Κεντροαριστερὰ σὲ κέφια

I

Λιάκος γενιά 30

Ὁ Λιάκος, τῆς κυρίαρχης ἰδεολογίας τοῦ Σημιτισμοῦ (ΟΠΕΚ), τοῦ ὁποίου ἡ γενιὰ ἀκόμη παραπονιέται, 43 χρόνια μετὰ τὴ χούντα, ὅτι εἶναι διωκόμενη. Βαρυγκωμᾶ ὁ Λιάκος μὲ τὴ «Γενιὰ τοῦ ’30», ποὺ τὸν σκιάζει καὶ τὸν ψυχοπλακώνει. Ἡ δική του γενιά, ποὺ 40 χρόνια χαροπαλεύει κι ἐπιδεικνύει τὶς «πληγές της», καὶ τῆς ὁποίας τὸ ἔργο δὲν εἶναι παρὰ ἕνα αὐτοδοξαζόμενο ἐλιτιστικὸ Τίποτα, σάμπως δὲν ἔχει καθίσει στὸ σβέρκο τῆς νεοελληνικῆς κοινωνίας, οἰκονομικά-πνευματικά; Ἔτσι εἶναι οἱ μεταμφιέσεις καὶ ἡ στρατηγικὴ τῆς σύγχρονης Ἐξουσίας: Συνίστανται στὴν διαρκὴ αὐτοπεριγραφή της καὶ παρουσίασή της ὡς «διωκόμενου ἐναλλακτικοῦ Περιθωρίου» καὶ «ἀντιεξουσιαστικῆς» ἐπὶ δεκαετίες μετὰ τὴν ἀπόκτηση τῆς ἰδεολογικῆς κυριαρχίας. Τὸ «Διωκόμενο Κατεστημένο»…!

Λιάκος 2006

Ὁ Λιάκος, ποὺ τὸ 2004-6 φερόταν σὰν παιδὶ δημοτικοῦ πρὸς τὸν Ἀλευρομάγειρο («ἀλευρομάγειροι»), τώρα κάνει λόγο γιὰ «Σταυρολυγερό», ὁ χαρούμενα δύστυχος, καὶ γιὰ ἐνάντιους ποὺ «δὲν μποροῦν ὅπως τὸ 2006 νὰ μᾶς σταματήσουν». Τὸν ἀποκαλῶ δύστυχο, γιατὶ δὲν ἀντιλαμβάνεται ὅτι ναὶ μέν, «στὴ βράση νὰ κολλάει τὸ σίδερο», δηλαδὴ ὅτι τώρα ποὺ ἔπιασαν οἱ ὁμόφρονές του τὸ Τζόκερ (τὴν Ἐξουσία) νομίζουν ὅτι θὰ ἐφαρμόσουν τὸ πρόγραμμα τοῦ (δῆθεν) 1789 καὶ ψηφίζουν δὲκα-δέκα τοὺς ἀντίστοιχους νόμους, gay pride καὶ Μνημόνια· ὡστόσο ὁ κόσμος ἔχει ταυτίσει τὴν πολιτική τους στὰ ἰδεολογικὰ ζητήματα (ἱστορίας, ταυτότητας) μὲ τὰ χυδαιότερα σκληρότερα μνημόνια. Τὸ μίσος γιὰ τὸ δεύτερο συμβαδίζει ἢ γεννᾶ ἢ τονώνει τὴν ἀντίθεση πρὸς τὸ πρῶτο.

Ἔχει ἀποδειχτεῖ στὴν πράξη καὶ χωρὶς θεωρητικὲς ἀριστερὲς σκιαμαχίες, ὅτι μίσος πρὸς τὴν κοινωνία καὶ μίσος γιὰ τὸ ἑλληνικὸ ἔθνος καὶ τὴν Ὀρθοδοξία συμβαδίζουν, εἶναι ὅψεις τοῦ ἴδιου νομίσματος. Ὅτι ἂν πᾶς νὰ ἐπιβάλλεις τὰ χειρότερα Μνημόνια πρέπει παράλληλα καὶ ὑποχρεωτικῶς νὰ καταστρέψεις τὴ γλώσσα, τὴν ἱστορία, τὴ φυσικὴ σεξουαλικότητα καὶ τὴ θρησκεία τῆς κοινωνίας στὴν ὁποία ἐφαρμόζεις τὰ Μνημόνια αὐτά.

Αὐτὸ τὸ δίδαγμα δὲν εἶναι συνειδητὸ ἀλλὰ εἶναι συνειρμικό, καὶ ὁ συνειρμὸς αὐτὸς τὸ καθιστᾶ πολὺ πιὸ ἰσχυρό. Ἑπομένως, οἱ Λιάκοι μακροπρόθεσμα ἔχουν καταστρέψει τὴν ὑπόθεσή τους. Ἀργὰ ἢ γρήγορα, θὰ τὸ ἀντιληφθοῦν, ὅταν δὲν θὰ ὑπάρχει ἐπιστροφὴ.

