Γενοκτονία ἢ Ἐθνοκάθαρση

Ὅταν διαλύθηκε ἡ ΕΣΣΔ, οἱ Ἀριστεροὶ στὴν ἑλλάδα πίστεψαν ὅτι ἡ ΕΣΣΔ πεθαίνοντας τοὺς ἔδωσε εὐχὴ καὶ κατάρα νὰ μὴν ἀναθεωρήσουν ποτὲ τὴ στάση τους κατὰ τὴν Μικρασιατικὴ Ἐκστρατεία. Ἄλλωστε, δὲν ἔπρεπε νὰ στριμωχτοῦν στὴν Τουρκία οἱ ἀγωνιζόμενοι Τοῦρκοι ἀριστεροὶ ἐξαιτίας τέτοιων πιθανῶν ἀναθεωρήσεων. Οἱ ἐν ἑλλάδι Δεξιοὶ εἴτε θεωροῦν τὴν Τουρκία  σύμμαχο χώρα καὶ συγγενικὸ τσιφτετελαό (Κοτζαμπάσηδες, Φαναριῶτες καὶ οἱ ὑποτακτικοί τους) εἴτε ἕνα κράτος τοῦ ὁποίου τὴν καταστροφὴ πρέπει νὰ τρέμουμε καὶ νὰ ἀπευχόμαστε γιατὶ ἡ Ἑλλάδα δὲν (πρέπει νὰ) ἔχει θαλάσσια σύνορα.

Ὁπότε, ἂς παίζουμε μὲ τὶς λέξεις τοῦ Τάσου Κωστόπουλου καὶ τοῦ Ν. Φίλη.

γενοκτονία

Advertisements
This entry was posted in Αριστερά, Δεξιά, Ελλάδα, Τούρκοι and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

18 Responses to Γενοκτονία ἢ Ἐθνοκάθαρση

  1. Ο/Η Ν λέει:

    H διαφοροποίηση μεταξύ ποντίων και υπολοίπων μικρασιατων θρακιωτων κλπ πως προέκυψε;

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Διαφοροποίηση σὲ τί;

      Μου αρέσει!

      • Ο/Η Ν λέει:

        Ως προς το οτι οι μεν γενοκτονήθηκαν οι δε κάπου παράπεσαν.

        Μου αρέσει!

      • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

        Οἱ Θρακιῶτες ἦταν πολὺ κοντὰ στὸν πεπολιτισμένο κόσμο καὶ τὴν πρωτεύουσα γιὰ νὰ πάθουν ὅ,τι οἱ στὰ βάθη τῆς Ἀσίας. Στὴν Ἰωνία εἶχε σφαγὲς καὶ ἀπὸ τὸν Α’ Π.Π. καὶ τάγματα ἐργασίες. Δὲν εἶχε αὐτὸ τὸ πράγμα ποὺ εἶχε στὸν Πόντο, ὅμως. Ὅσο πιὸ ἀνατολικὰ τόσο πιὸ ἀνεξέλεγκτα ἔκαναν ὅ,τι ἤθελαν οἱ Τοῦρκοι.

        Ἐννοεῖται ὅτι κάνω λόγο γιὰ τὸν Α’ Π.Π. κι ὄχι γιὰ ὅσο καιρὸ εῖχε ἀπελευθερωθεῖ ἡ Ἰωνία, ὁπότε γίνονταν σφαγές, π.χ. στὸ Ἀιδίνιο

        Μου αρέσει!

  2. Ο/Η Ν λέει:

    Τίποτα προσωπικό αλλα καθόλου πειστικές απαντήσεις δεν παίρνω κι όλο και πιο πολύ τα παίρνω.
    Στη μπακαλίστικη σουμα για το 22 βγαίνουν 1-1,5 να γλίτωσαν και 1 εκατομμύριο να λείπουν.Σωστά;Οι ποντιοι λεν οτι τους λείπουν μόλις 353 χιλιάδες.
    Αριθμητικά είναι κλάσμα ,ποιοτικά δεν βλέπω καποια διαφοροποίηση, απ την πλευρά των (νεο)τούρκων δε νομίζω να υπάρχει κάποια διαφορετική θεώρηση ,αρα;
    Έχεις ακούσει για ολοκαύτωμα ασκενάζι ή μόνο για Αρμένιους του τάδε μεσημβρινού;

    Μου αρέσει!

