Γκούτσι

Τὸ πόσο ἄσχετοι μὲ τὴν Ἀρχαιότητα εἶναι ὅσοι τὴν ὑπερασπίζονται φαίνεται ἀπὸ τὸ περιστατικὸ μὲ τὴν αἰτηθεῖσα ἄδεια γιὰ ἐπίδειξη μόδας στὸν Παρθενώνα.

Ὁ οἶκος Γκούτσι ζήτησε νὰ κάνει ἐπίδειξη μόδας στὴν Ἀκρόπολη ἀλλὰ τὸ Κεντρικὸ Ἀρχαιολογικὸ Συμβούλιο ἀπέρριψε τὸ αἴτημά του. Τὰ ἐπιχειρήματα ἦταν ὅτι ἡ ἐπίδειξη ἦταν ἐμπορικοῦ σκοποῦ κι ὅτι τὸ κτήριο εἶναι σύμβολο γιὰ ὅλη τὴν ἀνθρωπότητα, ἐνῶ ἄλλοι ἀρχαιολόγοι ὑψηλὰ ἱστάμενοι εἶπαν ὅτι ἡ πρόταση ἦταν «χυδαία», «εκτός λογικής και προσβλητική».

Μὲ τὸν τρόπο αὐτὸ οἱ Νεοέλληνες Ἀρχαιολάτρες (δημοκρατικὲς καὶ μὴ δυνάμεις) ἀπέδειξαν πόσα ἔτη φωτὸς ἀπέχουν ἰδεολογικὰ ἀπὸ τοὺς Ἀρχαίους Ἕλληνες καὶ κατόχους τοῦ Παρθενώνα, ἀφοῦ οἱ τελευταῖοι εἶχαν δεχτεῖ ἀπαθεῖς καὶ χωρὶς νὰ προσβληθοῦν τὴ μετατροπὴ τοῦ ναοῦ τῆς Ἀθηνᾶς σὲ αἴθουσα ὀργίων τοῦ Δημητρίου Πολιορκητῆ. Ὀργίων παιδοφυλικῶν μὲ ἀγόρια, καὶ ἑτεροφυλικῶν καὶ πόρνες μέσα στὸν ἱερότερο χῶρο τοῦ Παρθενώνα.

Ὅπως ἀναφέρει ὁ Πλούταρχος (Βίοι, Δημήτριος, 23.4.5 – 24.1.2):

«Αυτοί δε, αν και προηγουμένως ήδη μέχρι καταχρήσεως είχαν χορηγήσει άφθονη τιμή σ’ αυτόν, βρήκαν όμως και τότε τρόπο να φανούν νέοι και πρόσφατοι στις κολακείες, δίνοντας σ’ αυτόν κατάλυμα τον Οπισθόδρομο του Παρθενώνα, και εκεί κατοικούσε …   αλλά ο Δημήτριος, ο οποίος έπρεπε να ντρέπεται την Αθηνά, αν όχι για κάτι άλλο, τουλάχιστον ως αδελφή του μεγαλύτερη, διότι έτσι ήθελε να λέγεται, τόσο πολύ γέμισε με ντροπή την ακρόπολη για παίδες ελευθέρους και γυναίκες πολίτιδες, ώστε καθαρός φαίνονταν ο τόπος όταν ακόλαστα αυτός περνούσε τον καιρό του μόνο μαζί με τις πόρνες εκείνων, της Χρυσίδας, της Λαμίας, της Δημούς ή της Αντικύρας»

Ὄχι ἁπλῶς ἐμπορικὸ σκοπὸ οὔτε ἁπλῶς ἔξω ἀπὸ τὸν Παρθενώνα, ἀλλὰ σεξουαλικὸ σκοπὸ καὶ ἐντὸς τοῦ Παρθενώνα. Βέβαια, οἱ δημοκράτες-δημοκράτισσες δὲν εἶχαν πεῖ ἀπολύτως τίποτα γιὰ τὴ χρήση τῆς Ἀκρόπολης ὡς γιγαντοπανὼ ἀπὸ τὸ ΚΚΕ κ.ἄ. (α, β). Μνήμη χρυσόψαρου; Ἀλλὰ μήπως ἔκλαψε κανείς τους γιὰ τὴ χρήση τῆς Ἁγίας Εἰρήνης Κωνσταντινουπόλεως ὡς πασαρέλας;; Ἐνδιαφέρονται καὶ γιὰ τὰ μνημεῖα, οἱ πολιτιζμένοι!

