Σὲ κάτεργα βενέτικα…

Σὲ κάτεργα βενέτικα, σὲ ἀφρικανὲς γαλέρες

κι ἀπὸ καστέλλια φράγκικα, κι ἀπὸ τοὺς λεβαντίνους

γιαλούς, Λατίνοι, Νορμανδοί, Κελτοί, Μογγόλοι, Τοῦρκοι!

Νά! μὲ τοῦ Πάπα τὸ σταυρό, μὲ τ’ ἄστρο τοῦ Σουλτάνου

ὁ ἕνας τοῦ ἄλλου πρόδρομος καὶ ὁδηγητής. Ἀδέρφια.

Καὶ ἡ Πόλη καὶ ἡ κοσμόπολη, ζωστή. Παρμένη, Πάει…

ἀχούρι κοπρισμένο ἀπὸ τ’ ἀλόγατα τοῦ ὀχτροῦ.

 

ÅÐÅÔÅÉÏÓ ÁËÙÓÇÓ ÔÇÓ ÐÏËÇÓ (29 ÌÁÚÏÕ) / ËÁÊÙÍÉÁ - ÌÕÓÔÑÁÓ

 

 

 

Advertisements
This entry was posted in 1453, Δύση, Ρωμανία, Τούρκοι, ιστορία and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Σὲ κάτεργα βενέτικα…

  1. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Διμέτωπος ο αγώνας,
    και τότε όπως και τώρα!

    Οποιαδήποτε ομοιότητα, μάλιστα, με σημερινές καταστάσεις ΔΕΝ είναι διόλου συμπτωματική :

    *αποδόμηση του τελωνειακού μηχανισμού,
    *πολυεπίπεδος εισοδισμός Φράγκων στην διοικητική μηχανή,
    *εισαγωγή Τούρκων ως μισθοφόρων (και εποίκων),
    *εξαθλίωση των μικροϊδιοκτητών κι εντεύθεν μαζικοί εξισλαμισμοί,
    *διασπάθιση του δημοσίου πλούτου,
    *εμφύλιοι πόλεμοι,
    *αποφυγή της στράτευσης,
    *συναίρεση της αυτοκρατορικής εξουσίας έναντι αυτής των τότε «διαπλεκομένων»,
    *επιδίωξη μιας ληστρικής ένωσης με τους Παπικούς κι εντεύθεν πλήρης διάσταση λαού και ηγεσιών, κττ
    *ευήθεις προφητείες που υποσκάπτουν το ηθικό του λαού e tutti quanti,
    πράγματα μυριάκις αναλυμένα, που καταδεικνύουν ανάγλυφα την παθολογία της Υστεροβυζαντινής εποχής και ενδημούν με τις ιδίους όρους και στην παρούσα συγκυρία του δικού μας, νεοελληνικού κράτους (πολύτιμου, ωστόσο, κελύφους για το έθνος)

    Μας εμπνέει ο Κωνσταντίνος ΙΑ΄,
    το δε παράδειγμά του υποδεικνύει ότι χρειάζεται μόνο βιταλισμός και όχι ομφαλοσκόπηση.

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Ἔχετε ἀπόλυτο δίκαιο. Τὸ τραγικὸ εἶναι ὅτι παρ’ ὅλα τὰ δεινὰ ποὺ μαζεύτηκαν τὰ τελευταῖα χρόνια, τὸ ἑλληνικὸ κράτος δὲν εἶναι περιορισμένο στὸ Λεκανοπέδιο, εἶναι σὲ καλύτερη θέση ἀπὸ τὸ βυζαντινό, ποὺ εἶχε περιοριστεῖ στὴν Πόλη καὶ δὲν εἶχε τόσες ἀνεκμετάλλευτες δυνατότητες ἢ δὲν μποροῦσε νὰ σταματήσει κάποια ἀπὸ τὰ ἀρνητικὰ ποὺ ἀναφέρατε.

      Μου αρέσει!

