Τὸ Χ δὲν ὠφέλησε τὴν Ἑλλάδα οὔτε καὶ τὸ Α σὲ κύκλο

Τὸ Χῖ δὲν ὠφέλησε ποτὲ τὴ Χώρα.

Δὲν ἐννοῶ τὸ χριστιανικὸ Χῖ, ἀλλὰ τὸ νεοχίτικο.

Νεοφιλελεύθερος ἀντικρατιστής (ποὺ ἀναρτᾶ καὶ τραγουδάκια γιὰ τοὺς Χίτες) χαίρεται ἄπειρα ἐπειδὴ ἡ 3Ε (τὴν ὁποία θεωρεῖ ἑλληνικὴ ἑταιρεία, ὅπως φαντάζομαι ὅτι θεωρεῖ λετονικὴ τὴν ΕΨΑ Λετονίας) ἀνακαίνισε ἕνα δημοτικὸ σχολεῖο τῆς Θεσσαλονίκης. Λέει διάφορα παραληρηματικὰ antifaδικα περὶ συνωμοσιολόγων ἑλληνέζων, ποὺ θρασύτατα ἀποροῦν «Ποῦ εἶναι τὸ κράτος;» τὸ ὁποῖο σύμφωνα μὲ τοὺς «ἑλληνέζους» θὰ ἔπρεπε νὰ συντηρεῖ τὸ σχολεῖο, ἀντὶ νὰ κάνουν τεμενάδες στὴν Cocacola γιὰ τὴν ἀνακαίνιση. Ὄχι, βέβαια, τὸ Κράτος πρέπει νὰ ὑπάρχει γιὰ νὰ πυροβολεῖ ὅσους ἁρπάζουν τὴν περιουσία ποὺ ἔφτιαξαν μόνοι τους κάποιοι (ἐντελῶς μόνοι τους). Μέσα μυαλό του, φαντάζομαι, ἡ CocaCola ἔχει σχεδὸν κατασκευάσει -ὄχι «ἀνακαινίσει»- τὸ Μετσόβειο Δημοτικό (ἀντίστοιχα πρὸς τὸ Μετσόβειο Πολυτεχνεῖο), ἔχει ναυπηγήσει τὸ θωρηκτὸ Ἀβέρωφ κ.λπ. Ἁπλά, ρουφᾶ τὰ λεφτά της τὸ κράτος, καὶ δὲν φτιάχνει γιὰ τὸ Πολεμικὸ Ναυτικό μας ἕνα ὑποβρύχιο ποὺ δὲν γέρνει (μέσα σὲ ἕνα ποτήρι κοκακόλας). Ποιὸς Εὐγενίδης, ποιὸς Ζάππας; ποιὸς Σίνας; Μποροῦν νὰ συγκριθοῦν μὲ τὸ κατόρθωμα τῆς ἀνακαίνισης αὐτῆς;

Ἐδῶ ἡ Κοκακόλα ἀνακαίνισε ἕνα (1) ὁλόκληρο Δημοτικό. Ἀντὶ νὰ ρωτᾶμε ὡς ἀγνώμονες γιατί δὲν ἀνακαίνισε χίλια σχολεῖα, καλύτερο θὰ ἦταν νὰ ἀπαλλάξουμε τὴν 3Ε μιὰ γιὰ πάντα ἀπὸ τοὺς φόρους πρὸς τὸ ἑλληνικὸ κράτος (ἀφοῦ αὐτὸ θέλει νὰ μᾶς πεῖ ὁ ἀντικρατιστὴς ἀλλὰ δὲν βρίσκει τὰ κατάλληλα λόγια) ὡς ἀναγνώριση τοῦ τί καλὸ μπορεῖ νὰ κάνει μιὰ πολυεθνικὴ ἀνακαινίζοντας ἕνα ταπεινὸ δημοτικό -καὶ ὄχι ἀρκετὰ παλιό- σχολικὸ κτήριο στὰ πενήντα χρόνια παρουσίας της στὴν Ἑλλάδα.

