Βυζαντινὲς γυναῖκες καὶ Ἀραβες

Στὰ κείμενά μας, οἱ βυζαντινὲς γυναῖκες συσχετίζονται ἔντονα μὲ τὴ σεξουαλικὴ ἀνηθικότητα· … Ὁ ἀλ-Τζάχιζ δηλώνει πὼς οἱ βυζαντινὲς δὲν ὑποβάλλονται σὲ κλειτοριδεκτομή, γι’ αὐτὸ εἶναι ἀνάμεσα «στὶς πιὸ ξεδιάντροπες γυναῖκες ὅλου τοῦ κόσμου»…Οἱ βυζαντινὲς γυναῖκες ἔχουν ὀξύτερα πάθη, ἐπειδὴ δὲν ὑποβάλλονται σὲ αὐτὴ τὴν ἐπέμβαση. «Ἡ ἀπερίτμητη γυναίκα», γράφει, «βρίσκει εὐχαρίστηση, ἐνῶ ἡ περιτετμημένη δὲν μπορεῖ». Ἐπειδὴ βρίσκουν τὴν γενετήσια πράξη πιὸ ἀπολαυστική, ἔχουν μεγαλύτερη τάση γιὰ μοιχεῖες. Ὁ Ἂμπντ ἀλ-Τζαμπὰρ…σημειώνει ἐπίσης ὅτι οἱ βυζαντινὲς γυναῖκες δὲν φοροῦν μαντίλα· ἀκόμη καὶ ὅταν παντρεύονται, περνοῦν στὴν ἀγορά, ἀνάμεσα στὸν κόσμο, μὲ ἀκάλυπτα τὰ κεφάλια καὶ τὰ πρόσωπα […] Ὁ Ἂμπντ ἀλ-Τζαμπάρ σημειώνει ὅτι ἡ μοιχεία εἶναι πολὺ συνηθισμένη στὶς πόλεις καὶ τὶς ἀγορὲς τοῦ Βυζαντίου. Ἂν μία γυναίκα δὲν ἔχει ἄντρα, ἐπιλέγει νὰ μὴν παντρευτεῖ καὶ προτιμᾶ τὴν κλεψιγαμία, εἶναι ἐλεύθερη νὰ κάνει ὁτιδήποτε τὴν εὐχαριστεῖ. Ὑπάρχουν, ἰσχυρίζται, πολλὲς ἀγορὲς γιὰ πόρνες, οἱ ὁποῖες ἔχουν δικά τους μαγαζιὰ καὶ κάθονται στὶς εἰσόδους ἀκάλυπτες, σὲ κοινὴ θέα.

Ν. Μ. Ἒλ-Σέιχ, Τὸ Βυζάντιο ὅπως τὸ εἶδαν οἱ Ἄραβες, Ἀθήνα 2013 (ἑλλην. μετ. Ν Κελερμένος), σσ. 131-132.

Ὁ κόσμος ὅπου ζοῦμε προέκυψε ἀφότου ἡ λατινονορδικὴ καὶ ἡ ἀραβοϊσλαμικὴ ψυχοσύνθεση θριάμβευσαν ἐπὶ τοῦ Βυζαντίου μεταξὺ τοῦ 12ου καὶ τοῦ 15ου αἰώνα, καὶ κατόπιν ἐξαπλώθηκαν σὲ ὅλο σχεδὸν τὸν πλανήτη. Γιὰ παράδειγμα, σήμερα παρατηρεῖται τόσο ὁ παράλληλος θρίαμβος τοῦ φεμινισμοῦ καὶ τοῦ τρανσεξουαλισμοῦ (οἱ ἐκπρόσωποι τῶν ὁποίων συγκρούονται μεταξύ τους ἀκόμη καὶ μὲ κλωτσομπουνίδια -βλ. καὶ τὴν παρέμβαση, στὰ σχόλια, τοῦ «Ζὰκ Κωστόπουλου») ὅσο καὶ ἡ ἐξάπλωση τῆς κλειτοριδεκτομῆς στὸν δυτικὸ κόσμο διὰ τῶν Μουσουλμάνων «προσφύγων». Αὐτὰ ὅλα γίνονται σὲ βάρος τῆς γυναίκας καὶ τῆς φύσης της. Ὑπ’ αὐτὴν τὴν ἔννοια, καὶ μόνον αὐτή, οἱ Βυζαντινοὶ μοῦ φταῖνε, ἀφοῦ δὲν κατανίκησαν τὴ βαρβαρότητα, νίκη ἡ ὁποία θὰ ἀπέτρεπε τὴν ἀνάδυση ἢ τὴν ἐπικράτηση τέτοιων ἀντιλήψεων στὸν πλανήτη, μεταξὺ ἄλλων κι ὅσων ἀφοροῦν τὴ γυναίκα καὶ τὴ θέση της. Ὅταν ἀκόμη καὶ τὸ ἀνώτερο πράγμα στὸν κόσμο, ὁ βυζαντινισμός, δὲν κατόρθωσε νὰ ἐπιβληθεῖ στὸ Κακό, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ περιτριγυριζόμαστε σήμερα ἀπὸ ψευτογυναῖκες (ποὺ διεκδικοῦν νὰ ἁρπάξουν τὸ ρόλο τῶν γυναικῶν), ἀπὸ ψευτοάντρες, δηλ. φεμινίστριες (ποὺ διεκδικοῦν νὰ ἁρπάξουν τὸ ρόλο τὸν ἀντρῶν) καὶ ἀπὸ μουσουλμάνους ὑπέρμαχους τῆς κλειτοριδεκτομῆς, ὁ κόσμος ὧρες-ὧρες φαντάζει δίχως κανένα νόημα… Ὅμως, ἡ τελικὴ ἔκβαση δὲν ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὴν ἀνθρώπινη δύναμη.

 

This entry was posted in σεξουαλικότητα, Άραβες, Ισλάμ, Ρωμανία, γυναίκες and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s