  2. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Ἡ οὐσιώδης διαφορὰ μεταξὺ τῆς Ὑστεροβυζαντινῆς περιόδου (μ᾽ ὅλες τὶς κακοδαιμονίες ποὺ περιέγραψα) καὶ τῆς τωρινῆς συγκυρίας (μ᾽ ὅλες τὶς δυνατότητες ποὺ παρέχει στὸ Ἐθνος-Κράτος ἡ νεωτερικότητα) εἶναι, πὼς τώρα ἔχουμε να κάνουμε μὲ συλλογικὰ ὑποκείμενα, ἐκφυλισμένα κατὰ τρόπο μαζικὸ κι ἀμετάκλητο. Ἂν αὐτὸ ξεπερασθεῖ, τρέπεται σὲ πλεονέκτημα τὸ γεωγραφικὸ άνάπτυγμα κι ὅλα τ᾽ ἄλλα.

    Ἐξ ὄνυχος τὸν λέοντα, γιὰ νὰ θεμελιώσω τὴν θέση μου
    (ἀναγκαστικὰ μὲ ἀφορισμοὺς καὶ γενικεύσεις):

    Τὴν ἴδια στιγμὴ ποὺ ἐτίθετο στὴν διάθεση τοῦ Πορθητὴ ἡ κομψεπίκομψη Ἀττικὴ διάλεκτος κι οἱ (ἐναπομείναντες) διανοούμενοι συνέθεταν ἕνα νέο «‘ἀφήγημα κυριαρχίας», ὁ πολὺς λαὸς ἔμενε ἀλώβητος ἠθικὰ κι ἐδῶ, στὴν καταφρονεμένη, «ἐπαρχιώτισσα» Ἑλλάδα, ὁ δίγλωσσος Γκίνης Μπούας «Σπάτας» ἐτρόχιζε τὴν σπάθα …
    Συγκρίνετέ το μὲ τὴν καθολικὴ λέπρα ποὺ ἔκανε μετάσταση ἀπ᾽τὶς ἐλίτ μας (νεοθωμανικές, φιλελέ, ἀριστερίστικες κλπ) κι ἐμόλυνε στὴν συντριπτική του πλειοψηφία καὶ τὸ πόπολο, στὴν Ἑλλάδα τοῦ 2017 μ.Χ.
    Κι ἄλλο :
    Ἀποβιβαζόμενοι στὴν Πόλη ὅσοι ἐπέστρεψαν ἀπὸ τὴν Σύνοδο Φερράρας – Φλωρεντίας,
    ἀντιμετώπισαν τὸ μυριόστομο «γιούχα» καὶ τὸ ἀνάθεμα, ἀπ᾽ ὅλο τὸν κόσμο, ποὺ παρέμεινε σταθερὰ προσκολημμένος στὴν παράδοσή του.
    Στὴν Ἐλλάδα τοῦ 2017 μ.Χ., σύμφωνα μὲ τὰ πρόσφατα εὑρήματα μιᾶς δημοσκοπικῆς ἔρευνας ποὺ ἔκανε ἡ PEW καὶ δημοσιεύθυηκαν στὸ Διαδίκτυο, στὸ ἐρώτημα «Ἀποτελεῖ ἁμαρτία ἢ ἐν γένει κακὸ ἡ ὁμοφυλοφιλία;», μόνο 51% ἀπάντησαν ΝΑΙ. Τὴν ἴδια στιγμὴ τὰ ποσοστά τοῦ ΝΑΙ, στὶς ὑπόλοιπες χῶρες τῆς Ἀνατολικῆς Εὐρώπης καὶ τῶν Βαλκανίων (χῶρες μὲ περισσὸ βιταλισμό, ὅπως ἀποδεικνύεται), δὲν ὑπολείπονταν τοῦ 70% [μὲ κορυφαῖες Ρωσσία (83%), Ἀρμενία (83%) καὶ Μολδαβία (91%)].

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s