Ἀρχιτεκτονιές // ἀντιεθνολαϊκισμὸς Version 2010

Πηγή

Τα δείγματά μου τα πήρα από την Σαλονίκη, επειδή είναι πολη που μαρτυρημένα και τεκμηριωμένα δεν αγάπησα

Τότε, γιατί ἀνέλαβε τὴν Πολιτιστικὴ Πρωτεύουσα τὸ ’97; Ἢ τότε ἦταν νέος ἀκόμα;

έχουμε εικονογράφηση με δήθεν μπαρμπαδέλια υποδυόμενα τους ήρωες, με πατούσες νούμερο 51 και πάνω, για την σχετική ευστάθεια της παράστασης, όπως εκειό το παρθένο δοξασμένο ιπτάμενο κοριτσάκι, κόρη του Γωγ ,που στεφανώνει τον Εμμανουήλ Παππα, ενώ εκείνος βγαίνει από ένα πλεούμενο, άρα είναι ήδη φάντασμα αφού πέθανε μέσα σε αυτό.

Ἥμαρτον μὲ αὐτὰ τὰ ἀγάλματα τῆς πόλης καὶ τὰ νο 51 παπούτσια. Ναί, τὰ περισσότερα δὲν εἶναι ὡραῖα, καὶ οἱ ἰθαγενεῖς ἴσως ἔχουν ἀπαίσια πλατυποδία. Καί, λοιπόν; Μερικοὶ κάνουν σὰ νὰ μὴν ἔχουν δεῖ τὴν ἀσχήμια τῶν ἀγαλμάτων σὲ ἄλλες πόλεις. Σὰ νὰ μὴν ἔχουν δεῖ τὴν μεταπολεμικὴ παγκόσμια καλλιτεχνικὴ κυριαρχία τοῦ μεταμοντέρνου ἢ τοῦ σοσιαλιστικοῦ ρεαλισμοῦ, καὶ τὰ λοιπὰ ἐπιτεύγματα τῆς ἀδικημένης γενιᾶς τοῦ ’60 δίχως Κατοχὴ καὶ Πείνα. Κατὰ τὰ ἄλλα, εἴμεθα κοσμοπολίτες καὶ μὲ ἀνοιχτοὺς ὁρίζοντες τῆς σκέψης.

 

Στην Σαλονίκη όμως, που δεν εχει πιά εβραίικα μαγαζιά και φράγκικα, και έχει κυρίως δυτικομακεδόνες αρχόντους της συντήρησης

Εἶναι ποὺ οἱ δυτικομακεδόνες τῆς συντήρησης εἶναι οἱ μόνοι πληθυσμοὶ τῆς Θεσσαλονίκης ποὺ ἔχουν μιὰ σταθερὴ αἴσθηση ταυτότητας, κι ὄχι νομάδα ἢ τυχαῖα ριγμένου κάπου καὶ συνεχῶς «κλαψο-κατατρεγμένου» ἢ μὴ εὐχαριστημένου. (Θὰ πρόσθετα καὶ τοὺς συντηρητικοὺς -ὄχι ἀπαραίτητα δεξιούς, σίγουρα θρήσκους & «τραντέλλενους»- Πόντιους.) Ὅσο γιὰ τὰ ἑβραίικα καὶ φράγκικα μαγαζιά: Ἔτσι, πρὶν ἀπὸ τὸ 1430 / 1492 τίποτε δὲν γινόταν σὲ αὐτὴ τὴν πόλη ἐπὶ 1.000 χρόνια. Οὔτε ἐμπόριο οὔτε παραγωγή, οὔτε πνευματικὴ ζωή. Μετά, ἦρθαν τὰ Φῶτα τοῦ πολιτισμοῦ στοὺς Μπαγιάτηδες. Ὄχι, δὲν εἶναι καθόλου ἀντεστραμμένος ρατσισμός, εἶναι ἡ πραγματικότητα.

