Οἱ Σύροι πρόσφυγες καὶ ὁ Ἅγιος Δημήτριος

Ἄρθρο, σύμφωνα μὲ τὸ ὁποῖο οἱ «Σύροι» πρόσφυγες τοῦ 7ου αἰώνα, φυγάδες ἐξαιτίας τῶν Ἀράβων, θεωροῦνται ἐμμέσως ἴδιοι μὲ τοὺς Σύριους πρόσφυγες τοῦ 21ου αἰώνα. Ἐπὶ λέξει: «Συνέβη δηλαδή πριν από 14 περίπου αιώνες το ίδιο που συμβαίνει και στις μέρες μας«. Πρόσφυγες οἱ μέν, τότε, πρόσφυγες καὶ οἱ δέ, σήμερα.

Στὴν πραγματικότητα, οἱ Σύροι πραγματικοὶ πρόσφυγες, τοῦ 7ου αἰ., ἦταν Χριστιανοὶ ποὺ σφαγιάζονταν ἀπὸ τοὺς προγόνους (Μουσουλμάνους καὶ ἀποστάτες, πρώην Χριστιανούς, Σύρους) τῶν σημερινῶν Σύριων Μουσουλμάνων, ποὺ κατακλύζουν τώρα καὶ τὴ Θεσσαλονίκη ὡς «πρόσφυγες». Ἐνῶ, ἀντίθετα, οἱ σημερινοὶ «Σύριοι» δὲν εἶναι Χριστιανοί, εἶναι Μουσουλμάνοι ποὺ ἦρθαν στὴν εὐρωπαϊκὴ ἤπειρο ἀφοῦ πρῶτα σφάγιασαν (τουλάχιστον, κάποιοι ἀπὸ αὐτούς, ἀφοῦ, ὅπως ἀναφέρθηκε, στὴν Ἑλλάδα ἐντοπίστηκαν τζιχαντιστές -καὶ σίγουρα οἱ πράξεις τῶν τζιχαντιστῶν ἐπιδοκιμάζονταν ἀπὸ τοὺς ἀντι-ἀσσαντικοὺς Σύριους Μουσουλμάνους) καὶ τοὺς σημερινοὺς Χριστιανοὺς τῆς Συρίας. Λόγῳ «αραβικής εισβολής» ἄραγε ἔφυγαν ἀπὸ τὴ Συρία οἱ τωρινοὶ σύριοι Μουσουλμάνοι, ὅπως τὸν 7ο αἰ.; Ἢ μήπως γιατὶ δὲν πέτυχε ἡ ἰσλαμιστικὴ ἀραβική τους ἄνοιξη, ποὺ τὴν ὑποστήριζαν ΗΠΑ καὶ ἕλληνες Ἀριστεροὶ καὶ Ἀριστεριστές;

Φυσικά, ὑπάρχει κι αὐτὸ τὸ γνωστότατο (ἀπὸ Ἀριστεροχριστιανούς) ἀνιαρὸ παιχνίδι μὲ τὴ λέξη «ξένος». Ξένος δὲν σημαίνει «ἐκτὸς Ρωμανίας» στὴν ἐπιγραφὴ τῆς ἐκκλησίας τὴν ὁποία ἐπικαλεῖται ὁ ἀρθρογράφος. Σημαίνει τὸν μὴ Θεσσαλονικέα, γιατὶ ἀντιπαραβάλλεται στὸ «πολίτης». Ξένος, δηλαδή, κατὰ τὴν βυζαντινὴ ἐπιγραφὴ ἦταν π.χ. καὶ ὁ Ρωμαῖος Χριστιανὸς κάτοικος τῆς Βέρροιας ἢ τῆς Κασσάνδρειας. Καὶ ὄχι π.χ. ὁ Κουτρίγουρος καὶ ὁ Οὐτίγουρος, ποὺ ἐπέδραμε, ἔκαιγε κι ἔσφαζε ἢ ἐχθρευόταν τὴ θρησκεία μας. Τόσο ἁπλά. Ἀλλὰ οἱ ἄνθρωποι αὐτοὶ ὅπου ἀνακαλύψουν τὴ λέξη «ξένος», τὴν μεταφράζουν ἐξωιστορικὰ ὡς «Σουνίτης» καὶ «πρόσφυγας».

