Φανάρια καὶ ἀνθρώπινη φύση

Ἄλλοι πεζοὶ τὰ περνοῦν μὲ κόκκινο γιατὶ πιστεύουν στὴν καλὴ Φύση τοῦ ἀνθρώπου: Κανεὶς δὲν θέλει νὰ σκοτώσει, καὶ θὰ τοὺς λυπηθοῦν.

Ἄλλοι πεζοὶ ἁπλὰ ἔχουν ἄγνοια κινδύνου. Ἔτσι ἀνατράφηκαν ἢ τόσο τοὺς κόβει.

Ἄλλοι πεζοί, ἀντίθετα, δὲν ἔχουν καμμία ἄγνοια κινδύνου. Ἔχουν ὑπολογίσει στὴ συμφεροντολογικὴ Φύση τοῦ ἀνθρώπου: Ὅλοι οἱ ὁδηγοὶ σκέφτονται τὸν ἑαυτό τους στὴ φυλακή. Ὅλοι;

Τὸ συμπέρασμα εἶναι ὅτι δὲν μποροῦμε νὰ μάθουμε τίποτε γιὰ τὴ φύση τοῦ ἀνθρώπου παρατηρώντας πεζοὺς καὶ ὁδηγούς.

Ἡ Ἀριστερὰ μπορεῖ νὰ καμώνεται καὶ νὰ διακηρύσσει δημόσια ὅτι δὲν ὑπάρχουν ἰδέες  παρὰ ἄνθρωποι ἢ ὅτι τὸ κοινωνικὸ Εἶναι καθορίζει τὴ Συνείδηση, ἀλλὰ ὅταν πρόκειται γιὰ τοὺς μετανάστες-πρόσφυγες θεωρεῖ ὅτι δὲν πρέπει νὰ στρεφόμαστε κατὰ τῶν μεταναστῶν παρὰ μόνο κατὰ τῆς μετανάστευσης (ὡς πολιτικῆς).

Δὲν ὑπάρχει, δηλαδή -μᾶς λέει-, ὁ Χασάν, ὁ Γιάννης, ἡ Ἑλένη κι ἡ Φατιμά, κ.λπ. Ὑπάρχει ἁπλῶς ὁ Ἄνθρωπος μὲ 2 χέρια καὶ 2 πόδια, λογικὴ σκέψη καὶ γλώσσα, δέκτης πληροφοριῶν ποὺ τὸν ἐπαναδιαμορφώνουν ἄπειρα καὶ συνεχῶς.

Ἀντίθετα, ἡ πραγματικότητα δείχνει ὅτι ὁ Χασὰν εἶναι ἕνα ἐξωγήινο πλάσμα γιὰ τὸν Γιάννη, καὶ ὁ Γιάννης ἕνα ἐξωγήινο πλάσμα γιὰ τὸν Χασάν. Δὲν εἶναι «καὶ οἱ δύο ἄνθρωποι». Ὁ Χασὰν εἶναι αὐτὸ ποὺ εἶναι ἔχοντας μιμηθεῖ ἢ μάθει συμπεριφορές, καὶ σίγουρα ἔχοντας ἀποδεχτεῖ, βασικοὺς κανόνες συμπεριφορᾶς καὶ ἀντιλήψεις ποὺ εἶναι τελείως διαφορετικὲς ἀπὸ τοὺς κανόνες καὶ τὶς ἀντιλήψεις ποὺ ἔχει ἀποδεχτεῖ ὁ Γιάννης καὶ ὅσα ὁ Γιάννης ἔχει μιμηθεῖ ἢ ἔχει μάθει.

Ὅτι μπορεῖ, ἴσως καὶ κάποτε, νὰ ἀλλάξει ὁ ἕνας ἢ ὅ ἄλλος ἢ νὰ μεταβληθοῦν σὲ κάτι ἐνδιάμεσο εἶναι σωστό. Αὐτὴ ἡ πιθανότητα γιὰ ἐξέλιξη δὲν εἶναι πράγμα Καλὸ Κακό, εἶναι ἁπλὰ ἡ πραγματικότητα. Ἀλλὰ στὴν δεδομένη στιγμὴ ἔχουμε δυὸ ἢ παραπάνω διακριτοὺς τύπους ἀνθρώπου λίγο ἢ πολὺ ἐνάντιους ἀναμεταξύ τους. Καὶ δὲν ὑπάρχει κάποια φυσικὴ ἢ πανανθρώπινη ἀρχή, ποὺ νὰ ὁδηγήσει νομοτελειακὰ στὴν ἀλλαγὴ αὐτή.

