Ἰσλὰμ καὶ Δύση -κατὰ τοὺς Τούρκους

Πηγή

Όμως εδώ ο Τούρκος συγγραφέας, σχεδόν προβλέψιμα θα έλεγε κάποιος, θέλει να αποδομήσει την μοναδικότητα του ελληνικού πολιτισμού, υιοθετώντας την λογική της «Μαύρης Αθηνάς», πως δηλαδή οι Έλληνες δεν ήσαν και τόσο ιδιαίτεροι ιστορικά, αλλά συνέλεξαν τα επιτεύγματα και τα πολιτιστικά στοιχεία από τους γύρω λαούς όπως τους Αιγυπτίους. 

Μετά τον έναν πυλώνα της «δυτικότητος», την Αθήνα, ο Καλίν στρέφεται στην Ιερουσαλήμ.  Η νομιμοποίηση του χριστιανισμού από τον Μέγα Κωνσταντίνο και η συνακόλουθη καθιέρωση του ως επίσημη, κατεστημένη θρησκεία υπήρξε, υποστηρίζει ο συγγραφέας, αιτία αλλοίωσης του πρωταρχικού πνεύματος της νέας πίστεως.  Η τριαδική φύση της θεότητος δεν ήταν, λέγει, στη διδασκαλία του Χριστού και αποτελεί ύστερη προσθήκη ανάλογη με το παπικό αλάθητο.  Στην προσπάθεια του χριστιανισμού να «παραμείνει μία θρησκεία με εξουσία και δύναμη, πλήρωσε το ανάλογο τίμημα, να επανεφεύρει τη θεολογία του και να απομακρυνθεί από την αληθινή του ταυτότητα».  Η ιδέα πως ο πρώιμος χριστιανισμός διεφθάρη (είτε από τον Παύλο, είτε από τον Κωνσταντίνο)αποτελεί πάγια θέση των μουσουλμάνων, για τους οποίους ο Ιησούς ήταν ένας απλός προφήτης, δεν παύει όμως να είναι διασκεδαστικό ένας σουνίτης ισλαμιστής να ορίζει ποια είναι η… αληθινή ταυτότητα του χριστιανισμού.  Απλά θα υπενθυμισθεί ότι η ιδέα της τριαδικότητος υφίσταται στην Καινή Διαθήκη και προϋπάρχει σε ορισμένους κλάδους του Ιουδαϊσμού: οι οικουμενικές σύνοδοι τυποποίησαν και οριστικοποίησαν θεολογίες πολύ παλαιότερες και συνυφασμένες με τον Χριστιανισμό από πολύ νωρίς.

 

Πάντα τὸ πρόβλημα μὲ τοὺς Μουσουλμάνους εἶναι ὅτι προερχόμενοι ἀπὸ μιὰ ὑπανάπτυκτη περιοχὴ ἐκτὸς τῆς Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας εἶναι ἀπληροφόρητοι (ἂς τὸ πῶ ἔτσι) γιὰ ὅλες τὶς διεργασίες τοῦ Ἀρχαίου Κόσμου, ἀπὸ τὸν Ὅμηρο ὣς τὸν 4ο αἰώνα. Πράγματι, ὅσο «Βούδδα» κι ἂν μελετήσω ἀπὸ τὰ 14 μου, δὲν παύω νὰ εἶμαι ἕνας ἄσχετος μὲ ἕνα τέτοιο κοσμοσύστημα, ἀφοῦ μεγάλωσα κάπου ὅπου δὲν εἶναι ὁ «Βουδδισμὸς» ἡ κρατούσα ἄγραφη καὶ γραφτὴ παράδοση. Μόνο γιὰ τὸν Ἀρειανισμὸ τὰ κατέχουν, ἀφοῦ κατ’ οὐσίαν τὸν ἀσπάζονται, μαζὶ μὲ τὸν Δοκητισμὸ καὶ ἄλλες αἱρέσεις. Καὶ πάλι, δὲν ἀσχολήθηκαν μὲ τὶς σχετικὲς ἀπαντήσεις τῶν Ὀρθόδοξων, ἀφοῦ τὴν ἐποχὴ ἐκείνη βρίσκονταν σὲ πολὺ χαμηλὸ πολιτισμικὸ ἐπίπεδο καὶ δὲν διάβαζαν. Κι ὅμως, οἱ παρείσακτοι ἔχουν ἄποψη γιὰ τὰ πάντα: Γιὰ τοὺς Ἀρχαίους Ἕλληνες (ἀπὸ τοὺς ὁποίους ἀντέγραψαν ἕνα μόνο κομμάτι τῆς γραμματείας, καὶ νομίζουν ὅτι κατάφεραν κάτι πολὺ σπουδαῖο), γιὰ τὸ Χριστιανισμό. Ἡ κατηγορία ἐναντίον τοῦ Μεγάλου Κωνσταντίνου μοιάζει πολὺ μὲ τὶς προτεσταντικὲς κατηγορίες γιὰ διαφθορὰ τῆς Ἐκκλησίας, πράγμα ποὺ δὲν μὲ ἐκπλήσσει, ἀφοῦ ὅπως ἔχω παρατηρήσει παλιότερα, οἱ σύγχρονοι Μουσουλμάνοι παίρνουν ἕτοιμη καὶ καλοδουλεμένη τὴν νεότερη δυτικὴ ἀντιχριστιανικὴ πολεμική, καὶ τὴν χρησιμοποιοῦν στὴν κριτική τους πρὸς τὸν Χριστιανισμό. Ὑπὸ τὴν ἔννοια αὐτή, ἐξακολουθοῦν νὰ εἶναι πνευματικὰ παρείσακτοι.

 

Advertisements
This entry was posted in Αναδημοσιεύσεις, Ισλάμ, Τούρκοι, θρησκεία and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s