Οἱ ἄσπονδοι φίλοι τῶν Βυζαντινῶν καὶ τοῦ Χριστιανισμοῦ καλὰ θὰ ἔκαναν νὰ διαβάσουν σχετικὰ τὸ βιβλίο τοῦ Ἀ. Καλδέλλη γιὰ τὸν Παρθενώνα, ποὺ εἶναι καλὰ τεκμηριωμένο: Γιὰ τοὺς Ἀρχαίους ὁ Παρθενώνας δὲν σήμαινε τίποτα πέρα ἀπὸ τὸ ὅτι ἦταν ναὸς τῆς θεότητας ποὺ προστάτευε τὴν Ἀθήνα. Δὲν ἦταν σύμβολο τῆς Δημοκρατίας. Δὲν ἦταν σύμβολο (ὅλης) τῆς ἀρχαίας θρησκείας. Δὲν ἦταν σύμβολο τῆς ἀρχαίας Τέχνης. Δὲν ἦταν σύμβολο τῆς Φιλοσοφίας. Δὲν ἦταν Νο1 τουριστικὸς προορισμὸς στὴν Ἀθήνα ἐπὶ Ρωμαίων παγανιστῶν. Ἀρέσει-δὲν-σᾶς-ἀρέσει.

Ἐκεῖνο μὲ τὸ ὁποῖο οἱ Νεοέλληνες φαντάζονται καὶ φρίττουν, οἱ Ἀρχαιοέλληνες τὸ θεωροῦσαν δικαίωμα ἑνὸς ἡγεμόνα, καὶ μόνο ἕνας Πλούταρχος, πολλοὺς αἰῶνες μετά (3-4), τὸ ἀναφέρει. Εἶναι τόσο ἀπίστευτα διαφορετικὴ ἡ ἀντιμετώπιση τῆς Ἀρχαιότητας ἀπὸ Νεοέλληνες καὶ Ἀρχαιοέλληνες, ὥστε οὔτε κἂν νὰ καγχάσει κάποιος σὲ βάρος τῶν τωρινῶν «φίλων τῆς Ἀρχαιότητας» δὲν ἀντέχει. Πόσο κωμικὰ τὰ σκισίματα τῶν ρούχων γιὰ τὴν ἱερότητα τοῦ χώρου καὶ τὸν ὑψηλὸ συμβολισμό. Πόσο μυγιάγγιχτες οἱ ἀντιδράσεις ὅλων.

Εἶναι ποὺ ὁ Οὐμανιστὴς τοῦ 15ου αἰ. δὲν ἔχει ἀκόμα παλουκωθεῖ (μεταφορικά, φυσικά, μιλώντας), σὰν τοὺς βρυκόλακες μὲ σταυρὸ στὴν καρδιά, ἀλλὰ γυροφέρνει κραυγάζοντας ὅτι ἡ Ἀρχαιότητα δὲν εἶναι αὐτὴ ποὺ δείχνουν τὰ κείμενα τῶν Ἀρχαίων ἀλλὰ αὐτὴ ποὺ ὁ ἴδιος κι οἱ Νέοι Χρόνοι κατασκεύασαν προκειμένου νὰ ἀναδειχθεῖ ὡς ἀξιοσέβαστος τύπος ἀνθρώπου-δραστηριότητας ὁ καλλιεργημένος ἔμπορας καὶ τοκογλύφος ποὺ τὸν πλήρωνε.

Advertisements
This entry was posted in Αρχαιότητα and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Γκούτσι

  1. Ο/Η Μανώλης λέει:

    Λίγο υπερβολικό σε βρίσκω! Ποια η διαφορά τσόντας στην Ακρόπολη από την ανατίναξη της από τους τζιχαντιστές;

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Τσόντα εἶχε μὲ τὸν Δημήτριο Πολιορκητή, μόνο ὁ Πλούταρχος συγχίστηκε ὅμως. Τζιχαντιστὲς εἶχε τὸν Βενετὸ καὶ τὸν Ἄγγλο.
      Τώρα, μιὰ ἐπίδειξη μόδας ἐκτὸς Παρθενώνα.

      Δὲν μποροῦμε νὰ βγαίνουμε ἀπὸ τὰ ροῦχα μας γιὰ κάτι γιὰ τὸ ὁποῖο οἱ κτήτορές του θὰ ἀδιαφοροῦσαν ἀκόμη περισσότερο ἀπὸ ὅσο ἀδιαφόρησαν γιὰ πολὺ πιὸ προσβλητικὰ συμβάντα. Οὔτε γιατὶ εἶναι ἐμπορικὸ τὸ γεγονός. Φυσικά, δὲν κερδίζει ὁ Παρθενώνας μεγαλύτερη φήμη στὸ δυτικὸ κόσμο.

      Ἂν ἀφήσουμε στὴν ἄκρη ὅμως τὸ γεγονὸς ὅτι φανταζόμαστε ἕναν Παρθενώνα ἱστορικὰ ἀνύπαρκτο, τί εἶναι ἀκριβῶς αὐτὸ μὲ τὸ ὁποῖο ἔφριξαν ὅλοι;;

      Μου αρέσει!

  2. Ο/Η Herr K. λέει:

    Για τις Χρονογραφίες, κάθε αρχαιολόγος είναι εν δυνάμει ένας Ρασσιάς ;- )

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s