Ἀναποδογυρίζοντας τὰ εἴδωλα

Ὁ Μέγας Ἰουστινιανός, λέει, τοποθέτησε ἀνάποδα στὴν ὑπόγεια κιστέρνα δυὸ ἀνάγλυφες Μέδουσες. Νὰ τὸ ἔκανε, ἄραγε, γιὰ νὰ δείξει (σὲ ποιόν;) τὰ ἀντιπαγανιστικά του ἰδεώδη; Ἰδέα δὲν ἔχω. Ἴσως.

Medusa Basilica Cistern Istanbul Turkey

Ὅμως, κι αὐτὸς καὶ οἱ πρωτοβυζαντινοὶ Χριστιανοὶ ὑπολόγισαν πολὺ ἄσχημα. Μπορεῖ νὰ τὰ ἔσπασαν τὰ εἴδωλα, ἀλλὰ οἱ θεοὶ ποὺ κατοικοῦσαν σὲ αὐτὰ πρόλαβαν κι ἔφυγαν πρὶν τὰ σπάσουν -ὅπως ἔλεγε στοὺς συνυπερασπιστὲς τοῦ Σεράπειου κι ὁ ἀρχηγός τους Ὀλύμπιος, ἄλλωστε. Χαμένος τόσος ζῆλος, τόσος κόπος!

Ἔγιναν πιὸ λεπτὰ τὰ εἴδωλα, πιὸ ἄυλα, λοιπόν. Καὶ πιὸ ἄθραυστα. Ἢ ἐντελῶς ἄθραυστα. Μάλιστα, πῆραν ἄλλο ὄνομα· τελείως διαφορετικό. Γι’ αὐτό, μόνο νὰ τὰ ἀναποδογυρίζει πλέον πρέπει κάποιος, γιὰ νὰ δείξει τὴν ἀδυναμία τους, νὰ τὰ γελοιοποιεῖ. Ὄχι νὰ τὰ σπάζει. Ἀπὸ περιφρόνηση καὶ ἀηδία, ἀλλὰ καὶ χλευάζοντας τὶς ἱεροτελεστίες τους.

IMG_0761

Ἡ ὡραία δεσποινὶς μὲ τὴν ἀξύριστη μασχάλη ἢ κάποια ἄλλη, ὅμοιά της, -δὲν μπορεῖ- θὰ ἔχει καὶ μουστάκι στὸ μουσούδι της ἢ καὶ γένια στὸ πηγουνάκι της, ὅπως τόσες καὶ τόσες κοπέλες ἔχουν. Καί, τότε, ἴσως θὰ ἔχει βγάλει τὰ μουστάκια & γένια της, θὰ ἔχει χτενίσει-βάψει τὰ μαλλάκια της κ.λπ. Ἀλλὰ θὰ ἔχει ἀφήσει ἀξύριστες τὶς μασχάλες της. Γιατὶ πιστεύει ὅτι οἱ ἀξύριστες μασχάλες χτυπᾶνε τὴν σεξουαλικὴ κανονικότητα στὸ εὐαίσθητο σημεῖο της, σύμφωνα μὲ τὰ δόγματα τῆς ἐναλλακτικότητας καὶ τῆς ἀπελευθερωτικῆς παρλαπίπας. Ὄχι ὅμως καὶ τὰ ἀξύριστα γυναικεῖα μουστάκια καὶ γένια: αὐτὰ ἐξουδετερώνουν ἢ μειώνουν τὴν προκλητικότητα τοῦ ἀντικομφορμισμοῦ στὰ μάτια τῶν μικροαστῶν.

Διότι ἡ ἀξύριστη μασχάλη «προκαλεῖ θετικά» (ἡ μυθολογία τῆς Πρόκλησης πανταχοῦ παρούσα), ἐνῶ τὸ τραγίσιο γένι καὶ τὸ μουστάκι παρθένας τοῦ Κατηχητικοῦ εἶναι ἀπὸ γελοῖα ἕως ἀηδιαστικά, ἀφοῦ μετατρέπουν τὴν ἐπιθετικὴ ἀντιεξουσιάστρια  / φεμινίστρια κ.ο.κ. σὲ πρὶν τὴν ὥρα της μπάμπω τοῦ χωριοῦ μου.

Ἄσε, ἀναρχοφεμινίστρια, νὰ σοῦ χαϊδέψει τὸ τραγίσιο γένι ὁ ἐραστής, καὶ μετὰ κάνε μας μάθημα ἐναντίωσης σὲ κάθε νόρμα καὶ κανονικότητα.

Καλὸ εἶναι, λοιπόν, νὰ κόβονται ἀπὸ τὶς ἀντιεξουσιάστριες τὰ μουστάκια τους, ὅταν φυτρώνουν.

Γιατὶ ἡ «Ἀπελευθέρωση τοῦ Ἀνθρώπου» ἔχει καὶ τὰ ὅριά της.

Νὰ ἀναποδογυρίζεις τὰ Εἴδωλα, λοιπόν. Ἔστω κι ἂν εἶναι νὰ κάνεις τὴν ἀρχὴ μὲ φωτογραφίες ἀπὸ ἀφίσες ἑνὸς «ἀπελευθερωτικοῦ» φοιτητικοῦ φεστιβάλ τῆς θεᾶς Σεξουαλικότητας καὶ «Τρανσκανονικότητας».

This entry was posted in φιλοσοφίες, Ύστερη Αρχαιότητα, Ιστορίες, θρησκεία, κοινωνία and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s