Ἡ κοινωνικὴ κινητικότητα

Βοήθεια, χάνεται ἡ κοινωνικὴ κινητικότητα τοῦ ’60, τοῦ ’70 καὶ τοῦ ’80, γράφει ἕνας ἀντιεθνολαϊκιστὴς δάσκαλος τοῦ γένους μὲ ἀφορμὴ τὶς γνωστὲς σοφίες τοῦ Μητσοτάκη. Διαπιστώνει μάλιστα ὅτι τὸ ἐκπαιδευτικὸ σύστημά μας κόβει τὰ φτερὰ τῶν «ὑποτελῶν τάξεων». Καίρια διαπίστωση, μόνο ποὺ ἔτσι γινόταν ἀπὸ πάντα. Οἱ διαλεχτοὶ τῶν κατώτερων τάξεων προβιβάζονται στὶς ἀνώτερες καὶ ἐνσωματώνονται ἀλλὰ τὸ σχῆμα κατώτεροι-ἀνώτεροι δὲν ἀλλάζει.

Δὲν μπορεῖ ν’ ἀντιληφθεῖ ὁ δημοδιδάσκαλος τοῦ γένους ὅτι μέρος τῆς παρακμῆς ἦταν ἡ ἀναντιστοιχία μεταξὺ σπουδῶν καὶ ἐπαγγέλματος. Στὴν Ἑλλάδα βγαίνουν παραπάνω ψυχολόγοι, μηχανικοὶ καὶ φιλόλογοι ἢ ὅ,τι ἄλλο λαχταρᾶ ἡ καρδιά σας. Προσοχή, δὲν λέω ὅτι πρέπει νὰ μειωθοῦν οἱ θέσεις τῶν εἰσακτέων, κάθε ἄλλο. Λέω ὅτι πρέπει νὰ καταργηθεῖ ἡ πίστη τῶν εἰσακτέων καὶ τῶν γονιῶν τους ὅτι ἡ «ἀνώτερη» μορφὴ μόρφωσης σοῦ παρέχει μεγαλύτερο εἰσόδημα ἢ μιὰ καλύτερη θέση στὴν κοινωνία. Τὸ ἐκπαιδευτικὸ σύστημα παραμένει προσηλωμένο στὴν Ἑλλάδα τοῦ ’70, ὅπου χρειαζόταν προσωπικὸ ΑΕΙ γιὰ τὶς βιομηχανίες…ποὺ ἔχουν κλείσει ἀπὸ τὸ ’80. Μὲ ἀποτέλεσμα, νὰ μὴν ἔχουμε καλοὺς ὑδραυλικούς, ἠλεκτρολόγους, ψυκτικούς. Κανεὶς δὲν κατάλαβε ὅτι σὲ ὅλες τὶς βιομηχανικὲς κοινωνίες ἀπαραίτητη προϋπόθεση γιὰ τὴν ἀνάπτυξη βαριᾶς βιομηχανίας στάθηκε ἡ ὕπαρξη πολὺ καλῶν μηχανικῶν, ἠλεκτρολόγων, ψυκτικῶν, ὑδραυλικῶν καὶ ἄλλων τέτοιων «παρακατιανῶν». Ἐνῶ, ἂς ποῦμε, σύμφωνα μὲ τὴ λογικὴ τοῦ Ἀριστεροῦ, ἅμα τὸ παιδὶ στὸ Περιστέρι διαβάζει Λακάν, τότε θἔχει ἀντιληφθεῖ τὴν πραγματικότητα στὴ σωστή της βάση. Ἄλλωστε, οἱ φτωχοὶ εἶναι ἐκ γενετῆς προοδευτικοὶ ἄνθρωποι, πονόψυχοι, Ἀριστεροί. Ἢ ὄχι; Ἄσε ποὺ ὑπάρχει κάποιος φόβος, ὅτι οἱ ἀμόρφωτοι (ὅσοι δὲν σπουδάζουν κοινωνιολογία καὶ Λακάν, ἀλλὰ ξέρουν ἀπὸ ψύξη-θέρμανση) τείνουν πρὸς τὴν δεξιά.

