Ἐποχὴ ἀγωνίας;

Γιὰ τὴν Ὕστερη Ἀρχαιότητα κάνω λόγο, μὴ φοβᾶστε. Παρακάτω, ἕνας πολὺ διάσημος πάπυρος μὲ ἐρωτήματα πρὸς ἕνα αἰγυπτιακὸ μαντεῖο περὶ τὸ 300 μ.Χ. Μὲ βάση τὸν πάπυρο αὐτόν, χτίστηκαν ολόκληρες θεωρίες γιὰ τὴν Ὕστερη Ἀρχαιότητα ὡς ἐποχὴ ἀγωνίας (ἀπὸ τὸν E. R. Doods) κλαυθμοῦ, ὀδυρμοῦ καὶ «πνευματικῆς ἀναζήτησης», βασικὰ ἐπειδὴ ἐλήφθησαν ὑπόψη τὰ ἀγωνιώδη ἐρωτήματα κι ὄχι τὰ ὑπόλοιπα. Π.χ. τὸ «ἂν θὰ πουληθῶ (σκλάβος)» κι ὄχι τὸ «θὰ γίνω Συγκλητικός;». Τέτοιοι παραλληλισμοὶ γίνονταν τὸ ’60, ὅταν ὑποτίθεται ὅτι ὅλα ἦταν ἕτοιμα γιὰ τὸν 3ο Παγκόσμιο Πόλεμο, καὶ ζοῦσαν -ὑποτίθεται- ὅλοι σὲ μιὰ ἐποχὴ ἀγωνίας. Ἐννοεῖται ὅτι πρόκειται γιὰ ἀστήριχτες θεωρίες. Τόσο γιὰ τὸν 20ὸ αἰ. ὅσο γιὰ τὸν 4ο. Ὅσοι τὸ ’60 κι ἑξῆς κοιμόντουσαν καὶ ξύπναγαν μὲ τὸν ἐφιάλτη τοῦ «πυρηνικοῦ ὀλέθρου» ἀποδείχτηκε -τὸ 1991, μετὰ τὴν ΕΣΣΔ- ὅτι δὲν ἦταν οἱ πιὸ ξύπνιοι κι εὐαίσθητοι παρὰ οἱ πιὸ ἀφελεῖς ὑστερικοί. Δὲν ὑπάρχει ἐποχὴ ποὺ νὰ μὴν ἔχει φόβους κι ἐλπίδες.

Φαντάζεται κανεὶς πῶς θὰ χαρακτηριστεῖ μετὰ ἀπὸ 1.700 χρόνια ἡ ἐποχή μας ἂν στὰ σκουπίδια της βρεθοῦν κόπιες ἀπὸ κανένα θρίλερ ἢ καμμία τσόντα (π.χ. τὴν «‘Ἀναστασία»). Ἢ κανένα λογύδριο τοῦ Κυριάκου καὶ τῶν Antifa.

μαντείο 300

μαντείο 300β

Advertisements
This entry was posted in Ύστερη Αρχαιότητα, Αίγυπτος, ανθρώπινα and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s