Coptic Sayings of the Fathers

Μετάφραση τοῦ Anthony Alcock ἀπὸ τὸ θεϊκὸ ἱστολόγιο τοῦ Roger Pearse.

Ἐπιλογή:

coptic-sayings-of-the-fathers-1coptic-sayings-of-the-fathers-2

 

Advertisements
This entry was posted in Ύστερη Αρχαιότητα, Αίγυπτος, Σαν παραμύθια, θρησκεία and tagged , , , . Bookmark the permalink.

19 Responses to Coptic Sayings of the Fathers

  1. Ο/Η Αντώνης λέει:

    Παίζει να βάλεις και ρήσεις του Γκρούεφσκι για τους πατέρες του τους Μακεδόνες;;

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Τὰ ἔχεις μπερδέψει λίγο.
      Νὰ βάλω κάτι ἀπὸ τὴν PG, ποὺ τὴ θεωρεῖς ὀρθόδοξη λόγω γλώσσας (ἀντίθετα ἀπὸ ὅ,τι τὰ κοπτικὰ κείμενα), ὅπως, χμ… Φιλοστόργιο;; Τί λές;
      Ἢ νὰ βάλω τὰ ἴδια κείμενα (sayings of the fathers) ἀπὸ τὴν PG;;
      Γιὰ πές.

      Μου αρέσει!

  2. Ο/Η Αντώνης λέει:

    ε, καλά…. τα συνηθισμένα.

    Λοιπόν, οι αρχαίοι Αββάδες της ερήμου είναι γνωστοί σε όλους πλην όμως δεν είναι πατέρες των μονοφυσιτών, τόσο απλό. Σα τους σκοπιανούς με τον Μεγαλέξανδρο ένα πράμα, κατανοητόν;;
    Αλλά εσύ τους συμπαθείς τόσο -αλλιώς προς τι τόσα και τόσα αρθράκια; – που με κάνει κι αναρωτιέμαι αν «ξεφεύγεις» ολίγον τι.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Οἱ Μονοφυσίτες δέχονται τοὺς ἀββάδες μας ὣς τὸ 451 -πάνω κάτω-.

      Μιὰ ἁπλὴ ἔρευνα κάνε, νὰ δεῖς ἂν θεωροῦν π.χ. τὸν Ἀθανάσιο Πατέρα οἱ Μονοφυσίτες.
      Ἀπὸ κι καὶ ὕστερα εἶναι αἱρετικοί (δογματικὰ καὶ χρονολογικά) οἱ πατέρες τους. Ἑπομένως, ἂν παρατίθενται ἀποσπάσματα ἀββάδων πρὸ τοῦ 450, τότε δὲν ὑφίσταται πρόβλημα. Δογματικά, γιατὶ ἱστορικὰ δηλαδὴ ἐξ ἀπόψεως ἱστορικῆς ἔρευνας δὲν ὑφίσταται οὔτε μετὰ τὸ 451.

      Μου αρέσει!

      • Ο/Η Αντώνης λέει:

        «ἀπεκρίθησαν (οι Ιουδαίοι)καὶ εἶπον αὐτῷ·
        ὁ πατὴρ ἡμῶν ᾿Αβραάμ ἐστι.
        λέγει αὐτοῖς ὁ ᾿Ιησοῦς· εἰ τέκνα τοῦ ᾿Αβραὰμ ἦτε, τὰ ἔργα τοῦ ᾿Αβραὰμ ἐποιεῖτε……..ὅτι οὐ δύνασθε ἀκούειν τὸν λόγον τὸν ἐμόν. ὑμεῖς ἐκ τοῦ πατρὸς τοῦ διαβόλου ἐστέ, καὶ τὰς ἐπιθυμίας τοῦ πατρὸς ὑμῶν θέλετε ποιεῖν. »
        Κατά Ιωάννην, κέφ. Η’

        Δεν έχει, λοιπόν, καμία σημασία αν οι μονοφυσίτες θεωρούν πατέρες τους τους αρχαίους αββάδες.
        Η δε συσχέτιση των Αββάδων μ’αυτούς μόνο σύγχυση μπορεί να προκαλέσει …
        Δεν έχω καταλάβει γιατί ασχολείσαι τόσο μ’αυτούς!

        Μου αρέσει!

  3. Ο/Η Αντώνης λέει:

    ***
    Δε πιστεύω να μιλας για τον Φιλοστόργιο τον αρειανιστή…

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Ναί, γι’ αὐτόν. Κόπτες ὑπῆρχαν καὶ ὀρθόδοξοι καὶ μονοφυσίτες. Καὶ μάλιστα, ὑπῆρξαν κόπτες (κοπτόφωνοι) Ὀρθόδοξοι καὶ μετὰ τὸ 451 -ἂν θυμᾶμαι καλά. Τὰ κοτπικὰ εἶναι γλώσσα, ἡ ὁποία δὲν ἔχει ἀπαραίτητα μόνο αἱρετικὰ κείμενα. Τὸ ἀντίστροφο ἰσχύει μὲ τὰ ἑλληνικά, ὅπως τὴν ἱστορία τοῦ Φιλοστόργιου -ὅπως προσπάθησα νὰ σὲ κάνω νὰ καταλάβεις

      Μου αρέσει!