  3. Ο/Η Ν λέει:

    Υ.Γ. Κι επειδή τα χω πάρει με τον »ποντισμό» και τους τάχα τραντέλλενους που μόλις τους ξύσεις με το νύχι αποκαλύπτονται ως ανθέλληνες ασε εμάς που είμαστε γηγενείς και τους »βγάζαμε τα νύχια οταν ήρθαν».
    Τα λεει ενας δικός τους:
    »Έχουν οδηγήσει, μάλιστα, τα πράγματα σε μια αντιπαράθεση όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και με τις άλλες πληθυσμιακές ομάδες που υπέστησαν επίσης τη γενοκτόνα μανία των Τούρκων.
    Σ’ αυτό το φαινόμενο πρέπει να τεθεί ένα τέλος με τον επαναπροσδιορισμό του στρατηγικού στόχου και της τακτικής. Ως στόχος δεν μπορεί να παραμείνει η αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ποντίων, αλλά η αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Ανατολής (και της Θράκης συμπεριλαμβανομένης).»
    http://www.pontos-news.gr/article/164473/i-anatheorisi-tis-stratigikis-gia-ti-genoktonia

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Δὲν ἦταν ἴδια ἡ σκληρότητα, μὲ κάποιες ἐξαιρέσεις (καθὼς καὶ κατὰ τὸν Αὔγουστο τοῦ 1922), σὲ Πόντο καὶ λοιπὴ Τουρκία.
      Ὑπάρχει κι ἐπέτειος τῆς γενοκτονίας τοῦ Μικρασιατικοῦ Ἑλληνισμοῦ. Ἂν οἱ Μικρασιάτες, ποὺ ἔχουν ἀπωλέσει περισσότερο τὴν ἰδιαιτερότητά τους, δὲν κινοῦνται τόσο ὀργανωμένα ὅσο οἱ Πόντιοι, δὲν φταῖνε οἱ τελευταῖοι. Αὐτὰ ὑπὸ τὸ πλαίσιο τῆς κρατικῆς ἀδιαφορίας κι ἐχθρότητας πρὸς τὶς ἀναγνωρίσεις γενοκτονιῶν.

      Ἀπὸ τοπικισμὸ κι αἴσθημα ἀνωτερώτητας ἔχουμε ὅλοι ἀρκετό. Λογικὸ εἶναι. Προφανῶς, ὅσοι αὐτονομοῦν τὴν ἰδιαίτερη πατρίδα τους σὲ σχέση μὲ τὴν Ἑλλάδα πέραν τῶν παραπάνω, ἔχουν πρόβλημα.

      Μου αρέσει!

  4. Ο/Η Ν λέει:

    Δέν υπάρχει διαφορά ποιότητας ανάμεσα σε »Πόντο καὶ λοιπὴ Τουρκία» ούτε κι ο »πόντος» είχε μια εννιαία αντιμετώπιση, υπάρχουν και επιμέρους γεγονότα και διαφοροποίηση ανάμεσα σε ανατολικο και δυτικό ποντο αν αρχίσουμε να τεμαχίζουμε και να διαφοροποιούμε.Ούτε είναι δίκαιο να κατηγορούμε τους μη πόντιους γενοκτονημένους για υστέρηση.
    Όταν ξεσπαθώνουν για τον Πόντο ενώ για τους 25.000 νεκρούς ‘Ελληνες στρατιώτες γράφουν» πηγαν οι λιμασμενοι να λευτερωσουν τους αρχοντους Και καταστρεψαν και ντροπιασαν τον ελληνισμο» και »Αχαριστα φερθηκαμε στην Τουρκιά Γιναμε οργανα των αποικιοκρατων και χυμηξαμε στους δυστυχεις φτωχους ανθρωπους που ζησαμε σαν αδερφια αιωνες μαζι Αμαρτια μεγαλη καναμε και το πληρωσαμε».
    Αυτές οι ξεχωριστές ημερομηνίες είναι ακριβώς το αποτέλεσμα μια στρέβλωσης.Όπως και το πανηγυρικό άκυρο που έφαγε η γενοκτονία των ελλήνων απ την γερμανική βουλή πρόσφατα σε αντίθεση με τους Αρμένιους.Και συγνώμη αλλα τις ήττες τις τρώμε μαζί και οι μη απόγονοι προσφύγων του 22.
    Δεν σε εγκαλώ και συγνώμη αν γίνομαι και φορτικός με αλλότρια θέματα απ τις κύριες ενασχολήσεις σου αλλα μου φαίνεται μάλλον απίθανο να σου έχει διαφύγει το όλο θέμα και να υποτιμάς αυτά :
    -ανάπτυξη ιδιαίτερης ταυτότητας με εθνοτικά χαρακτηριστικά,
    -καλλιέργεια νέας συνείδησης, που θα αναδείκνυε μια κατασκευασμένη μοναδικότητα,
    -σωτηριολογική προσέγγιση του ποντιακού κινήματος,
    -εμπέδωση της πίστης ότι οι Πόντιοι της Ελλάδας βρίσκονται ακόμα πρόσφυγες σε άξενο και εχθρικό τόπο και ότι οι ελληνικοί θεσμοί είναι αντίστοιχοι με τους οθωμανικούς,
    https://kars1918.wordpress.com/2009/10/13/italoi/

