Εὐαγγελισμός – Σινά

Ἡ γνωστὴ διαμάχη ἄθεων – Ὀρθόδοξων γιὰ τὴν σημασία τοῦ Πάσχα ὡς γιορτῆς τῆς Ἄνοιξης κ.λπ., στὸ Βυζάντιο θὰ εἶχε μικρὴ σημασία. Γιατὶ αὐτὸ ποὺ οἱ ἄθεοι βλέπουν ξεχωριστά, δηλαδὴ «εἴτε Ἄνοιξη / Παγανισμός, εἴτε Ὀρθοδοξία», στὴν βυζαντινὴ Ὀρθοδοξία δὲν ὑπῆρχε. Χώρια ποὺ παλαιότατες, πρωτοχριστιανικὲς παραδόσεις ἔκαναν λόγο γιὰ τὴν 25η Μαρτίου ὡς πρώτη μέρα τῆς Δημιουργίας, ὁ συμβολισμὸς τῆς ἀνοιξης στὸν Εὐαγγελισμὸ καὶ τὸ Πάσχα δὲν θεωρεῖτο ἀπὸ τοὺς Βυζαντινοὺς Παγανισμὸς γιατὶ δὲν ὑπῆρχε τέτοια ἀντίθεση. Ὁ Εὐαγγελισμὸς καὶ ἦταν ἡ ἀπαρχὴ γιὰ τὴν ἐνσάρκωση τοῦ Λόγου, καὶ ἐπειδὴ συνέβη στὶς 25/3, δηλαδὴ «τὴν ἐπέτειο τῆς πρώτης μέρας τῆς Δημιουργίας» εἶχε στοιχεῖα ἀνανέωσης τῆς Φύσης -αὐτὰ ποὺ βλέπουμε στὸ κάτω μέρος τῆς εἰκόνας, μὲ πουλάκια καὶ ἄλλα. Ἔχουμε νὰ παρατηρήσουμε τὸ ἑξῆς: Προτοῦ οἱ πλαγίως καὶ στὰ κρυφὰ χριστιανοφάγοι ἀρχίσουν τὶς ἀποχριστιανισμένες μπαροῦφες περὶ Φύσης καὶ Ἄνοιξης, ἂς σκεφτοῦν ὅτι ἐνῶ οἱ ἴδιοι -κατουσίαν- πρεσβεύουν τὴν ἄποψη ὅτι στὸν Χριστιανισμὸ ἐνυπάρχει Παγανισμός, κάποιοι ἐξίσου χριστιανοφάγοι πρεσβεύουν τὴν ἄποψη ὅτι ὁ Χριστιανισμὸς κατέστρεψε τὸν Παγανισμό. Γιατί δὲν μαλώνουν λίγο ἀναμεταξύ τους, μέχρι νὰ φέρουμε  τὰ πὸπ κόρν, καὶ νὰ παρακολουθήσουμε τὴ διαμάχη; Τελικά, ὁ Χριστιανισμὸς ἐνσωμάτωσε / μεταμόρφωσε τὸν «Παγανισμὸ» ἢ τὸν κατέστρεψε;

sinai-icon

This entry was posted in παλιά και νέα θεότητα, θρησκεία and tagged , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s