Φρένο στὴν ἀνάπτυξη τῆς ἀγροτικῆς τεχνικῆς

Τὸ δράμα τῶν πολιτικῶν ἀκτιβιστῶν δὲν ἔγκειται μόνο στὸ γεγονὸς ὅτι προκαλοῦν ἀνεξέλεγκτες καταστάσεις πολὺ χειρότερες ἀπὸ ἐκεῖνες κατὰ τῶν ὁποίων ἐξεγείρονται. Εἶναι καὶ ὅτι, σὲ ἄλλες περιπτώσεις, ζοῦν μὲ τὴ διαρκὴ ὀφθαλμαπάτη ἢ φρεναπάτη ὅτι ἡ δράση τους ἀλλάζει τὸν κόσμο ἔστω καὶ λίγο, δηλαδὴ ὅτι ἔχει νόημα.

Γιὰ παράδειγμα, ὅσες ἀντιπολεμικὲς διαδηλώσεις καὶ κινήματα κατὰ τῶν πυρηνικῶν ὅπλων κι ἂν ἔγιναν στὸν ψυχροπολεμικὸ κόσμο, ὁ πόλεμος ΕΣΣΔ-ΗΠΑ ἀποσοβήθηκε λόγῳ τῆς διάλυσης τῆς ΕΣΣΔ καὶ ὄχι ἐπειδὴ τὸ ἀντιπολεμικὸ κίνημα ἦταν τόσο ἄξιο λόγου ὥστε νὰ διαλύσει ἐκ τῶν ἔσω τὴν πολεμικὴ διάθεση καὶ ἑτοιμότητα τῶν δυὸ ὑπερδυνάμεων νὰ συγκρουστοῦν. Ἡ «πολιτισμικὴ ἐπανάσταση τοῦ ’60» δὲν νίκησε χάρη στὶς ἀξίες της, τὰ φρέσκα νειάτα της καὶ τὴν «ἀμφισβήτηση», ἀλλὰ γιατὶ ἡ γενιὰ τῶν μπαμπάδων ποὺ κυριαρχοῦσε, οὖσα κουρασμένη ἀπὸ τὴν αἱματοχυσία καὶ δελασμένη ἀπὸ τὸ ἀτελεύτητο φαγοπότι τῆς μεταπολεμικῆς χαρᾶς,  ἀποδέχτηκε ὅλες τὶς τρέλες τῆς γενιᾶς τοῦ ’60. Ἄλλο παράδειγμα: Ἡ ἑλληνικὴ χούντα δὲν ἔπεσε ἐπειδὴ ἡ Μελίνα ἔκανε αὐτὸ ἢ τὸ ἄλλο οὔτε ἐπειδὴ οἱ φοιτητὲς τῆς Νομικῆς καὶ ἐκεῖνοι στὸ Πολυτεχνεῖο πρόταξαν τὰ στήθη τους στὸ τάνκ, ἀλλὰ ἐπειδὴ ἡ χούντα ἔκανε τὸ λάθος νὰ ἀνατρέψει τὸν Μακάριο στὴν Κύπρο ἐνῶ ἦταν στρατιωτικὰ ἀνέτοιμη κι ἀπρόθυμη νὰ ἀρχίσει πόλεμο μὲ τὴν Τουρκία. Τί πιὸ ἀποδεκτὸ στὴν κοινωνία, ὅμως, ἀπὸ τὸ μύθο ὅτι ἡ χούντα ἔπεσε λόγῳ τοῦ Πολυτεχνείου; Ἤ, πάλι ἀπὸ τὴν ἑλληνικὴ πραγματικότητα: Ἡ ἰδεολογικὴ καὶ κοσμοθεωρητικὴ κυριαρχία τῆς Ἀριστερᾶς στὴ σκέψη τοῦ Νεοέλληνα δὲν ὀφείλεται στὴ στρατιωτικὴ νίκη της ἢ τοὺς μετεμφυλιακοὺς κοινωνικοὺς ἀγῶνες της ἢ στὸ ὅτι οἱ διωκώμενοι γενικῶς ἔχουν δίκαιο καὶ ἠθικὸ πλεονέκτημα, οὔτε στὴν αὐταπόδεικτη ἀνωτερότητα καὶ λογικότητα τῶν ἀξιῶν της, ἀλλὰ στὴν πολιτικὴ αὐτοκτονία τῆς νικήτριας (ἀκρο)Δεξιᾶς διὰ τῆς χούντας, ποὺ συνδυάστηκε μὲ τὴν παράδοξη μερικὴ σύμπτωση τοῦ μαζικοδημοκρατικοῦ σχεδίου μὲ τὸ κατεδαφιστικὸ διεθνιστικὸ πρόγραμμα (οὔτε θρησκεία οὔτε ἔθνη οὔτε ἠθικὸς συντηρητισμός).

Καθένας προσπαθεῖ νὰ ἀποδείξει ὅτι οἱ ἐνέργειές του, οἱ «δράσεις» (τί λέξη) του εἶναι πολύτιμες γιὰ τὴν κοινωνία. Δὲν θὰ μποροῦσαν οἱ ἀκτιβιστὲς νὰ ὁμολογήσουν ὅτι ἁπλῶς καὶ ἁπλὰ κάνουν τὸ χόμπυ τους, δηλαδὴ ὅτι δίχως παιδιὰ καὶ γατιά (ἢ μὲ ἐνήλικα παιδιὰ καὶ γερασμένα γατιά), δίχως γυναίκα, δίχως οἰκογένεια, δίχως κανένα ἐσωτερικὸ συνεκτικὸ σύμπαν, δὲν μποροῦν νὰ μὴν κατέβουν στοὺς δρόμους καὶ νὰ μὴν κάνουν ἐπίδειξη ρητορικῶν ἱκανοτητων καὶ γνώσεων στὸν γραπτὸ λόγο. Πράγματι, τί διαφορετικὸ ἔχει ἡ ἐνασχόληση ἑνὸς ἄτεκνου μὲ τὴν πολιτικὴ ἀπὸ τὴν ἐνασχόληση ἑνὸς ἄτεκνου μὲ τὸ τζόκιν ἢ τὸ ψάρεμα; Τίποτε δὲν πάει χαμένο, σὲ μιὰ ζωὴ κενή, ὅλο προκηρύξεις, πορεῖες, συνελεύσεις καὶ δρόμο.

Νικολάι Κογκούτ: Θρησκεία: φρένο στὴν ἀνάπτυξη τῆς ἀγροτικῆς τεχνικῆς

φρένο στὴν ἀνάπτυξη τῆς γεωργικῆς-οἰκονομικῆς τεχνικῆς

Advertisements
This entry was posted in παλιά και νέα θεότητα, πολιτικά and tagged . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s