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Ὅπως σωστὰ ἀνέφερες, δὲν ἀσχολοῦμαι πολὺ μὲ τὸν 20ὸ αἰώνα, κι ἔτσι δὲν μπορῶ νὰ βοηθήσω πολύ. Ἀλλὰ νομίζω ὅτι τὰ ἔχεις μπερδέψει κι ὅτι ἔχεις κάνει αὐθαίρετες ὁμαδοποιήσεις. Ὅταν, π.χ. λὲς ὅτι αὐτοὶ οἱ Πόντιοι ποὺ ξεσπαθώνουν γιὰ τὸν Πόντο (γιὰ τὴ γενοκτονία, τὸ μέγεθος καὶ τὴν ἀγριότητα) εἶναι οἱ ἴδιοι ἀκριβῶς Πόντιοι ποὺ λένε γιὰ ἰμπεριαλιστικὴ ἐπέμβαση τῆς Ἑλλάδας, τότε ξεχνᾶς ὅτι ἀφενὸς ἡ ὁμάδα αὐτὴ εἶναι μικρὴ καὶ σεσημασμένη, ἀφετέρου ὅτι ὑπάρχουν κι ἄλλοι ὑπαρκτοὶ συνδυασμοὶ Ποντίων, αὐτοὶ ποὺ ἀρνοῦνται τὴ γενοκτονία καὶ εἶναι ἀντιιμπεριαλιστές, αὐτοὶ ποὺ ὑποστηρίζουν ὅτι ἔγινε γενοκτονία καὶ ἀρνοῦνται ὅτι ἡ Ἑλλάδα ἦταν ἰμπεριαλιστική, κ.ο.κ.

      Δὲν κατηγορῶ γιὰ ὑστέρηση τοῦς Μικρασιάτες, κακῶς βέβαια δὲν τονίζουν τὴ γενοκτονία τῶν Μικρασιατῶν, ἀλλὰ εἶναι ἄξιοι τῶν πράξεών τους καὶ δὲν μπορῶ νὰ τοὺς ἐξαναγκάσω νὰ βγαίνουν καὶ νὰ ἁλυσοδένονται γιὰ τὴ Γενοκτονία. Δὲν θεωρῶ ὅτι ἐπειδὴ οἱ Μικρασιάτες ἀδιαφοροῦν γιὰ τὴ Μικρασία, θὰ πρέπει νὰ κατηγοροῦνται οἱ Πόντιοι ποὺ δὲν ἀδιαφοροῦν γιὰ τὸν Πόντο. Λογικὸ εἶναι ὅτι καθένας θὰ κοιτάξει τὴ δική του Γενοκτονία νὰ προβάλλει, μιὰ ποὺ τὸ Κράτος ἀδιαφορεῖ. Ἄν, βέβαια, εἶναι κατηγορία τὸ προφανές, ὅτι οἱ Μικρασιάτες δὲν ἐντατικοποιοῦν σὰν τοὺς Πόντιους τὸν ἀντίστοιχο ἀγώνα τους (ποὺ κι αὐτὸ ἔχει ἀντικειμενικοὺς λόγους άναγόμενους τόσο στὴ Μικρασία ὅσο καὶ στὸ βαθμὸ ἀπορρόφησης / μεικτῶν γάμων κ.λπ. μετὰ τὸ 1922), δὲν φταίω ἐγώ, ὁ μικρασιατικὸς ὀργανωμένος χῶρος φταίει.

      Ἀπὸ ἐκεῖ καὶ ὕστερα, ποὺ θὰ πεῖ «δὲν ἀφαιρῶ οὔτε τελεία ἀπὸ ὅσα ἔγραψα», ναί, εἶναι ἐνοχλητικὸς ὁ ἀντεστραμμένος ρατσισμὸς ὁρισμένων ἢ ἀρκετῶν Ποντίων, ἡ αἴσθηση χωριστῆς ταυτότητας πέραν τῶν ἐθνοτοπικῶν ὁρίων κ.ἄ. Ἀλλα αὐτὸ δὲν εἶναι σοβαρὸ ἐπιχείρημα. Ὅποιος ἐνοχλεῖται ἀπὸ τὸν αὐτοδοξασμὸ τῶν Ποντίων δὲν ἔχει παρὰ νὰ δοξάσει ἀκόμα περισσότερο τὴ δική του γενέτειρα καὶ τὸν δικό του πολιτισμό.