Ἡ τελική του συμβουλή: «Ευγονική γρήγορα.». Ἀλλὰ ἀναρωτιέμαι  εἰλικρινά: Γιὰ τοὺς ἄλλους ἢ γιὰ τοὺς ὁμοίους του τὴν προτείνει;

Οὔτε τὸ κυκλωμένο Ἄλφα ἔκανε ποτὲ καλὸ στὴ Χώρα (μαζὶ μὲ τοὺς ἕλληνες ἀπολογητές του).

Διαβάζω στὸ BBC ὅτι οἱ τουρκικὲς σειρὲς καὶ μεταξὺ αὐτῶν ἰδιαίτερα ὁ Σουλεϊμὰν εἶναι ἐξαιρετικὰ δημοφιλεῖς στὴ Νότια Ἀμερική. Δώδεκα ἑκατομμύρια οἱ τηλεθεατές του, γιὰ κάθε ἐπεισόδιο, μόνο στὴν Ἀργεντινή.

Marcela Mera, a 42-year-old Chilean who lives in the capital Santiago, is a dedicated viewer of Turkish dramas.She says that they are easier for her to connect to than US television series and that she likes the way Turkish shows focus more on old fashioned romance instead of what she sees as Hollywood’s over-sexualisation.

«Although Turkey is quite far away, I found our cultures to be quite similar,» says Marcela.»And the Turkish productions are very high quality and don’t have the Hollywood cliches and stereotypes. «When I started to watch these dramas, I realised how tired I was with all the violence and sex of American TV.»

Στὰ δικά μας, τώρα. Σκέφτεται κάποιος στὰ σοβαρὰ τὴν πιθανότητα κάποιος ἀπὸ τοὺς ὑγιεῖς ἐπιχειρηματίες ποὺ ζήτησαν τηλεοπτικὲς ἄδειες νὰ κάνει σειρὰ γιὰ τὸν Νικηφόρο Φωκᾶ (ἡ ὁποία θὰ εἶχε ἔρωτα, προδοσία, κατακτήσεις καὶ ἴντριγκα), καὶ τὴ σειρὰ αὐτὴ νὰ ζητοῦσαν νὰ προβάλλουν οἱ τηλεοπτικοὶ σταθμοὶ τῆς Ἀργεντινῆς; Σκηνοθέτες ἕλληνες, ποὺ ὅπως οἱ κινέζοι προβάλλουν τὸ παρελθόν τους μὲ ἱστορικὲς ταινίες κι οὔτε ντρέπονται γι’ αὐτό;

Ὁ Κυριακοῦ κι Μαρινάκης θὰ τὴν κάνει; Ἢ οἱ ἕλληνες σκηνοθέτες, ποὺ βολοδέρνουν μεταξὺ ὑπαρξιακῆς ὀμφαλοσκόπησης καὶ Γωγομίζερης ἀντιαυταρχικῆς «καταγγελίας»;

Ἡ Ἀριστερὰ ποὺ γιὰ κακή της τύχη καταδικάστηκε νὰ γεννηθεῖ στὴν Ἑλλάδα ἔφτιαξε ἢ ἐξύμνησε, λέει, μιὰ ταινία γιὰ τὸν κυνηγημένο Γενίτσαρο ποὺ συναντᾶ στὸ γυναικεῖο μοναστήρι, ὅπου τρέχει νὰ κρυφτεῖ, ἕνα ἀγόρι ποὺ παρίστανε ἐπὶ χρόνια τὴν καλόγρια. Δὲν ἔχω δεῖ τὴν ταινία -δὲν ξέρω ἂν στὸ τέλος ἔζησαν αὐτοὶ καλὰ κι ἐμεῖς καλύτερα. Δείχνει πῶς ἀντιλαμβάνεται ὁ σκηνοθέτης τὴν πρόσφατη ἑλληνικὴ ἱστορία ὅμως. Μέσα ἀπὸ τὶς παρωπίδες τοῦ πιὸ ἐξεζητημένου δυτικοῦ παρόντος, ποὺ «ἦταν πάντα ἐκεῖ»:

Ο Γενίτσαρος, σοκαρισμένος, αποφασίζει να μυήσει την Ανθή στον αντρισμό. Η Ανθή προσπαθεί με όλες της τις δυνάμεις να ανταποκριθεί στο καινούργιο της ρόλο. Οι δύο φυγάδες προσπαθούν να επαναπροσδιορίσουν τη σχέση τους, ενώ απολαμβάνουν τη νέα τους ελευθερία στη φύση. Είναι όμως άτυχοι, καθώς ο Τούρκος διοικητής με τη συνοδεία του τους αιχμαλωτίζει και τους επιστρέφει στο μοναστήρι.

Η Ανθή επιστρέφει ως αγόρι στη μονή, προκαλεί μεγάλη αναστάτωση στις μοναχές και συγκρούεται μετωπικά με την ηγουμένη. Η δεύτερη απόδρασή τους θα τους φέρει αντιμέτωπους μ’ έναν εντελώς νέο κόσμο. Μακριά από συμβάσεις και περιορισμούς, η Ανθή και ο Πολεμιστής ανακαλύπτουν από την αρχή τη ζωή και τους εαυτούς τους.

Τετριμμένα, χιλιοειπωμένα κλισὲ τῆς Μεταπολίτευσης καὶ τῆς Ὕστερης Νεωτερικότητας: ὁ αὐταρχικὸς Χριστιανισμός, ἡ μετωπικὴ σύγκρουση μαζί του (ἀλίμονο, μὴν τυχὸν καὶ ἔλειπε ἡ Ἐπανάσταση). Ὁ δικαιωματισμός, τὰ «Παπάρας δὲν γεννιέσαι, γίνεσαι», καὶ εἰδικὰ τὰ «Μακριά από συμβάσεις και περιορισμούς» (Σὰν τὸν Μόγλη, κάπως).

Καὶ μιὰ γενικότερη παρατήρηση γιὰ κάποιες ἄλλες ταινίες «κατὰ τῶν Ἑλλήνων» καὶ τῆς «ἑλληνικῆς οἰκογένειας»:

Ἀγανάκτηση μὲ τρεμάμενη φωνή, μάτι ποὺ γυαλίζει ἀπὸ τὸ συσσωρευμένο μίσος καὶ ὀργισμένο βλέμμα γιὰ τὴν σεξουαλικὴ ἢ ἰδεολογικὴ καταπίεση τοῦ ’60 καὶ τοῦ ’70-’80 στὴν ἑλληνικὴ ἐπαρχία: Μπορεῖ νὰ ἔχουν λειώσει τὰ κόκκαλα τοῦ καταπιεστικοῦ θεολόγου καὶ τῆς ἡγουμένης, ὅμως ὁ ἀνθρωποτύπος ποὺ ἦταν κάποτε παιδάκι παρέμεινε δεκαπεντάχρονος ἀκόμη κι ὅταν βιολογικὰ ἔγινε σαράντα χρονων. Τὸ πλάσμα ποὺ πρέπει ὁπωσδήποτε νὰ πάρει τὴν ἐκδίκησή του γενικεύοντας περιθωριακὲς καταστάσεις τοῦ δικοῦ του περιβάλλοντος (ὁ σχεδὸν σατανιστὴς πατέρας κ.ο.κ.) εἰς βάρος τῶν φυσιολογικῶν καταστάσεων κι ἐπιβάλλοντάς τες (τὶς περιθωριακὲς καταστάσεις) -ἠθελημένα ἢ μή- ὡς «εἰκόνα τοῦ πρόσφατου ἑλληνικοῦ παρελθόντος».

Γιατὶ αὐτὸ θὰ πεῖ νὰ εἶσαι (ὡς κύκλωμα κινηματογραφικό) Ἀριστερὰ στὴν Ἑλλάδα, καὶ αὐτὸ θὰ πεῖ νὰ εἶσαι (ὡς κύκλωμα κινηματογραφικό) Τουρκία στὸν κόσμο.

Advertisements
This entry was posted in τέχνη, Αριστερά, Ελλάδα and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s