«Οι Μαθητές Φτύνουν τις Πανελλήνιες»

καὶ πέθαναν ἀπὸ ἀφυδάτωση. Ἀλλὰ μὲ τὴ συνείδησή τους ἄγρυπνη καὶ ἐν τάξει. Γιατὶ σημασία ἔχει ἡ Συνείδηση. Καὶ τὸ Πνεῦμα καὶ ἡ Ἠθική, βεβαίως.

Κι ἄλλοι ἔδωσαν πανελλήνιες. Γενιὲς πολλές. Ἀλλὰ ἂς δοῦμε:

«Μπορεί να είμαι 20 χρονών αλλά δίνω φέτος Πανελλαδικές αφού πέρυσι έχασα τη χρονιά επειδή έμεινα από απουσίες. Ε… είναι δύσκολο να ξυπνήσεις καμιά φορά και δεν υπάρχει και κανένα κίνητρο για να πας στο σχολείο.»

♫Μὴ μὲ ξυπνᾶς ἀπ’ τὶς ἕξι, πρὶν ἀκόμα ἡ μέρα νὰ φέξει…♯♪

«Οι Πανελλήνιες δεν βοηθούν πουθενά, αντιθέτως μαθαίνουν στον κόσμο το πώς να δουλεύει μόνος του κι όχι συλλογικά.»

Γι’ αὐτό, καὶ νὰ μπαίνουν ὅλοι στὸ Πανεπιστήμιο καὶ νὰ διαμαρτύρονται ὅτι δὲν ὕπάρχουν δουλειές (ποὺ δὲν ὑπάρχουν ἤδη μὲ τοὺς ὑπαρκτοὺς ἀριθμοὺς εισακτέων).

 

«Αν κάποιος γράψει 17 δεν σημαίνει ότι έχει περισσότερες γνώσεις από κάποιον που θα γράψει 13»

Ἐννοεῖται: Ὁ μαθητὴς τοῦ 13 ξέρει τὰ καλύτερα μπαράκια, τὶς καλύτερες παραλίες…Γνώση δὲν εἶναι κι αὐτό;

 

«Για να υπάρχει ένα αξιοπρεπές σύστημα παιδείας, δε θα πρέπει να υπάρχει αυτό το οικονομικό σύστημα στο οποίο ζούμε. Το ένα δεν βοηθάει το άλλο. Όπως είδαμε φέτος, ένα παιδί πριν πάει να δώσει το πρωί εξετάσεις, αυτοκτόνησε.»

Ἀφῆστε τὶς ἐξετάσεις καὶ οἰκοδομῆστε τὸ Σοσιαλισμὸ καὶ τὴν Ἀναρχία τοῦ 2400 μ.Χ. Ἄλλωστε, τί ἄλλη ἀπόδειξη χρειάζεται πέρα ἀπὸ μία ἢ δύο αὐτοκτονίες ὑποψήφιων τὸ χρόνο;  Δὲν ρωτήσαμε τοὺς ἄλλους, ποὺ δὲν αὐτοκτόνησαν, ἂν θὰ ἤθελαν νὰ αὐτοκτονήσουν.

Ἡ ἄποψη τῆς αἰσθηματία:

«Θέλω να φύγω, να δω άλλους κόσμους, άλλες αρχιτεκτονικές, άλλα χρώματα. Φεύγω για να με εμπλουτίσω με εμπειρίες και γνώσεις ,όχι μόνο ακαδημαϊκές, αλλά και προσωπικές. Να με δοκιμάσω σε μια χώρα τελείως άγνωστη, τη Γαλλία με τίποτε σταθερό και τίποτε δικό μου. Να με δοκιμάσω μακριά από αυτούς που αγαπώ»

Ἐγώ, δηλαδὴ ὁ ἑαυτός μου, δὲν σᾶς ἀντέχω. Εἶστε ἄχρωμοι, ἄνοστοι, ἀόρατοι γιὰ τὰ μάτια μου, τὸ ἴδιο κι ἡ ἀρχιτεκτονική σας. Δὲν Ὑπάρχετε. Εἶμαι γενιὰ ἐκλεκτή, θέλω ἐμπειρίες, θέλω νὰ γευτῶ τὴ ζωή. Θέλω, γενικά.

Ἀποδράσεις… (σὰν ἀντιεξουσιαστικὸ πακέτο διακοπῶν ακούγεται) ἀπὸ τὰ μικρὰ καὶ τετριμμένα (μπύρα-παγκάκι-σὲξ-Facebook)

ΖΗΤΩ ἡ Παγκόσμια Ἀπελευθέρωση τοῦ Ἀνθρώπου!