      Μου αρέσει!

  5. Ο/Η Αλκίνοος λέει:

    Νομίζω ότι η πρώτη σας πρόταση είναι εντελώς λάθος. Παρουσιάζετε την Αριστε΄ρα ως κάτι ενιαίο και συμπαγές που κινείται αυτόματα με βάση προκάτ σχήματα.

    Εκτός από αυτή τη θεώρηση, το λάθος βρίσκεται στο γεγονός παραγνωρίζεται το γεγονός ότι η ανάδειξη της Γενοκτονίας κατά τη δεκαετία του ΄80 -μετά από 7 δεκαετίες σιωπής- προήλθε από δύο ομάδες που προερχόταν από την Αριστερά. Η πρωτη από την αριστερή τάση του ΠΑΣΟΚ και η δεύτερη από την εξωκοινοβουλευτική Αριστερά.

    Εδώ θα βρείτε την προϊστορία αυτής της διαδικασίας κα τις ρήξεις που δημιουργηθηκαν στο χώρο της Αριστεράς:

    https://kars1918.wordpress.com/2016/05/23/genocide-and-the-left/

    Μου αρέσει!

  6. Ο/Η Αλκίνοος λέει:

    Όσον αφορά τη συμπεριφορά των γηγενών προς τους πρόσφυγες μετά το 1922, δεν είαι κάτι για το οποίο πρέπει να περηφανευόμαστε, ούτε και να το σχετικοποιούμε επειδή τυχαίνει να προερχόμαστε από τους γηγενείς.

    Η αλήθεια είναι άσχημη έως τρομακτική και η ευθύνη βαραίνει τις τότε πολιτικές ελίτ οι οποίες καλλιέργησαν συνειδητά το διχασμό. Ένα καλό κείμενο για να μην ξεχνούμε είναι αυτό: https://kars1918.wordpress.com/2010/03/09/refugees-1922/

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Εὐχαριστῶ γιὰ τὰ σχόλιά σας καὶ τοὺς δεσμούς, καὶ ἀπαντῶ καὶ στὰ δύο σχόλια ἐδῶ.

      Ἔχετε δίκαιο ὅτι παρουσιάζω τὴν Ἀριστερὰ ὡς κάτι ἑνιαῖο. Ἀντίστοιχα, ἂν μοῦ μίλαγαν γιὰ τὸ Χριστιανισμὸ δὲν θὰ εἶχα ὑπόψη μου καταρχὰς τὴν Ἀρμενικὴ Ἐκκλησία –παρ’ ὅλο ποὺ εἶναι ἀρχαιότατη– ἀλλὰ τὶς πολυπληθέστερες ὁμάδες (Ρ/Καθολικούς, Ὀρθόδοξους, Προτεστάντες). Κι ἂν μοῦ ἔκαναν λόγο γιὰ Ἀρχαῖο Ἑλληνικὸ Πολιτισμό, πιὸ πολὺ στὴν Ἀθήνα, τὴ φιλοσοφία, τοὺς ρήτορες καὶ τὶς τραγωδίες θὰ πήγαινε ὁ νοῦς μου παρὰ στὴ Σπάρτη καὶ τὰ πάτρια τραγούδια κι ἔθιμά της, πόσο μᾶλλον σὲ πιὸ ἄγνωστες πόλεις.

      Δίκαιο ἔχετε καὶ γιὰ τὴν πολιτικὴ προέλευση ὅσων ξεκίνησαν τὸν ἀγώνα γιὰ τὴν ἀναγνώριση τῆς Γενοκτονίας. Παρομοίως, ὅμως, δὲν μπορῶ νὰ κάνω ὅτι ἀγνοῶ τὴν κυρίαρχη –σὲ βαθμὸ «σταλινικῶν ποσοστῶν»– ἀντίληψη τῆς Ἀριστερᾶς γιὰ τὸ Μικρασιατικὸ ζήτημα ἐπειδὴ ὑπῆρξαν καὶ ὑπάρχουν λίγοι Ἀριστεροὶ καὶ Πόντιοι μὲ διαφορετικὴ ἀντίληψη. Ἡ «πλειονοτικὴ Ἀριστερά», ἂν θέλετε, ἔχει παγιωμένες-προκὰτ ἀπόψεις, ὁλόιδες μὲ αὐτὲς ποὺ εἶχε τὸ 1919-1922 γιὰ τὴν Μικρασιατικὴ Ἐκστρατεία καὶ Καταστροφή. Δὲν τὶς ἄλλαξε οὔτε κατὰ μία «κεραία».

