Παρακμὲς καὶ μπάλα: Καζακστὰν 3

Ὁ κόσμος γιὰ μᾶς ξεκίνησε τὸ 1950 ἢ βαριὰ στὴν βιομηχανικὴ ἐπανάσταση· πιὸ πρίν, τὸν κατοικοῦσαν πιθηκάνθρωποι, ποὺ δὲν ἔχουν καμμία σχέση μαζί μας. Γι’ αὐτὸ κι ὅλες αὐτὲς οἱ μεγάλες μελέτες γιὰ τὴν κατασκευὴ καὶ τὴν ἐπινόηση. Ἐμεῖς ἀνακαλύψαμε τὴν παρακμή, έπειδὴ παρακμάζουμε.

Ἂς ποῦμε, μὲ βάση τὴ γραμμικὴ σχέση ποὺ ἀποδίδεται στὴν ὁπαδικὴ ἰδεολογία καὶ συμπεριφορὰ καὶ στὴν παρακμὴ μιᾶς χώρας, οἱ ταραχὲς στοὺς ἀνὰ τὴν ἐπικράτεια τῆς Βυζαντινῆς Αὐτοκρατορίας ἱπποδρόμους (προφανῶς, ὄχι μόνο σὲ αὐτὸν τῆς Πόλης καὶ ὄχι μόνο ἐπὶ Ἰουστινιανοῦ) συνιστοῦν δεῖγμα ἀθεράπευτης ἢ ἀηδιαστικῆς παρακμῆς. Πράγμα ποὺ ἀδυνατῶ νὰ κατανοήσω, γιατὶ ἱστορικὰ θεωρῶ δεδομένο ὅτι γηπεδικὲς συμπεριφορὲς ὑπῆρχαν καὶ θὰ ὑπάρχουν. Μιλᾶμε γιὰ τὴν ἐποχὴ «παρακμῆς», στὴν ὁποία νομοθετεῖται ὁ Ἰουστινιανὸς Κώδικας, ποὺ χτίζεται ἡ Ἁγία Σοφία, ποὺ συγγράφουν οἱ Ἀγαθίας καὶ Προκόπιος, ποὺ ἐπανακτᾶται ἡ Δύση. Μὴν ξεχνᾶμε ὅτι οἱ Πράσινοι κι οἱ Βένετοι εἶχαν παρόμοιες ὑψηλὲς ἰδεολογίες καὶ δικαιολογίες (χριστιανικὸ δόγμα). Ὑπάρχει, λοιπόν, ὑπῆρχε μᾶλλον, πάντοτε ἕνα κομμάτι τῆς πραγματικότητας ὅπου τέτοιες συμπεριφορὲς ἦταν κατανοητές, καὶ μποροῦσαν νὰ ἐκφράζουν σὲ γραφικὴ καὶ λοῦμπεν μορφὴ κι ἄλλες (μὴ ἱπποδρομιακές) ἀντιπαραθέσεις στὴν κοινωνία.

Μιὰ πιὸ εύρεία αἴσθηση τῆς ἱστορικῆς ἀπεραντοσύνης προφυλάσσει ἀπὸ κλαυθμοὺς καὶ ὀδυρμούς. Εἶναι ἄλλο πράγμα ὅτι ἡ Ἑλλάδα παρακμάζει. Κι ἄλλο νὰ βλέπεις φαινόμενα τοῦ ποδοσφαίρου ὡς ἐκδήλωση τῆς παρακμῆς. Εἶναι ὀφθαλμαπάτη.

This entry was posted in παλιά και νέα θεότητα, Ελλάδα, κοινωνία and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Παρακμὲς καὶ μπάλα: Καζακστὰν 3

  1. Ο/Η Μανώλης λέει:

    Βυζαντινισμοί

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s