Σειρὲς τοῦ μέγκα

Ἡ ἀναγούλα ποὺ πλέον παρουσιάζεται ὡς νοσταλγία τοῦ ἐμετοῦ μὲ τὸν ὁποῖο τὸ ἀκατονόμαστο κανάλι πότιζε καθημερινὰ τοὺς Ἕλληνες. Τοὺς τίτλους τῶν σειρῶν στὸ παρακάτω βίντεο προφέρουν μὲ αἰσθησιακὸ ὕφος οἱ πρωταγωνιστὲς καὶ μεγάλοι σκηνοθέτες -γιὰ νὰ ξανανοιώσουμε λίγη ἀπ’ τὴν ἡδονὴ τῆς Ἀναστασίας, ποὺ θέλει νὰ μᾶς δεῖ νὰ τὴν ψάχνουμε παίζοντας κρυφτό: Ἡ ἀκόλαστη ζωὴ τῶν σατανικῶν ἀγγέλων, Ἡ ζωή μας μιὰ παρτούζα, Ἀθέμιτοι ξεμωραμένοι ἔρωτες, Ἡ ζωή μας νὰ τριγυρνᾶς μ’ ἕνα οὐίσκι ἀνὰ χεῖρας, Ὁ κερατούκλης, Αὐτὸς παπάς – Αὐτὴ σαλαφίστρια, Τῆς γριᾶς κότας τὸ ζουμὶ κ.ο.κ.

