Παιδεία

Διάλογοι μεταξὺ κουφῶν. Οὔτε κἂν διάλογοι.

Ἡ ὀνείρωξη (μὲ τὸν α ἢ β τρόπο) περὶ δημοκρατικῆς πρόσβασης ὅλων (ἁπλά, φοβοῦνται νὰ τὸ ποῦν εὐθέως), βλαμμένων καὶ μή, στὰ ΑΕΙ, προϋποθέτει τὴν ἄποψη ὅτι ὅλα εἶναι θέμα ἰσότητας στὶς εὐκαιρίες. Ἅμα δώσεις ἴσες εὐκαιρίες καὶ κίνητρα στὸ βοῦρλο καὶ τὸν ἀδιάφορο, θὰ τοὺς κάνεις Ἀινστάιν. Κι ἄν, ἔστω, αὐτὸ δὲν μπορεῖ νὰ γίνει τώρα, σίγουρα μπορεῖ νὰ γίνει στὴν ἀταξικὴ κοινωνία. Καί -τὸ κυριότερο- πρέπει νὰ γίνει αὐτό. Ἡ Γνώση ὁδηγεῖ στὴν Ἀρετή, ποὺ λέει ὁ δημοκράτης Πλάτων. Κάτι σὰν τὴν Ἑλλάδα τῶν πτυχιούχων (ἀλλὰ ἀναβαθμισμένο καὶ ἀταξικό) ποὺ εἶναι μὲν ἴσοι ἀφοῦ ὅλοι ἔχουν πτυχίο, ὅμως δὲν ξέρουν τί νὰ τὸ κάνουν πιά.

Ἡ ἀντίθετη ἄποψη εἴτε διαπιστώνει ὅτι σὲ κάθε περίπτωση οἱ πλούσιοι θὰ βροῦν τρόπο νὰ λάβουν καλύτερη ἐκπαίδευση ἄρα καὶ νὰ ἀποκτήσουν πρόσβαση στὴν ἐξουσία (ἄρα, ἂς παίζουν μὲ τὰ κουβαδάκια τους ὅσο θέλουν οἱ ἐξισωτιστές, κι ἂς τὸ κάψουν τὸ κρατικὸ ΑΕΙ) εἴτε θέλει νὰ ἀρνηθεῖ τὸ γεγονὸς τῆς μαζικοδημοκρατικῆς κοινωνίας ἐκφράζοντας τὴν πίστη της σὲ οὐτοπίες ποὺ θεμελιώνουν τὴν ἱεραρχικότητά τους σὲ περιθωριακὲς ἀντιλήψεις (καταγωγή, θρησκεία, «ἀνώτεροι τρόποι» καὶ «παιδεία») κι ὄχι στὸ χρῆμα. Κυνισμός ἢ Δονκιχωτισμός.

Ἀφοῦ λύση δὲν ὑφίσταται, ταξικὴ ἢ ἀταξική, ἀντὶ νὰ μεταθέσει τὸ βάρος τῶν γονιῶν ἀπὸ τὰ φροντιστήρια στὸν καλὸ τελικὸ βαθμὸ τῆς Γ’ Λυκείου, μιὰ σωστὴ μεταρρύθμιση θὰ πρέπει νὰ ἔχει ὡς βάση τὸ ἑνιαῖο ἀπολυτήριο Βρεφονηπιακοῦ Σταθμοῦ.

Advertisements
This entry was posted in παιδεία, Αριστερά, Δεξιά, Ελλάδα and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s