Ἀντιδράσεις

δημοκρατία–αθηναϊκή δημοκρατία: διάρκεια 140 χρόνια, ωμή επιθετικότητα, δημιουργία ενός ιστορικού φιάσκου, της αθηναϊκής ηγεμονίας που οδήγησε στον πελοποννησιακό πόλεμο και την καταστροφή της Αθήνας από την οποία η πόλη δεν επανήλθε ποτέ.

δεσποτισμός–ρωμαϊκή αυτοκρατορία (είμαι διαλλακτικός, δεν επιλέγω την αρχαία Αίγυπτο): διάρκεια (παγανιστική+χριστιανική) 1500 χρόνια (αν θεωρήσει κανείς και την οθωμανική ως μωαμεθανική συνέχεια, πάμε στα 1900), ειρήνη, με χρήση βίας μόνο για την εσωτερική τάξη, πολιτικός ανταγωνισμός μόνο στην κορυφή μεταξύ όσων αξιώνουν τον θρόνο, πόλεμοι αμυντικοί ή ανάκτησης.

Σχόλιο στὰ παραπάνω:

Τὰ περὶ μικρῆς χρονικὰ διάρκειας τῆς ἀμεσοδημοκρατίας, τὰ λέγαμε στὸν Καστοριαδισμὸ ὅταν τόνιζε τὴν πολὺ μικρὴ στατιστικὴ συχνότητα τῆς ἐμφάνισης ἁγίων καὶ ἀσκητῶν γιὰ νὰ δείξει ὅτι ὁ Χριστιανισμὸς εἶναι ἐνάντια στὴν βαθύτερη οὐσία τῆς ἀνθρώπινης φύσης. Οἱ Καστοριαδικοὶ δὲν μᾶς ἄκουγαν. Ἦταν πεθαμένοι κι αὐτοὶ ὅπως ὁ Καστοριάδης -πνευματικά.

Ὅμως, ὁ Καστοριάδης ἦταν ἁπλῶς ἀντιχριστιανός, ὄχι καὶ ἀντιχριστιανὸς καὶ ἀντιδημοκράτης. Τί θὰ ποῦμε ὅμως ὅταν μᾶς τὰ λένε οἱ μὴ («πάν’ ἀπ’ ὅλα») Χριστιανοί (ἢ ἐπιφανειακὰ Χριστιανοί, γιὰ πολιτικοὺς λόγους) καὶ ἀντιδημοκράτες;

Ὁ ἐπιτυχημένος μυστικοσύμβουλος Φαναριώτης τοὺ Χτὲς εἶναι ὁ σημερινὸς παλουκωμένος στὸ Σεράι· εἶναι ὁ Σενέκας ποὺ ἔκοψε τὶς φλέβες του (καὶ τὰ παραδείγματα δὲν ἔχουν σταματημό), ἐνῶ ὁ δεσποτισμός, ὁ ἀτόφιος δεσποτισμός (ὄχι νεοτερικὲς ὑστερίες τύπου Χίτλερ καὶ ἄλλα τέτοια μετὰ τὸ 1789), ἔχει διακόσια χρόνια κι ἀκόμη νὰ πάρει τὰ πάνω του. Μιὰ κοινωνία ὅπου τὸ πρότυπο εἶναι νὰ τὰ ἔχεις καλὰ μὲ τὸν ἡγεμόνα δὲν εἶναι ἀπαραίτητα πιὸ καλή. Ἂν τὰ πολλὰ χρόνια εἶναι ἀπόδειξη ἀνώτερης ποιότητας, τότε καὶ τὸ μεγάλο κρανίο εἶναι ἀπόδειξη ἐξυπνάδας. Ἄσε ποὺ τὶς περὶ ὀθωμανικῆς εἰρήνης ἀπόψεις δὲν θὰ ἀντιλαμβάνονταν καλὰ οἱ διαρκῶς ἐξεγειρόμενοι Ἕλληνες. Φυσικά, στὰ μυαλὰ τῶν ἀντιδραστικῶν*, ἀκριβῶς ἐπειδὴ ἀπόλυτη μοναρχία ἔχει νὰ φανεῖ ἐπὶ 200 χρόνια, δημιουργεῖται ἡ ἐντύπωση ὅτι ἴδιο πολίτευμα εἶναι ἡ γαλλικὴ μοναρχία-φέουδο, ἡ μουσουλμανικὴ μοναρχία-θεοκρατία καὶ ἡ βυζαντινὴ respublica-πολιτεία. Ἂς ἀφήσουμε τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ βασιλεὺς συνέθετε ἐκκλησιαστικοὺς ὕμνους ἐνῶ ὁ σουλτάνος ἔγραφε ἐρωτικὰ ποιήματα πρὸς τὶς πόρνες καὶ τοὺς πόρνους τοῦ χαρεμιοῦ του.

