Ὁ συναισθηματισμὸς τῆς φωτογραφίας ὡς πολιτικὴ ἐπιλογὴ τῶν κυρίαρχων

Κυττῶ διάφορες φωτογραφίες τοῦ ἀποβιώσαντος φωτογράφου Γ. Μπεχράκη. Ἡ μία μετὰ τὴν ἄλλη, μᾶς δείχνουν τὶς κυριότερες ἐπιλογὲς τῆς κυρίαρχης κάστας στὴ μεταψυχροπολεμικὴ διεθνὴ πολιτική: Καλοὶ Ἀλβανοὶ τοῦ Κοσόβου. Καλοὶ Μουσουλμάνοι ὑπονομευτὲς τῆς ρωσικῆς κυριαρχίας στὴν πρώην ΕΣΣΔ. Καλοὶ «Ἀνοιξιάτικοι Ἄραβες», ἐξαιτίας τῶν ὁποίων γέμισε νεκροὺς καὶ ἰσλαμισμὸ ἡ Μέση Ἀνατολή, καὶ πρόσφυγες ἡ Εὐρώπη. Καλοὶ πρόσφυγες τοῦ Αἰγαίου ποὺ θὰ χρησιμεύσουν ὡς ἐργασιακοὶ δοῦλοι ἀλλοιώνοντας ταυτόχρονα τὴν πληθυσμιακὴ σύνθεση τῶν εὐρωπαϊκῶν χωρῶν.

Ἀδικημένοι Κοσοβάροι (κι οἱ Σέρβοι τῆς Βοσνίας;) ποὺ τρέχουν νὰ γλιτώσουν ἀπὸ τοὺς ἀνθρωπόμορφους Σέρβους. Ἡρωικοὶ Τσετσένοι αὐτονομιστές (τὰ πρῶτα τζιχάντια) καὶ ἄμαχοι ποὺ ἀνθίστανται στὶς διαβολικὲς ρωσικὲς βόμβες τοῦ Ὀρθοδοξισμοῦ. Ἡ ψευδεπίγραφη καὶ πρακτορικὴ Ἀραβικὴ Ἄνοιξη στὴν Αἴγυπτο. Πρόσφυγες τοῦ Αἰγαίου ποὺ δῆθεν κινδύνευαν στὶς ἀκτὲς τῆς Τουρκίας κι ἔπρεπε ἐπειγόντως νὰ περάσουν στὰ ἑλληνικὰ νησιά. Προσφυγισμός.

Προφανῶς, ὁ μακαρίτης δὲν ἔβγαζε μόνο τὸ ψωμί του δείχνοντας τὸ δράμα τῶν ἐκλεκτῶν, ἀλλὰ πίστευε καὶ στὴν πολιτικὴ ἀλήθεια τῶν φωτογραφιῶν του. Δὲν μοῦ ἀρέσει ὁ βομβαρδισμὸς ἀπὸ τὰ ΜΜΕ ἑκατοντάδων ἀναρτήσεων γιὰ τὸν ἀποβιώσαντα. Ἐὰν ὁ μακαρίτης φωτογράφιζε σφαγμένους Σέρβους στὸ Κόσοβο ἢ τὴ Βοσνία, καὶ ἀποκεφαλισμοὺς τοῦ ΙΣΙΣ ἀντὶ γιὰ τοὺς πρόσφυγες ὑποστηρικτὲς τοῦ ΙΣΙΣ, τώρα θὰ τὸν εἶχε φάει τὸ μαῦρο φίδι.

Τέλος πάντων. Χριστιανοὶ εἴμαστε, καὶ τοῦ εὐχόμαστε εἰλικρινὰ καλὸ παράδεισο. Ἀλλὰ ἐπειδὴ εἴμαστε Χριστιανοὶ μποροῦμε καὶ ἀποσυσχετίζουμε τὸν ἄνθρωπο ἀπὸ τὴν ἁμαρτία, ἐδῶ: τὴ μονομέρεια. Ἔχουμε τὸ δικαίωμα τῆς κριτικῆς στὸ ἔργο καθενός, σεβόμενοι παράλληλα τὸν καθένα ὡς προσωπικότητα. Τὸ ἔργο λοιπόν, κι ἐννοῶ αὐτὸ ποὺ προβάλλεται κι ὄχι ὅλο (δὲν ἔχω πρόσβαση σὲ ὅλο) εἶναι ἀπὸ πολιτικὴ σκοπιὰ ἐντελῶς ἀπαράδεκτο. Λίγοι χάβουμε πλέον τὰ ψευτοδακρύβρεχτα «ὑπονοούμενα», μὲ τὸ Μαῦρο – Ἄσπρο. Αὐτὸ γινόταν τὸ 2015 γιὰ τοὺς περισσότερους, μὲ τὰ «Εἴμαστε ὅλοι πρόσφυγες». Καὶ δὲν συγκινούμαστε ἀπὸ τὴν ὑποκατάσταση τῆς πολιτικῆς στὸ ὄνομα τοῦ ἐπιλεκτικοῦ ἀνθρωπισμοῦ καὶ τοῦ συναισθηματισμοῦ τῶν κυρίαρχων.

Advertisements
This entry was posted in φωτογραφίες, φιλελεύθεροι, Αριστερά and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Ὁ συναισθηματισμὸς τῆς φωτογραφίας ὡς πολιτικὴ ἐπιλογὴ τῶν κυρίαρχων

  1. Ο/Η Αντώνης λέει:

    μη μου πεις οτι το ’15 είχες «χάψει» κάτι απ’όσα μας σέρβιραν …

    Μου αρέσει!

  2. Παράθεμα: Ὁ συναισθηματισμὸς τῆς φωτογραφίας ὡς πολιτικὴ ἐπιλογὴ τῶν κυρίαρχων | Προδρομικός

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s