Ἐννοεῖται, δὲν  μοῦ φαίνονται περίεργα κάτι τέτοια. Ἄλλωστε, κι ἂν θυμᾶμαι καλά (ἂν ὄχι, συγγνώμη, λάθος!), ὁ ἐν λόγῳ κάποτε ἔλεγε στὸ ραδιόφωνο ὅτι Σλάβοι δὲν κατέβηκαν νότια ἀπὸ τὰ Σκόπια, ἐνῶ τώρα κάτι σὰν «δὲν ὑπάρχει γηγενής». Ὁ Νταλάρας, τὸ ’70 τραγούδαγε κνίτικα τραγούδια, τὸ ’90 κυπριο-ἐθνοπατριωτικά, τὸ 2000 καὶ τὸ ’10 ἄλλα («διπλωματία τῶν σεισμῶν» καὶ «πρόσφυγες»). Δὲν εἶναι σωστὸ νὰ λὲς τὰ ἴδια κάθε δεκαετία..

Δεν θέλουν οι έμποροι πεζοδρόμους, κι αν θέλουν είναι για να βάζουν τα δικά τους αυτοκίνητα όπου γουστάρουν. […] Ο δημόσιος χώρος είναι επικηρυγμένος

Ἡ γνωστὴ φαντασίωση. Οἱ πεζόδρομοι στὴν ἑλληνικὴ πόλη, καὶ δὴ τὴ Θεσσαλονίκη, δὲν φτιάχνονται (ἤ: δὲν θὰ φτιαχτοῦν) γιὰ νὰ ὑπάρξει μιὰ αἴσθηση «δημόσιου χώρου» τὴν ὁποία ἀφανίζουν μὲ τὴν παρουσία τους οἱ ἐμπόροι, ἀλλὰ γιὰ νὰ γεμίσει ὁ τόπος μὲ τραπεζοκαθίσματα (Ἄλλωστε, τὸ κόλπο τῶν προστίμων ποὺ πληρώνουν οἱ παραβάτες ἰδιοκτῆτες καφέδων φέρνει λεφτὰ στὰ ταμεῖα τῶν Δήμων σὲ βάρος τῶν πεζῶν, καί, ἑπομένως, οὔτε γάτα οὔτε ζημιά) καὶ τσιμέντο-ἀναπλάσεις. Ὅποιος εἶναι ὑπὲρ τῶν πεζοδρομήσεων μὲ τὶς ἰσχύουσες νοοτροπίες, ἀγνοεῖ τὸ φαινόμενο τῶν δρόμων-καφέδων. Μὲ δεδομένη τὴν ἀπροθυμία τῶν Δήμων νὰ ἀπαγορεύουν τὰ τραπεζοκαθίσματα στὸν «δημόσιο χῶρο» ποὺ δημιουργεῖται ἀπὸ μιὰ πεζοδρόμηση, ὅποιος ζητᾶ πεζοδρόμηση συνηγορεῖ ὑπὲρ τῶν τραπεζοκαθισμάτων. Αὐτὴ εἶναι ἡ πραγματικότητα, ἀρέσει ἢ ὄχι. Ἐξάλλου, εἶναι προτιμότερος ὁ «Μπαγιάτης» ποὺ μὲ τὴν παρουσία του διατηρεῖ τὴν ἐμπορικὴ κίνηση (καὶ παραγωγή) στὸ Κέντρο ἀπὸ τὸν ἀνεπρόκοπο καὶ τυχάρπαστο ἰδιοκτήτη καφὲ-καταστήματος ἑστίασης στὸ Κέντρο, ποὺ τοῦ τρέχουν τὰ σάλια γιὰ πεζοδρομήσεις καὶ πασαλάκια (ποὺ διώχουν τὸ ἐμπόριο) κ.λπ.,  ἢ ἀπὸ τὰ ἐμπορικὰ μώλ, στὰ προάστια, τῶν ἐργατικῶν γαλέρων πολυκαταστημάτων. Ἀνοιχτὸς δημόσιος χῶρος σημαίνει πεζοδρομήσεις χωρὶς τραπεζοκαθίσματα τοῦ παρασιτισμοῦ καὶ τῆς μὴ παραγωγικότητας. Ἂν δὲν γίνεται (ποὺ δὲν γίνεται) νὰ μὴν ὑπάρχουν τραπεζοκαθίσματα, τότε στὰ κομμάτια νὰ πάει κι ἡ πεζοδρόμηση καὶ ὁ δημόσιος χῶρος σας. Ζωντανὸ κι ὄχι ἔρημο κέντρο σημαίνει βοηθᾶμε τὸν ἔμπορο-βιοτέχνη καὶ μικροκαταστηματάρχη τοῦ Κέντρου καὶ δὲν τοῦ σπᾶμε τὰ νεῦρα οὔτε τοῦ καταστρέφουμε τὴν ζωὴ καὶ τὴν οἰκογένεια ἀπαγορεύοντάς του μὲ τὰ κολωνάκια νὰ ξεφορτώσει καὶ βάζοντας -ἠθελημένα ἢ μή- πλάτες στὰ ἐκτὸς πόλης ἐμπορικὰ κέντρα καὶ Μώλ.