Καὶ ἂς ἀποτελεῖ παράδειγμα κρατικοδίαιτης οἰκογένειας φιλελεύθερων (πάντα τέτοιοι εἶναι οἱ φιλελεύθεροι) τὸ Μητσοτακαίικο. Κι ἂς πιστεύει ὁ Μητσοτάκης πὼς ὁ ἠλεκτρολόγος κι ὁ ψυκτικὸς ποὺ βγάζει (χωρὶς ἀποδείξεις..) περισσότερα λεφτὰ ἀπὸ τὸν ἄνεργο πτυχιοῦχο ΑΕΙ εἶναι κατώτερος κοινωνικὰ κι ἔχει στάτους πιθηκάνθρωπου. Γιατὶ, κατὰ βάθος, καὶ ὁ Μητσοτάκης καὶ ὁ Δάσκαλος τοῦ Γένους (ὅπως καὶ ὁ ἠλεκτρολόγος καὶ ὁ ΑΕΙτζῆς) πιστεύουν στὸ μαγικὸ ξόρκι τοῦ μικροαστισμοῦ: Τὴ μόρφωση. Ὁ ἕνας τὴ θέλει μὲ βάση κάποια ταξικὴ διαίρεση τοῦ κοτζαμπασισμοῦ του -κοτζαμπασισμοῦ τὸν ὁποῖο ἐκλαμβάνει ὡς ἀριστοκρατικότητα καὶ δικαίωμα διακυβέρνησης τῆς χώρας: Κάποιοι θὰ σπουδάζουν τὰ δουλικὰ ἐπαγγέλματα ἐνῶ κάποιοι ἄλλοι θὰ σπουδάζουν τὶς ἀνώτερες τέχνες. Ὁ ἄλλος φαντασιώνεται μιὰ ἀέναη ἀνακύκλωση τοῦ ’60 καὶ τοῦ ’80 μὲ τὴν «κοινωνικὴ κινητικότητά» του. (Ἐννοεῖται ὅτι ἡ κινητικότητα δὲν εἶναι μαρξιστικὸ ἀλλὰ κλιντονικὸ / σοσιαλδημοκρατικὸ δόγμα.) Καθένας κολλημένος μὲ τὴν κάστα του ἢ τὰ ἀνήσυχα νειάτα του (τοῦ ’60-’80). Πράγματι, σὲ ἄλλες ἐποχές, ἡ μόρφωση σὲ ἀποσποῦσε ἀπὸ τὶς λάσπες τοῦ χωραφιοῦ. Τώρα, εἶναι ὅλοι μορφωμένοι, καὶ ἀναρωτιοῦνται πῶς γίνεται νὰ παραμένουν φτωχοὶ παρὰ τὸ γεγονὸς ὅτι μορφώθηκαν. Ὁ Μητσοτάκης δὲν ἔχει δίκαιο, ἔχει ἄδικο γιατὶ ἀντιλαμβάνεται τὴν ἀλήθεια μὲ τὸν τρόπο τοῦ κοτζαμπασισμοῦ του. Ἄλλωστε, ὁ ἴδιος πῆρε 2-3 πτυχία μέσα σὲ 2-3 χρόνια. Φοιτητὴς-θαῦμα.

This entry was posted in παιδεία, φιλελεύθεροι, Αριστερά and tagged , , , . Bookmark the permalink.

22 Responses to Ἡ κοινωνικὴ κινητικότητα

  1. Ο/Η Αντώνης λέει:

    Χριστός Ανέστη.
    «Προσοχή, δὲν λέω ὅτι πρέπει νὰ μειωθοῦν οἱ θέσεις τῶν εἰσακτέων, κάθε ἄλλο.»

    Ναι ναι, να κάνουν ακόμη ένα τμήμα Μαθηματικών στην γραφική Κολοπετινίτσα με 9000 μόρια βάση να μπαίνουν καμιά 200αρια φοιτητές και θα δούμε χαΐρι..

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Ἀληθῶς Ἀνέστη. Μόνο ἂν συσχετίσεις διορισμὸ μὲ ἵδρυση πανεπιστημίων καὶ σχολῶν ἔχεις πρόβλημα. Εἶναι ὁ συσχετισμὸς αὐτὸς ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ ἰσχύσει πλέον, εἴτε στὸ δημόσιο εἴτε στὸν ἰδιωτικὸ τομέα.

