Μάρτυρες και Διοίκηση, του Μανώλη Γ. Βαρδή

Ή πως οι διωγμοί και το αίμα μετατρέπονται σε λόγους διοικητικής σταθερότητας και κοινωνικής ειρήνευσης. Είναι γνωστά τα βασανιστήρια και οι gothic ιστορίες αίματος που συναντάμε στα χριστιανικά μαρτυρολόγια. Ενδιαφέρει ότι αυτή η «μαύρη» πλευρά στην περίοδο της ύστερης ρωμαϊκής αρχαιότητας λειτουργούσε αντιστικτικά στην «καθαρή» δύναμη της παρουσίας (praesentia) των αγίων στις πόλεις. Οι πόλεις […]

via Μάρτυρες και Διοίκηση, του Μανώλη Γ. Βαρδή — manolisgvardis

 

Εἰδικὰ στὴ Δύση, ὅπου ἐξαφανίζεται ἡ ρωμαϊκὴ ἐξουσία, ὁ ρόλος τοῦ ἐπισκόπου διευρύνεται. Ταυτόχρονα, πολλοὶ ἀριστοκράτες εἰσέρχονται στὸν ἀνώτερο κλῆρο. Στὴν Ἀνατολή, ἡ διοίκηση λαμβάνει διάφορα μέτρα ὥστε ἡ εἴσοδος τῶν τοπικῶν ἀριστοκρατῶν / γαιοκτημόνων στὸν κλῆρο νὰ μὴν ὁδηγήσει σὲ ἀπώλεια ἐσόδων ἢ ἔλλειψη ἀτόμων ποὺ θὰ στελεχώσουν τὴ διοίκηση τῶν πόλεων. Κι ἐκεῖ, ὅμως, ὁ ἐπίσκοπος λειτουργεῖ ὡς προστάτης -μαζὶ μὲ τὴν ὑπαρκτή, στὴν Ἀνατολή, τοπικὴ κρατικὴ διοίκηση καὶ τοπικὴ ἀριστοκρατία.

Advertisements
This entry was posted in Ύστερη Αρχαιότητα, Αναδημοσιεύσεις, θρησκεία and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s