      • Ο/Η Αντώνης λέει:

        Τώρα που το σκέφτομαι, μήπως ασχολείσαι επαγγελματικά με την κοπτική *** γλώσσα;;

        ***
        Τώρα μου θύμισες τον φιλο σου τον Κ με την ραπτο_κοπτική του!!
        Χαχα

        Μου αρέσει!

  4. Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

    Ἀντώνη,

    μιλᾶς γιὰ κοπτοραπτική, ἐσύ, ποὺ ἀρχικὰ ἀμφισβητεῖς ὅτι οἱ Μονοφυσίτες θεωροῦν Πατέρες τους τοὺς ἀββάδες τῆς ἐρήμου, καὶ ἔπειτα λὲς ὅτι δὲν ἔχει σημασία ἂν τοὺς θεωροῦν Πατέρες τους; Καθρεφτάκι!

    Μου αρέσει!

  5. Ο/Η Αντώνης λέει:

    Φυσικά κι οι μονοφυσίτες δεν έχουν πατέρες τους τους αββάδες της ερήμου ΚΑΙ φυσικά δεν έχει καμία απολύτως σημασία το τι νομίζουν αυτοί για τον εαυτό τους.
    Δεν υπάρχει κάποια δυσκολία σ’αυτά που έγραψα κι απορώ γιατί «σκόνταψες».
    Αλλά το είπα… η κουβέντα θα εξελιχθεί ως συνήθως.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Ἀπὸ ποῦ προκύπτει τὸ «φυσικά» τῆς πρώτης περίπτωσης;

      Γιὰ τὴ δεύτερη, προφανῶς δὲν ἔχει σημασία τὸ τί νομίζουν οἱ ἴδιοι γιὰ τὸν ἑαυτό τους, ἀπὸ ἄποψη δογματική, γιατὶ αὐτὸ -τὸ ὅτι ὄντως ἔχουν ὡς Πατέρες (καί) τοὺς ἀββάδες- δὲν τοὺς καθιστᾶ Ὀρθόδοξους.

      Μου αρέσει!

  6. Ο/Η Αντώνης λέει:

    Καλέ μου, ήδη στο τρίτο σχόλιό μου παρέθεσα χωρίο όπου ο Κύριος λέει στους κατά σάρκα υιούς του Αβραάμ πως δεν έχουν πατέρα τους τον Αβραάμ.
    Εσύ τι άλλο θέλεις να δεις γραμμένο;;

    *
    Και δεν είναι δυο περιπτώσεις! Είναι μια περίπτωση με δυο «φυσικά».
    **
    Μη ξεχάσω να σου επιστρέψω και το καθρεφτάκι.
    ***
    Δε φάνηκε κι ο φίλος σου ο θεολόγος να μας ξεμπερδέψει….

    Μου αρέσει!

  7. Ο/Η Αντώνης λέει:

    «Καὶ ὄχι, φυσικά, δὲν εἶναι ἕνα «φυσικά»»
    τουλάχιστον συμφωνείς στο οτι είναι μια περίπτωση με δυο «φυσικά».

    Οι κατά σάρκα υιοί έχουν τον πρώτο λόγο να διεκδικούν και την πνευματική κληρονομιά όταν μάλιστα δεν έχουν αποκοπεί από την «οικογένεια».Και όμως στο χωρίο που παρέθεσα αποκλείονται, δεν θεωρούνται υιοί. Αυτό το καταλαβαίνεις;
    Συμφωνείς με τα λόγια του Κυρίου ή όπως και με τους κόπτες θα μας πεις πως οι εβραίοι έχουν πατέρα τους τον Αβραάμ παρόλο που δεν δέχονται τον Κύριο;

    Με τους κόπτες τώρα όπου δεν έχουμε ούτε καν σαρκική πατρότητα είναι πολύ πιο εύκολη η περίπτωση: Δεν θεωρούνται υιοί των αββάδων. Τελεία και παύλα.
    Απορώ, που δυσκολεύεσαι