Ὁ ἄνθρωποι δὲν εἶναι ἴδιοι. Μπορεῖ στὸ βάθος τοῦ χρόνου νὰ ἀλλάζουν οἱ ἀνθρωποτύποι καὶ οἱ «φυλές», σὲ μιὰ δεδομένη στιγμὴ ὅμως ὑπάρχουν πολιτισμικὰ ἀνθρωποτύποι τόσο διαφορετικοὶ ὥστε νὰ μποροῦμε νὰ μιλᾶμε γιὰ πολλὰ εἴδη ἀνθρώπων (ἀφοῦ ὁ ἄνθρωπος δὲν εἶναι μόνο βιολογικὸ πλάσμα ἀλλὰ καὶ κάτι ἀρκετὰ παραπάνω).

Ὁ πρόσφυγας δὲν εἶναι «ὁ ἄνθρωπος» (οὔτε κι ὁ Ἕλληνας). Ὑπάρχει ὡς ὂν ποὺ πιστεύει -στατιστικά, τουλάχιστον- στὴν πολιτικὴ καὶ κοινωνικὴ κατωτερότητα τῶν μὴ Μουσουλμάνων καὶ στὴν βίαιη ἐξολόθρευση ἢ συνετισμὸ ὅσων πίνουν ἀλκοόλ, εἶναι ἀκάλυπτες, ἔχουν ἐξωσυζυγικὲς σχέσεις, θεωροῦν τὴν γυναίκα κυρία τοῦ σώματός της κ.ο.κ.

Ἐπειδὴ ὁ «Ἄνθρωπος» εἶναι ἕνα φάντασμα, δὲν τρομάζουμε μὲ φαντάσματα, δὲν ἀποδεχόμαστε τὸν ἀόρατο φίλο σας. Ἡ ἐναντίωση στὴ μετανάστευση εἶναι καὶ ἐναντίωση στοὺς μετανάστες, ἀφοῦ «δὲν ὑπάρχουν παρὰ μόνο ἄνθρωποι-ἄτομα, κι ὅλα τὰ ἄλλα εἶναι ὑποστασιοποιήσεις». Δὲν ἔχουν τὸ δικαίωμα νὰ μπαίνουν στὴν ἑλληνικὴ ἐπικράτεια, καὶ πρέπει ἀκόμη καὶ βίαια νὰ ἐμποδίζονται ἢ νὰ παραδειγματίζονται ὥστε νὰ μὴν μποῦν, ὅπως ἐὰν ἔμπαιναν ξένα στρατεύματα. Τὸ νὰ λέμε ὅτι εἴμαστε ἐνάντιοι στὴ μετανάστευση ἀφήνοντας τοὺς μετανάστες ἥσυχους εἶναι σὰν νὰ εἴμαστε κατὰ τοῦ ἐμπρησμοῦ μιᾶς οἰκίας ἀλλὰ ὑπὲρ τοῦ ἀνάμματος φωτιᾶς σὲ διάφορα σημεῖα τοῦ σπιτιοῦ.

Ἔτσι, λοιπόν, πρέπει νὰ εἴμαστε κατὰ τῶν μεταναστῶν ἂν προηγουμένως ἔχουμε τεθεῖ κατὰ τῆς μετανάστευσης. Τὸ ζήτημα εἶναι ὁ τρόπος ἐναντίωσης, ὄχι ἂν θὰ εἴμαστε ὑπέρ τῶν μεταναστῶν ἐνῶ ἔχουμε ταχθεῖ κατὰ τῆς μετανάστευσης. Νὰ τοὺς βασανίζεις ἢ νὰ τοὺς κλέβεις σίγουρα δὲν εἶναι αὐτὸ ποὺ ἔχω κατὰ νοῦ. Ὅμως, νὰ μὴν τοὺς ἀφήσεις ἐλπίδα γιὰ προσωρινὴ παραμονή, νὰ τοὺς ἐμποδίζεις μὲ κάθε τρόπο νὰ μποῦν, νὰ τοὺς στέλνεις ἀκόμα καὶ χειροπόδαρα δεμένους (ὅσους ἀντιστέκονται) μὲ φουσκωτὰ στὴν Τουρκία, γενικὰ νὰ μὴν τοὺς ἐπιτρέπεις νὰ θεωρήσουν ὅτι ἔφτασαν, εἶναι ἡ ἐναντίωση στοὺς πρόσφυγες τὴν ὁποία ἔχω κατὰ νοῦ.

Advertisements
This entry was posted in πολυπολιτισμός and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s