Φόνος σκύλου ἢ παιδιοῦ

Τὰ διανοητικὰ καθυστερημένα δίποδα ἄτομα ποὺ παριστάνουν τοὺς ψυχολόγους τῆς βρεφοκτόνου, καλύτερα θὰ ἦταν νὰ διερωτηθοῦν, ἂν μποροῦν μὲ τὸ ἀκατοίκητο κρανίο τους, μὲ ποιὰ λογικὴ ἡ μὲν ἐκτέλεση ἀγριεμένου σκύλου τιμωρεῖται μὲ φυλάκιση καὶ πρόστιμο καὶ ἡ δὲ δολοφονία ἀνήμπορου βρέφους τιμωρεῖται μὲ ἀπαλλαγὴ / ἀπελευθέρωση ὑπὸ περιοριστικοὺς ὅρους. Πῶς μπορεῖ νὰ ὑπάρξει καὶ νὰ συνεχίσει νὰ ὑπάρχει μιὰ κοινωνία ἀνθρώπων στὴν ὁποία ὁ ἄνθρωπος ἔχει μικρότερη ἀξία ἀπὸ τὸ ζῶο. Αὐτὸς εἶναι ὁ ἀνθρωπισμός.

Βεβαίως, κανεὶς ἀπὸ αὐτὰ τὰ ὄντα ποὺ ζοῦν ἀνάμεσά μας καὶ ποὺ «δὲν εἶναι σκληρόκαρδος», δὲν θὰ παραστήσει τὸν ψυχολόγο τοῦ βρέφους, ἑνὸς ἀνθρώπου ποὺ ἦρθε στὴ ζωὴ προκειμένου νὰ θανατωθεῖ «γιατὶ ἔτσι». Τί ψυχολογικὰ καὶ τί λογοτεχνικὰ δράματα νὰ σκηνοθετήσει ὁ ἀνώμαλος νοῦς τους μὲ ἕνα ἄνθρωπο ἡλικίας λίγων λεπτῶν τῆς ὥρας, ποὺ ἀκόμη δὲν ἔπραξε καὶ δὲν σκέφτηκε τίποτε; Τί ψυχολογικὲς περιπλανήσεις τοῦ νοῦ του; Ἐνῶ ἡ κοπέλα; αὐτὴ μάλιστα: προσφέρεται γιὰ ψυχογραφήματα, γιὰ περσόνες βιβλίων, γιὰ ἠθικὰ διλήμματα -κι οἱ ἀναγνῶστες τρελλαίνονται γιὰ ἠθικὰ διλήμματα! Μπορεῖς νὰ τὴ συμπονέσεις, νὰ μπεῖς στὴ θέση της. Στὴ θέση τοῦ βρέφους, ὄχι, ἀφοῦ αὐτὸ δὲν μπορεῖ κἂν νὰ μιλήσει.

