χοῦντες παντοῦ

Τὰ ἀποτελέσματα τοῦ δεξιοῦ ἀκτιβισμοῦ, δηλαδὴ τῆς Ἀποστασίας καὶ μετὰ τῆς ἐγκαθίδρυσης τῆς χούντας, φάνηκαν καὶ στὴν Κύπρο. Δὲν ὑπάρχει μόνο ἀριστερὸς ἀκτιβισμός, λοιπόν. Εἶπα ἀκτιβισμός; Ὅπως ὁ ὁπαδὸς τῆς Ἑλληνοτουρκικῆς Ὁμοσπονδίας Παπαδόπουλος, ὅπως ὁ Ἰωαννίδης κι ἡ ἑλληνικὴ (ἀκρο)Δεξιὰ πιάστηκαν μεγάλα κορόιδα πιστεύοντας ὅτι θὰ δώσουν ἕνα κομματάκι τῆς Κύπρου καὶ ἔτσι (χωρὶς πόλεμο) θὰ πάρουμε, ἡ Ἑλλάδα, τὴν ὑπόλοιπη Κύπρο, ἔτσι καὶ οἱ ἀκτιβιστὲς τῆς δεκαετίας τοῦ 2010 (ἀριστεριστὲς καὶ μή) πιάστηκαν κορόιδα, κι ἀρχικὰ ἔδιωξαν τὸν ΓΑΠ κι ἔφεραν τὸν ἀκόμα χειρότερο Παπαδήμο ἐνῶ κατόπιν ἔφεραν τὸν Τσίπρα. Ἀριστερὸς καὶ δεξιὸς ἀκτιβισμὸς «γιὰ ἀκόμα καλύτερες μέρες» καὶ μετὰ ἔχει ὁ Θεός.

Ἀπὸ τὴν ἄλλη, ἡ χούντα εἶχε τὸ διπλὰ παράξενο ἀποτέλεσμα τῆς «ἐπανα-κομμουνιστοποίησης» τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας: Ἐνῶ ὁ Ἐμφύλιος εἶχε κριθεῖ, καὶ ἀναμενόμενα οἱ «πλατιὲς μάζες» ἐγκατέλειπαν τοὺς ἡττημένους γιατὶ ἁπλούστατα ἡ ζωὴ συνεχίζεται, ἡ χούντα ἀναζωπύρωσε τὸ ἐμφυλιακὸ μένος. Ὄχι μόνο ἔδωσε στὴν Ἀριστερὰ τὴν εὐκαιρία νὰ παρουσιαστεῖ ὡς δημοκρατική, ἀλλὰ καί, παραδίδοντας Κύπρο καὶ ἀναπόφευκτα τὴν Ἐξουσία, ἔδωσε στοὺς ἡττημένους τὴν εὐκαιρία νὰ νικήσουν ἰδεολογικὰ καὶ νὰ κάνουν μόδα τὴν ἀριστεροσύνη στὶς «πλατιὲς μάζες». Ἡ χούντα ἔφερε τὴν ἰδεολογικὴ ἡγεμονία τῆς Ἀριστερᾶς. Τὸ δεύτερο παράδοξο ἀποτέλεσμα τῆς χούντας (τρίτο, μαζὺ μὲ τὴν Κύπρο) ἦταν ὅτι ἐνῶ σὲ ὅλη τὴ Δύση οἱ βέροι μαρξιστὲς – κομμουνιστὲς μετατρέπονταν σὲ ἡδονιστὲς μαζικοδημοκράτες, στὴν Ἑλλάδα ἔγινε τὸ ἀνάποδο: Ἡ δεκαετία τοῦ ’60 ἔδωσε τὴ θέση της στὰ ἀλλόφρονα χοροπηδηχτὰ γιὰ τὸν σπουδαῖο Μὰρξ καὶ τὴν Ἐπανάσταση, τοὺς Παπούα καὶ τοὺς Ζουλού. Ἂν δὲν ἦταν ἡ 21η Ἀπριλίου, δὲν θὰ τὰ εἴχαμε ποτέ.