      Μου αρέσει!

  2. Ο/Η Αντώνης λέει:

    οκ, δεν ισχύει ο συσχετισμός, για ποιο λόγο θέλεις να παραμείνει υψηλός ο αριθμός των εισακτέων, για να κλαψουρίζουν μικροί και μεγάλοι για την ανεργία των νέων;
    μείωση των εισακτέων, τώρα! και κίνητρα για την επιστροφή στον πρωτογενή τομέα όπως και στα «παρακατιανά» επαγγέλματα για να μη βγαίνει ο κάθε Τόλκας να λέει ό,τι του κατέβει στην κεφαλή:

    https://www.imerisia-ver.gr/%CE%B1%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%BF/17716-%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%BA%CE%B1%CF%82-%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%85%CE%B3%CE%BA%CF%81%CE%B1%CE%B6%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%B5%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CE%B3%CF%81%CE%BF%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B2%CE%B1%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%88%CE%B7-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%89%CE%BD-%CF%87%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CF%87%CF%89%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%B1

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Μὲ τὸ ζόρι ἐπιστροφὴ στὴ γῆ δὲν γίνεται πλέον. Πόσο μᾶλλον ὅταν δὲν ὑπάρχουν οἱ φοροελαφρύνσεις ποὺ θὰ ἔπρεπε νὰ ἰσχύσουν ὑπὲρ τῆς ὑπαίθρου καὶ ἐνάντια στοὺς κατοίκους τῶν πόλεων.
      Μικροὶ καὶ μεγάλοι κλαψουρίζουν γιατὶ δὲν ἀντιμετωπίζουν τὴ γνώση αὐτὴ καθεαυτὴν ὡς ἀγαθό, καὶ τὴ βλέπουν μόνο ὡς τρόπο πλουτισμοῦ. Αὐτὴ ἡ ἀντιμετώπιση δὲν ξεριζώνεται εὔκολα, γιατὶ ἴσχυε ἐπὶ αἰῶνες, π.χ. ὁ γραφιὰς ζοῦσε καλύτερα ἀπὸ τὸν βοσκό.
      Δὲν μπορεῖς νὰ ἐμποδίσεις κάποιον νὰ θελήσει νὰ μάθει γιὰ τὴν ψυχολογία ἢ τὴν φιλολογία ἢ τὴ θεολογία. Ἐδῶ, ὁρισμένοι θεωροῦν ὅτι εἶναι ψευτοεπιστήμη ἡ τελευταία καὶ ἄχρηστη κοινωνικά, ἀλλὰ δὲν μποροῦν νὰ καταλάβουν ὅτι τὸ ἴδιο ἄχρηστες οἰκονομικὰ εἶναι καὶ οἱ δυὸ πρῶτες. Κι ἄρα, ὅτι ἅμα ἀρχίσει ὁ κεντρικὸς σχεδιασμὸς τοῦ τί θεωρεῖται ἄξιο νὰ εἶναι ἀντικείμενο γνώσης-σπουδῆς καὶ τί ὄχι, θὰ καταργηθοῦν ὅλες οἱ ἀνθρωπιστικὲς ἐπιστῆμες.
      Γιὰ τὰ κίνητρα συμφωνῶ, ἀλλὰ τὸ ζητούμενο δὲν εἶναι τόσο νὰ ἔχουμε καλοὺς βοσκούς, ὅσο νὰ ἔχουμε καλοὺς τεχνίτες.

      Μου αρέσει!

  3. Ο/Η Αντώνης λέει:

    Τα βλέπεις κάπως;;!
    Το θέμα πλέον δεν είναι να έχουμε καλούς βοσκούς, εργάτες στα χωράφια, υδραυλικούς κτλ αλλά να έχουμε τέτοιους.
    Με το ζόρι έφυγαν απ’αυτά τα επαγγέλματα οι έλληνες (τόσοι αλβανοί τη δεκαετία του ’90 κάνανε τα πάντα μ’ένα πιάτο φαΐ ) με το ζόρι να επιστρέψουν(να κοπεί π.χ. κάθε επίδομα ανεργίας σε νέους έλληνες όταν υπάρχουν ανάγκες στα χωράφια και καλύπτονται από ξένους), δε κατάλαβα. Αντ’αυτού έχεις τα Τόλκικα τερτίπια.
    Όποιος θέλει να μάθει για την ψυχολογία κτλ κι έχει μόνο 9000 μόρια να πάει στο ανοιχτό Πανεπιστήμιο ή σε κάτι ανάλογο.
    Δε θέλουν να τα διορθώσουν τα πράματα στον Τόπο, απλούν.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Ἡ Ἑλλάδα μπορεῖ νὰ ἀντιμετωπίσει τὴν Τουρκία, καὶ νὰ θέσει τὶς βάσεις γιὰ τὴ δική της (πολεμικὴ) βιομηχανία μόνο ἂν ἔχει καλοὺς τεχνίτες καὶ μηχανικούς. Πρόβατα γιὰ τὸ Πάσχα μποροῦμε νὰ εἰσάγουμε. Καὶ τὰ χωράφια εἶναι λίγα (3-4 μεγάλες πεδιάδες) γιὰ νὰ γυρίσει ὁ κόσμος στὰ χωριά. Κι αὐτοὶ ποὺ ἔχουν χωράφια, πλακώνονται ἀναμεταξύ τους ἐνῶ ζοῦν μόνιμα στὶς πόλεις (συγγενεῖς). Ἔπειτα, ξεχνᾶς τὸν ἀνταγωνισμὸ μὲ τὰ μεροκάματα, τὴν μὴ τήρηση τῆς νομοθεσίας κ.λπ. Κανεὶς Ἕλληνας δὲν μπορεῖ νὰ ἀνταγωνιστεῖ ἕναν ξένο, κι αὐτὸ δὲν ὀφείλεται στὴν τεμπελιὰ τοῦ Ἕλληνα. Καταρχάς, δὲν ἔχει σπίτι νὰ μείνει στὸ χωριό (εἶναι ἰδιοκτησία 3-4 οἰκογενειῶν, ἂν δὲν γκρεμίστηκε), ἔχει ἔξοδα κ.λπ.
      Μὴ φέρνεις ὡς παράδειγμα τὴν Ἀριστερά, αὐτὴ θεσπίζει τὴν «τσάντα στὸ σχολεῖο» καὶ τὴ μὴ διδασκαλία τῶν Λατινικῶν. Αὐτὴ ἔχει γενικότερο πρόγραμμα χαβαλὲ κι ὄχι κατὰ τῶν χωραφιῶν μὲ ἕλληνες ἐργαζόμενους. Θὰ σοῦ πεῖ κι ἐσένα κάποιος: «ἂν θέλει κάποιος νὰ σπουδάσει θεολογία, νὰ πάει στὶς βιβλιοθῆκες καὶ νὰ ἀγοράσει πατερικὰ συγγράμματα, δὲν εἶναι λόγος νὰ ἔχουμε σχολὲς κι εἰσαγωγὴ φοιτητῶν»

      Μου αρέσει!

  4. Ο/Η Αντώνης λέει:

    εισάγουμε αρνιά και τα-πάντα-όλα και πληρώνουμε με δανεικά και
    σπουδάζουν όλοι-μα-όλοι φιλοσοφία, μαθηματικά, μηχανική και κομπιούτερς στα κρατικά πανεπιστήμια που συντηρούνται με δανεικά…
    ωραίο μοντέλο.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Αὐτὰ τὰ ἔλεγες τὸ ’70 ὅταν οἱ βιομήχανοι ἄρχισαν νὰ εἰσάγουν Πακιστανούς, γίνονταν ἀντιπρόσωποι-εἰσαγωγεῖς πουλώντας ἢ κλείνοντας τὶς βιομηχανίες τους καὶ βασίζονταν στὸ φθηνὸ ἐργατικὸ δυναμικὸ ἀντὶ τῆς καινοτομίας;
      Ἂν θὲς νὰ πάρουμε τὰ πράγματα ἀπ’ τὴν ἀρχή, δηλαδή.