Η πόλη αρνήθηκε διαπλατύνσεις στην παλιά παραλία για να μη χάσει τον χαρακτήρα της, αυτόν δηλαδή που απέκτησε,με τα οροφόσπιτα εδώ και πενήντα μόλις χρόνια.

Ὤ! Τί ὡραία εἰκόνα, ποὺ οἱ χουντοεθνικιστὲς Θεσσαλονικεῖς (ἡ πόλη) δὲν θέλουν: Ὀμπρέλες καὶ τέντες ἀπὸ τὴν εἴσοδο τῆς τελευταίας πολυκατοικίας ὣς τὴν ἄκρη τῆς ἐπέκτασης τῆς παραλίας, 50 μ., μὲ ἄπειρους χαρούμενους τουρίστες νὰ ἀπολαμβάνουν στὰ τραπέζια τους τὴ δροσερὴ μπύρα ποὺ σερβίρουν ἀναρίθμητα τρεχάτα χαμογελαστὰ γκαρσόνια καὶ γκαρσόνες! Μὰ τί χάσαμε! Δὲν πειράζει, θὰ τὸ ζήσουμε στὴν Νέα Παραλία…

Μιὰ διαπλάτυνση τῆς παλιᾶς παραλίας γιὰ χάρη τῶν καφέδων καὶ τῶν ζαχαροπλαστείων ποὺ θὰ τὴν γεμίσουν. Κάθε τόσο ὁ Δῆμος πεζοδρομεῖ προσωρινὰ τὴν Λεωφ. Νίκης, γιὰ νὰ χαιρόμαστε οἱ πεζοί, καὶ νὰ ξεχνᾶμε ὅτι ΟΛΑ θὰ γεμίσουν τραπεζάκια ἅπαξ ἡ πεζοδρόμηση γίνει μόνιμη. Ἐνῶ τώρα, πήζουν οἱ ἰδιοκτῆτες τῶν καφέδων στὸ στενὸ πεζοδρόμιο. Ὁ παρασιτισμὸς τῆς Φραπεδούπολης στενάζει καὶ εἶναι ἱκανὸς να μεταμορφωθεῖ σὲ ἄγγελο φωτὸς χρησιμοποιώντας ἐπιχειρήματα (ἄλλων) περὶ δημόσιου χώρου καὶ τοῦ «λιγότερο αὐτοκίνητο στὸ Κέντρο».

Για να υπάρξει δημόσιος χώρος, πρέπει να υπάρξουν πολιτες κι όχι κομπραδόροι.Να προσπερνούν τη Σαλονίκη αυτοι που έχουν προορισμό άλλες πόλεις.Να γίνει η γέφυρα Αγγελοχώρι-Κλειδί

Αὐτοὶ οἱ «Πολίτες»! λὲς καὶ εἶναι βγαλμένοι ἀπὸ τὰ ἐργαστήρια κατασκευῆς ἀνθρωποτύπων τοῦ σημιτικοῦ Ὁμίλου Προβληματισμοῦ γιὰ τὸν Ἐκσυγχρονισμὸ τῆς Κοινωνίας. Οἱ «σκεπτόμενοι πολίτες» τοῦ «αὐτὴ εἶναι ἡ Ἑλλάδα (=καὶ τί θέλετε νὰ κάμω;)» τοῦ Σημίτη. Ἄλλο ἂν πολλοὶ ἐσωτερίκευσαν, ἔχαψαν, τὴν ἰδέα..