Προφανῶς δὲν ἐννοῶ ὅτι τὸ μόνο ἢ κύριο κακὸ τῆς Χούντας ἦταν ἡ νεκρανάσταση τῆς Ἀριστεροσύνης, οὔτε ὅτι ἡ Χούντα ἦταν καλὴ ἢ ὅτι κάποιος ἔπρεπε νὰ τὴν ἐκτιμᾶ, οὔτε ὅτι ἔπρεπε νὰ τὴν ἀνέχεται κάποιος γιὰ λόγους ἄλλους πέρα ἀπὸ τὴν ὁλοφάνερη ἀδυναμία μιᾶς ἄοπλης κοινωνίας (ποὺ ἤδη ἄρχιζε νὰ μετατρέπεται σὲ μαζικοδημοκρατικὸ κιμά) νὰ κάνει στρατιωτικὸ ἀντι-πραξικόπημα ἐπαναφέροντας τὴ δημοκρατία. Ἐννοεῖται ὡστόσο, κι ὅτι δὲν πιστεύω οὔτε μία στὸ ἑκατομμύριο ὅτι οἱ ἔγκλειστοι στὸ Πολυτεχνεῖο ἦταν δημοκράτες, ὅπως ἐννοοῦμε τὴ δημοκρατία. Ἦταν εἴτε θαυμαστὲς τῶν σταλινικῶν εἴτε ἀναρχικοὶ καὶ τριτοκοσμικοὶ ἀναθρεμμένοι μὲ γαλλικὰ καὶ πιάνο. Ἁπλά, ὅπως ἀπαιτοῦσε ὁ τρέχων συσχετισμὸς δυνάμεων, δὲν μποροῦσαν νὰ προσελκύσουν τοὺς Ἀθηναίους διαδηλώνοντας μαξιμαλιστικὰ ὑπὲρ τῆς «δικτατορίας τοῦ προλεταριάτου» καὶ λ.χ. τῆς κάθε τριτοκοσμικῆς δικτατορίας, καὶ γι’ αὐτὸ περιορίζονταν στὰ «Ἔξω τὸ ΝΑΤΟ» (δηλαδή, φιλανδοποίηση) καὶ ἄλλα τέτοια τάχα εἰρηνιστικά. Τὸ γεγονὸς ὅτι οἱ ἴδιοι οἱ Ἀριστεροὶ δὲν μποροῦσαν νὰ ἀντιληφθοῦν ὅτι αὐτὸ τὸ «πρῶτο βῆμα πρὸς τὸ κομμουνισμό» (ἡ ἔξοδος ἀπὸ τὸ ΝΑΤΟ, ἡ πτώση τῆς χούντας κ.λπ.) δὲν θὰ ἔφερνε στὴν Ἑλλάδα τὸν κομμουνισμὸ γιὰ χίλιους δυό (γεωπολιτικοὺς κ.ἄ.) λόγους, καὶ κατὰ συνέπεια ἁπλῶς θὰ καταλήγαμε στὴν αὐνανιστικὴ λατρεία τῆς «νεολαίας» (φυγότεκνης καὶ life style ἀναρχικῆς) μαζὶ μὲ τὴν ὑπόλοιπη Δύση, δὲν συνιστᾶ ἀντεπιχείρημα κατὰ τῆς τοτινῆς ἀριστερῆς ἀντιδημοκρατικότητας. Δηλαδή, δὲν ἀντικρούει ὅσα λέω γιὰ τοὺς πραγματικούς, τοτινούς, ποὺ συζητοῦνταν ὡς ἐπιθυμητοί, πολιτικοὺς ὁραματισμοὺς τῆς Ἀριστερᾶς τοῦ ’73 οὔτε γιὰ τὸν πόθο της γιὰ «ἄλλα» καθεστῶτα.

Τὸ νὰ ὑποστηρίξεις κάτι τέτοιο ὅμως, δυστυχῶς σὲ καταδικάζει στὴν δίχως τελειωμὸ ἀντιμετώπιση τῶν ἀκροδεξιῶν καὶ ἀριστερίστικων σοφιστειῶν: Ὥστε πιστεύεις στὴ θεωρία τῶν δύο ἄκρων (ἡ Ἀριστερά. Γιὰ μιὰ ἀπάντηση, βλ. προτελευταία παράγραφο). Ἀφοῦ κι οἱ Ἀριστεροὶ ἦταν ἀντιδημοκράτες, τί σᾶς πειράζει ποὺ κι ἐμεῖς εἴμαστε ἀντιδημοκράτες;; (ἡ Ἀκροδεξιά). Ἡ θέση σου ἀπαιτεῖ ἐπιπλέον διευκρινίσεις, δὲν μπορεῖ νὰ καταστεῖ σύνθημα γιὰ τοὺς ὄχλους, καὶ καταπνίγεται.

Advertisements
This entry was posted in πολιτικά, Αριστερά, Ακροδεξιά, Ελλάδα and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to χοῦντες παντοῦ

  1. Παράθεμα: Πολυτεχνείο και Αριστερά – manolisgvardis

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s