      Αὐτὲς ἦταν οἱ ἀπόψεις καὶ τῆς ΕΣΣΔ. Καὶ στὸ βαθμὸ ποὺ ἡ διάλυση τῆς ΕΣΣΔ δὲν ἐπέτρεψε στὴ σοβιετικὴ ἡγεσία καὶ διανοούμενους νὰ ἀναθεωρήσουν τὴ στάση τους, αὐτὸ ἐκ τῶν πραγμάτων ἀπέτρεψε τὴν ἀλλαγὴ τοποθέτησης τῶν, ἀνὰ τὰ διάφορα κράτη, τοπικῶν παραρτήματων τοῦ σοβιετικοῦ ἢ φιλοσοβιετικοῦ κομμουνισμοῦ καὶ τῆς Ἀριστερᾶς. Χάνουμε τὸ δάσος καὶ βλέπουμε τὰ φύλλα λίγων δέντρων, διαφορετικά. Τί ποσοστὸ Ἀριστερᾶς ἐκπροσωπεῖ ἡ Ἀριστερὰ τοῦ Γιαννιοῦ, τοῦ Σκληροῦ κ.λπ. σὲ ὀργανωτικὸ ἐπίπεδο καὶ σὲ ἐπίπεδο πλήθους ὅσων αὐτοπροσδιορίζονται ὡς Ἀριστεροί; Ἐλάχιστο. Πέτυχε ἢ ἀπέτυχε ἡ τάση αὐτὴ τοῦ ΠΑΣΟΚ νὰ ἐπιβληθεῖ στὸ ΠΑΣΟΚ, ἢ ἡ ἀριστερὴ τάση στὴν Ἀριστερά;

      Ἡ μόνη σχετικοποίηση ποὺ μπορεῖ νὰ γίνει ἀπὸ πλευρᾶς γηγενῶν στὰ ὅσα τράβηξαν οἱ πρόσφυγες τοῦ 1922 ἔγκειται στὸ ὅτι ἡ βαλκανικὴ Ἑλλάδα δὲν ἦταν κάτι σὰν μερκελικὴ ὑπερδύναμη Γερμανία, ποὺ δίνει ἐπιδόματα καὶ σπίτια στοὺς Σύριους, ἀλλὰ ἕνα χρεωκοπημένο καὶ ἡττημένο ἀγροτικὸ κράτος ποὺ μόλις εἶχε διπλασιαστεῖ, καὶ δὲν εἶχε κἂν προλάβει νὰ μοιράσει στοὺς ἀπελευθερωμένους τοῦ 1912 τὴ «λεία» τῆς νίκης, δηλαδὴ τὴ γῆ τῶν ἡττημένων πασάδων κ.ἄ. Οὔτε κἂν ἀναδιανομὴ τῆς γῆς στὴ Θεσσαλία ἀπὸ τὸ 1881 εἶχε κάνει –Δὲν ὑπῆρχε ζήτημα «γηγενῶν-προσφύγων», λοιπόν, ὑπῆρξε τὸ ὑπαρκτὸ πρόβλημα τοῦ πῶς νὰ μοιραστεῖ δίκαια ἡ «λεία» τοῦ 1912-13 σὲ ἀντίθεση μὲ ἄλλες ἀπελευθερώσεις περιοχῶν ὅπου δὲν ἔφυγαν Τοῦρκοι γιὰ νὰ ἔρθουν ταυτόχρονα Ἕλληνες πρόσφυγες. Κομματικοὶ καὶ ἄλλοι λόγοι ἔπαιξαν ρόλο ἐπίσης. Ἂς ποῦμε, πόσοι πρόσφυγες ἐγκαταστάθηκαν στὴν (ἐπίσης ἀπελευθερωμένη τὸ 1912) Κρήτη σὲ σχέση πρὸς αὐτοὺς τῆς Μακεδονίας-Θράκης-Νησιῶν; Ἀλλὰ νομίζω ὅτι δὲν εἶναι δίκαιο μερικοὶ ἀπόγονοι προσφύγων τοῦ ’22 νὰ συγκρίνουν καὶ νὰ ταυτίζουν τὸν ἑαυτό τους μὲ τοὺς Μουσουλμάνους ποὺ κατέφθασαν τὸ 2015-2017 στὴν Ἑλλάδα. Πολὺ χονδροειδὲς τὸ παράδειγμα ποὺ θὰ φέρω, ἀλλὰ οἱ Μουσουλμάνοι 2ης και 3ης γενιᾶς σήμερα βάζουν βόμβες κατὰ δυτικῶν «ὁμοεθνῶν» τους, ἐνῶ τέτοια ζητήματα οὔτε γιὰ ἀστεῖο δὲν τέθηκαν στὴν Ἑλλάδα. Οὔτε συγκρίνονται, κυριολεκτικά, τὰ βάσανα τῶν προσφύγων τοῦ ’22 στὴν Ἑλλάδα ἀπὸ Ἑλλαδίτες μὲ τὰ βάσανα στὴν Τουρκία ἀπὸ Μουσουλμάνους.

