Οἱ δίπορτοι

Τὸ βάζω λόγῳ τῶν ψευδοβυζαντινῶν τῆς γλώσσας. Κατὰ τὰ ἄλλα, πρόκειται γιὰ μιὰ παρεξήγηση ἢ παρανόηση (βλ. π.χ. στὸ 3) , ποὺ στὶς χειρότερες μορφές της παίρνει τὴ μορφὴ τοῦ κατηγορητηρίου τοῦ Θ. Πάγκαλου καὶ τοῦ Γ. Κακλαμάνη καὶ στὶς καλύτερες συνεπάγεται τὴν εἰρωνεία. Ὄχι τὴ μομφὴ γιὰ παρακμὴ ποὺ ἐκπορεύτηκε ἀπὸ συγκεκριμένους χώρους, ἐξαπλώθηκε, καὶ δὲν ἐπιτρέπει στὸν παρακμιακὸ νὰ ἀντιδράσει. Γιατὶ ἀλλιῶς ἐκφράζει τὴ δυσφορία του μὲ τὴν παρακμὴ ὅποιος δὲν ἔκανε ἐκπομπὲς στὸν 9.58 ἐπὶ νεορθόδοξου ΠΑΣΟΚ καὶ στὴν Πολιτιστικὴ Πρωτεύουσα 1997, κι ἀλλιῶς ὅποιος ἔκανε καὶ ἦταν.
1.
Σήμερα θα σας αφηγηθώ την ιστορία του λαού που ζήτησε και κέρδισε την ανεξαρτησία του.Είναι ο λαός των Διπόρτων.Μόνη τους έγνια η ελευθερία. Και μόνον του εργαλείο, απέθαντο και αποτελεσματικό, το διπορτείν και διπορτείσθαι ακαταπαύστως.
2.
Οσο τους κρατούσαν τα τεφτέρια και τα κιτάπια οι κατακτητές τους, τα βόλευαν μια χαρά. Ρωμαίους κολάκευαν, απουσίαζαν στα μαθήματα, έστηναν προτομές αρχόντων. Κι όσο φύραιναν οι Ρωμαίοι, τους κολακευαν και έλεγαν πως τους λεγουν και αυτούς ρωμιούς. Δεν ήταν δύσκολο.
3.
Στην θρησκεία έλεγαν ψώμματα πολλα πως είναι χριστιανοί αλλα ήτον εθνικοί αμετακίνητοι, λατρεύοντας σε σπηλιές όλες τις νεράιδες που είχαν γίνει δάφνες, χλόη και αρρώστειες. Οσο πλησίαζε ο θάνατος, πλήθαιναν μεταξύ τους οι χριστιανοί ,αλλα οι υπόλοιποι κυνηγούσαν το άρωμα του επιταφίου, μια μυρωδιά που δεν υπάρχει (την εκπέμπουν οι πασχαλιές) και έρριχναν ρύζια αναμεταξύ τους στην τελετή της γάμουσκας ,που ήτον για την τεκνογονία και τα κληρονομικά.
4.
Οι δίπορτοι είχαν πάντοτε μαγιά από υπηκόους διλημμάτων. Τουρκόφιλοι και τουρκοφάγοι, αυτοί. Καθαρεύουσα και δημοτική, αυτοί. Πράσινοι και βένετοι αυτοί. Πούστηδοι στο φρόνημα και ήρωες που τους εσούβλιζαν ,αυτοί.
5.
Επίσης άλλαζαν φρόνημα από οικογενείας εις οικογένειαν και από φάρας εις φάραν. Στ΄αρκίδια τους η αρχική καταγωγή τους. Σκλαβήνοι, εξ αρβάνων, βλαχούτ, πατσινακίτες, μυρμιδόνια και χαλκιδικιώτες, ακόμη και ζερβοχωρίτες, αμη και σαρακατσάνοι, αχαιοί και δαναοί, αμή και του Αιαντος του Οϊλέως η φάρα, πάντα πρόθυμοι να καυχηθούν και να τους καυχήσουνε. Σε εβδόμη γενεά από την πρώτη επαφή με την διπορτωσύνη, άπαντες άλλαζαν και εγένοντο πιο δίπορτοι από τους δίπορτους. Τουρκογενείς, βουλγαροπρόσφυγες, ρωσάκια και τατζίκοι. Αλλα και Ατηναίοι και Τηβαίοι. Ολοι. Δίπορτοι.
6.
Δεν έλεγαν «δίπορτος» ποτέ για τον εαυτό τους. Ελληνες έλεγαν, και τους άλλους Περσιάνους και παρόμοια.
7.
