Μητροπολίτης Μόρφου καὶ παραεπιστήμη ἢ ψυχολογία

Θυμᾶμαι ὅτι πρὶν ἀπὸ κάποιες δεκαετίες, διάφορες ἔρευνες ἔλεγαν ὅτι ὅσες ἔγκυες διαβάζουν καὶ ἐπιλύουν μαθηματικὰ προβλήματα γεννοῦσαν παιδιὰ τὰ ὁποῖα ἦταν καλοὶ μαθηματικοί. Ξέρετε, οἱ ἔρευνες (μὲ ὅλα τὰ προβλήματα ποὺ ἔχει τὸ θεοποιημένο ἀπὸ τὴ Νεοτερικότητα πείραμα) ποὺ σοῦ ἀποδεικνύουν ὅ,τι ἐπιθυμεῖς νὰ ἀποδείξεις ἀνάλογα μὲ τὶς στημένες συνθῆκες τοῦ πειράματος. Διαβάζω καὶ τώρα, γιὰ τὸ πόσο καλὸν στὴ Φυσικὴ καὶ τὰ Μαθηματικὰ σὲ κάνει ἡ θετικὴ σκέψη τῆς μητέρας σου ὅταν βρισκόσουν στὴ μήτρα της.

Σὲ κάτι τέτοια θὰ πρέπει νὰ ἔπεσε, καὶ νὰ τὰ διάβασε, ὁ Μητροπολίτης Μόρφου καὶ ἄλλοι. Εἴτε παλιὰ (προνεοτερικά) εἴτε νεότερα. Τὰ ὁποῖα συνίστανται στὴν ἄποψη πὼς ὅ,τι σκέφτεσαι ἢ κάνεις ὡς ἔγκυος τὸ μιμεῖται τὸ παιδί σου ἀργότερα. Κάτι τέτοιο δὲν ἀποδεικνύεται, οὔτε κἂν γιὰ τὴν ἐπαγγελματικὴ καριέρα τοῦ κατοπινὰ γεννημένου παιδιοῦ σου. Πόσες καὶ πόσες γιατρίνες (μὲ σύζυγο ἐπίσης γιατρό), ποὺ ἀσκοῦσαν τὸ ἐπάγγελμά τους ἕως κάποιους μῆνες ἐγκυμοσύνης, γέννησαν παιδιὰ τὰ ὁποῖα ἀργότερα δὲν μποροῦν μὰ οὔτε θέλουν (δὲν τὰ ἑλκύει καθόλου ἡ προοπτική) νὰ γίνουν γιατροί. Καὶ μιὰ ποὺ ἀναφέραμε τὴν ἱατρική, ἡ ἀναφορὰ στὴν «καρδιὰ» προέρχεται ἀπὸ ἀρχαιοελληνικὲς κ.ἄ. προνεοτερικὲς ἰατρικὲς ἀπόψεις, ποὺ τοποθετοῦσαν τὴν πηγὴ τοῦ συναισθήματος (συμπόνια κ.λπ.) στὸ ὄργανο τῆς καρδιᾶς. Ξέρουμε ὅτι ἡ καρδιὰ οὔτε σκέφτεται οὔτε συμπονᾶ, εἶναι μιὰ ἀντλία προώθησης αἵματος χωρὶς μεταφυσικὴ διάσταση. Ἁπλά, ἡ ψυχοσωματικὴ φύση τοῦ ἀνθρώπου συνεπάγεται σὲ περίπτωση θλίψης ἢ κατάθλιψης ἕνα καρδιακὸ ἢ ἔστω ἕναν πόνο στὴν καρδιά.

Λίγα βήματα ἀκόμη ἂν προχωρήσουμε στὴ σκέψη αὐτήν, καὶ φτάνουμε στὴν θεωρία τῆς κυτταρικῆς μνήμης. Προσοχή, δὲν μπερδεύω τὴν παραπάνω ψευδοεπιστήμη μὲ τὴν ἀποδεδειγμένη ἄποψη ὅτι μιὰ ἔγκυος μὲ κατάθλιψη ἢ ἄγχος «ρίχνει» στὸ αἷμα της (ἀπὸ τὸ ὁποῖο θρέφεται τὸ ἔμβρυο) οὐσίες ποὺ ταράσουν τὸ ἀγέννητο παιδί, καὶ βγαίνει πιὸ ἀγχωτικὸ ὡς χαρακτήρας. Οὔτε ὅτι ἂν ἡ ἔγκυος καπνίζει, τότε τὸ παιδὶ πιθανὸν ἀποκτᾶ ἀναπνευστικὰ προβλήματα. Οὔτε ὅτι τὸ παιδὶ μιμεῖται, ἀφότου γεννηθεῖ ὅμως, συμπεριφορὲς ποὺ βλέπει μπροστά του, ἢ λόγια ἢ πράξεις.