Μεθύσια καὶ ποίηση! Καὶ Τέχνη! Ὤ, πλάι στὸν Σικουάνα, πάντοτε…

«Ακόμη και το βιβλίο των αρχαίων μας στην Γ’ Λυκείου που είναι φιλοσοφίας έχει τα αποσπάσματά του έτσι ώστε να βγαίνει ένα ηθικό δίδαγμα: «Ο νόμος είναι αναγκαίος και είναι αρετή να είσαι νομοταγής και για να κάνουμε νομοταγείς πολίτες πρέπει να προωθούμε τον νόμο μέσω της παιδείας». Μάλιστα. Αυτά είχαν να μας πουν δηλαδή οι αρχαίοι μας ε; Ρε va te faire…»

Ἔλα μου, ντέ, τί εἶναι αὐτὸς ὁ Νόμος; Φράζει τὴν ἐπιθυμία μας καὶ τὴν πλέρια ἐλευθερία μας. Εἶπαν τέτοια πράγματα οἱ Ἀρχαῖοι; Οἱ Ἀρχαῖοι, δικέ μου, ἔδωσαν μέγιστο ἠθικὸ παράγγελμα τό: μπύρα, χαϊμαλιὰ καὶ ἔντεχνα στὴν παραλία μετὰ τὴν Ἐκκλησία τοῦ Δήμου. Μὴν τοὺς διαστρεβλώνουμε κι ὅλας, ὅτι ἦταν νομοταγεῖς.

Αὐτὸ τὸ γαλλικὸ va te faire εἶναι σπαθιὰ στὴν καρδιὰ τῶν ἀμόρφωτων φυτῶν τοῦ 18 καὶ 19.

Ὁ ἄλλος, θέλει νὰ γίνει Χημικὸς Μηχανικὸς γιὰ νὰ βοηθήσει στὴν «ἀλληλεγγύη τῶν ἀνθρώπων», καὶ σιχαίνεται τὴν ἰδέα ποὺ βάζουν στοὺς φοιτητὲς ὅλους ποιὸς θὰ μπεῖ στὴ «Σχολή»:

«Μας δίνουν μια γραμμή και πρέπει να σκεφτόμαστε έτσι με αποτέλεσμα ο κάθε μαθητής να χάνει την ιδιαιτερότητά του και να γινόμαστε όλοι μία μάζα ανθρώπων που δίνουν έναν πόλεμο για το ποιος θα μπει στη Σχολή. Εγώ θέλω να γίνω Χημικός Μηχανικός και μετά να βοηθήσω τη ΒΙΟ.ΜΕ. κι ανάλογες αλληλέγγυες προσπάθειες. «

Καὶ τί θὰ γίνει, βρέ, ἅμα ὅλοι ἔχουν τὴν ἴδια ἰδέα μὲ σένα, νὰ γίνουν Χημικοὶ Μηχανικοὶ (λόγω ἀνθρωπιστικῶν προθέσεων); Ποιὸς θὰ πρωτομπεῖ; Τί θὰ ἀπογίνουν οἱ ἀδιάβαστοι, οἱ στόκοι ποὺ θὰ μποῦν στὴ Σχολὴ ἀλλὰ δὲν καταλαβαίνουν τίποτα ἀπὸ Χημεία; Νὰ μποῦν κι αὐτοί, καὶ ὅποιον πάρουν στὸ λαιμό τους, μετά; Ἢ νομίζεις ὅτι ἡ θέληση καὶ ἡ ἠθικὴ ἐπαρκοῦν;

Νιτσεϊκὸς Πλατωνισμὸς τῆς κακιᾶς ὥρας.

Τί ἄλλο σκέφτεται ὁ Ἀλληλέγγυος;;

«Ο καθηγητής μου στο φροντιστήριο μου λέει ότι δεν μαθαίνουμε μαθηματικά ή φυσική. Μαθαίνουμε έναν τρόπο σκέψης, ξεκάθαρα δομημένο από το υπουργείο.»

Τέτοιο εἶναι τὸ σχολεῖο: Σοῦ μαθαίνει νὰ σκέφτεσαι, κι αὐτὸ εἶναι τὸ σπουδαιότερο -τὰ ἄλλα θὰ τὰ μάθεις καὶ μόνος σου, ἂν ποτὲ μάθεις τὰ ἕνα-δυὸ ἐλάχιστα μὲ τὰ ὁποῖα δυσανασχετεῖς.