Εἴχαμε τὸ φαραωνικὸ ἔργο τοῦ Μετρό, ποὺ χαντάκωσε / ἐρήμωσε τὸ μισὸ Κέντρο γιὰ νὰ πληρώνουμε -στὸ μέλλον!- 1,5 καὶ 2 € ἐπιδοτούμενο εισιτήριο, ἀκούσαμε καὶ γιὰ τὴ γέφυρα ποὺ θὰ ἑνώνει τὸν Θερμαϊκό. Ζεύξη τοῦ Μαλιακοῦ Νο 2. Τερατωδίες προοδευτικές. Ἐνίοτε καὶ ὑποθαλάσσιες. Ἀπίστευτα πράγματα. Ἐγὼ προτείνω νὰ κάνουμε ἕνα τοῦνελ ποὺ νὰ κόβει Ὄλυμπο καὶ Πίνδο. Χάθηκαν τὰ παπόρια ἀπὸ τὴ Χαλκιδικὴ πρὸς τὸν Νότο. Ἱστοριογνώστης ὁ Π.Θ., δὲν μπορεῖ νὰ ἀγνοεῖ ὅτι ἀπὸ τὴν Κασσάνδρεια ἔφευγαν τὰ καράβια πρὸς Μικρὰ Ἀσία καὶ Πειραιὰ κατὰ τὴν Ἀρχαιότητα. Πρέπει σώνει καὶ ντέ, νὰ ἔρθουν κι ἄλλοι «τουρίστες» στὴ Χαλκιδική; Ἢ θά ‘πρεπε γιὰ πέντε Χαλκιδικιῶτες καὶ δύο Ἐσφιγμενίτες νὰ φτιαχτεῖ ἡ Πυραμίδα τοῦ Χέοπα;

Ἄφησα ἀσχολίαστη τὴν ἔμμεσα διακηρυσσόμενη ἀντίληψη πὼς ἡ Θεσσαλονίκη εἶναι ἡ πόλη-ἀντιπρότυπο (καὶ δὲν φταίει ἡ Παραλία ποὺ ἰσχύει τὸ ἀντίθετο).

Προοδευτικὴ σκέψη. Μὲ μπόλικο τσιμέντο καὶ ὄχι γηγενής («ἐθνικὰ καθαρή»), ἀλλὰ «των Ελληνων με συνείδηση, οι φευγάτοι, οι ψαγμένοι, οι πολιτισμένοι, οι διεθνείς, οι ανήσυχοι και λοιποί γεμίζουν μισή γειτονια της Καρκασόν ή της Σεβίλης«, πράσινα ἄλογα καὶ ἄλλα τέτοια προϊόντα μιᾶς ἀναίτιας ὑπεροψίας.

Εὐτυχισμένες μέρες τοῦ 2010, μετὰ ἀπὸ μιὰ ἔνδοξη δεκαετία ἀντιεθνολαϊκισμοῦ -κατὰ τοῦ ἐθνολαϊκισμοῦ ξιφουλκοῦσε κι ἄλλος, προκειμένου, τώρα, νὰ κάνει τί; νὰ αὐτομουτζώνεται γιὰ τὴν ψῆφο ποὺ ἔρριξε τὸ (2010 καὶ) 2014. Ἡ ἀνοιχτόμυαλη ἀναρχοφιλελευθερη φιλευρωπαϊκὴ Ἀριστερὰ τῆς πόλης, ποὺ γκρέμισε τὸν Καραμανλισμὸ (ὤχ! λάθος!) καὶ ἕνα σάπιο καθεστὼς 60 χρόνων. Δὲν πειράζει, οἱ Ἕλληνες καὶ πάλι, μὲ χρόνια καὶ καιρούς, θὰ Μακεδονίσουν, μιλώντας  πατσατζίδικα Γραικικά, τοῦ Μαλάλα.