Τὸ ζήτημα δὲν εἶναι νὰ προβάλλουμε ἀλληλοσυγκρουόμενες -γιὰ διαφορετικὲς περιστάσεις- συμβουλές (κατάκρινε ἢ μὴ κατακρίνεις δημόσια γιὰ προσωπικὰ ἁμαρτήματα τὸν ἄλλο Χριστιανό -πάντα σὲ ἀντιδιαστολλὴ πρὸς τὴν ἀπαιτούμενη κατάκριση γιὰ θεολογικὰ λάθη του κι αἱρετικὲς ἀπόψεις του) ἀνάλογα μὲ τὸ στόχο μας (ἐνδοχριστιανικὸ ἢ ἐξωχριστιανικό). Ἔτσι κι ἀλλιῶς, ἔχουμε ἀφενὸς τοὺς μεταμοντέρνους Χριστιανούς, οἱ ὁποῖοι θέλουν νὰ πείσουν τοὺς πάντες (Χριστιανοὺς καὶ μή) ὅτι ὁ Χριστιανισμὸς ταιριάζει μὲ τὸ «κάμε ὅ,τι γουστάρεις» τῆς μαζικῆς δημοκρατίας, ὅπως παλιότερα κάποιοι ἄλλοι Χριστιανοὶ ἤθελαν νὰ μᾶς πείσουν ὅτι ὁ Χριστιανισμὸς ταιριάζει μὲ τὸν Κομμουνισμὸ ἤ (πολὺ παλιότερα) μὲ τὸν φεουδαλισμό. Ὅλων αὐτῶν τρέμει ἡ ψυχούλα τους μὴν δὲν συμβαδίζουν μὲ τὶς τρέχουσες ἰδέες. Ἀφετέρου, ἔχουμε τοὺς ἐκτὸς Ἐκκλησίας, ποὺ ὅλο καὶ κάποια δικαιολογία θὰ βροῦν γιὰ νὰ τὴν βρίσουν. Ὅ,τι κι ἂν ποῦν καὶ κάνουν οἱ ἱεράρχες. Οἱ κομπλεξικοὶ καὶ «πρόθυμοι» Χριστιανοὶ θὰ ἀπογοητεύονται πάντα ἀπὸ τοὺς ἐχθροὺς τῆς Ἐκκλησίας, ὅσες «παραχωρήσεις» κι ἂν κάνουν.

Τὸ ζήτημα εἶναι πόσο δὲν καταλαβαίνουμε ὅτι ἡ πλειονότητα τῶν ἐκτὸς Ἐκκλησίας ἐχθρῶν της ἢ τῶν ἀδιάφορων γιὰ τὸ Χριστιανισμὸ εἶναι ἱκανὴ νὰ πιστεύει σὲ κάθε εἴδους ψυχολογίστικη καὶ ψευδοεπιστημονικὴ σαχλαμάρα τὴν ὁποία ἐὰν ὅμως -σὲ ἄλλη στιγμή- ἀκούσει νὰ ἰσχυρίζονται «οἱ παπάδες», τότε ἡ πλειονότητα αὐτὴ εἶναι ἕτοιμη νὰ κατηγορήσει ὡς ὀπισθοδρομικὴ τὴν Ἐκκλησία. Οἱ ἐφημερίδες τοῦ ὀρθολογισμοῦ ἄλλωστε (Ἐλευθεροτυπία κ.λπ.) εἶχαν καθημερινὴ στήλη γιὰ τὰ ἄστρα. Ὁ «κόσμος» (μὲ ἢ χωρὶς εἰσαγωγικά) ἀποδέχεται κάθε ἀναπόδεικτη ἄποψη τὴν ὁποία ἰσχυρίζονται οἱ ἐπιστημονιστὲς (ἢ καὶ ἐπιστήμονες σοβαροὶ κατὰ τὰ ἄλλα) καὶ οἱ ψυχολόγοι, ἐνῶ ἂν τὴν ἰσχυριστοῦν (σὲ διάφορες παραλλαγές της) τίποτε παπάδες, τότε οἱ ἔξυπνες μάζες τῶν ΜΚΔ καὶ ΜΜΕ πλαντάζουν στὸ γέλιο καὶ ἐκδηλώνουν τὴ φρίκη τους «γιὰ τόσο ἠλίθιες καὶ μεσαιωνικὲς ἰδέες».

Advertisements
This entry was posted in παλιά και νέα θεότητα, σεξουαλικότητα, ανθρωπισμός, θρησκεία and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s