Μεθεόρτια

Μεθεόρτιο α’

Ἤθελε, λέει, ἡ ἑλληνικὴ πολιτεία νὰ καθίσει στὸ θρόνο, καὶ μάλωσαν μὲ τὸν Πούτιν καὶ τοὺς Ἁγιορεῖτες.

Βασικά, ἐπειδὴ στὸ θρόνο τῶν ἐκκλησιῶν κάθεται ὄχι (ὅπως νομίζουν οἱ πολλοί) ὁ ἐπίσκοπος ἢ ὁ Πατριάρχης, ἀλλὰ ὁ αὐτοκράτορας καὶ οἱ ἐκπρόσωποί του, κι ἐπειδὴ ὁ αὐτοκράτορας πρέπει νὰ εἶναι χριστιανός, ἕλληνας-ρωμαῖος (Ρωμιός), ὁ Πούτιν δὲν κάνει γιὰ τὴ δουλειά. Εἶναι χριστιανὸς ἀλλὰ ὄχι Ρωμιός. Κάνει ὅμως, ὁ Προκόπιος Παυλόπουλος;

Σύμφωνα μὲ τὸ ἄγραφο Σύνταγμα τῆς πολιτείας / βασιλείας τῶν Ρωμαίων, ὁ βασιλιὰς δὲν εἶναι κληρονομικός, ἀλλὰ παραμένει στὸ θρόνο (νομιμοποιημένος) γιὰ ὅσο καιρὸ ὑπερασπίζεται τὴν Πολιτεία ἀπὸ τοὺς ἐχθρούς –κι αὐτὸς ἀναγνωρίζεται ὡς αὐτοκράτορας ἀπὸ τοὺς Ρωμαίους. Ἔτσι, τίθεται ἕνα κάποιο ζήτημα ἂν ὁ Προκόπιος Παυλόπουλος πολέμησε περισσότερους Τούρκους (καὶ τοὺς τζιχαντιστὲς συμμάχους τους) ἀπὸ ὅ,τι ὁ Βλαδίμηρος Πούτιν.

Δηλαδή, τίθεται τὸ ζήτημα τῆς σύγκρισης μεταξὺ ἑνὸς Ρωμιοῦ ἀλλὰ ἀπόλεμου (ἂς μὴν παρεξηγηθῶ: τουρκομάχος θὰ ἦταν ἔστω κι ἂν ὕποστήριζε –ἡ ἑλληνικὴ Πολιτεία– μὲ χρήματα ἢ καὶ ὅπλα τοὺς ρωμιοὺς Χριστιανοὺς τῆς Συρίας ἢ τὴ συριακὴ Κυβέρνηση) καὶ ἑνὸς μὴ Ρωμιοῦ ὁ ὁποῖος, ὡστόσο, ἔχει ἀποδείξει ὅτι πολεμᾶ τὸ Ἰσλάμ.

Τελικά, οἱ Ἀγιορεῖτες ἀποφάσισαν ποιὸς ἀξίζει περισσότερο νὰ τιμᾶται. Καί, φυσικά, δὲν εἶναι ὁ Παυλόπουλος ὁ φταίχτης, ἁπλὰ αὐτὸς εἰσέπραξε τὴ στάση τῶν Ἁγιορειτῶν γιὰ ὅσα δὲν κάνει συνολικὰ (ὅλοι οἱ θεσμοὶ καὶ τὰ πρόσωπα) ἡ Πολιτεία του.

 

Μεθεόρτιο β’