Δεν ήθελαν τους Τούρκοι επειδή τους έπρηζαν και άρχισαν να χάνουν το αλμπενί του οθωμανού.Στην Μικρασία, τον πρώτον καιρό, ώσπου να ειπείς άλευρον, είχαν γενεί οι περισσότεροι μουσούλ. Σε μίαν περίπτωσιν ή δύο, Καρατζόβα και Πομάκια, αλλαξοπιστησαν λίγα έτη προ του Αλη Πασέως εν σώματι με τον επίσκοπον αυτών.
8.
Με τους Τούρκους δούλευαν μαντέμια και ασημικά, είχαν δίκτυα να πουλάνε στη Βιέννη, ομογένεια σε Τεργέστη και Ραγούζα και ηγεμονίες, έδιναν δεκάτη και τέλευαν, δωροδοκούσαν ό,τι κυκλοφορούσε και δεν ήθελαν. Ηθελαν δικό τους γκουβέρνο. Ελευθερία ή θάνατος.
9.
Αμη οι αρχηγοί τους που ήξεραν των Διπόρτων το φιλότιμο και ταις ένοχαις καλωσύναις, ήτανδίπορτοι και αυτοί.
10.
Ενας μάλιστα που δεν θυμάμαι, είπε σωστά πως ήταν και δίπορτοι,αλλά και άπορτοι ολίγοι και πολύπορτοι αρκετοί.
11.
Μια φάρα ήταν δίπορτοι που ήθελαν γκουβέρνο αλλα ήξεραν πως για να τους αφήσουνε να έχουνεγκουβέρνο, πρέπει να ζητάνε δανεικά και να χρεώνουν τη χώρα. Αυτοί κυβέρνησαν στηνΕπανάσταση και μετά που σκοτώσανε τον Καποδίστρια συνεχώς.
12.
Άλλη φάρα ήταν δίπορτοι που εόρταζαν και εδέχοντο επισκέψεις. Ηταν δουλευτάδες σε Αγγλους, σε Γάλλους, πειρατές, σε Αληπασείες, σε Σουλτάνους, σε μπέηδες και παράδες. Αλλοτες δίπορτοι αρματολοί, άλλοτες δίπορτοι κλέφτες.Και μπέηδες πολλοί αμη και δραγουμάνοι και άλλοι ,θεοτικοί και παπάδες. Αυτοί ήξεραν αλλοιώς να κυβερνάνε. Ως Ρωμιοί. Διπόρτως.Και ήσαν μόνιμα στη ληστεία, στο όχι και στο παράπονο, επειδή αυτοί δεν ήθελαν δανεικά και να στίβουν το σκατό τους για να ξεπληρώσουν. Ηθελαν να παίρνουν με το έτσι θέλω και να σέβονται αυτούς που τους πληρωναν τον λουφέ.Κι άμα τους ζόριζαν, να πηδάνε από τα Ζάλογγα.
13.
Εγινε και έβαλαν κυβερνήτη τον Καποδίστριο. Αυτός άρχισε να πλαθει γκουβέρνο αλλα οι Δίπορτοι ήθελαν να είναι ελευθερία ή θάνατος. Εβαλαν τους Μαυρομιχαλαίους και τον εσκότωσαν.
14.
Εφεραν μετά βασιλιά και μετά σύνταγμα και δάνεια πολλά. Ανάμεσό τους ήρθαν και αυτοί που ήθελαν χώρια τα τσανάκια με την εκκλησία ,εθνικές γαίες και άλλα πολλα που αν τα εδέχοντο οι δίπορτοι, θα εγίνοντο μονόπορτοι άρα θα τους εσκλαβωναν σε πολλες δουλείες και θα ήσαν ωσάν Μολδαβοί και Πόλακ και Δανέζοι και Μορόκο.
15.
Οποιος δίπορτος τα ήθελε αυτά, πήγαινε να ξενητευτεί και περνούσε όπως περνούσαν οι Μολδαβοί και Πόλακ και Δανέζοι και Μορόκο. Αλλα εντός τους ενυπήρχε σπέρμα διπορτίας και ,ακόμη και εάν ήτονε φοιτητές στην Αγγλία και κορόιδευαν τον κοσμάκη, έλεγαν συνέχεια «αρε πατρίδα με τα ουζάκια και την ρετσίνα σου» ή «αχ και να είχαμε κουκκιά φρέσκα» ενώ δεν έτρωγαν ποτές.
16.
