Στὴν Τουρκία, ἀδελφές μου, στὴν Τουρκία

Ἐκεῖ θὰ βροῦμε βαρβάρους μέν, ἀλλὰ ζωντανούς, καζαντζακικοὺς ἀνθρώπους. Ποὺ λέει ὁ λόγος.

Ἂν μιὰ μερίδα Ἑλλήνων ἐνθουσιάζεται μὲ τὴν ἐξωτικὴ Ἀσία (βλ. Ἰαπωνίες καὶ Ἰνδο-Κίνες καὶ εὐτυχισμένο κολλεκτιβισμὸ καὶ γιόγκες), οἱ πιὸ κανονικοὶ Ἕλληνες ἔχοντας ἐσωτερικεύσει τὸ ραγιαδισμὸ ποὺ παλιότερα εἶχαν λίγοι (Φαναριῶτες κ.λπ.) θαυμάζουν εἴτε τὴν παλαιότερη Ὀθωμανικὴ Αὐτοκρατορία εἴτε τὸ Νεοθωμανικὸ κακέκτυπό της. Συμμεριζόμενοι ἀνεπίγνωστα τὶς μεταφυσικὲς ἀξίες τοῦ λύκου τῆς στέπας καὶ τῆς ἀραβικῆς ἐρήμου (κτηνώδης βία κι ἐπικράτησή της), πετᾶν ἀνεπίγνωστα στὰ σκουπίδια τὶς δικές τους (χριστιανικές) ἀξίες τὶς ὁποῖες κατὰ τὰ ἄλλα θεωροῦν ἀντικειμενικὰ ὀρθὲς καὶ ὑπεριστορικές. Καί, ἔτσι, ἀντιφάσκουν ὅταν βάσει αὐτῶν (τῶν χριστιανικῶν ἀξιῶν) ἀπαξιώνουν τοὺς σύγχρονους Ἕλληνες. (Ἐκτὸς κι ἂν τοὺς ἀπαξιώνουν λόγω μὴ χριστιανικῶν ἀξιῶν, ὁπότε τὸ πράγμα ἀλλάζει.) Ὄχι ὅτι εἶναι εὔκολο νὰ ἀντιληφθοῦν τὴν τεράστια ἀντίφασή τους (π.χ. ἀπαιτεῖς δείγματα πολιτισμοῦ ἀπὸ τὸν ἐκφυλισμένο Νεοέλληνα, ἀλλὰ ἐκστασιάζεται μὲ τὴν ἐκλέπτυνση τοῦ μαχαιροβγάλτη ποὺ ἱστορικῶς «τὰ κατάφερε»). Οὔτε βέβαια προχωρᾶν τὴν ἀνάλυσή τους (π.χ. πόσο φταίει ἡ κυρίαρχη ἰδεολογία στὴ Μεταπολίτευση;). Εἶναι εὐκολότερο, ἀφενὸς νὰ γενικεύεις κι ἀφετέρου νὰ θαυμάζεις τὸ θύτη ὅτι «ὅπως καὶ νά ‘χει (δὲν μᾶς νοιάζει πῶς), πέτυχε». Ὄχι· ἐμᾶς μᾶς νοιάζει τὸ πῶς. Γιὰ ἐμᾶς εἶναι ἀλλιῶς: Δὲν παύει νὰ εἶναι ἀνήθικο τὸ νὰ κρίνεις μὲ τὸ κριτήριο τῆς ἐπιβίωσης-ἰσχύος, καὶ ἀντιφατικὸ τὸ νὰ ἀποδέχεσαι τέτοια κριτήρια ὡς τὰ σημαντικότερα. Σίγουρα, ἀναγνωρίζουμε θάρρος καὶ δύναμη σὲ ἕναν κλέφτη, ἕναν ληστή, ἕναν φονιά. Μπορεῖ, μάλιστα, νὰ ἔχει ταλέντο στὸ μαγείρεμα ἢ νὰ διαβάζει. Ἀλλὰ αὐτὰ εἶναι λεπτομέρειες, εἶναι ἀσήμαντα γιὰ τὴν συνολικὴ εἰκόνα ποὺ σχηματίζουμε, καὶ ἡ ὁποία σχηματίζεται ἀπὸ τὸ βρωμερὸ ἠθικὸ ποιόν του. Διαφορετικά, συμμεριζόμαστε τὴν κοσμοθεωρία του. Δὲν θὰ ποῦμε μπράβο λοιπόν, γιὰ κανέναν λόγο, στοὺς Τούρκους, ποὺ «τὰ κατάφεραν», ξεγλίστρισαν μέσα ἀπὸ ξένους στρατούς, Παγκόσμιους Πολέμους, ἔμειναν ἀτιμώρητοι γιὰ γενοκτονίες ποὺ διέπραξαν, γιὰ ἐξισλαμισμούς, παιδομάζωμα κ.λπ. καὶ γιὰ εἰσβολές -καὶ τώρα μυρίζουν τὰ λουλούδια στὴν Ἰστανμπούλ. Δὲν θὰ ξεγελαστοῦμε ἀπὸ τὴν «ἁπλὴ ἔντιμη ἀγριότητά» τους μόνο καὶ μόνο ἐπειδὴ «τὸ λέει ἡ καρδιά τους». Ἀλλιῶς, συμμεριζόμαστε τὶς ἀξίες τους. Τὸν πυρήνα τῶν ἀξιῶν τους.