      Ἂν θεωρεῖς ἐφικτὸ νὰ ζοῦν 10-10 σὲ καλύβες, σὰν τὴ Μανωλάδα, τόσο ἄπλυτοι καὶ τόσο νηστικοὶ ὅσο οἱ Πακιστανοί, οἱ Ἕλληνες, ἐγὼ θὰ διαφωνήσω. Τοὺς λόγους γιὰ τὴν μικρὴ ἀγροτικὴ παραγωγὴ στοὺς ἐξήγησα στὸ προηγούμενο σχόλιο.
      Ὅσο καιρὸ δὲν θεσπίζονται κίνητρα, κανεὶς δὲν θὰ πάει στὴν ἐπαρχία παρὰ μόνο ἂν διοριστεῖ στὸ δημόσιο.

      Μου αρέσει!

  5. Ο/Η Αντώνης λέει:

    εγώ τη δεκαετία του ’70 δούλευα τα καλοκαίρια στα χωράφια και τα εργοστάσια της περιοχής μου και δε θυμάμαι ούτε έναν ξένο παρά μόνο τη δεκαετία του ’80 κάτι μαυρούληδες φοιτητές απ’το ΑΠΘ και μόνο στα χωράφια.
    το κακό ξεκίνησε το ’90 και όπως βλέπω πάμε στα χειρότερα.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Ἡ χούντα εἶχε συμφωνήσει γιὰ εἰσαγωγὴ Πακιστανῶν.
      Ἐν πάση περιπτώσει, μὲ τόσες ἀρνητικὲς παραμέτρους (λίγα εὔφορα κτήματα, διαμάχες μεταξὺ συγγενῶν, ἴδια φορολογία γιὰ τὴν ἐπαρχία, κανένα κίνητρο, καὶ ὕπαρξη ξένων), δὲν ὑπάρχει περίπωση νὰ πειστεῖ κάποιος νὰ πάει στὴν ἐπαρχία ὡς ἀγρότης. Ἂν ἔχεις κατὰ νοῦ ἕναν δικτάτορα ποὺ θὰ μείωνε τοὺς εἰσακτέους, ἀφενὸς δὲν μπορεῖ νὰ ὑπάρξει δικτατορία στὴν Ἑλλάδα (παράδειγμα, ἡ χούντα καὶ ἡ πτώση της), ἀφετέρου ἕνας ἄλλου τύπου δικτάτορας θὰ σοῦ ἔκλεινε τὶς θεολογικὲς σχολὲς κι ὕστερα θὰ ἔκλαιγες.

      Μου αρέσει!

  6. Ο/Η Αντώνης λέει:

    «έναν δικτάτορα που θα μείωνε τους εισακτέους»;;!!
    απ’τη στιγμή που κι εσύ χαίρεσαι με ανακοινώσεις αύξησης των εισακτέων τι να περιμένει κανείς απ’τους άλλους… γιαυτό σου λέω, άστα να πάνε…

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      οὔτε χαίρομαι οὔτε λυπᾶμαι. Σοῦ λέω τί μπορεῖ νὰ γίνει καὶ τί ὄχι. Μὲ τὸ ζόρι δὲν γίνεται. Ἐσύ, ἂν σχεδὸν μηδενιστοῦν οἱ θέσεις εἰσακτέων θεολογικῶν σχολῶν, θὰ λυπηθεῖς ἢ θὰ πεῖς: νὰ πᾶτε στὰ χωράφια;

      Μου αρέσει!

  7. Ο/Η Αντώνης λέει:

    για ποια θεολογική να λυπηθώ, του απθ με το τμήμα ισλαμικών σπουδών;;;
    ή αυτές που βγάζουν μοντέρνους θεολόγους στυλ «καιρού» ;;

    οι θεολόγοι δε βγαίνουν από τα χωράφια οπότε πιο πιθανό είναι να τους πω να πάνε στην Εκκλησία αν θέλουν να θεολογήσουν και στα χωράφια αν θέλουν να βγάλουν τον επιούσιο …

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Ἄρα πονάει κεφάλι κόβει κεφάλι. Ὅπως λεει καὶ τὸ φιλοσοφικὸ λεξικὸ τοῦ ΣΤάλιν, πρόκειται γιὰ ψευτοεπιστήμη, συμφωνεῖτε νὰ καταργηθεῖ.
      Τί λές, ποὺ δὲ βγαίνουν ἀπὸ τὰ χωράφια θεολόγοι, βγαίνουν καὶ παραβγαίνουν ἀπὸ τὴν ἐπαρχία.
      Νὰ πᾶνε στὴν Ἐκκλησία νὰ θεολογήσουν, μάλιστα. Ὅλοι ὅσοι πᾶνε στὴν Ἐκκλησία θεολογοῦν, δηλαδή. Κι οἱ μεγάλοι θεολόγοι δὲν μελέτησαν τοὺς Πατέρες, μόνο πήγαιναν στὴν ἐκκλησία.

