αιτωλός) Ἔτσι διάβασα σὲ κάποια διδαχή του.
      5. (ΟΛΠ) Γιατὶ δὲν πιστεύω στὰ χαρτιὰ καὶ στὴν ἀνωτερότητά τους ἔναντι τῆς πραγματικότητας.
      6. Μεταξὺ μὴ ἑλληνόφωνων καὶ ελληνόφωνων+μὴ χριστιανῶν (ἀλλὰ ἄθεων/άθρησκων), προτιμῶ τοὺς δεύτερους, χωρὶς δεύτερη σκέψη. Ἀκόμη κι ἂν θὰ ἤθελα (ὡς κάλλιστο) Ἕλληνες καὶ χριστιανούς.

      Μου αρέσει!

  4. Ο/Η Αντώνης λέει:

    Τελικά δεν υπάρχει θεματάκι αλλα σοβαρό θέμα.
    1.Δε θεωρώ πρέπον να αφιερώσω περισσότερα σχόλια σχετικά με τη θεωρία που αναφέρεις. Τι να πει κανείς για όσους ανήλικους (στα πνευματικά)/Πολίτες/Έλληνες ζηλεύουν/μακαρίζουν τους βαρβάρους βλέποντας τους να καλοπερνούν.
    Η θεωρία που αναφέρεις αφορά εκείνους που είναι ένα βήμα προ του να μηδίσουν/τουρκεψουν/φραγκέψουν. Όλοι αυτοί πρέπει να έχουν στο νου το: «εάν δέ το άλας μωρανθή, εν τίνι αλισθήσεται; εις ουδέν ισχύει έτι ει μη βληθέν έξω καταπατείσθαι υπό των ανθρώπων».

    2. Και ποιοι είναι αυτοί οι διάφοροι βυζαντινοί. Εδώ εχω την αίσθηση ότι η περιπτωσιολογία θα καταστεί κανόνας.

    3. Δε μιλάμε για πολιτισμο γενικά αλλα για σύστημα αξιών/ιδεώδες. Το αρχαίο σύστημα αξιών συμφωνα με το οποιο γινόταν διάκριση μεταξύ Ελλήνων και βαρβαρων έδωσε τη θέση του σε νέο σύστημα αξιών, αξίες που απορρέουν από τη νέα ζωή, την εν Χριστώ Ζωή. Έτσι, ΝΑΙ, όλοι όσοι ζουν εν Χριστώ είναι οι νέοι Έλληνες (έχουν κι άλλο όνομα αυτοί, νέος Ισραήλ). Εσύ όμως προτιμάς τους ελληνόφωνους άθεους από όσους Ρώσους ζουν εν Χριστώ. Αυτό κι αν είναι απίστευτο.

    4. Έγραψε διδαχές ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός; Να προτιμάς όσα έχουν γραφεί από αγίους άνδρες και όχι όσα έμειναν από στόμα σε στόμα. Εγώ τουλάχιστον αυτό κάνω.

    5. Καλέ μου, μιλάμε για σύμβαση εν έτει 2016. Προσπέρασες τον όρο ελαφρά τη καρδία, το μονο σίγουρο.

    6. Αν και αναφέρθηκα και στο 3 επιμένω. Μου κανει τρομερή εντύπωση πως χωρίς δεύτερη σκέψη προτιμάς έναν συνειδητά άθεο/«βάρβαρο» από έναν στην ουσία Έλληνα μονο και μονο επειδή είναι ελλαδίτης και μιλά ελληνικά. Αυτούς όμως που εσύ προτιμάς δες πώς ο Πλατων τους ….«περιποιείται» ή τον Πλάτωνα τον βλέπουμε μονο όταν μας βολεύει;

    Ειναι πολλα που πρεπει να ξαναδεις.

