Ὀξφορδιανὴ διαχείριση ἐποχῶν

Στὸ ἐγχειρίδιο τῆς Ὀξφόρδης (1.637 σελίδων) γιὰ τὴν Ὕστερη Ἀρχαιότητα, διαβάζουμε γιὰ διάφορα λεπτὰ ἰδεολογικά ζητήματα:

Alphabetical order Entries are arranged in alphabetical order of headwords. Arabic al- is ignored in forming alphabetical order and the prefix S. (for saint) is ignored when applied to persons, but not when it forms part of a place name (e.g. Mamas, S. is the martyr but S. Mamas is the harbour on the Bosporus).

καί:

Dates and times All dates are AD unless otherwise stated. There was no ‘common era’ in Late Antiquity; in fact Justinian I required the date of all laws to be stated in three separate ways. Other eras, such as the era of the Greeks, of the Martyrs, the indiction cycles and so forth are explained in the entry ‘eras’.

Ἔτσι, δὲν μένει κανεὶς δυσαρεστημένος -ἢ μᾶλλον, ὅλοι μένουν. Καὶ οἱ ἀντιχριστιανοί, ποὺ πιστεύουν ὅτι πρέπει ἀντὶ γιὰ «μ.Χ.» νὰ γράφεται «Κοινὴ Ἐποχή» (τὴν ὁποία πρῶτοι θέσπισαν, ὡς χρονολογικὴ μέθοδο μέτρησης, οἱ ἐθνικοσοσιαλιστὲς καὶ κατόπιν ὁ ὑπαρκτὸς σοσιαλισμός), θὰ δυσαρεστηθοῦν μὲ τὴν ὑπενθύμιση ὅτι δὲν ὑπῆρξε οὔτε ὑπάρχει (γιὰ Ἄραβες, Ἰνδούς, Κινέζους) «Κοινὴ Ἐποχή». Ἄλλο ἂν οὔτε οἱ Χριστιανοὶ τῆς Ὕστερης Ἀρχαιότητας μέτραγαν τὸ χρόνο ἀπὸ τὴ γέννηση τοῦ Χριστοῦ. Καὶ οἱ Χριστιανοὶ θὰ στεναχωρηθοῦν, ποὺ βλέπουν τὸν ἅγιο Μάμα νὰ γίνεται Μάμας, καὶ τὸ Saint νὰ γίνεται ἕνα ἀλλόκοτο S -ἂν καὶ παραμένει ἡ ἀναφορὰ στὴν ἁγιότητα. Ἀφήνω τοὺς Ἄραβες, ποὺ βρέθηκαν ξαφνικὰ χωρὶς τὸ al.

Υ.Γ. Τὰ παραπάνω εἶναι ἁπλῶς παραδείγματα. Βλ. ἕνα ἄλλο, ὅπου οἱ ἐκθεμελιωτὲς τῆς Δυτικῆς Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας ἔγιναν «μετανάστες»:

Barbarian Invasions See BARBARIAN MIGRATIONS.

This entry was posted in Ύστερη Αρχαιότητα and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s