Σίγουρα, ὁ Χριστὸς συγκατατίθεται στὸ νὰ στέφει ρῆγες καὶ στὶς βαρβαρικὲς φυλές, προκειμένου νὰ ἐγκατασταθεῖ ἔστω μιᾶς κάποιας λογῆς τάξη καὶ νὰ μὴν τρῶνε ὁ ἕνας τὸν ἄλλον στὶς χῶρες τους, καὶ νὰ ἀρχίσουν νὰ ζοῦν μὲ κάποιας λογῆς ἠρεμία καὶ ἀγάπη. Ἀλλὰ ὁ Κύριος οὐδέποτε θὰ ἔστεφε Βασιλέα ἕναν βάρβαρο κάτοχο τῆς Σικελίας ἢ ἄλλης χώρας. Μόνο ἐμεῖς ἔχουμε βασιλέα, τὸν ἀνίκητο Ἰωάννη Κομνηνό, οἱ ἄλλοι ἔχουν ρῆγες. Γι’ αὐτὸ καὶ ἡ ἐπιγραφὴ τοῦ ψηφιδωτοῦ λέει «ρὴξ» καὶ ὄχι «βασιλεύς». Καὶ εἶναι στὰ ἑλληνικὰ γραμμένη, κι ὄχι στὰ λατινικά, στὰ ὁποῖα rex καὶ βασιλιὰς σημαίνουν τὸ ἴδιο. Ὁ ἀνόητος βάρβαρος δὲν θὰ κατάλαβε τὴ διαφορά, καὶ θὰ πρέπει νὰ τὸν κορόιδεψαν χοντρὰ οἱ ρωμαῖοι ψηφοθέτες, ποὺ τοῦ πέταξαν κατάμουτρα τὸ «ρήξ». Γιὰ πάντα ἀναγραφόμενος ὡς σκέτος ρήγας, ὁ Σικελός μας φορᾶ τὸν λῶρο καὶ μοιάζει μὲ χωριάτη ποὺ ξαφνικὰ φόρεσε ἐπίσημη στολή, σὰν στὶς ἀπόκριες, ἀλλὰ δὲν ξέρει πῶς νὰ φερθεῖ καὶ τί πόζα νὰ πάρει.
Φανταστικὲς ἐντυπώσεις ἑνὸς φανταστικοῦ ἀλαζόνα βυζαντινοῦ πρέσβη ποὺ ταξίδεψε στὴ Σικελία, ὅπως καταγράφηκαν μετὰ τὴν ἐπιστροφή του στὴν Κωνσταντίνου πόλη. Γιὰ τὴν ἀντιγραφή: Chronographiae.
Reblogged στις manolisgvardis.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!