Ἀλλὰ δὲν σ’ ἀρέσει ὁ τρόπος σκέψης νὰ εἶναι «ξεκάθαρα δομημένος ἀπὸ τὸ Ὑπουργεῖο». Σωστά. Νὰ ἀποφασίσει ἡ κολλεκτίβα, καὶ βλέπουμε.

Ὁ Στοχαστής:

«Κατά κύριο λόγο πιστεύω ότι το σύστημα είναι λάθος γιατί όλη μας η ζωή κρίνεται από 2-3 εβδομάδες.»

Ποῦ νὰ συλλογιστεῖς καὶ τὴ ζωὴ τοῦ ἐμβρύου, ἡ ὁποία καθορίζει ὅλη του τὴν ὑπόλοιπη ζωή: Εἶναι 36 μόνο βδομάδες, ἀπὸ τὶς ὁποῖες ἐξαρτᾶται (π.χ. ἂν σὲ αὐτὲς πίνει ἢ καπνίζει ἡ μαμά του) ἂν τὸ παιδὶ θὰ γεννηθεῖ-καταλήξει φρενοβλαβὴς ἢ μὲ ἀναπνευστικὰ προβλήματα γιὰ πάντα, μέχρι νὰ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.

Καλῶς ἦρθες στὴν Πραγματικότητα.

Ἢ ὅσο ἡ ὑπόλοιπη ζωή σου μπορεῖ νὰ καθοριστεῖ ἀπὸ τὸ πῶς μίλησες σὲ κάποιες ἐλάχιστες στιγμὲς σὲ κάποια μὲ τὴν ὁποία -ἐξαιτίας τῶν ελάχιστων αὐτῶν στιγμῶν- ἴσως καὶ νὰ ζήσεις μαζὶ γιὰ πάντα.

Ἕνα παιδί (ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ) ποὺ νὰ διαβάζει καὶ νὰ δουλεύει, καὶ νὰ μᾶς λέει -μὲ τὸ δίκιο του, αὐτὴ τὴ φορά- ὅτι «δὲν ἀντέχει ἄλλο»,  δὲν ἔφερε ὡς παράδειγμα ἡ ἀρθρογράφος.

Ἔ, Φυσικά. Τοὺς ὁμοϊδεάτες της ἔψαξε, βρῆκε καὶ προβάλλει. Οἱ μαθητὲς τῆς πλειονότητας εἶναι πρόβατα καὶ ἂς ἀποσιωπήσουμε τὴν ὕπαρξή τους. Καραδημοκρατικὸς ἐλιτισμός.

 

Ἔλεος.

Βασικά, δὲν φταῖν αὐτά. Ἀπὸ τὴ γενιὰ τοῦ ’80 πρέπει νὰ ζητήσει κανεὶς τὸ λόγο γιὰ τὰ ὅσα λένε. Ἀπὸ τὸ μπαμπὰ καὶ τὴ μαμά, μὲ τὸν ἀριστερὸ ἀφισοκολλημένο ἐγκέφαλο ποὺ ἀπωλέσθη σὲ πορεῖες καὶ τηλεοπτικὲς σειρές.

Τὰ παιδιὰ αὐτὰ δὲν ἔχουν πατέρα ποὺ μεγάλωσε ὀρφανὸς καὶ μέσα στὴν Κατοχὴ καὶ τὸν Ἐμφύλιο, καὶ τελικὰ σπούδασε (ὅσο μελὸ ἑλληνικῆς ταινίας κι ἂν ἀκούγεται, πιά: δὲν παύει νὰ εἶναι πραγματικό), καὶ δὲν μποροῦν νὰ συγκρίνουν τὸν μηδενισμὸ τῶν ἀνικανοποίητων μὲ ὅσους εἶχαν πραγματικὰ προβλήματα, δηλαδὴ ἤθελαν νὰ σπουδάσουν κι ἔπρεπε νὰ δουλεύουν.

Γιὰ τὴν πρωτιά, τὴν ἐπιτυχία καὶ τὴν ἀποτυχία, βλ. ἐδῶ

This entry was posted in Αριστερά, Ελλάδα, κοινωνία and tagged , , . Bookmark the permalink.

1 Response to «Οι Μαθητές Φτύνουν τις Πανελλήνιες»

  1. Παράθεμα: πρωτιές | Χρονογραφίες

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s