14/10

Θὰ μποροῦσαν, ἀφοῦ σήμερα μνημονεύεται ἡ Ζ’ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος, νὰ γίνονται συζητήσεις γιὰ τὸν ἀνεικονισμὸ καὶ τὴν εἰκονομαχία καθὼς καὶ γιὰ τὴν εἰκονοφιλία ὡς πρὸς τὶς ἱστορικὲς ἀλλὰ καὶ φιλοσοφικὲς καὶ θεολογικὲς πτυχὲς καὶ προϋποθέσεις τους. Νὰ γίνεται στὶς συζητήσεις αὐτὲς μιὰ σύγκριση μεταξὺ τοῦ μουσουλμανικοῦ καὶ τοῦ γερμανικοῦ καὶ προτεσταντικοῦ ἀνεικονισμοῦ, καθὼς καὶ μεταξὺ τοῦ ἀρχαιοελληνικοῦ καὶ τοῦ βυζαντινοῦ εἰκονισμοῦ. Ὅπως βέβαια θὰ μποροῦσε τὸ 2018 νὰ εἶναι Ἔτος Ἀλέξιου Α’ Κομνηνοῦ, γιὰ τὰ 900 χρόνια ἀπὸ τὸ θάνατό του (1118), τοῦ ἀνθρώπου ποὺ ἔδωσε -στὴν πραγματικότητα- ἄλλα 300 χρόνια ζωῆς στὴ Ρωμανία, στὰ ὁποῖα ὁ Ν. Σαρρῆς ἀποδίδει τὴν κατοπινὴ καὶ ἀλλιῶς ἀνεξήγητη ἀνθεκτικότητα τοῦ Νέου Ἑλληνισμοῦ ὑπὸ τοὺς Τούρκους. Ἢ ἔτος τῶν 1.000 χρόνων ἀπὸ τὴν βυζαντινὴ ἐπικράτηση ἐπὶ τῶν Βουλγάρων (ποὺ κατέστρεφαν τὸν ἑλλαδικὸ χῶρο μὲ τὶς ἀτελείωτες ἐπιδρομές τους) -ἀκριβῶς ὅπως ἡ κομμουνιστικὴ Βουλγαρία γιόρτασε ἐπισήμως τὸ 1986 τὰ 800 χρόνια ἀπὸ τὴν ἵδρυση τῆς δεύτερης βουλγαρικῆς «αὐτοκρατορίας».

Ἀντ’ αὐτοῦ, ἔχουμε τὴν «Ἀθήνα ἀντιφασιστικὴ πόλη», λὲς καὶ ἡ ἄκαπνη ἀποχώρηση τῶν Ναζὶ συνιστᾶ μεγάλο πολιτικο-στρατιωτικὸ κατόρθωμα τῆς Ἀριστερᾶς (σύγκρινέ την μὲ τοὺς παρτιζάνους τοῦ Τίτο) ἢ ἀφορᾶ τὴν ὑπόλοιπη Ἑλλάδα. Λὲς καὶ ἡ Ἀριστερὰ διαφέρει σὲ κάτι ἀπὸ τοὺς Ναζὶ πέρα ἀπὸ τὸ γεγονὸς ὅτι στὸ ἀριστερό της χέρι (μὲ τὸ ὁποῖο ὁ Ναζὶ κρατᾶ κομπολόι, τηλεκοντρὸλ ἢ γύρο) κρατᾶ βιβλίο ἐνῶ στὸ δεξὶ χέρι μαχαίρι (ὅπως ὁ Ναζί)· ἢ ἀπὸ τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ Ἀριστερὸς σὲ σκοτώνει γιὰ καλοὺς σκοποὺς ἐνῶ ὁ Δεξιὸς γιὰ κακούς.