Σὲ προηγούμενα ἄρθρα (1, 2) ἔκανα λόγο γιὰ τὸ πῶς, μὲ τί τρόπο καὶ σοφίσματα, θὰ ἀντιμετωπίσουν ἢ ἤδη ἀντιμετωπίζουν οἱ Τοῦρκοι τὴ φανέρωση τοῦ γεγονότος ὅτι ἦταν αἱμοβόροι κατακτητές τῆς Μικρασίας. Πῶς θὰ δικαιολογηθοῦν στὸν ἑαυτό τους. Ὑποστήριξα ὅτι θὰ ἔπρεπε νὰ ποῦν «ναί, καλὰ κάναμε ὅ,τι κάναμε (σφάξαμε, πεταλώσαμε κ.λπ.)» (ἄλλωστε, τὸ Ἰσλὰμ τὰ δικαιολογεῖ) ἢ νὰ διαλυθοῦν ὡς ταυτότητα. Ὑπάρχει καὶ μιὰ τρίτη λύση, ποὺ ἔδωσε ὁ Ἐρντογὰν τὶς προάλλες: «Τερματίσαμε, δὲν ἀρχίσαμε ἐμεῖς τὴν κατάκτηση τῆς Πόλης». Μοιάζει, κάπως, μὲ τὴ θεωρία τοῦ Κεμάλ, πὼς οἱ Τοῦρκοι ἦταν γηγενεῖς στὴν Μικρὰ Ἀσία (ἀπόγονοι τῶν Χετταίων), ἄρα δικαίως ἔδιωξαν τοὺς ἀπογόνους τοῦ Α’ Ἑλληνικοῦ Ἀποικισμοῦ (ποὺ συνέβη τὸν 7ο-6ο π.Χ. αἰώνα) ἀπὸ τὴν τουρκικὴ-χεττιτικὴ πατρίδα. Ἡ θεωρία αὐτὴ διδασκόταν στὰ τουρκικὰ σχολεῖα, ἂν θυμᾶμαι καλά.

Ὑπάρχει ἡ περίπτωση ὁ Ἐρντογὰν νὰ ἀναφέρεται στὴν κεμαλικὴ θεωρία, λοιπόν. Μπορεῖ καὶ ὄχι. Σὲ κάθε περίπτωση, αὐτὴ ἡ τουρκικὴ ἀπάντηση στὴν ἐρώτηση τοῦ Τούρκου πρὸς τὸν ἑαυτό του «πῶς βρέθηκα ἐδῶ, στὴ Μικρὰ Ἀσία;», εἶναι ἕνα εἶδος τρέλας. Προσοχή, ὅμως: ὄχι κοροϊδίας πρὸς τοὺς μὴ Τούρκους. Ἀλλὰ τρέλας. Βραχυκυκλώματος τοῦ νοῦ, δηλαδή. Τὸ πιστεύουν εἰλικρινὰ ἢ πρέπει νὰ τὸ πιστέψουν αὐτό, ὅτι «δὲν κατακτήσαμε ἀλλὰ ἀπελευθερώσαμε τὴν Πόλη τὸ 1453».

Ἄλλωστε, ὅπως κάπου διάβασα, σὲ θεολογικὰ βιβλία, κι ὁ Σατανᾶς εἶναι ἕνα εἴδος τρελοῦ. Δὲν ἀντέχει τὴν πραγματικότητα καὶ πλάθει ἕναν φανταστικὸ κόσμο ὅπου κυριαρχεῖ, ὅπου τὸ χάπυ ἔντ εἶναι γι’ αὐτόν κ.λπ., ἐνῶ ταυτόχρονα ὑποφέρει βλέποντας ὅτι αὐτὸ δὲν συμβαίνει.

Δὲν εἶναι ἡ τουρκικὴ διαφαινόμενη τρέλα, βεβαίως, μιὰ τρέλα μὲ τὴ μορφὴ ποὺ ἔχουμε κατὰ νοῦ: Τοῦ ἀνήμπορου τρελοῦ, ποὺ χρειάζεται τὴ συμπάθειά μας γιατὶ εἶναι καλὸς κατὰ βάθος.

Ἀλίμονο, ὅμως, αὐτὸ πιστεύουν οἱ κλασικοὶ Ἀριστεροὶ καὶ Φιλελεύθεροι.

Βεβαίως, ἡ ἐνδεχόμενη λύση τοῦ ἀκτιβισμοῦ (περισσότερη βία κι ἐπεκτατισμὸς προκειμένου νὰ ξεχάσουν τὴν βία ποὺ ἄσκησαν σὲ παλιότερες ἐποχές) ἴσως προκριθεῖ σὲ συλλογικὸ ἐπίπεδο ἀντὶ τῆς τρέλας.

 

 

 

This entry was posted in 1453, Ρωσία, Ρωμανία, Τούρκοι and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

1 Response to Μεθεόρτια

  1. Ο/Η coerdia λέει:

    Ας ετοιμαστούμε τώρα να φιλήσουμε το δαχτυλίδι του Νονού εν ενάγκη και να υπογράψουμε το συμβόλαιο τιμής κι άσε τον Πούτιν και τους Τούρκους:
    https://www.alfavita.gr/arthron/apokleistiko-ayto-einai-symvolaio-timis-poy-tha-ypografoyn-oi-goneis-sta-sholeia

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s