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      1. Δὲν εἶναι ἀπαραίτητα ζήλια. Εἶναι ἀπόδειξη ὅτι ἡ θεωρία, ποὺ τελικὰ ἀνάγεται στὸ πνευματικά–> ἐθνικά, εἶναι ἀστήριχτη.
      2. Νὰ ἀραδιάσω, δηλαδή, τοὺς Βυζαντινούς ποὺ τὸ εἶπαν; Εἶναι ζήτημα ποσοστού; Δὲν εἶναι, γιὰ πολλούς λόγους.
      3. Δὲν ὑπάρχει σύστημα ἀξιῶν, εἰδικῶς, χωρὶς πολιτισμό, «γενικῶς». Μὴν ταυτίζεις τὶς διακηρύξεις τῶν Πατέρων μὲ τὴ βυζαντινὴ πραγματικότητα, αὐτὲς εἶναι ἁπλῶς οἱ ἐπιθυμίες τους γιὰ τὸ ΄τἰ θὰ ἔπρεπε νὰ γίνεται. Ἐθνικά, προτιμῶ ἕναν ἄθεο ἑλληνόφωνο πατριώτη παρὰ ἕναν ρῶσο ὀρθόδοξο πατριώτη. Ὁ δεύτερος δὲν θὰ μὲ βοηθήσει, ὅπως δὲν μὲ βοήθησε ποτέ -τόσο στὸν βαθμὸ στὸν ὁποῖο θὰ ἤθελα ὅσο καὶ στὸ βαθμὸ στὸν ὁποῖο ἰσχύρίζεται ὅτι θέλει καὶ μπορεῖ. Ἐννοεῖται, ἕνας ἄθεος ελληνόφωνος ἀπάτριδας δὲν μοῦ κάνει, ὅπως κι ἕνας φιλότουρκος ὀρθόδοξος. Ὑπάρχουν λογιῶ λογιῶ ἄθεοι καὶ ὀρθόδοξοι
      4. Γιατὶ δὲν εμπιστεύεσαι τὴ γραπτὴ παράδοση; Αὐτὰ εἶναι προτεσταντικά.
      5. Ἐν ἔτει 2016 γίνονται αποκεφαλισμοί. Τίποτε δὲν σημαίνει τὸ 2016 ἢ 3016.
      6. Ἐννοεῖται ὅτι ὁ δικός μου ἄνθρωπος θὰ μὲ ὑπερασπιστεῖ. Ὁ Πλάτων ἦταν γιὰ τὰ δεδομένα τῆς ἐποχῆς ἐθνικιστῆς, ἀφοῦ ἀπαγορεύει τὴν ὑποδούλωση Ἕλληνα ἀπὸ Ἕλληνα χωρὶς νὰ κοιτᾶ ἂν ταιριάζουν μὲ τὰ κριτήριά του (ἀλλὰ ἁπλῶς ἐπειδὴ εἶναι Έλληνες), καὶ ἕνα σωρὸ ἄλλα πράγματα.

      Μου αρέσει!

  5. Ο/Η Αντώνης λέει:

