Μιχαὴλ Ἀτταλειάτης

Εὐτυχῶς, αὐτὸς πέθανε νωρίς.

Πηγή

Στην κωμόπολη της Αλάνια (αρχαίο Κορακήσιον) στην επαρχία της Αττάλειας, τα ξενοδοχεία «χαλάλ» προσφέρουν χαλί προσευχής σε κάθε δωμάτιο, χωριστές πισίνες και οργανωμένες παραλίες για άνδρες και γυναίκες, καθώς και κοινόχρηστους «μεικτούς» χώρους για οικογένειες. Το φαγητό στον μπουφέ είναι αυστηρά «χαλάλ», σύμφωνο με τις διατροφικές απαιτήσεις του Ισλάμ, ενώ το αλκοόλ απαγορεύεται σε κάθε χώρο του ξενοδοχείου.

Στο πολυτελές ξενοδοχείο Wome Deluxe, οι πισίνες για αποκλειστική χρήση των γυναικών φρουρούνται από γυναίκες-φύλακες, ενώ η παραλία των γυναικών διαθέτει ψηλούς φράκτες, που καθιστούν αδύνατη την πρόσβαση σε άνδρες. Οσοι επιθυμούν να επισκεφθούν τις παραλίες αυτές υποχρεούνται να παραδώσουν τα κινητά τους τηλέφωνα και τις φωτογραφικές τους μηχανές στο προσωπικό. Πολλοί από τους ξένους επισκέπτες έχουν καταγωγή από τον αραβικό κόσμο, αλλά γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στη Δυτική Ευρώπη. «Πολλές δραστηριότητες είναι πια απαγορευμένες για τις μουσουλμάνες που φορούν μαντίλα στη Γαλλία, όπως η χρήση της μαντίλας στις δημοτικές πισίνες και τις παραλίες. Μόνο εδώ μπόρεσα να βρω τόπο διακοπών που υπακούει στις μουσουλμανικές ευαισθησίες», λέει η Ριχάμπ Χασαΐν, απολαμβάνοντας το μπάνιο με τις φίλες της στη γυναικεία πισίνα του Wome Deluxe.

Ὅπως ἡ ἐξάπλωση τοῦ τροχοῦ καὶ τῆς τεχνικῆς (σίδερο) δὲν ἄλλαξε τὰ ἤθη τῶν ἀνθρώπων, ἔτσι καὶ οἱ δυτικὲς συνήθειες ἐξισλαμιζόμενες δὲν συνεπάγονται μεταμοντερνισμό, ἀλλὰ μεταμορφώνονται. Οὔτε μουσουλμάνοι ἔγιναν οἱ Βυζαντινοὶ υἱοθετώντας στοιχεῖα τῆς ἰσλαμικῆς ἀρχιτεκτονικῆς, οὔτε βυζαντινοὶ οἱ Ἄραβες ζητώντας ψηφοθέτες καὶ ἀρχαῖα βιβλία ἀπὸ τὴν Κωνσταντινούπολη. Τὸ πράγμα αὐτὸ παρατηρεῖται ἐντονότερα στὴν Τουρκοκρατία ὅπου ὑπάρχει ἕνας θαυμασμὸς γιὰ τὰ χαρέμια καὶ τὴν ἐξωτικὴ ζωὴ τῶν πασάδων ἀλλὰ ἀντιπάθεια πρὸς τὸ Ἰσλὰμ καὶ ἄρνηση ἐξισλαμισμοῦ. Ὑπάρχει διάκριση τοῦ τρόπου μὲ τὸν ὁποῖο μιὰ πολιτισμικὴ ἀνταλλαγὴ λαμβάνει χώρα: Ἐπιλεκτικὰ ἢ μὲ τάσεις ἀλλοτρίωσης. Καὶ τὰ δύο φαινόμενα παρατηροῦνται. Τὸ δεύτερο ἦταν φαινόμενο τῆς ἀποικιοκρατίας κι ἀφοροῦσε λιγοστούς. Ἴσα-ἴσα, ἡ τεχνολογία σήμερα ἐπιτρέπει νὰ ζῆς στὴ Δύση καὶ νὰ εἶναι σὰ νὰ ζῆς στὸ Κάιρο -ἀρκεῖ νὰ ὑπάρχει ἕνα γκέτο: Νὰ διαβάζεις ἀράβικα, νὰ βλέπεις ἀράβικες ταινίες, νὰ βρίσκεσαι σὲ ἕναν ἀράβικο κόσμο, νὰ ζῆς μὲ τοὺς κανόνες τοῦ ἀραβικοῦ μεσαίωνα. Ὁ τροχός Τὸ κινητὸ μπορεῖ νὰ εἶναι εὐρωπαϊκό, ἀλλὰ ὅπως φτειάχτηκαν κινεζικὰ κινητά, θὰ φτειαχτοῦν καὶ ἀραβικά. Τὸ μέσο δὲν εἶναι τὸ μήνυμα, θρησκεία καὶ ἐπιστήμη δὲν εἶναι ἀσύμβατες, ὁ μεσσιανισμὸς τῆς τεχνολογίας κανονικὰ δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ πείθει.

This entry was posted in παράδοση, πολυπολιτισμός, Ισλάμ, Χωρίς κατηγορία, επιστήμη and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s