Ἐντάξει, σήμερα οἱ Τοῦρκοι δὲν πατᾶνε τὶς τουλίπες, ἐνῶ ὣς χτὲς-προχτὲς πατοῦσαν μόνο τὰ κομμένα τμήματα τοῦ προσώπου κάποιου Χριστιανοῦ, ἔτσι ὥστε τὸ τούρκικο παπούτσι νὰ μοιάζει φοδραρισμένο μὲ γούνα. Δὲν τὸ λὲς καὶ μεγάλη πρόοδο. Ἂν ὑπάρχει πραγματικὴ ἀπόδειξη παρακμῆς τοῦ Ἕλληνα, αὐτὴ δὲν εἶναι τόσο ἡ ἔκθεση τῶν νεοελληνικῶν σφαλμάτων ὅσο ὁ θαυμασμὸς καὶ τὰ μπράβο γιὰ τοὺς Τούρκους καὶ τὰ «καλά τους». Ὅπως ἔλεγε ὁ ἱστορικὸς Κώστας Κύρρης τὸ 1990 «Στὴν Οὐκρανία, στὰ Βαλκάνια, στὸ Λίβανο κ.ἀ. ἡ φράση ‘Τούρκικη κεφαλὴ’ σημαίνει ‘βάρβαρο εἰσβολέα’«, καὶ δὲν ἄλλαξε ἔκτοτε κάτι γιὰ νὰ ἀλλάξουμε ἄποψη. Ἂν νομίζουμε ὅτι ὁ νεοελληνικὸς ἐκφυλισμός (τὰ αἴτια τοῦ ὁποίου θεωροῦμε δευτερευούσης σημασίας) εἶναι κάτι διαφορετικὸ ἀπὸ τὴν ἐξύμνηση τῆς «ζωτικότητας» (κάτι μοῦ θυμίζει) καὶ «ὑγείας» τῶν Τούρκων, καὶ ἄσχετο μὲ αὐτήν, γελιόμαστε οἰκτρά. Πόσο μᾶλλον ὅταν χάβουμε τὴ βιτρίνα τῆς Τουρκίας, τὴν Κωνσταντινούπολη ἀντὶ γιὰ τὴν ἄλλοτε φημισμένη Καισάρεια τοῦ Μ. Βασιλείου ὅπου μεταφέρουν τὶς γυναῖκες σὲ κλουβιά, σὰν τὰ κοτόπουλα. Νὰ μὴν εἶναι καὶ ἡ ἀντιστροφὴ τῶν ἀξιακῶν προτεραιοτήτων (τουλίπες-βαρβαρότητα) δεῖγμα τοῦ νεοελληνικοῦ ἐκφυλισμοῦ, τῆς ἀδυναμίας νὰ δοῦμε τί ἔρχεται πρῶτο καὶ τί τελευταῖο; Ναί, λοιπόν, οἱ Τοῦρκοι τὰ κατάφεραν καὶ σφάζοντας τοὺς πάντες, ἐπικράτησαν. Δὲν θὰ τοὺς ποῦμε καὶ μπράβο. Θὰ ποῦμε ὅ,τι οἱ ἀγωνιστὲς τοῦ ’21. Καὶ μακάρι νὰ ἔρθει ἡ στιγμὴ ποὺ οὔτε στὴ μνήμη μας δὲν θὰ βρίσκονται.

This entry was posted in Τούρκοι and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s