Ὅσο πιὸ ἀσήμαντοι γινόμαστε ὡς ἀπομεινάρια τῶν Ἑλλήνων, τόσο πιὸ πολὺ δὲν βλέπουμε τίποτε ἄλλο πέρα ἀπὸ τὴ μύτη μας, τίποτε πέρα ἀπὸ 100 χρονάκια, μιᾶς-μίας καὶ μισῆς ἀνθρώπινης ζωῆς, κι ἀπὸ τὸ κοντινότερο νετρόνιο. Ἕως ὅτου ἐξαϋλωθοῦμε ὁμαδικὰ σὲ ἐνέργεια, γιατὶ ὡς γνωστὸν «ὁ Ἑλληνισμὸς δὲν εἶναι ὕλη (βιολογία-βιοψυχικὴ δομή, χῶρος, πληθυσμός, παιδιά), εἶναι μόνο Πνεῦμα«. Καὶ Ἠθική.

Advertisements
This entry was posted in παλιά και νέα θεότητα, Αριστερά, Ιστορίες, θρησκεία and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to 14/10

  1. Ο/Η Αντώνης λέει:

    Δεν σ’ακούν!
    Σπάνια περίπτωση βυζαντινού ναού με ανεικονικό διάκοσμο.
    https://www.naftemporiki.gr/story/1396884/naksos-europaiko-brabeio-gia-tin-apokatastasi-tou-naou-tis-agias-kuriakis-stin-apeirantho

    Αν συνεργάζονταν με τους δυτικούς κι έδιωχνε εντελώς τους Αγαρηνούς από τη Μικρασία μπορεί να πήγαινε ακόμη 600 χρόνια!

    Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Ο/Η Αντώνης λέει:

    στο ΄χω ξαναπεί, όποιος σπάει πρώτος μια συμφωνία, βλ. Νίκαια, δε δικαιούται να ρίχνει ευθύνες στην άλλη μεριά.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Δὲν ἔσπασε τὴ συμφωνία. Οἱ Τοῦρκοι τῆς Νίκαιας ζήτησαν νὰ παραδοθοῦν στὸν αὐτοκράτορα. Ἄλλωστε, οἱ Λατίνοι δὲν τὸ κατάλαβαν. Τὸ ἴδιο καὶ στὴν Ἀντιόχεια: Ὁ Βοημοῦνδος πρότεινε στὸν Τατίκιο (τῶν ρωμαϊκῶν στρατευμάτων) νὰ φύγει γιατὶ τάχα ὁ Ἀλέξιος εἶχε πεῖ στὸν Σελτζοῦκο τοῦ Χορασὰν νὰ στείλει στρατὸ κατὰ τῶν πολιορκητῶν τῆς Ἀντιόχειας (;;) καὶ οἱ σταυροφόροι τάχα ἦταν ἐξοργισμένοι μὲ τοὺς ρωμαίους συμπολιορκητές. Βλ. Ἀλεξιάς.

      Μου αρέσει!

  3. Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

    Ἄλλωστε, ὁ ὅρκος ποὺ ἔδωσαν οἱ Λατίνοι ἦταν νὰ δίνουν στὸν Ἀλέξιο ὅσες πόλεις κυρίευαν. Δὲν ὅριζε ὅτι ἀπαγορεύεται νὰ τὶς κυριεύσει ὁ Ἀλέξιος. Βλ. Ἀλεξιάς 10.9.11

    Μου αρέσει!

  4. Ο/Η Αντώνης λέει:

    χα, χα, εμ, που να το καταλάβουν οι λατίνοι αφού οι βυζαντινοί μπήκαν στην πόλη νύχτα και κρυφά απ’την πίσω πόρτα και στην ουσία έσωσαν τους αγαρηνούς από σφαγή..
    Μάλιστα οι αιχμάλωτη γυναίκα του Αρσλάν ελευθερώθηκε δίχως καν λύτρα λόγω της σχέσεως του Αλεξίου με τον Αρσλάν.. αυτά είδαν οι λατίνοι και τα πήραν….

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s