γυμνό

Μὲ ἀφορμή

Ἡ διαρκὴς καὶ ὑποχρεωτικὴ ἔκθεση στὸ γυμνὸ ἔχει πολλὲς συνέπειες στὰ μάτια τοῦ θεατῆ. Ἐνδέχεται νὰ μὴν λέει τίποτε σεξουαλικό, ἐπειδὴ ἔχει γίνει κοινότυπο. Συνήθως αὐτὸ ἀφορᾶ λίγους, ἢ μιᾶς κάποιας ἡλικίας ἢ λίγο «διανοουμενιζέ» -ἀντιθέτως, οἱ κωμικοὶ πλὴν ἀγωνιστικοὶ πορνόγεροι καὶ πορνόγριες εἶναι εἶδος ἐν ἀφθονίᾳ. Μπορεῖ ἡ τσόντα τῆς δημόσιας διαφήμισης ἢ τὴς τηλεοπτικῆς ἢ τῆς γυναικείας ἀμφίεσης νὰ ἐπιδρᾶ λίγο στὸν ἀγουροξυπνημένο ἄνθρωπο ποὺ ἑτοιμάζεται γιὰ τὴ δουλειά του, στὴν πραγματικότητα ἔχει ὡς ἀποτέλεσμα ἕναν ψυχολογικὸ πριαπισμό. Οἱ περισσότεροι μὲ τὸ γυμνὸ καταλήγουν νὰ σκέφτονται διαρκῶς τὸ σέξ. Εἰδικὰ μὲ τοὺς «νέους» (12 καὶ πάνω, τουλάχιστον ὥσπου νὰ μποῦν στὴ μηχανὴ τοῦ κιμᾶ τῆς ἐργασίας) εἶναι ἀρκετὰ δύσκολο νὰ φανταστεῖ ὅτι ἡ «σεξοκεντρικὴ» ἀντίληψη τοῦ κόσμου μένει στὰ λόγια καὶ στὶς εἰκόνες. Μιὰ σταθερὰ ποὺ θὰ μποροῦσε νὰ δείξει κατὰ πόσο τὸ γυμνὸ τῶν φορεμάτων καὶ τῆς τηλεόρασης συσχετίζεται μὲ τὴν σεξουαλικὴ συνεύρεση ἢ μένει στὰ λόγια μιᾶς ἐπιθυμίας εἶναι ὁ ἀριθμὸς τῶν ἐκτρώσεων ἢ ὁ ἀριθμὸς τῶν βιασμῶν στὴ Δύση -καὶ ἀλλοῦ.

Οἱ Μουσουλμάνες τῆς Εὐρώπης δὲν  πέρασαν καὶ δὲν θὰ περάσουν σεξουαλικὴ ἐπανάσταση. Ἀληθεύει ὅτι σὲ χῶρες τῆς Μ. Ἀνατολῆς, στὴν Περσία, τὸ Ἀφγανιστάν, τὸ ’70 ἦταν τῆς μόδας τὸ μίνι ἢ ἔστω ἡ ἐλαφρῶς μακρύτερη φούστα. Ἀλλὰ ἦταν μιὰ μόδα, δίχως τὶς προεκτάσεις ἐλευθεριότητας, τὸ ἴδιο ἦταν καὶ στὴν Ἑλλάδα τοῦ ’60. Οἱ Μουσουλμάνες τῆς Εὐρώπης δὲν ἔχουν ἄποψη προσωπικὴ γιὰ τὸ ἂν ἐπιτρέπεται τὸ γυμνό (ἀφοῦ δὲν θεωροῦνται πρόσωπα ἰσότιμα μὲ τοὺς ἄνδρες καὶ κύριες τοῦ σώματός τους), οὔτε κἂν ἄποψη πολιτισμική. Ἔχουν ἄποψη πολιτισμικῆς ἀντιπαλότητας συνήθως (σὲ ἀντίθεση μὲ τὶς πρῶτες Μουσουλμάνες στὴ Δύση), κι αὐτὸ εἶναι τὸ κίνητρο γιὰ νὰ φορέσουν τὴ μπούργκα. Δηλαδή, δὲν ἀπελευθερώνονται ἀπὸ τὴν τυραννία τῆς σεξιστικῆς ὀπτικῆς. Ἁπλά, εἶναι κι αὐτὲς στρατιῶτες τοῦ Ἰσλάμ, χωρὶς βόμβες καὶ μαχαίρια στὶς ἀγορὲς τῶν γερμανικῶν πόλεων.

Ἡ διαφορὰ τοῦ ἐθελούσιου φορέματος τῆς μπούργκας μὲ ἄλλες παλαιότερες παρόμοιες «παράλογες ἀντιδρασεις» στὴ Δύση εἶναι ὅτι οἱ παλιὲς προϋπέθεταν μιὰ ἀτομικότητα. Ἡ γυναίκα στὸ Ἰσλὰμ δὲν εἶναι ἐντελῶς ἄνθρωπος, καὶ σίγουρα δὲν εἶναι ἄτομο. Ἡ νομικὴ μαρτυρία της ἀξίζει ὅσο ἡ μισὴ τοῦ ἄνδρα, στὸν κορανικὸ Παράδεισο δὲν ἀναφέρονται νεαροὶ ποὺ θὰ «ὑπηρετοῦν» τὶς γυναῖκες πιστὲς Μουσουλμάνες, ἄνδρες διαχειρίζονται τὴν περιουσία της, εἶναι ἕνα ἐσαεὶ ἀνήλικο. Ἔτσι, ἐνῶ ἡ Ἀγορὰ πιστεύει ὅτι χειραγωγεῖ μὲ μιὰ ἐναλλακτικὴ μπουτίκ (σὰν ἐκεῖνες γιὰ φρικιά) τὸ Ἰσλάμ, στὴν πραγματικότητα δίνει τὸ σκοινὶ μὲ τὸ ὁποῖο ἕνας ἄλλος πολιτισμὸς θὰ τὴν κρεμάσει ἤ, ἐμπορικὰ μιλώντας, θὰ τῆς ἐπιβάλλει ὡς μόνο ἐμπορεύσιμο γυναικεῖο ροῦχο τὴν μπούργκα.

This entry was posted in παλιά και νέα θεότητα, Δύση, Ισλάμ, γυναίκες and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

1 Response to γυμνό

  1. Παράθεμα: Ισλαμισμός και ατομικότητα – manolisgvardis

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s