Γιὰ τὴν εἰλικρίνεια τοῦ ἐκχριστιανισμοῦ τοῦ Μ. Κωνσταντίνου

Ἀπὸ τὴν Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία τοῦ Β. Φειδᾶ:

σάρωση2713

σάρωση2715

σάρωση2720

Σὲ ὅσους μᾶς θέτουν τὸ δίλημμα «Βυζάντιο ἢ Χριστιανισμός» (καί, ἔτσι, ἀποδεικνύονται ὁλόιδιοι μὲ τοὺς προτεσταντίζοντες τύπου Ἐμ. Ροΐδη), ἔχουμε νὰ παρατηρήσουμε ὅτι οἱ ἄνθρωποι ποὺ θέτουν στοὺς Χριστιανοὺς τέτοια ψευτοδιλήμματα ἔχουν μιὰ ἀνιστορικὴ ἀντίληψη, καὶ κανένα ἵχνος ἱστορικῆς σκέψης καὶ μνήμης. Ἄτομα ποὺ μᾶλλον τηλεμεταφέρθηκαν στὸν 2ο μ.Χ. ἢ καὶ στὸν 1ο αἰ. στὴν πρώτη χριστιανικὴ κοινότητα τῶν Ἱεροσολύμων, καὶ συνεπῶς ξέρουν τί εἶναι Χριστιανισμός, ἀφοῦ πρῶτα μπούχτισαν ἀπὸ τὴ γνωστὴ νεοελληνικὴ μετριοκρατία τῶν καλῶν προθέσεων στὴν ὁποία μετεῖχαν καὶ οἱ ἴδιοι. (Στὸν θλιβερὸ μικρόκοσμο τοῦ ἀποβυζαντινοποιημένου Νεοελληνισμοῦ). Στὸ κάτω κάτω τῆς γραφῆς, δὲν μποροῦν νὰ θέτουν τέτοια διλήμματα ἄνθρωποι ποὺ συμμερίστηκαν τὴν ἔσχατη συνωμοσιολογία τῶν πιὸ συντηρητικῶν (μὲ τὴν κακὴ σημασία τῆς λέξης συντηρητικός) χριστιανικῶν στρωμάτων στὴν ἑλλαδικὴ κοινωνία.

Ἐννοεῖται ὅτι ὅσοι δὲν καταλαβαίνουν πῶς γίνεται ἅγιος στὴν Ὀρθοδοξία ὅποιος διέπραξε διάφορα ἐγκλήματα, ἔχουν ἄλλη ἀντίληψη περὶ ἁγιοσύνης ἀπὸ τὸ Χριστιανισμό. Ἅγιος εἶναι ὁ ἀναμάρτητος, κατ’ αὐτούς. Γιὰ τὸ Χριστιανισμό, ὅμως, ἅγιος εἶναι ὁ μετανοημένος. Εἶναι οἱ ἠθικιστὲς καὶ ὅσοι ἔχουν τὴν Ἐξουσία ὡς Μπαμπούλα, ποὺ δὲν μποροῦν νὰ χωνέψουν πῶς γίνεται ἅγιος ἕνας φονιὰς καὶ ἡγεμόνας. Ἐννοεῖται ὅτι οἱ ἴδιοι ἠθικιστὲς μποροῦν καὶ παραμποροῦν νὰ χωνέψουν ὅτι πρὸ Κωνσταντίνου, ἐπὶ 300-400 χρόνια, ἀποδίδονταν τιμὲς ἐν ζωῇ θεοῦ (κι ὄχι ἁπλῶς ἅγιου) στοὺς προηγούμενους ρωμαίους αυτοκράτορες. Ἡ παρατηρητικότητά τους καὶ ἡ ἱστορική τους ματιὰ μᾶς ξαφνιάζει. Δυσάρεστα, ἐννοεῖται.

Advertisements
This entry was posted in παλιά και νέα θεότητα, Ύστερη Αρχαιότητα, Ρωμαίοι, Ρωμανία, θρησκεία, ιστορία and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Γιὰ τὴν εἰλικρίνεια τοῦ ἐκχριστιανισμοῦ τοῦ Μ. Κωνσταντίνου

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s