«Ἐνάντια στὴ θρησκεία» (Χ. Γιανναρᾶς)

Στό ὡς ἄνω βιβλίο ὁ κ. Γ. θέτει ὑπό ἀμφισβήτηση τούς πάντες καί τά πάντα. Τά βάζει μέ τούς ῾Ιερούς Κανόνες τῆς ᾿Εκκλησίας μας, τήν ῾Ιερά της Παράδοση, τούς Πατέρες τῆς ᾿Εκκλησίας καί τά πατερικά κείμενα, τούς ὀρθόδοξους κληρικούς, τήν ῾Αγία Γραφή, τό πλήρωμα τῆς ᾿Εκκλησίας γιά δῆθεν δαιμονοποίηση τῆς σεξουαλικότητας, ἀκόμα καί μέ τή Φιλοκαλία. […]

Ο κ. Γ. κινεῖται στό διπολικό σχῆμα θρησκευτικότητα καί ἐκκλησιαστικό γεγονός τά ὁποῖα καί ἀντιδιαστέλλει. ῾Ορίζει ὡς θρησκευτικότητα «καταγωγικά ἔμφυτη ὁρμή, ἀνάγκη ἐνστικτώδη, γι᾿ αὐτό καί ἐξ ὁρισμοῦ ἀτομοκεντρική». ῾Η θρησκευτικότητα «ἀποτελεῖ γνώρισμα τῆς φύσης τοῦ ἀνθρώπου (χαρακτηρίζει τήν ἀνθρώπινη φύση καθόλου)» […]

Πηγή

Θὰ τὸ ἔβαζα ὅλο, ποὺ ἀξίζει, ἀλλὰ εἶναι μεγάλο, ἐνῶ ἡ ἀποσπασματικὴ παράθεση θὰ ἀδικοῦσε τμήματα τὰ ὁποῖα δὲν πρόσεξα καλά.

Γιὰ νὰ μὴν μαλλιάζει χωρὶς νόημα ἡ γλώσσα μας νὰ λέμε ὅτι ὑπάρχει παρακμὴ καὶ οἱ Ἕλληνες πᾶνε στὰ σκουπίδια τῆς ἱστορίας, πράγμα ἄλλωστε πανεύκολο. Τὸ 2011 (ἔτος ἔκδοσης τοῦ βιβλίου τοῦ Γιανναρᾶ) βέβαια, ἦταν πλέον παγιωμένη ἡ κατάσταση, μόνο ποὺ δὲν εἴχαμε τὴ σημερινὴ βαριὰ Κρίση. Ὡστόσο, δὲν ὁδηγηθήκαμε στὴν παρακμὴ σὲ μία μέρα, καὶ εἶναι ἄλλο πράγμα ἡ παρακμὴ τῶν ἔτσι κι ἀλλιῶς παρακμιακῶν ἀπὸ τὴν παρακμὴ τοῦ τμήματος ποὺ περνιέται γιὰ ἁλάτι μιᾶς κοινωνίας.

Τέλος πάντων, γιὰ νὰ εὐθυμήσουμε καὶ λίγο, θυμᾶμαι ἕναν ἄθεο φίλο μου, ποὺ τὸ ἀγόρασε γιατὶ μὴν γνωρίζοντας ἀπὸ τὸ Χ.Γ. νόμιζε ὅτι θὰ ἀκούσει ἀπὸ Χριστιανὸ πράγματα ἐνάντια στὴ θρησκεία ὅπως τὴν ἀντιλαμβανόταν ὁ ἴδιος. Ὅταν τὸ κατάλαβε, ἀρχίσαμε τὶς φανταστικὲς ἱστορίες.

This entry was posted in θρησκεία and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s