    1. Αδιαφορεις πλήρως για τα: «ἰδοὺ ἀφίεται ὑμῖν ὁ οἶκος ὑμῶν ἔρημος.» & «εάν δέ το άλας μωρανθή, εν τίνι αλισθήσεται; εις ουδέν ισχύει έτι ει μη βληθέν έξω καταπατείσθαι υπό των ανθρώπων». Χωρις 2η κουβέντα…. απίστευτος;….
    2. Ο ορισμός της περιπτωσιολογίας. Κι αν αραδιάσεις ποιους θα αραδιάσεις; Αυτους που άλλη δουλειά δεν είχαν απο το να εναντιώνονται στην ορθή δόξα. Όντως θα μαζεύτηκαν πολλοί τόσους αιώνες οποτε θα εχεις πολλα ονοματα.
    3. ορισμος της υστεροβουλίας.
    Οσοι ρωσοι ζουν εν Χριστώ ειναι περισσοτερο έλληνες απο οιονδήποτε ελληνόφωνο ελλαδίτη αλλόδοξο.
    Οι διακηρύξεις των Πατέρων και πραγματώθηκαν και πραγματώνονται κάθε που κάποιοι Έλληνες αφήνουν στην ακρη τις προφάσεις και ζουν οπως πρέπει.
    4. Αποτι ξερω κάποιες διδαχες που αποδίδονται στον αγιο Κοσμά δεν ειναι δικες του. το οτι προτεσταντιζω σου ήταν πιο εύκαιρο από το φυλαγε τα ρουχα σου; ωραίος είσαι.
    5. προφάσεις
    6. ο Πλάτων περιποιείται δεόντως τους αθεους, το προσπερνάς λεγοντας αλλα για τον Πλάτωνα.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      1. ἄσχετα τὰ παραθέματα, ξαναδιάβασε τί ἔγραψα
      2. Δηλαδή, ὁ Νικόλαος Καβάσιλας, ὁ Γεννάδιος Σχολάριος κι ὁ Θεόδωρος Στουδίτης, ποὺ ἔκαναν λόγο γιὰ Ἑλλάδα καὶ Ἕλληνες (αὐτοχαρακτηριζόμενοι) εἶναι ἀπὸ «Αυτους που άλλη δουλειά δεν είχαν απο το να εναντιώνονται στην ορθή δόξα»;; Δὲν λέω, ἡ ἀμάθεια εἶναι γενικὸ φαινόμενο τῆς ἐποχῆς, ἀλλὰ ἐντάξει.
      3. Ξεχειλώνεις τόσο τὸ «Έλληνας» ὅσο, ἀντίστοιχα ὁ Δαυλὸς ἢ οἱ Olympic Games. Αὐτὸ κι ἂν εἶναι σοφιστεία.
      4. Ἅμα ξέρεις, δὲν μοῦ ἀρκεῖ. Θὰ πρέπει νὰ ξέρεις ὅτι καὶ γιὰ αὐτὴ ποὺ ἀνέφερα ὑπάρχουν επιφυλάξεις. Ὤπ, γράψε λάθος! Ποὺ μὲ βοηθᾶ περισσότερο ὅμως! Δὲν τὸ εἶπε ὁ Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, τὸ εἶπε ὁ Παϊσιος γιὰ τὸν ἅγιο Ἀρσένιο: «Γι’ αὐτὸ λέγανε στὰ χρόνιά μου: «Οἱ ἄνθρωποι ἀπὸ τὴν Σμύρνη εἶναι…»Ἦταν παραθαλάσσιο μέρος καὶ πήγαιναν πολλοί ξένοι. Ὁ Ἅγιος Ἀρσένιος ἦταν πολύ αὐστηρός σ΄ αὐτά. Ἦταν ἐκεῖ στὰ Φάρασα μία νεόνυμφη καὶ φοροῦσε μία μανδήλα παρδαλή, σμυρνιώτικη. Ὁ Ἅγιος ἐπανειλημμένως τῆς ἔκανε παρατηρήσεις, γιὰ νὰ τὴν πετάξη καὶ νὰ ντύνεται σεμνά ὅπως ὅλες οἱ Φαρασιώτισσες. Ἐκείνη δὲν ἄκουγε. Μία μέρα ποὺ τὴν εἶδε ὁ Ἅγιος Ἀρσένιος νὰ φοράη πάλι τὴν παρδαλή μανδήλα, τῆς εἶπε αὐστηρά: «Φράγκικες ἀρρώστιες στὰ Φάρασα δὲν θέλω. Ἄν δὲν συμμορφωθῆς, νὰ τὸ ξέρης, τὰ παιδιά ποὺ θὰ γεννᾶς, ἀφοῦ θὰ βαπτίζωνται, θὰ φεύγουν ἀγγελούδια καὶ σύ δὲν θὰ χαρῆς κανένα». Καὶ ἐπειδή οὔτε τότε συμμορφώθηκε, τῆς πέθαναν δυὸ ἀγγελούδια. Τότε μόνο συνῆλθε, πέταξε τὴν παρδαλή μανδήλα καὶ πῆγε στὸν Ἅγιο Ἀρσένιο καὶ ζήτησε συγχώρεση.» Δὲν πέτυχα τὸν σωστὸ ἅγιο, ὅμως τράβα ἀμφισβήτησε τὸν ἅγιο Παίσιο.
      5. Πραγματικότητα.
      6. Δὲν τοὺς ἐξαιρεῖ, ὅμως, ἀπὸ ὅσα ἀναφέρω. Οὔτε τοὺς θεωρεῖ μὴ Ἕλληνες.