Λὲς καὶ δὲν μποροῦμε νὰ ξεχωρίσουμε τὰ θύματα Χριστιανοὺς ἀπὸ τοὺς θύτες Μουσουλμάνους, καὶ γι’ αὐτὸ συμπεραίνουμε ὅτι ἡ ἱστορία ἐπαναλαμβάνεται ἁπλὰ ἐπειδὴ (!) θύτες καὶ θύματα προέρχονται ἀπὸ τὴν ἴδια περιοχή.

Ἐνδεικτικά, ὁ ἴδιος ἀρθρογράφος γράφει ὅτι εἶναι πολλοὶ οἱ Μουσουλμάνοι ποὺ γίνονται Χριστιανοί. Ἄρα, θὰ μποροῦσε νὰ συμπεράνει κάποιος, δὲν ὑφίσταται πρόβλημα μὲ τὴν εἴσοδο τῶν ἰσλαμικῶν πληθυσμῶν στὴν δημογραφικὰ καταρρέουσα Δύση. Θὰ γίνουν Χριστιανοί, ἀργὰ ἢ γρήγορα. Ἂς ἔρθουν ὅσοι περισσότεροι γίνεται, λοιπόν.

Ἱστορία εἶναι, τὴν ἀγνοοῦμε (καὶ μὲ τὶς δύο σημασίες τοῦ ἀγνοῶ) γιὰ χάρη τῶν κοσμοαντιλήψεών μας, καὶ βγάζουμε ὅ,τι συμπέρασμα νά ‘ναι. Οἱ ἄνθρωποι θὰ ἀμφισβητοῦσαν ἀκόμη καὶ τὴν ἀλήθεια τοῦ πυθαγορείου θεωρήματος ἂν πίστευαν ὅτι αὐτὴ δὲν ἐναρμονίζεται μὲ τὶς πιὸ βαθιὲς ὑπαρξιακές τους προσδοκίες.

Μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο, δὲν θὰ τὸ πάρουμε εἴδηση ὅταν οἱ ἐκκλησίες τῆς Θεσσαλονίκης καταστραφοῦν ἢ μετατραποῦν ξανὰ σὲ τζαμιά. Ὅπως καὶ αὐτὴ τοῦ Ἁγίου Δημητρίου. Κι ἐπειδὴ μ’ αὐτὰ καὶ μ’ αὐτά, ὁ Ἅγιος Δημήτριος μετατράπηκε ἀπὸ ἀπελευθερωτὴς ἀπὸ τοὺς Σουνίτες σὲ προστάτη τῶν Σουνιτῶν (ποὺ κι ἄλλοτε κατέστρεψαν τὴν πόλη του), ἐμεῖς ἂς θυμηθοῦμε καὶ μιὰ ἄλλη ἐπιγραφὴ στὸν Ἅη Δημήτρη:

Κτίστας θεωρεῖς τοῦ πανενδόξου δόμου ἐκεῖθεν ἔνθεν μάρτυρος Δημητρίου τοῦ βάρβαρον κλύδωνα βαρβάρων στόλῳ μετατρέποντος κ(αὶ) πόλιν λυτρουμένου

7ff1915bbe82b0a5ee6806371064f9cd

Υ.Γ. Μιὰ ποὺ μιλᾶμε γιὰ Χριστιανοὺς Πρόσφυγες, βλ. τὸ βίντεο αὐτό:
Advertisements
This entry was posted in παλιά και νέα θεότητα, Άραβες, Θεσσαλονίκη, Ρωμανία, θρησκεία, ιστορία and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s