Μερικοὶ ἄλλοι τάχα προοδευτικοί, θὰ ἀρχίσουν τὶς κοινωνιολογίες τῆς πλάκας, τὶς ἀντισυντηρητικές ἀμπελοφιλοσοφίες, τὰ «μὰ ἔχει εὐθύνη ὁ φίλος της, καὶ οἱ γονεῖς της, ποὺ δὲν θὰ ἀνέχονταν ἄγαμη κόρη, ποὺ θὰ τοὺς ντρόπιαζε στὴν κακούργα συντηρητικὴ κοινωνία»: Ὅλα αὐτὰ τὰ ὑποκριτικά, ποὺ μετατρέπουν τὸ πρωταρχικὸ σὲ δευτερεῦον καὶ τὸ δευτερεῦον τὸ θεωροῦν ὕψιστης σημασίας, σημαίνουν ἕνα ἁπλὸ πράγμα -ὅσο κι ἂν οἱ κοινωνικὰ εὐαίσθητοι συνάνθρωποί μας δὲν τὸ καταλαβαίνουν: δὲν ὑπάρχει προσωπικὴ εὐθύνη καὶ ἐνοχή, μόνο καὶ καταρχὴν «τὸ Σύστημα φταίει». Κατὰ τὰ ἄλλα, ὑπάρχει ἐλευθερία τοῦ προσώπου. Ἂς εἶναι. Δὲν θὰ κρίνω τὴ βρεφοκτόνο. Σιχαίνομαι. Ὑπάρχουν καὶ χειρότερες τιμωρίες ἀπὸ τὸ θάνατο, ἀσφαλῶς. Ὡστόσο, ὅσο καιρὸ ὡς «ἀνθρωπιὰ» διακηρύσσεται πὼς εἶναι τὸ νὰ ὑπερασπίζεσαι τὸν παντοδύναμο θύτη ἐνάντια σὲ ἕνα ἀνυπεράσπιστο θύμα, τὸ αἷμα τοῦ βρέφους αὐτοῦ ἂς πέσει πάνω στοὺς ὑπερασπιστές της. Στὰ παιδιά τους, στὰ σκυλιά τους, στὰ βιβλία τους, πάνω στὸ Εἶναι τους. Γιὰ νὰ μὴν πέσει πάνω σὲ ὅλους τοὺς ὑπόλοιπους, ἂν μή τι ἄλλο.

This entry was posted in παλιά και νέα θεότητα, Ελλάδα, ανθρωπισμός, κοινωνία and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Φόνος σκύλου ἢ παιδιοῦ

  1. Ο/Η Αλάστωρ λέει:

    “Πῶς μπορεῖ νὰ ὑπάρξει καὶ νὰ συνεχίσει νὰ ὑπάρχει μιὰ κοινωνία ἀνθρώπων στὴν ὁποία ὁ ἄνθρωπος ἔχει μικρότερη ἀξία ἀπὸ τὸ ζῶο. Αὐτὸς εἶναι ὁ ἀνθρωπισμός.”
    .
    Δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Απλώς ο νομοθέτης έχει κάνει ειδική πρόβλεψη για την περίπτωση της βρεφοκτονίας από την ίδια την μητέρα αναγνωρίζοντας την ιδιαίτερη, κατά την επιστήμη, ορμονική/ψυχολογική κατάσταση που βρίσκεται αυτή για κάποιο (σύντομο) διάστημα μετά τη γέννα. Επιλόχειος ψύχωση λοιπόν ή κάτι παρόμοιο και όχι «μια κοινωνία στην οποία ο άνθρωπος έχει μικρότερη αξία από το ζώο».

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Ἔχω ὑπόψη μου ὅσα λέτε γιὰ τὴν ἐπιλόχειο ψύχωση. Ὡστόσο, εἶναι ἄλλο αὐτό, κι ἄλλο τὸ νὰ «κρύψει» κάποια τὸ παιδί της. Δὲν μπορεῖ ἐξάλλου νὰ ἀποδειχτεῖ κάποια τέτοια ψύχωση στὴν περίπτωσή της, ἂν μὴ τί ἄλλο ἀφοῦ γέννησε μόνη της. (Υ.Γ.: σὲ περίπτωση ποὺ μόνος του κάποιος σκότωσε τὸν σκύλο τοῦ θανόντος πατέρα του ὑποστηρίζοντας ὅτι ὁ σκύλος τοῦ ἐπιτέθηκε, τὸ δικαστήριο δὲν ἀποδέχτηκε τὴν δικαιολογία τοῦ καταδικασθέντος.)
      Οἱ ἐνστάσεις μου εἶναι δύο:
      -Τὸ κύμα συμπάθειας πρὸς τὴ βρεφοκτόνο εἶναι πολὺ μεγαλύτερο ἀπὸ τὴν κατακραυγὴ ὅποτε ἰδιόκτητος ἢ ἀδέσποτος (=πρώην ἰδιόκτητος) σκύλος κατασπαράζει παιδιά.
      – Οἱ ποινὲς εἶναι δυσανάλογες.

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s