Advertisements
This entry was posted in Ελλάδα, Θεσσαλονίκη and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Ἀρχιτεκτονιές // ἀντιεθνολαϊκισμὸς Version 2010

  1. Ο/Η Ν λέει:

    Χαχαχαχα πάλι αυτός ο κεφάλας;Ο αούτος με το τσιμέντο βραδέως πήξεως χαχαχαχ.Πάντως εγώ τον ευχαριστώ και θα μαρτυρήσω οτι απο στήλη του πρωτοδιάβασα το «Ανθη ήν εαρινά » κτλπ. Αθεολόγητος ο έρμος τουλαχιστόν να μην είμαι αγνώμων.
    Θεσσαλονίκη ήρθα μια βδομάδα πριν.Είχα να ρθώ 3-4 χρόνια.Εντυπώσεις; Ιδια γεύση.Πάλι καλά.Αληθεία, φοβόμουν οτι θα χει γίνει πιο Αθήνα-Καμπούλ.Λίγο πράμα είναι η συντήρηση όταν η μόνη πιθανή αλλαγή είναι προς το χειρότερο;Βρε κατευθείαν κατάψυξη.Οι λαμαρίνες και μενα μου κακοφάνηκαν.’Ηπια εναν καφέ 3.80 έδωσα κατι ψιλά σ εναν που μου ζήτησε.Μέ ρώτησε κι απο πού είμαι.Η το γραφει στο κούτελο η δε δίνει πια κανείς…Δεν του πα.Κι επειδή κοντοστάθηκε παραπέρα, φόρεσα πάλι το μπουφάν που χε μέσα το πορτοφόλι.Μην την πάθω σαν τον κακομοίρη το θείο μου που του κλεψαν τις κάρτες μαζί με τα πιν στο αστικό…1 ευρω το αστικό…Τη θάλασσα δεν την είδα ,ξέχασα.Δέν έχουμε εδω και…Θεματικά περίπτερα στην Τσιμισκή.Το ένα με εικόνες το αλλο με βαθυστόχαστες ποδιές…Βρέθηκα απέναντι απ τα δικαστήρια στα Κινέζικα.Χοντράνθρωποι.Ούτε ενα μπλουζάκι δε δέχτηκαν να μου πουλήσουν.Είχα και το λαπτοπ μαζί -λες να με πέρασαν για ΣΔΟΕ;’Oταν γύρισα πήρα απο ενα κινέζικο κατάστημα εδώ.Κίτρινο σαν τη φυλή τους.Κοιτάω την ετικέτα Manufactured in Greece!
    Μ έχει προβληματίσει ενας απ αυτους τους ραδιοφονιάδες των αθλητικών.Ολο λέει οτι οι παοκτσηδες είναι πασοκοαριστεροκουκουεδοαναρχικοί.Εμένα που όλα τα σημάδια με στένλνουν μακρυά απ όλα αυτά τι να κάνω; Ν αλλάξω ομάδα;Δέν είμαι και κλαψομούνης πρόσφυγας και είμαι επιρρεπής…Μα εγώ νόμιζα οτι είναι ελληνικό σωματείο της Μακεδονίας.Έζησα μια ζωή μες στην παρεξήγηση…Ούτε το κύπελλο χάρηκα…Ασε που δεν ήταν κύπελλο αυτό.Μαστραπά το ανεβάζαν μαστραπά το κατεβάζαν…Κοίτα να δείς που για να πάρει πρωτάθλημα ο παοκ θα πρέπει πρώτα ν αλλάξω ομάδα…Και τί να γίνω Ηρακλής που είναι αναρχοαυτόνομοι συμμορίτες;Μένει ο ‘Αρης που χω και το μπλουζάκι…υπαρξιακά.
    Υπάρχουν και χειρότερα.Τουλάχιστον εγώ αγάπησα κάποτε στη Θεσσαλονίκη.

    Υ.Γ. έχω μια φωτογραφία απο τοίχο στα κινεζάδικα.Αν σ αρέσει βάλτην με τις δικές σου στο μπλογκ.Κι εγώ τόσα πράματα πήρα απο δω.

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Καλά, τοῦ τὰ γράφω γιατὶ κάποτε ἦταν ἀπὸ τὴ δική μας μεριά, καὶ τώρα ὄχι, καὶ λυπᾶμαι (ὅπως γιὰ πολλοὺς ἄλλους). Γιὰ τὸν Ἄ. Γαβριηλίδη π.χ. δὲν ἔχω γράψει, δὲν καταδέχομαι. Τοῦ τὰ γράφουν πιὸ συγγενικοί του.

      Κι ἐγώ, στὸ ὅριο νὰ ἀλλάξω ὁμάδα εἶμαι, ἂν δὲν τὸ ἔχω περάσει.

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s