Διακοπὲς 3: Αἰγαῖο

Προβοκατόρικο, μέν, ἀλλὰ ἀληθὲς ἀπὸ τότε ποὺ πλάκωσε ὁ Ἐλυτησμός* καὶ τώρα ποὺ τὰ νησιὰ ἔγιναν hot spot τῶν Ἀνθρωπιστῶν**:

όλα αυτά τα νησάκια του Aρχιπελάγους (ναι έτσι λέγεται το Αιγαίο πέλαγος) που κάνετε αθώες διακοπές και πλαντάζετε με ηλιοβασιλέματα ήταν ένας χώρος πειρατών από τα αρχαία χρόνια. Ακόμη και ως χώρος της οθωμανικής επικράτειας, είχε πειρατές-βασιλείς, κουρσάρους από την Σαβοΐα και το Μονακό, Ολλανδούς προξένους. Μια κατάσταση «Black Sails».  Φυσικά θα ήταν προσβολή προς το άγιον Έθνος να βγουν αυτά στην επιφάνεια προς τουριστική και κινηματογραφική εκμετάλλευση. Καλύτερα να τρώμε μνημόνια παρά να χάσουμε την υπόληψή μας ως Ευρωπαίοι. Έτσι δεν είναι;;

 

* Ἀσυναίσθητα, γιὰ γεωπολιτικοὺς λόγους (μετὰ τὸ ’22) ἔπρεπε νὰ προασπίσουν οἱ Ἕλληνες, ἀκόμη καὶ μέσῳ τῆς Ποίησης, τὸ γειτονικὸ στὴν Τουρκία Αἰγαῖο, διὰ τῆς ἐξιδανίκευσής του. Κέντρο τοῦ ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ, φυσικά, τὸ Αἰγαῖο δὲν ἦταν ποτέ -τουλάχιστον μετὰ τὸν Μίνωα.

**Θυμᾶται κανεὶς τοὺς ἀνθρωπιστὲς ποὺ ἀναρτοῦσαν στὰ ΜΚΔ σκίτσα μὲ τὸν τουρίστα ποὺ λιάζεται στὸ Αἰγαῖο ἐνῶ ἀπὸ κάτω, στὸν πάτο τῆς θάλασσας (τοῦ Αἰγαίου), ἦταν ζωγραφισμένοι τάφοι «προσφύγων» Μουσουλμάνων (μὲ σταυρό!);; Καὶ τώρα; ποὺ οἱ κάτοικοι τῶν νησιῶν τοῦ Β.Α. Αἰγαίου κουβαλᾶν τὸν ἀνθρωπιστικὸ σταυρό τους ἢ ποὺ δὲν ἔχει τουρίστες στὴ Λέσβο νὰ ξαπλώνουν κάτω ἀπὸ τὸν γεμᾶτο σταυροὺς πάτο τῆς θάλασσας; –τώρα, τίποτα, εἶναι Πέμπτη.

Advertisements
This entry was posted in Ελλάδα, Τούρκοι and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Διακοπὲς 3: Αἰγαῖο

  1. Ο/Η Ν λέει:

    Βασικά ο τύπος αρλουμπολογεί.Ίσως να συγκλονίζεται ο ίδιος ίσως να προσδοκά οτι θα συγκλονίσει.Όπως και να χει δεν συγκλονίζει.Δεν υποψιάζεται οτι τίποτα απ όλα αυτά δεν έχει σημασία.Πως να το πώ;Είναι οι πολύ πιστοί που ξέρουν όλα τα άπλυτα του παπά της ενορίας κι όχι ο αλειτούργητος μπάχαλος.
    Νομίζει οτι η σχέση μας με το έθνος- τον ελληνισμό -την πατρίδα όπως θές πές το είναι στηριγμένη σε μια ιδανικοποίηση σε ψέμματα και σε μια παρεξήγηση.Δέν έχει καταλάβει τίποτα για τους ανθρώπους φοβάμαι.Δέν έχει καμμιά σημασία ούτε ο ένδοξος βυζαντινισμός ούτε η φιλοσοφική σκέψη των πόλεων κρατών ούτε τίποτα.Και μπανάνες στη χόβολη να τρώγαν απλώς -που η γνωστή σε μας καταγωγή των ραγιάδων προγόνων μας τις πιο πολλές φορές είναι πιο κοντα σ αυτό παρα σε οποιοδήποτε μεγαλείο-πάλι το ίδιο είναι.Δηλαδή οι ζουλού, οι μαο-μαο,στην ακτή ελεφαντοστού και στο κόλπο της Βεγγάζης δεν είναι πατριώτες; Δεν τιμούν τους προγόνους τους ;Δεν υπερασπίζονται την ιδιοπροσωπεία τους;Αυτά είναι στοιχειώδη για την ανθρώπινη στάση μέσα στο χρόνο.Αγαπάμε κάθε τι ελληνικό όχι επειδή είναι θεικό και τέλειο.Αγαπάμε επειδή αν δεν το κάναμε θα είμασταν άρρωστοι.Και είναι η αγάπη μας που το κάνει θεικό και τέλειο.
    Αν θέλεις να βρείς άσχημες ιστοριούλες είναι πανεύκολο.Και να σου πώ δε με πειράζει.Αυτό που (μας) πειράζει είναι η μανία κάποιων συστηματικά να ψάχνουν να βρούν κάποια βρωμιά για να κάνουν τους άλλους να ντρέπονται-έτσι νομίζουν -και να απαξιωσουν.Ισως το χουν πολύ ανάγκη καθώς έτσι αποκαρδιώνουν -νομιζουν- και αποτρέπουν τους ανθρώπους απ το να αγωνίζονται και να διεκδικούν και κυρίως για να αποσείσουν απο πάνω τους την ευθυνη να αγωνιστούν.

    Αλλα για άλλο ξεκίνησα να γράψω και παρασύρθηκα.Κουβεντιάζαμε (εδώ) οτι για μένα και η βασιλομεταξική πλευρά και η βενιζελική είναι απ την καλή μπάντα στην οποία δεν μπορώ με τίποτα να βάλω τους ηθελημενα ντεφετιστες κκεδες κτλπ κι οτι τέλοςπάντων το Μοναστήρι και Β.Ηπειρος έναντι Θεσσαλονίκης είναι μια διαφορετική στρατηγική, μια διαφορετική σταση που έχει μια βάση-νιώθεται.Εκεί πάνω λοιπόν μου πέταξες οτι το Αιγαίο είναι το κέντρο του Ελληνισμού κι όχι η Β .Ηπειρος .Εγώ σιώπησα όπως κάνω οταν συναντώ αξιο λόγου αντίλογο και δεν είμαι αρκετά βέβαιος για να τον αντικρούσω ούτε αν τον αποδέχομαι.Εδώ όμως το γυρνάς τούμπα (για το Αιγαίο).

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Εἶναι τὸ κέντρο μὲ τὴν ἔννοια ὅτι γύρω ἀπὸ αὐτὸ βρίσκονται τὰ κέντρα τοῦ Ἑλληνισμοῦ, Ἀθήνα, Ἰωνία, Κωνσταντινούπολη. Ὑπ’ αὐτὴ τὴν ἔννοια, ἡ κατοχή του δίνει πλεονέκτημα γιὰ τὴν κατοχὴ τῶν κέντρων τοῦ Ἑλληνισμοῦ (σὲ μιὰ φανταστικὴ ἐναλλακτικὴ ἱστορία μετὰ τὸ ’22), καὶ εἶναι ζωτικὸ νὰ κατέχουμε τὸ (ἔτσι κι ἀλλιῶς ἑλληνικὸ ἀπὸ πλευρᾶς ἱστορίας καὶ πληθυσμῶν) Αἰγαῖο.

      Δὲν εἶναι τὸ κέντρο μὲ τὴν ἔννοια ὅτι ἐκεῖ βρίσκεται ἡ οὐσία τῆς ἑλληνικότητας, γιατὶ μετὰ τὴ Μινωικὴ ἐποχὴ δὲν ἦταν κάτι σπουδαῖο πολιτισμικὰ ἢ ἀλλιῶς.

      Τώρα ὁ ἀναρτήσας, μὴν τὸν παρεξηγεῖς, Κωνσταντινοπολίτης εἶναι (ἂν θυμᾶμαι καλά), ὁπότε αισθάνεται κάπως ἄβολα.

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s