Μετά ήρτε Σύνταγμα και Καλλιέργης και πολεμοι και Βενιζέλο και μπάτε βγάτε βασιλείς, αλλα ήσαν δίπορτα όλα και ο κόζμος άρχισε να ελευθερώνεται. Διότι έμαθε να είναι ανάγωγος και να ψεύδεται συνεχώς για να φοβούνται τα αφεντικά του.
17.
Δούλευαν το γκουβέρνο και σε έτη οζ και μήνας η, κατάφεραν και έφτιαξαν δίπορτα υπηρεσιακά συμβούλια και δεν έφευγε κανένας κλέφτης.Μεγάλη ελεφθερία.
18.
Μετά ζήταγαν και έπαιρναν μιστά και επιδόματα βάσει της ιδιότητας και όχι της εργασίας αυτών.Και άλλη ελευθερία.
19.
Σε εκατόν εξήντα έτη, από τον Τζουμπέ έως το Πατσόκι, κατάφεραν και κέρδισαν την απόλυτο σχεδόν δίπορτον ελευθερίαν αλλα το έκρυβαν και έλεγαν ψώμματα πολλά στα ριάλιτι και στα έγκζιτ πώλ.
20 Και καλοπλήρωναν μαλάκες που παρίσταιναν τους ηγέτας,ώστε εάν το παράκαναν οι δίπορτοι να βγαίνουν οι Μιμιοί, το άνθος των διπόρτων και να λέγει «κλέπτες και πιάσατέ τους».
21. Ωσπου το πείραμα το διπορτικόν διαχύθηκε και σε άλλα μέρη όπως χύνεται από τον σκουριασμένον σε μίαν κωχην τενεκέ το λάδι το ταγγιασμένο και οι Τσύμμαχοι κατάλαβαν ότι δεν είμεσθεν δίπορτοι όπως λέμε δίβουλοι, αλλα στην ουσία συνεισφέραμε όσο αεράκι βγαίνει από έναν φεγγίτην ,αλλά αρπάζαμε και συνμεταξύ μας και απέξω σαν να είμεσθεν δύο έθνη και όχι απλως ένα έθνος δίπορτον.
22.
Οπότε είπαν να μνημονιαστούμε.
23
Κανένας δεν κατάλαβε ότι οι Δίπορτοι ΕΙΝΑΙ ελεύθεροι και κάνουν ό,τι τους καυλώσει επί αμέτρητα έτη και εις βάρος πολλων εθνών διαχρονικώς, αλλα όποτε το καταλαβαίνουν τους αποστέλλομεν σύμβολα και λάνδμαρκς, Μελίναν και Καστοριάδην και πολλαί μορφαί Αριστεράς και βάναυσον δήθεν δεξιάν και μνημονεύετε διονύσιον σολωμόν και μνημονεύετε αλέξανδρον παπαδιαμάντην και κόφτε τους ελέγχους, βαλανοφάγοι.
24.
Και τώρα, ως δίπορτοι φέρονται. Πήραν από μια πόρτα ο Σαμαρά και ο Παπανδρέο καιτην κουνάνε.
25
Και να καταστραφούμε όλοι, δεν θα καταστραφεί ο διπορτισμός.
26.
Σύντομα θα κυλίσωμεν σε αυτά που ξέραμε, ο λαός νίκησε, εκείνη η κολακεία προς ηττημένους που χαρακτηρίζει (και διασώζει) τους δίπορτους και όποιος δεν αντέχει,
27
Όπως έγινε με τους ελληνικούς αποικισμούς
28
Και με την έξοδον των Γραικυλων εις Ρώμην
29
Και με την έξοδον των άλλων εις Αλλού μετά την Άλωσιν
30
Και με την ομογένειαν όλων εις Αστραλαμέρικα και γερμανίας και πρίν σε Ζμύρνες και Αιβαλία και Ιρκούτσκη
31
Έτσι όποιος δεν αντέχει θα φύγει μονόμπατα και θα τον σεβαστούν οι μονόπορτοι λαοί και μετά θα τον πιάσει το μαλακιστερό και θα δίδει δώρα στην ιδιαιτερα του πατρίδα και οι εναπομείναντες δίπορτοι θα τον λεγουν εθνικόν εβεργέτην και θα του τρώνε την χορηγίαν
32
Αλλα ένα ακίνητο θα το χτίσουν το ρημάδι, για να υπάρξει Δ.Σ και εκτελεστική γραμματεία.

