Πόλη, βουνὸ ἢ θάλασσα;

Για να μη γίνει το κακό αθάνατο έπρεπε το καλό να γίνει θνητό, αφού δεν γίνεται μόνο οι κακοί να πεθαίνουν. Σώπαινε, γιατί ούτε καλός είσαι ούτε κακός.

Στην παραλία, οι νέοι κοιτούν με φρίκη τα συζυγόπαιδα που βρίσκονται ανάμεσα στα πόδια τους, και σιωπηρά ή με τσιριδοκοπήματα τούς δείχνουν ένα πεπρωμένο που οι περισσότεροι θα απεύχονταν αλλά θα ακολουθήσουν. Οι σύζυγοι επίσης είναι αναγκασμένοι (ορισμένοι ευχαριστημένοι) να βλέπουν κώλους που δεν θα αποκτήσουν, και ορισμένοι σκέφτονται, αν τους αφήνουν χρόνο τα παιδιά, ή αναπολούν τις εποχές που ήταν νέοι, με την υπενθύμιση ότι δεν θα ξαναέρθουν. Δυστυχία για κάτι ψευδές. Μόνη παρηγοριά το αεράκι της θάλασσας και το ξέσπασμα του κύματος, όταν φύγει ο κόσμος.

Θάλασσα, εκεί όπου καταλήγουν όλες οι βρωμιές της στεριάς. Από Φουκουσίμα ώς βοθρολύματα και λιπάσματα. Όλα τα σκοτώνει όμως το αλάτι, έλεγε ένας γέρος, θαλασσόλυκος σε αστική παραλία.

Οι ενοχές των πολλών, που δεν μπορούν το ΠΣΚ να πάνε στις πιο μακρινές παραλίες λόγω ακριβής βενζίνης, και επιλέγουν τις κοντινότερες. Μεγάλο ψυχολογικό δράμα πράγματι, η απόδρασή μας περιορίζεται στην Εγγύς Εξοχή. Τουλάχιστον, ας πάμε πιο μακριά από τους Αλβανο-Πακιστανούς.

Τα μπάνια του λαού. Ο λαός δυστυχούσε όταν δεν έκανε μπάνια, κάτι του έλειπε. Η αδερφή της γιαγιάς μου, λίγο παλαβιάρα, έτρεχε να κάνει «ιαματικά λουτρά» στην Αιδηψό. Εν-δυο, σουηδική γυμναστική κι επιδείξεις. Η μυθολογία του Αιγαίου-Φωτός: κι εμείς, οι ηπειρωτικοί (τα 9/10 των Ελλήνων), δεν είμαστε Έλληνες, λοιπόν; Άει στα τσακίδια, με τα μινωικά σας απωθημένα, πειρατοβιασμένοι μισής χιλιετίας. Δεν έχω πατήσει σε νησί, πλην Σαμοθράκης και Κέρκυρας. Σύμπτωση: και τα δύο καταπράσινα. Δεν μ’ αρέσουν τα νησιά. Το βασίλειό μου για ένα ποίημα του Αλεπουδέλη δίχως ακρογιαλιές του Ομήρου. Μιλώ μόνο προσωπικά, γιατί οι περισσότεροι ηπειρωτικοί κατάπιαν την μυθολογία με περισσότερη αγαλλίαση, μην φανούν Βλάχοι. Πνίγονται, άραγε, τόσοι όσοι πνίγονταν το ’80;

Θα μου πεις: Βουνό; Άλλη σαχλαμάρα, για δήθεν εναλλακτικούς, δήθεν αντάρτες, δήθεν παιδιά της φύσης (δι’ ολίγας ημέρας μόνον, και με όλο το σύγχρονο σετ σκηνών, φακών, φαγητών κ.λπ.), δήθεν ορειβάτες, δήθεν ικανούς για επιβίωση-ΛΟΚ. Δήθεν δήθεν.

Θάλασσα, πηγή δυστυχίας για τις περισσότερες γυναίκες, που δεν είναι τέλειες σωματικά –μετά τα 30-35. Εκεί, η συνήθης γυναικεία δυστυχία (που συνίσταται στην ακούραστη καθημερινή δίωρη φροντίδα για την ομορφιά-στολισμό/ψεκασμό-υγιεινή, αφού η γυναίκα οφείλει να είναι το ωραίο φύλο) φτάνει στα ύψη της: ξύρισμα-αποτρίχωση-ξεβράκωμα-πασαρέλα, φόβος κι ελπίδα. Βέβαια, δεν πιστεύω στις αριστερές σοφίες περί αλλοτρίωσης κι ενός αυθεντικού Εγώ που καταπιέζεται, διότι η εικόνα που έχει το Εγώ για τον εαυτό του πάντοτε αναμειγνύεται με την εικόνα που οι άλλοι έχουν για το Εγώ, χώρια που ήδη δημιουργείται μιμούμενη τα Εγώ των άλλων. Κι ας μην ακούω φεμινιστικά «δεν με νοιάζει αν δεν αρέσω», υποκριτικές επιτομές του διακηρυγμένου σολιψισμού.

Στην πόλη, μήπως; Τόσα πρεζόνια και τσουλοπρεζόνια, πού βρέθηκαν, φιλαράκι; Μόνο το καλοκαίρι βγαίνουν από την κρυψώνα που η ύπαρξη του πλήθους δημιουργεί, που η ίδια η ύπαρξη πλήθους συνιστά. Παραδίπλα, ο μάγκας Μουσουλμάνος με κοντομάνικο να περπατά αεράτος, κι από πίσω ή από δίπλα οι αγελάδες του με μαντίλια και μακριά μαύρα φουστάνια, να περπατάνε ντάλα καλοκαίρι σα να μη συμβαίνει τίποτα. Μαντιλοφορούσες Μουσουλμάνες και Τσουλαρία, ενίοτε ναρκωμανής: Το Ισλάμ και η Δύση στις έσχατες συνέπειές της ποδοπατούν τη γη μου.

Ερ κοντίshιον, βέβαια. Γιατί αλλιώς είσαι μουλάρι. Και για να μπορείς να τρως γύρο καταμεσήμερο: Η λύση των πτωχών τω πνεύματι, που δεν είναι μακάριοι.

Advertisements
This entry was posted in Ελλάδα, κοινωνία and tagged , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s