      Μου αρέσει!

  8. Ο/Η Αντώνης λέει:

    γιατί δεν ανεβαίνουν τα σχόλιά μου;

    ο δαίμων του πληκτρολογίου φταίει ή κάτι άλλο;

    Μου αρέσει!

  9. Ο/Η Αντώνης λέει:

    «ο Κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής καθηγητής κ. Μιλτιάδης Κωνσταντίνου
    (ΑΠΘ), διευκρίνισε, ακόμη, ότι “στη Θεολογική δεν έρχεται κανείς, για να γίνει ούτε Χριστιανός, ούτε Μουσουλμάνος ούτε Καθολικός. Προσπαθούμε να κάνουμε στη σχολή μία επιστημονική προσέγγιση του θρησκευτικού φαινομένου, όσο μπορούμε πιο έντιμα. Το μόνο που δεν κάνουμε είναι να εμπνεύσουμε πίστη σε κάποιον η να του αλλάξουμε την πίστη που έχει”.»
    Για τέτοιες σχολές να λυπηθώ;

    Λοιπόν,
    -Όσοι δεν πάνε στην Εκκλησία δεν θεολογούν.
    -Τα σταλινικά δε τα εννόησα..
    -Όταν λέμε πάμε Εκκλησία εννοούμε κι αυτό: μελέτη…
    απλά πράματα

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      – Τί λέμε τώρα, μαζὶ μὲ τὰ ξερὰ νὰ καοῦν καὶ τὰ ξερά καὶ ἄλλες 200 παροιμίες περὶ ἀδιακρισίας.
      -Ἐγὼ ἀμφισβήτησα τὸ ἀνάποδο, καὶ εἶπα: ὅσοι πᾶνε δὲν εἶναι σίγουρο ὅτι θεολογοῦν.
      -Τὰ σταλινικά= ὅ,τι συμπεραίνει ὁ ΣΤάλιν τὸ λὲς κι ἐσύ. Καταργῆστε τὶς θεολογικὲς σχολές (γιατὶ εἶναι ψευδοεπιστήμη, λέει ὁ Σύριζα, γιατὶ εἶναι ὅλοι τους σκάρτοι, λὲς ἐσύ)
      -Μελέτη, χαχά, τί εἶναι αὐτό, τρώγεται; Ὄχι, ὅταν λέμε πᾶμε ἐκκλησία, ἐννοοῦμε κυρίως αὐτό: μετά, πᾶμε γιὰ καφέ. Γι’ αὐτὸ χρειάζονται ἱερεῖς, ἱεροκήρυκες, θεολόγοι, ποὺ δουλειά τους εἶναι νὰ μελετοῦν ἐπαγγελματικά τοὺς Πατέρες κοκ καὶ νὰ καθοδηγοῦν τὸ ἐκκλησίασμα.

      Μου αρέσει!

  10. Ο/Η Αντώνης λέει:

    έλα βρε, πότε είπα να κλείσουν οι θεολογικές;

    Μου αρέσει!

  11. Ο/Η Αντώνης λέει:

    υπερβάλλεις …
    και δε μιλούσες για κλείσιμο αλλά για δραστική μείωση των εισακτέων..

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Γιατί ὑπερβάλλω;
      ἐσύ, ἐννοεῖς, μιλοῦσες γιὰ δραστικὴ μείωση εἰσακτέων. Ἐγώ, θὰ ἤθελα νὰ στραφοῦν ἀλλοῦ, ἀλλὰ γιὰ 1002 λόγους δὲν γίνεται νὰ ἐπιστρέψουν στὴν ἐπαρχία. Τέτοια ἐπιστροφὴ γίνεται μὲ κίνητρα (π.χ. λιγότεροι φόροι κοκ) κι ὄχι γιατὶ ἁπλῶς «ἔτσι πρέπει».

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s