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Ὄχι, εἶναι δύο περιπτώσεις μὲ ἕνα, κάθε φορά, «φυσικά» 🙂
      Σημασία ἔχει πῶς βλέπουν τοὺς ἀββάδες οἱ Κόπες. Ἂν τοὺς ἀποδέχονται, τότε εἶναι οἱ Πατέρες τους.
      Ἁπλά, δὲν εἶναι Ὀρθόδοξος ὅποιος ἁπλῶς ἔχει πατέρες τοὺς ἀββάδες ὣς τὸ 451. Πρέπει νὰ ἔχει καὶ τοὺς πατέρες τῆς Συνόδου τῆς Χαλκηδόνας.
      Δὲν μπορεῖ κανεὶς νὰ κατηγορήσει τὸν Ἀθανάσιο ὅτι δὲν ἀναφέρεται στὰ δογματικὰ προβλήματα τοῦ 5ου κ.ἑ. αἰώνα. Ἀντιστρόφως, ἡ παραδοχὴ τῶν ἀπόψεών του ἀφορᾶ ἀναγκαστικὰ μόνο ὅσα δογματικὰ ζητήματα ὑπῆρχαν τὸν 4ο αἰ.

      Πόσο δύσκολο εἶναι νὰ τὸ καταλάβεις;

      Μου αρέσει!

  8. Ο/Η Αντώνης λέει:

    «Σημασία ἔχει πῶς βλέπουν τοὺς ἀββάδες οἱ Κόπες. Ἂν τοὺς ἀποδέχονται, τότε εἶναι οἱ Πατέρες τους.»

    Έχεις λάθος.
    Κι οι εβραίοι αποδέχονταν τον Αβραάμ και τους Πατριάρχες πλην όμως ο Κύριος τους είπε πως όχι μόνο δεν έχουν πατέρα τους τον Αβραάμ αλλά: «ὑμεῖς ἐκ τοῦ πατρὸς τοῦ διαβόλου ἐστέ»

    Πω πω, πολύ δύσκολος είσαι…..

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Βρέ, σημασία γιὰ τοὺς ἴδιους ἔχει ὅτι εἶναι Πατέρες τους αὐτοὶ κι ὄχι ὁ Δαμασκηνὸς καὶ οἱ ἑπόμενοι. Τὸ ἂν «στὴν πραγματικότητα» οἱ Κόπτες εἶναι διαβολόπαιδα εἶναι ἄλλο ζήτημα -ἀναρωτιέμαι μάλιστα ἂν ὑπάρχει ἀντίστοιχος χῶρος γιὰ τοὺς Μουσουλμάνους, ἢ τοὺς πῆραν τὰ διαβολοπρωτοτόκια οἱ Κόπτες.

      Ἄσε ποὺ ὅλο τὸ θέμα τὸ ξεκίνησες θεωρῶντας ὅτι κοπτικὸ χειρόγραφο = αἱρετικό.

      Μου αρέσει!

  9. Ο/Η Αντώνης λέει:

    Δλδ για να μη μείνουν χωρίς Πατέρες οι μονοφυσίτες να τους χαρίσουμε τους αρχαίους αββάδες !!!
    Ούτε έναν!

    Εσύ κατάλαβες λάθος πως εγώ θεώρησα ὅτι κοπτικὸ χειρόγραφο = αἱρετικό.

    Αν έχεις επαφές με κόπτες και τους χτυπάς φιλικά στην πλάτη συζητώντας για τον
    Πατέρα τους Μέγα Αντώνιο -γέννημα θρέμμα της κόπτικης γης- είμαι σίγουρος πως ζημία τους κάνεις κι όχι καλό.

    *
    Δώσε χαιρετήματα στο φίλο σου τον Κ τον κόπτη.
    Χαχα

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Εἶπα ἐγὼ πὼς ἔχει σημασία ἡ ἄποψή τους γιὰ ἐμένα;;
      Ἐγὼ εἶπα ὅτι γι’ αὐτοὺς ὁ Μέγας Ἀντώνιος εἶναι Πατέρας. Ἐπίσης ὑπονόησα ὅτι ἄλλο πράγμα ἡ Ὀρθοδοξία κι ἄλλο τὸ ἔχεις κάποιους ἀπὸ τοὺς Ὀρθόδοξους Πατέρες ὡς Πατέρες σου. Εἰδικά, ὅτι ἂν ἀρνεῖσαι κάποιους Ὀρθόδοξους Πατέρες (καὶ τὶς Συνόδους), τότε ἔχεις μὲν κάποιους Ὀρθόδοξους Πατέρες ὡς ΠΑτέρες ἀλλὰ δὲν εἶσαι Ὀρθόδοξος, δηλαδὴ ὅτι δὲν ἔχει σημασία ἂν τοὺς θεωρεῖς Πατέρες σου.

      Μὲ τοὺς Κόπτες δὲν θὰ συζητήσω γιὰ τὸν Ἀντώνιο ἢ τὸν Ἀθανάσιο, ἀλλὰ γιὰ τὴ Χαλκηδόνα, βρέ.

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s