 

II

Τυρίκος Ρομά

Ὁ Γιῶργος Τυρίκος-Ἐργᾶς, ποὺ νοιάζεται τόσα χρόνια γιὰ τοὺς Πρόσφυγες (εἶμαι βέβαιος πὼς καὶ πρὸ τοῦ 2015, ἐλλείψει Προσφύγων, βοηθοῦσε Ἕλληνες άστεγους καὶ ἄπορους), ἀντιλήφθηκε ὅτι καὶ οἱ Τσιγγάνοι ἀντιμετωπίζουν πρόβλημα. Καὶ ὅπως «ὅλοι οἱ πρόσφυγες εἶναι καλοὶ ἁπλῶς καὶ μόνο διότι εἶναι Πρόσφυγες» (φανταστεῖτε νὰ ὑποστηριζόταν στὰ σοβαρὰ τὸ 1945 ὅτι ὅλοι οἱ «πρόσφυγες Γερμανοὶ ντόπιοι» στὴ Γερμανία τοῦ 1944-45, ἐρχόμενοι-ξεριζωμένοι ἀπὸ τὴν Ἀν. Εὐρώπη, ἦταν –γενικὰ καὶ ἀόριστα– «καλοί»: Καὶ οἱ φιλοναζιστές, ποὺ χαίρονταν ὅταν προέλαυνε ὁ Χίτλερ στὴν Ἀν. Εὐρώπη, καὶ οἱ ἄλλοι, μὴ Ναζιστές),

ἔτσι καὶ ὅλοι οἱ Τσιγγάνοι εἶναι –βεβαίως– «ἄνθρωποι», ἄρα –ἀφοῦ ὁ Ἄνθρωπος εἶναι φύσει Καλός– καλοί. Ὄχι μόνο ὅσοι ἔχασαν τὸ παιδί τους καὶ ὅσοι ὑφίστανται καθημερινὰ τὴν γκετοποίησή τους καὶ τοὺς ὁμόφυλούς τους ἐμπόρους ναρκωτικῶν, ποὺ γλεντᾶνε τὴν κάθε ἀποφυλάκισή τους, ἀλλὰ καὶ οἱ τσιγγάνοι ἔμποροι ναρκωτικῶν ποὺ τὸ γιορτάζουν. Ὅλοι τους εἶναι «ἄνθρωποι» μὲ τὴν ἠθικιστικὴ ἔννοια τῆς λέξης «ἄνθρωπος» καὶ ὄχι μόνο μὲ τὴν περιγραφική (ποὺ εἶναι αυτονόητη). [Γιὰ ὁρισμένους ἄλλους, «ἴδιες εἶναι οἱ κρητικὲς μπαλωθιὲς (ποὺ τὸ 1941 τρέλαναν τοὺς Γερμανούς), ἴδιες καὶ οἱ πιστολιὲς τῶν ἐμπόρων ναρκωτικῶν (ποὺ σκοτώνουν ἄμαχους σὲ εἰρηνικὴ περίοδο)».

Κατὰ τὰ ἄλλα, κινδυνεύει ἡ ψυχική του ὑγεία. Ἕναν γιατρό, βρὲ παιδιά. Εἶναι καὶ μικρὸς ὁ ἄνθρωπος, καὶ τί θ’ ἀπογίνουν οἱ Πρόσφυγες μετά;

Advertisements
This entry was posted in παιδεία, πολυπολιτισμός, πολιτικά, φιλελεύθεροι, Αριστερά, Ελλάδα, ανθρωπισμός, ανθρώπινα, κοινωνία and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Κεντροαριστερὰ σὲ κέφια

  1. Παράθεμα: Kεντροαριστερά σε κέφια – manolisgvardis

  2. Ο/Η philalethe00 λέει:

    Θεωρώ τον Γιώργο Θεοτοκά από τα δοκίμιά του και μόνο ένα πολύ σπουδαίο κεφάλαιο και για την Αριστερά αλλά και για την ορθόδοξη χριστιανική σκέψη. Στα μετά την πρώτη νιότη χρόνια του προσέγγισε και τα δύο ταυτόχρονα, αλλά είχε μια πολύ ώριμη και ισορροπημένη θεώρηση για το έθνος και την εθνική ταυτότητα. Μου είναι δυσνόητη όλη αυτή η πολεμική.
    Πάντως, δεν νομίζω ότι ο κ.Λιάκος έχει δίκαιο για το 2006 και τώρα. Ίσα-ίσα, οι «επιτροπείες» ωρίμασαν ορισμένους προσκείμενους στον «εθνικό μηδενισμό», οι οποίοι τώρα βλέπουν με άλλα μάτια τα σχετικά θέματα, ωθούμενοι πιθανότατα και από την αριστερή τους ταυτότητα, που ενέχει και το εθνικό ζήτημα εγγενώς…

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Ἂν εἶχε ἢ ἔχει δίκαιο ὁ Λιάκος, θὰ τὸ ἔχει μὲ τὴν ἔννοια ὅτι ὅτι ὅλα ποδοπατήθηκαν καὶ δὲν ἀπέμεινε τίποτε. Ἀπὸ τὸ οχιναι τοῦ 2015 πέρασαν ἤδη 2 χρόνια, καὶ φαίνεται ὅτι δὲν εἶναι πρόσκαιρο σὸκ ἡ ἀντίδραση τοῦ λαοῦ. Σὲ αὐτὸ τὸ μόνιμο σὸκ βασίζεται ὁ Λιάκος, ἀκόμη κι ἂν δὲν τὸ συναισθάνεται. Συμφωνῶ μαζί σου γιὰ τὴν ὕπαρξη ἀνθρώπων ποὺ βλέπουν ἀλλιῶς πλέον τὰ πράγματα, βέβαια.

      Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s