      Μου αρέσει!

  6. Ο/Η Αντώνης λέει:

    γενικως εχεις μπερδευτεί.
    1. ούτε λεξη παραπάνω.
    αν θέλεις ξαναγραψε σχετικά αλλά έτσι λίγο πιο στρωτά γιατί το πρώτο πρώτο σχόλιό σου κάπου χωλαίνει.
    2. δε σε πιστεύω…
    είπα πως οι ελληνες εγιναν χριστιανοι κι απο τότε όποιος αλλαξοπιστούσε δε λογίζονταν ως έλληνας κι εσύ μου μιλάς για ορθόδοξους οι οποίοι αυτοχαρακτηρίζονται ως έλληνες και μου μιλάς για αμάθεια. Εδώ περιμένω ενα, συγγνωμη, λάθος.
    3. «Τοσούτον δ’ απολέλοιπεν η πόλις ημών περί το φρονείν και λέγειν τους άλλους ανθρώπους, ώσθ’ οι ταύτης μαθηταί των άλλων διδάσκαλοι γεγόνασι και το των Ελλήνων όνομα πεποίηκε μηκέτι του γένους, αλλά της διανοίας δοκείν είναι, και μάλλον Έλληνας καλείσθαι τους της παιδεύσεως της ημετέρας, ή τους της κοινής φύσεως μετέχοντας». Ισοκράτης. (πρόσεξε πως θα το μεταφράσεις)
    4. Έλα βρε, μπερδεύτηκες;
    5. συμβόλαιο, με τζίφρες.
    6. Νόσο της Πόλεως τους λέει. Λες να του θεωρεί Έλληνες/Πολίτες; Έλα τώρα.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      γενικῶς, ὑπεκφεύγεις καλὰ
      1. διάβασε ὅ,τι ἔγραψα
      2. Ἔγραψα ὅτι δὲν εἶχε σημασία τί νόμιζε καὶ δήλωνε πὼς εἶναι ὁ ἐκχριστιανισμένος Έλληνας, γιατὶ ἡ πραγματικότητα ἔδειχνε πὼς δὲν καθοριζόταν ἀποκλειστικὰ ἀπὸ τὴ χριστιανικότητά του οὔτε τὴ δήλωση χριστιανικότητάς του -χώρια ποὺ τόσο καὶ τόσοι Βυζαντινοί, ἕνα μικρὸ τμῆμα τῶν ὁποίων ἀνέφερα, αὐτοπροσδιορίζονταν καὶ ὡς Ἕλληνες. Κι ἐσὺ ἐπικεντρώθηκες στὸ τί δήλωναν πὼς εἶναι ἢ πὼς δὲν εἶναι, δηλ. στὸν τύπο κι ὄχι στὴν οὐσία.
      3. Δηλαδή, παραθέτεις τὸ πιὸ ἀσαφὲς κομμάτι, ποὺ δὲν λέει αὐτὸ ποὺ ἐκφράζεις μὲ τὰ σχόλιά σου, καὶ τὸ ὁποῖο ὅλοι οἱ «τύπου Συριζαῖοι» χρησιμοποιοῦν γιὰ νὰ ποῦν ὅτι 5 χρόνια (σχολικῆς) ἑλληνικῆς παιδείας ἐξελληνίζουν.
      4. Στὸ ποιὸς τὸ εἶπε. Τὰ τρόλλ ὅμως, δὲν κοιτάζουν ἂν αὐτὸ ποὺ εἶπε ὄχι ὁ Αιτωλὸς ἀλλὰ ὁ Αρσένιος, ὄντως εἰπώθηκε.
      5. Τουρκοσυμβόλαιο (τούρκικη λέξη χρησιμοποίησες), καὶ ξέρουμε πόσο τηροῦν τὶς συμφωνίες οἱ Τοῦρκοι. Ἀφοῦ πιστεύεις στὰ χαρτιά (Κινέζων, Τούρκων, ἰσχυρῶν κρατῶν γενικά), πρόσεχε μὴν πᾶς τοὺς Τούρκους καὶ στὸ δικαστήριο τῆς Χάγης γιὰ τὰ 6 μίλια
      6. Ὄχι μὴ Ἕλληνες,