      Μου αρέσει!

      • Ο/Η Αλκίνοος λέει:

        Γράφετε: «Ἀλλὰ νομίζω ὅτι δὲν εἶναι δίκαιο μερικοὶ ἀπόγονοι προσφύγων τοῦ ’22 νὰ συγκρίνουν καὶ νὰ ταυτίζουν τὸν ἑαυτό τους μὲ τοὺς Μουσουλμάνους ποὺ κατέφθασαν τὸ 2015-2017 στὴν Ἑλλάδα.»

        Δεν νομίζω ότι τους συγκρίνουν με τους μουσουλμάνους, αλλά αντιμετωπίζουν τους σύγχρονους απόκληρους ως πρόσφυγες πολέμου. Και ειδικά η ομάδα των Γεζίντι έχει πολλές ομοιότητες με τους δικούς μας Μικρασιάτες του ’22.

        Μου αρέσει!

    • Ο/Η Ν λέει:

      Δέν ξέρω την καταγωγή σας αλλα ως γηγενής ο ίδιος είμαι εξαιρετικά υπερήφανος για την υποδοχή που επεφύλαξαν οι Έλληνες και το κράτος τους.Αντίθετα οι απόγονοι των προσφύγων διακρίνονται στην αχαριστία, την κλάψα,τον φατριασμό και τον ανθελληνισμό.

      Μου αρέσει!

  7. Ο/Η Αλκίνοος λέει:

    Επίσης, και συγχωρήστε μου την πολυλογία, στο σημείο που γράφετε » ἐνῶ τέτοια ζητήματα οὔτε γιὰ ἀστεῖο δὲν τέθηκαν στὴν Ἑλλάδᨻ.

    Νομίζω ότι τέθηκαν στην περίοδο της Κατοχής και του Εμφύλιου στη Νότια Ελλάδα. Οι συνεργάτες των κατακτητών, γηγενείς κατά κύρια τοπική προέλευση και στο μεγαλύτερο βαθμό παλιοί Επίστρατοι του Μεταξά- κυνηγούσαν και εξόντωναν τους πρόσφυγες ως αριστερους πλέον, στις προσφυγικες συνοικίες της Αθήνας, οι μόνες που υπέστησαν τα μπλόκα των Γερμανών.

    Το θέμα αυτό το έχει παρουσιάσει ο Μενέλαος Χαραλαμπίδης στη διατριβή του για τις προσφυγικές συνοικίες της Αθήνας την περίοδο της Κατοχής….

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Ἀπαντῶ ξανὰ σὲ ἕνα σχόλιο γιὰ τὰ δύο πρόσφατα σχόλιά σας. Δὲν ὑπάρχει θέμα «πολυλογίας», καὶ σᾶς εὐχαριστῶ γιὰ τὸ χρόνο σας.