Τὶς ἀγάπησαν ὅλοι (κι αὐτὲς τοῦ ἀντέννα), μὴν λέμε ψέματα. Ὁλόιδιοι ἔγιναν ὅλοι τῶν τηλεοπτικῶν χαρακτήρων. Γκόμενοι, ποὺ τοὺς γουστάρει μάνα καὶ κόρη, ὄχι ὅμως καὶ ἡ γιαγιά. Κάνε παιδί μου τὴ δουλειά σου κι αὔριο πάλι εἶμαι θειά σου. Ἡ γελοιότητα τῆς ἐρωτικῆς ἕλξης μεταξὺ τῶν «ἀνομοίων», ὁ «ἐξωτισμός», πέρασε ὅλα τὰ στάδια: Πλούσιος-φτωχιά, νέος-γριὰ καὶ γέρος-νέα, ξένος-Ἕλληνας κ.ο.κ., παράλληλα μὲ τὴν ὁλοένα καὶ κλιμακούμενη ἀντιπαράθεση τῶν «ὁμοίων» γιὰ τὸ ἴδιο ποθητὸ ἀντικείμενο: μπαμπὰς-γιός, μάνα-κόρη, ἀδελφοὶ ἀναμεταξύ τους, κι ἡ ἐξατομίκευση-ἀποδόμηση ἐξιδανεύτηκε. Ἐμεῖς ἔπρεπε νὰ κάνουμε στὴν ἄκρη, μὲ τὴν πλάτη τοῖχο-τοῖχο, γιὰ νὰ περάσουν οἱ (τόσοι) φαλλοφόροι ρεμπεσκέδες (πλούσιοι) μπεκρῆδες μὲ στοιχεῖα κουλτούρας π.χ. ζωγράφου καὶ χορεύτριας μοντέρνου χοροῦ. Μάθαμε τὶς σειρὲς ὅταν κατὰ λάθος τὸ ζάπινγκ ἔπεφτε γιὰ 5 δεπτερόλεπτα στὸ κανάλι, κι ὅταν τὶς συζητοῦσαν ὅλοι παντοῦ. Νά, σάν (γιὰ κακή μου τύχη) μιὰ σκηνὴ ὅπου Πρωτοχρονιὰ σὲ ἀθηναϊκὸ μποτιλιάρισμα μέσα στὸ ἁμάξι μὲ μιὰ κοπέλα καὶ δυὸ ἄντρες, ποὺ πᾶνε κι αὐτοὶ μαζικὰ νὰ «χαροῦν γιὰ τὸ νέο ἔτος» σὰν τὰ πρόβατα, κι ὁ μπαϊσέξουαλ γυρίζει καὶ τοὺς λέει «Δηλαδή, τώρα ἐγὼ πρέπει νὰ διαλέξω ἕναν ἀπὸ ἐσᾶς;». Μά, γιατί τέτοιος συντηρητισμός; μόνο μετὰ τοὺς 5 εἶναι σχέση. Ὑπῆρχε μιὰ κάποια ἀπροσδιόριστη ὑποχρεωτικὴ ποσόστωση ἀνὰ σειρὰ μὲ ὁμοφυλόφιλους (πάντα μὲ λεπτὸ χιοῦμορ ὅλοι τους…) καὶ κατὰ δεύτερον μὲ κοσμοπολίτισσες ξεψαρωμένες τύπισσες μὲ ἰσλαμικὴ μαντίλα. Καμμία τηλεοπτικὴ ποσόστωση ὅμως γιὰ φρικτὰ δύσμορφες, νάνους ἢ κουτσοὺς κι ἀνάπηρους. Κι ὅμως, στὶς ἀσπρόμαυρες ταινίες τοῦ ’50 – ’60, ὑπάρχουν ἄσχημες καὶ νάνοι ἐξαιρετικοὶ ἠθοποιοὶ χωρὶς ὡστόσο νὰ ὑποδύονται κάποιον μελοδραματικό («δικαιωματίστικο») καὶ μελαγχολικὸ ρόλο: φταίει ὅτι οἱ τιτάνες σκηνοθέτες τῆς ἰδιωτικῆς τηλεόρασης δὲν μποροῦσαν νὰ φιλοσοφήσουν ἀρκετὰ μὲ τέτοιους σωματότυπους καὶ ἠθοποιούς. Βεβαίως, γιὰ νὰ ἐπιμείνω, καμμιὰ ἕνωση ὁμοφυλόφιλων δὲν ἐπέκρινε τὴν προβολὴ τῶν ὁμοφυλόφιλων ρόλων ὡς λυσσασμένων γιὰ λοῦσα καὶ πέη ξεκατινιασμένων ἠλίθιων ἀτόμων. Προτιμοῦσαν κι αὐτὲς τὰ 10 λεπτὰ προβολῆς ἀνὰ ἐπεισόδιο στὰ μυαλὰ τῶν νοικοκυραίων -κατὰ τὰ ἄλλα, τοὺς φταῖν τὰ στερεότυπα τοῦ λαοῦ κι ὄχι οἱ προοδευτικοὶ σκηνοθέτες. Μικροαστισμὸς μὲ πολυκατοικίες, σόγια μὲ τὰ τρομερὰ μυστικά τους (πρόδρομοι τῶν δραμάτων τύπου Κυνόδοντα), τετριμμένος πασοκικὸς κοινωνικὸς προβληματισμὸς τοῦ ’80 ἢ ξανθοπουλικὸς τοῦ ’60 (τὸ ταξικὸ ζήτημα ἐπιλυόμενο διὰ τοῦ ἔρωτα τοῦ φτωχοῦ ρόκερ μὲ τὴν κακομαθημένη ἀστὴ φλῶρο), γριὲς γκόμενες ποὺ ἔχασαν τὰ νειάτα τους καὶ τώρα ξεσαλώνουν, «καλλιτεχνισμὸς» καὶ καλλιτέχνες γιὰ γέλια, Λονδίνο, Ἄμστερνταμ ἢ Βερολίνο. Οἱ φαντασιώσεις τῶν σκηνοθετῶν γιὰ τὸ ἐπίπεδο τῆς ζωῆς «ποὺ μᾶς ἀξίζει» ἐνσαρκώθηκαν ἀπὸ 10 ἑκατομμύρια δανειολῆπτες, τρελὰ ποσοστὰ ἀκροαματικότητας κ.λπ. Ζούσαμε ἀνάμεσά τους. Τώρα ποὺ ξέμειναν ἀπὸ λεφτά, καὶ τὸ κανάλι αὐτὸ πλάνταξε, ἔμεινε μόνο ἡ ὀσμὴ ἀπὸ τὰ βοθρολύματα, ποὺ δὲ φεύγει μὲ τίποτε. Ἀλλὰ ἡ διάχυτη νοσταλγία κι ὁ σεβασμὸς στὴν «παράδοση», κι αὐτὰ βρωμᾶνε. Ἐσεῖς μᾶς κάνατε Ἀνθρώπους, σειρὲς τοῦ μέγκα, καὶ σᾶς εὐχαριστοῦμε:

Advertisements
This entry was posted in παλιά και νέα θεότητα, τέχνη, Ελλάδα, κοινωνία and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Σειρὲς τοῦ μέγκα

  1. Παράθεμα: Ἐλευθερία ἢ λογοτεχνία; Ρητορικὲς ἐρωτήσεις | Χρονογραφίες

  2. Παράθεμα: Ἐλευθερία ἢ λογοτεχνία; Ρητορικὲς ἐρωταποκρίσεις | Χρονογραφίες

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s