Ἀντιαυταρχισμὸς – ἀντιπαπαγαλισμός

Διαβάζω ὅτι στὰ μαθήματα γιὰ τὰ ὁποῖα δὲν θὰ χρειάζονται ἐξετάσεις στὸ τέλος κάθε χρονιᾶς στὸ Γυμνάσιο περιλαμβάνονται τὰ Ἀρχαῖα, τὰ Θρησκευτικά, ἡ Χημεία, ἡ Βιολογία, καὶ ἡ Γεωλογία-Γεωγραφία.

Ὁ λόγος δὲν εἶναι ἄλλος ἀπὸ τὴν λαϊκιστικὴ καταπολέμηση τοῦ ἄγχους. Βεβαίως, θὰ μποροῦσαν -οἱ τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας- νὰ καταργήσουν τελείως κάθε ἐξέταση καὶ νὰ μοιράζουν στοὺς μαθητὲς λεξοτανίλ, αὐτὸ σίγουρα θὰ βοηθοῦσε τὴν καταπολέμηση τοῦ ἄγχους περισσότερο ἀπὸ τὸν ἁπλὸ περιορισμὸ σὲ τέσσερα τῶν ἐξεταζόμενων μαθημάτων. Ἄλλωστε, πρῶτος στόχος τοῦ Δημόσιου Σχολείου εἶναι ἡ καταπολέμηση τοῦ ἄγχους, καὶ οἱ κατάλληλες τεχνικὲς γιὰ τὸ σκοπὸ αὐτόν.

Ἐπειδὴ στὸ στόχαστρο τῆς Ἀριστερᾶς δὲν βρίσκονται μόνο τὰ Ἀρχαῖα καὶ τὰ Θρησκευτικά, διακρίνει κάποιος μιὰ «ἀντιαυταρχικὴ» καὶ «ἀντιπαπαγαλίστικη» αἰτιολόγηση στὴν ἀπόφαση αὐτήν. Ἡ ἀντιαυταρχικὴ ἐκπαίδευση ἔχει νόημα γιὰ βορειοευρωπαϊκὲς χῶρες ὅπου ὑπῆρχε αὐστηρὴ κοινωνικὴ πειθαρχία καὶ σχολεῖα-στρατῶνες (ἐσωτερικά), γι’ αὐτὸ καὶ γεννήθηκε ἐκεῖ. Ἀντίθετα, σὲ χῶρες ὅπου ὑπάρχει ἕνας ἁπλὸς συντηρητισμὸς μὲ ταυτόχρονο χαβαλέ χιλιετιῶν, ὁ ἀντιαυταρχισμὸς εἶναι καταστρεπτικός. Ἀντίστοιχα, γιὰ τὴν «παπαγαλία». Οἱ γνώσεις ποὺ πρέπει νὰ «παπαγαλίσει» ὁ μαθητής (καὶ δῆθεν δὲν μπορεῖ νὰ τὸ κάνει) εἶναι οἱ ἐλάχιστες ἀπαιτούμενες γιὰ νὰ μπορέσει νὰ ἀνταπεξέλθει ἀργότερα στὶς ἐπαγγελματικὲς καὶ ἄλλες ὑποχρεώσεις κι ἐνασχολήσεις, ἀλλὰ καὶ νὰ ἔχει καὶ μιὰ σφαιρικὴ γνώση γιὰ τὸ διδασκόμενο ἀντικείμενο. Δὲν εἶναι τυχαῖο ὅτι τὰ «παπαγαλάκια» Ἕλληνες στὸ ἐξωτερικὸ διακρίνονται σὲ σχέση μὲ ἄλλους δυτικοὺς λαούς, τῶν ὁποίων τὰ παιδιὰ σαπίζουν μὲ τέτοιες ἀντιπαπαγαλίστικες ἀντιλήψεις καὶ ξεπερνιῶνται ἀπὸ Κινεζόπουλα καὶ Ἰνδούς.

Δὲν παρατηροῦμε, μὲ ἄλλα λόγια, ἁπλὰ τὸ γρύλισμα τοῦ «ἀντιφασίστα» ποὺ «παίρνει ἐκδίκηση γιὰ τὸν Ἐμφύλιο» μέσῳ τοῦ Σχολείου καὶ τῆς ὑποβάθμισης τῶν θρησκευτικῶν καὶ τῶν Ἀρχαίων. Εἶναι ὁ συνδυασμὸς αὐτοῦ ποὺ βαφτίζεται «ἀπέχθεια στὸν ἐθνολαϊκισμὸ» ἐνῶ ταυτόχρονα προωθεῖται ὁ ὁλοφάνερος λαϊκισμὸς τῆς ἐλάχιστης προσπάθειας, γιὰ νὰ μὴν πληγωθεῖ τὸ παιδί. Κάτι τέτοιο σίγουρα χαροποιεῖ ὄχι μόνο τοὺς τεμπέληδες μαθητές, ἀλλὰ εἰδικὰ τοὺς ψηφοφόρους γονιούς τους, οἱ ὁποῖοι ἐξαιτίας τῶν ἐξετάσεων σὲ λιγότερα μαθήματα θὰ ἔχουν οἱ ἴδιοι λιγότερα διαβάσματα μὲ τὸ παιδί τους στὸ σπίτι, καὶ θὰ ἀράζουν ἀναρχικοὶ κι ὡραῖοι στὴν τηλεόραση καὶ τοὺς καφέδες  συχνότερα.

Advertisements
This entry was posted in παιδεία, Αριστερά, Ελλάδα and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s