      Ἔχετε δίκαιο γιὰ τοὺς Γεζίντι καὶ τοὺς Χριστιανοὺς ποὺ ὑφίσταντο ἔτσι κι ἀλλιῶς καταπίεση. Ἀλλὰ οἱ συγκρίσεις (ἀφίσες, ἄρθρα κ.λπ.) ποὺ ἔχω δεῖ δὲν ἀφοροῦν τόσο τὶς μὴ ἰσλαμικὲς μειονότητες. Ἀφοροῦν τὴν ταύτιση τοῦ Μουσουλμάνου ποὺ ἔφυγε ἀπὸ τὴ Συρία γιὰ διάφορους λόγους (κι ὄχι μόνο ἐξαιτίας τῆς καταστροφῆς, π.χ. ἄρνηση στράτευσης μὲ τὸν α ὴ τὸν β) ἐξαιτίας ἑνὸς ἐνδομουσουλμανικοῦ πολέμου κι ὄχι ἑνὸς πολέμου-σφαγῆς ἐκ μέρους κάποιων Χριστιανῶν –μὲ τὸν χριστιανὸ Μικρασιάτη, ποὺ ἦταν θύμα μεθοδευμένων ἰσλαμικῶν σφαγῶν τῶν ὁποίων ἡ διάρκεια ξεπερνᾶ ἐκείνη τοῦ πολέμου ποὺ ἔγινε στὴ Μ. Ἀσία (ἑλληνοτουρκικό) καὶ εἶναι ἄσχετη μὲ αὐτόν. Δὲν νομίζω ὅτι οἱ «ἐξομοιωτὲς» τῆς refugees welcome Ἀριστερᾶς (εἰδικά, ὅσων προέρχονταν ἀπὸ πρόσφυγες τοῦ ’22) ἐνδιαφέρθηκαν κι ἐπικεντρώθηκαν στὰ βάσανα τῶν μὴ Μουσουλμάνων. Ἀντίθετα, ἔκαναν ταύτιση ὅλων τῶν «Σύριων» μὲ τοὺς Μικρασιάτες. Πέρα ἀπὸ τὸ γενικὸ πλαίσιο τῆς φυγῆς ἐξαιτίας ἑνὸς πολέμου, τὰ πάντα ὅλα εἶναι τελείως διαφορετικά.

      Ἡ ἑλληνικὴ Ἀριστερὰ στὴν πλειονότητά της, μάλιστα, ἀπὸ τὴ μιὰ προκαλοῦσε, ὅσο μποροῦσε (φυσικά! Δὲν τὴ θεωρῶ ἔνοχη γιὰ ὅ,τι συνέβη), τὴν καταστροφὴ τῆς Συρίας μὲ τὴν ἐναντίωσή της στὸν Ἄσαντ καὶ τὴν ὑποστήριξή της στοὺς ἥπιους τζιχαντιστές, καὶ κατόπιν καλοῦσε τοὺς Ἕλληνες νὰ πληρώσουν τὰ ἀποτελέσματα τῆς πολιτικῆς τοποθέτησής της, ἐκμεταλλευόμενη τὸν συναισθηματισμό τους. Τὰ ἴδια ἔκανε ἡ πλειονοτικὴ Ἀριστερὰ τὸ ’22: Πρῶτα τάχθηκε ὑπὲρ τῆς ἥττας τοῦ Ε.Σ., ἥττα ἡ ὁποία δὲν ὑπῆρχε περίπτωση νὰ μὴν ἀποβεῖ καταστροφικὴ γιὰ τὴν παραμονὴ τῶν Μικρασιατῶν στὴ Μ.Ἀσία, κι ἔπειτα ἔπαιξε τὸ ρόλο ταξικοῦ ὑπερασπιστῆ τῶν προσφύγων.

      Στὸ δεύτερο σχόλιό σας κάνετε λόγο γιὰ τὶς ἔνοπλες ἀντιπαραθέσεις κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Κατοχῆς μεταξὺ φιλογερμανῶν, κυρίως γηγενῶν, κατὰ ἀντιστασιακῶν, κυρίως προσφύγων. Αὐτὸ ἰσχύει γιὰ τὴ Ν. Ἑλλάδα. Ἀλλὰ δὲν πρόκειται γιὰ τὴν σὲ καιρὸ εἰρήνης τρομοκρατία ὁπαδῶν τοῦ ISIS σὲ δυτικὲς χῶρες. Εἰδάλλως, τὸ φαινόμενο ποὺ λέτε θὰ προϋπῆρχε τῆς Κατοχῆς καὶ θὰ ἐξακολουθοῦσε μετά. Ἐξάλλου, στὴ Βόρεια Ἑλλάδα, τὰ πράγματα εἶναι πιὸ πολύπλοκα, πράγμα ποὺ δείχνει ὅτι ἡ ἑρμηνεία ὅσων ἔγιναν στὴν Ἀθήνα δὲν εὐσταθεῖ: Στὴ Β. Ἑλλάδα, συνεργάτες τῶν Γερμανῶν ἦταν καὶ ἀρκετοὶ ἀντικομμουνιστὲς Πόντιοι, κυρίως τουρκόφωνοι, σὲ Δ. καὶ Κ. Μακεδονία.

      Μου αρέσει!