 

21 Μαΐου 2011.

This entry was posted in Αναδημοσιεύσεις, Ελλάδα, κοινωνία and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Οἱ δίπορτοι

  1. Ο/Η Μανώλης λέει:

    Συμφωνείς ή όχι με τα λεγόμενα?

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Λοιπόν, μιὰ σύντομη κριτική. Ὁ συγγραφέας εἶναι σουρρεαλιστὴς ἀλλὰ αὐτὸ δὲν σημαίνει ὅτι θὰ ἐκλάβω ὅ,τι γράφει ὡς χιοῦμορ μὲ δόση ἀξίωσης γιὰ ἀλήθεια:
      1. Δὲν λέει πῶς καὶ γιατί ὑπάρχει τὸ δίπορτο. Εἶναι στὴ φύση τους ἢ προκύπτει ὅποτε χρειάζεται; Ἢ δὲν χρειάζεται κι ἄρα ἔχουμε νὰ κάνουμε μὲ καραγκιόζηδες. Ἀσάφεια.
      2. Ἐμφανίζει τὸ δίπορτο ὡς ἑλληνικὴ ἰδιότητα, ποὺ μάλιστα ἀγνοοῦν οἱ ἔχοντεςσχέση μὲ τὸ ἑλληνικὸ κράτος ξένοι (κράτη καὶ ἰδιῶτες), ἐνῶ ἁπλὰ εἶναι ἡ φύση τῶν πραγμάτων νὰ κάνουμε ἀφαιρέσεις π.χ. «ἔθνος», «ἄνθρωποι», «τάξεις», «Παριζιάνοι» κ.λπ.
      3. Παρανοήσεις σὰν τὸ #3, ὅπου βλέπουμε ἄγνοια γιὰ τὴν ποικίλη δράση τῶν στοχαστικῶν προσαρμογῶν, κι ἀντίθετα κυριαρχεῖ μιὰ ἀντίληψη γιὰ χημικὰ καθαρὸ Χριστιανισμὸ καὶ Παγανισμό σὰν νὰ μὴν ἦταν εἰλικρινὴς ὁ ἐκ-χριστιανισμὸς κάποιου ποὺ ἀνανοηματοδοτοῦσε ἔθιμα ἢ δὲν τοὺς ἔδινε τόση βαρύτητα.
      4. Ἀναδιατυπώνει ἀπὸ τὴν ἄλλη μεριὰ τὴν ἀντίληψη περὶ κουτόφραγκων καὶ κουτοπόνηρων Ἑλλήνων.
      Θὰ συμφωνοῦσα ἂν ἀφαιροῦνταν τὰ λάθη κ.λπ., ἀλλὰ σκέφτομαι τί ἀκριβῶς θὰ ἔμενε ἂν ἀφαιροῦνταν.
      Ἔκανα νύξη στὸν 9.58. Τότε, ἡ Ὀρθοδοξία καὶ τὰ ἐθνοπατριωτικὰ λοιπά, ἔδιναν κι ἔπαιρναν, στὴν ἐκπομπή του. Γι’ αὐτὸ καὶ τοὺς συγγραφεῖς ποὺ ψυχανεμίζονται τὶς ἀλλαγὲς στὸ κυρίαρχο ἀφήγημα, δὲν τοὺς καταλαβαίνω πολύ

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s