      Μου αρέσει!

  7. Ο/Η Αντώνης λέει:

    1. .&-
    2. Ακομη δεν καταλαβες πως εγω πρώτος εθεσα το ζήτημα και το έθεσα αντίθετα απότι το εξέλαβες εσύ. εγω μιλησα για το πώς προσδιορίζονταν όσοι έλληνες αλλαξοπιστούσαν κι εσύ όλως αυθαιρέτως μίλησες για το πώς αυτοπροσδιορίζονταν οσοι ελληνες εκχριστιανίζονταν. τρολλαρα κι εδώ; δε νομίζω.
    3. αδιαφορώ για το τι λένε οι φωταδιστές. το κομμάτι που παρέθεσα μας λέει όμορφα κι ωραία πως δε χρειάζεται να εχεις ελληνικη καταγωγη για να θεωρηθεις ελληνας. (και για τους φωταδιστες: πυλώνας της ελληνικης παιδείας αιώνες τώρα είναι η Ορθοδοξία )
    4. ετσι κι αλλιως, όποιος και να το είπε, απτην αρχή το προσπέρασα χωρις δευτερη σκεψη μη καταλαβαίνοντας τον λογο που το αναφέρεις. η εριστικότητά σου, περι προτεσταντισμού, είναι αιτία που δεν έκλεισε κι αυτό.
    5. .&-
    6. .&-

    *καλα, σόι δεν είμαστε σίγουρα αλλά ούτε και για βλάχο σε κόβω.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Ξεκινᾶς μὲ τὴν ἄποψη ὅτι τὰ πνευματικὰ εἶναι σημαντικότερα τῶν ἐθνικῶν (γιατί; προφανῶς γιατὶ τὰ β’ καθορίζονται ἀπὸ τὰ α’, διευκρίνισες), σοῦ λέω τί ἀντιλήψεις προϋποθέτει ἡ ἄποψη αὐτή, καὶ γιατί δὲν στέκει. Μοῦ ἀπαντᾶς περί ζήλειας καὶ τάσεως ἀλλαξοπιστίας (!)
      Τρολάρισμα τρελό..

      Σοῦ λέω ὅτι ἡ αὐτοσυνειδησία τῶν Ἑλλήνων δὲν εἶναι μόνο χριστιανική, γιὰ πολλοὺς λόγους, μοῦ ἀρχίζεις διάφορα μεταφυσικά, ἀπὸ Πλάτωνα καὶ Ἰσοκράτη ὣς τὸ τί θὰ εἶναι ὁ Ἕλληνας ὡς ἄθεος. Σοῦ ἀπάντησα ὅτι ἕνας ορθόδοξος Ρῶσος δὲν θὰ μὲ βοηθήσει ὅσο ἕνας ἕλληνας ἄθεος πατριώτης, κι ὅτι ὑπάρχουν λογιῶ λογιῶ ἄθεοι καὶ ὀρθόδοξοι (π.χ. τουρκόφιλοι), ἀλλὰ ἐσὺ τὸ βιολί σου, συγγνώμη, τὸ κλαρίνο σου (ἀφοῦ εἶσαι καὶ Βλάχος)

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s