    • Ο/Η Ν λέει:

      Γενικά η προσέγγιση σας βρίθει αριστερών και άλλων μύθων.
      Πρώτα απ όλα ποιοι πρόσφυγες στη Νότια Ελλάδα;Πάνω απ τους μισούς εγκαταστάθηκαν στη Μακεδονία και ο οικοδεσπότης ορθά σας υπέδειξε την ένταξή τους στη διάρκεια της κατοχής.Το να προσπαθείς να παρουσιάσεις οτι οι συγκρούσεις γινόταν λογω αντίθεσης γηγενών προσφύγων είναι παντελώς αβάσιμο.Κι ακόμα χειρότερο η οποιαδήποτε υποψία ταύτισης των Ελλήνων προσφύγων του 22 με τους αλλόφυλους,αλλοεθνείς αλλόγλωσσους και αλόθρησκους μουσουλμάνους έποικους είναι εξοργιστική.Πόσο μάλλον με το να βάζουν βόμβες …Τρελλά πράματα δηλαδη.
      Ποιοι Γεζίντι άνθρωπέ μου έχεις δει καθόλου επίσημα στοιχεία με αριθμούς και χώρες προέλευσης.Δεν έχεις πάρει καν χαμπάρι οτι ούτε ο Μουζάλας και οι μκο -κάνοντας την ανάγκη φιλοτιμία-δε μιλάν πια για πρόσφυγες παρα μόνο παρεπιπτόντως.

      Το »αριστερα΄΄ αρχίζει να φοριέται μετα την κομμουνιστική στάση.Την εποχή στην οποία αναφέρεστε δεν υπήρχε αριστερά.Υπήρχαν και τροτσκιστες κι αναρχικοί αλλα βασικά υπήρχαν κομμουνιστές.Κάτι λίγες χιλιάδες πειθήνια όργανα της Μόσχας ,τριτοδιεθνιστες κουτβηδες και διαβρωμένοι απ τις υπηρεσίες του Μεταξά.
      Καμμία σχέση δεν είχαν ούτε με εθνικοαπελεθερωτικό κίνημα ούτε με αντίσταση.Οι αριθμοί είναι αποκαλυπικοί.Δείτε τον αριθμό των όπλων που παρέδωσαν μετά το αιματοκύλισμα της Αθήνας δείτε πόσους ιταλογερμανοβούλγαρους έχουν σκοτώσει εντωμεταξύ και πόσους Έλληνες.
      Οι ΄Αγγλοι βρήκαν σ αυτούς αυτό που χρειαζόταν δηλαδή ανεύθυνους φανατικούς που δε θα νοιαζόταν για τα αντίποινα στους υπόλοιπους Έλληνες.Δε σας κάνει εντύπωση σε μια χώρα με τριπλή κατοχή και με τους άγγλους να είναι υποτίθεται ενάντιοι θέριεψε το εαμ κι όχι μια άλλη οργάνωση;Δέ σας κάνει εντύπωση πως έγιναν συνεργάτες των Γερμανών αξιωματικοί και οπλίτες που είχαν πολεμήσει πρίν απο λίγο στην Πίνδο και στο Ρούπελ;
      Δεν είναι τυχαίο οτι οι ίδιοι οι πρώην εαμικοί δεν έστειλαν τα παιδιά τους στον »δημοκρατικό» αλλα στον εθνικό στρατό εκτός απο τους σλαβανάκατους που λίγο πρίν ήταν οχρανίτες.

      Αρκετά με την κομμουνιστική προπαγάνδα,Αρκετά και με την »αριστερά».Ο Ελληνισμός κοντά 100 χρόνια με αμέτρητες θυσίες μετρούσε νίκες κι απο τότε που εμφανίστηκαν αυτές οι κυριολεκτικά ανώμαλες και μηδενιστικές θεωρίες μετράει μόνο ήττες και καταστροφές.

      Μου αρέσει!

  8. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Μας έχει κουράσει να παρακολουθούμε την οπτική της Αριστεράς,
    τα «καμώματά» της (της ιντελλιγκέντσιας και των ΚΚΕ εσ.),
    τα «πεπραγμένα» της (των ΟΠΛΑτζήδων και των ΚΚΕ)
    κι εσχάτως τα «επιτεύγματα» της «πρώτη φορά Αριστεράς» στην εξουσία.
    Συμφωνώ απολύτως με την προχθεσινή, καίρια τοποθέτηση του «Ν»,
    τόσο για τις ανάγκες της παρούσας συζήτησης,
    (για την γενοκτονία που έχουμε υποστεί απ’ τους Τούρκους,)
    όσο και -γενικότερα- σ’ ό,τι αφορά την μεγάλη διάρκεια :

    » Ο Ελληνισμός -κοντά 100 χρόνια με αμέτρητες θυσίες- μετρούσε νίκες κι απο τότε που εμφανίστηκαν αυτές οι κυριολεκτικά ανώμαλες και μηδενιστικές θεωρίες, μετράει μόνο ήττες και καταστροφές. «

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s