Υ.Γ.

Φυσικά, οἱ ἀντιδημοκράτες νοσταλγοὶ τοῦ δεσποτισμοῦ τείνουν νὰ ἀγνοοῦν τὸ γεγονὸς τῆς ἀνελέητης φορολογίας τῶν κατακτημένων περιοχῶν ἀπὸ τὴ Ρώμη, καθὼς καὶ ἀπὸ τὴν Ὀθωμανικὴ Αὐτοκρατορία, ὅταν αὐτὴ σταθεροποιήθηκε. Οἱ διάφορες ἐξεγέρσεις ἀγροτῶν καὶ δούλων, στὴ Ρώμη, στὴ Ρωμανία, στὸ ἀραβικὸ χαλιφάτο, στὴν Ὀθωμανικὴ Αὐτοκρατορία (περιόδους στὶς ὁποῖες οἱ ἀγρότες ἦταν ἡ πλειονότητα τοῦ πληθυσμοῦ) δείχνουν πόσο μέλι-γάλα ἦταν ἡ ζωὴ τότε.

Ὅμως ὅλοι αὐτοὶ οἱ ἐκλεπτυσμένοι-πεπαιδευμένοι φίλοι τῆς (πεφωτισμένης) δεσποτείας, οἱ ὁποῖοι δὲν ἀντέχουν νὰ πληρώνουν ἕναν ΕΝΦΙΑ διότι, λέει, «ἔχουν (!) Ἀνθρώπινα Δικαιώματα, μέσα στὰ ὁποῖα συμπεριλαμβάνεται τὸ δικαίωμα τῆς ἰδιοκτησίας»(!), ὅλοι αὐτοί, λοιπόν, φανταστεῖτε νὰ ἦταν ὑποχρεωμένοι νὰ πληρώνουν τὸν φόρο τοῦ χρυσάργυρου καὶ νὰ ἐξαναγκάζονται νὰ πωλοῦν ὄχι ἁπλῶς τὰ σπίτια τους ἀλλὰ καὶ τὰ παιδιά τους καὶ νὰ στείλουν τὴ γυναίκα νὰ κάνει πεζοδρόμιο. Θὰ γίνονταν οἱ φανατικότεροι δημοκράτες.

Υ.Γ. 2

Ἐπίσης φανατικοὶ δημοκράτες θὰ γίνονταν οἱ νοσταλγοὶ του Δεσποτισμοῦ ἂν κάποτε μάθαιναν γιὰ τὴν φιλαγροτικὴ πολιτικὴ τῆς δυναστείας τῶν Μακεδόνων σὲ βάρος τῶν Δυνατῶν, καθὼς καὶ γιὰ τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ μεγαλύτερη ἀκμὴ τοῦ μεσου ρωμαϊκοῦ (βυζαντινοῦ) κράτους συνέπεσε ἀκριβῶς μὲ τὰ παραπάνω μέτρα ἐναντίον τῶν πλουσίων. Βλέπετε, καὶ οἱ φίλοι τῆς Δεσποτείας πλάθουν Οὐτοπίες βασισμένες στὸ παρελθὸν καὶ βασισμένοι στὴν ἄγνοιά τους γιὰ αὐτό: οὐτοπίες ποὺ εἶναι ὁλόιδιες μὲ τὶς ἀναρχικὲς καὶ μαρξιστικὲς Οὐτοπίες περὶ τῆς παραδεισένιας πρωτόγονης κι ἀταξικῆς κοινότητας.

* δὲν ἐνέχει ἀξιολογήσεις ὁ χαρακτηρισμός

 

Advertisements
This entry was posted in παλιά και νέα θεότητα, Αρχαιότητα, Ακροδεξιά, Δύση, Ελλάδα, Ρωμαίοι, Ρωμανία, Τούρκοι and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s