ρούσικος πατριωτισμός

Ἡ φράση ἀπὸ τὸν Μακρυγιάννη. Δὲν ξέρω πόσο ἐκτιμᾶτε τοὺς σοῦπερ συμμάχους μας τῆς Δύσης, ποὺ κι αὐτοὶ τσακίζουν τὴν Τουρκία. Ἀλλὰ ὁ θρησκευτικὸς τουρισμὸς τῶν Ρώσων καλὰ κρατεῖ. Πούλμαν πάνω στὰ πούλμαν Ὀρθόδοξων τοῦ 6% (τοὺς μόνους Ρώσους ποὺ ἐκτιμῶ -ὄχι αὐτοὺς τῆς Χαλκιδικῆς), στὴν οὐρὰ γιὰ προσκύνημα σὲ γνωστὸ μοναστήρι. Καὶ ὣς ἐδῶ καλά. Μὲ τὶς μαντῆλες τῶν Ρωσίδων δὲν ἔχω πρόβλημα, οὔτε καὶ μὲ τὰ ἄλλα ἐπιδεικτικὰ εὐσεβή τους. Καθένας λαὸς ὅπως νοιώθει καὶ ὅπως ἐκφράζεται. Δὲν εἶναι ὅλοι οἱ λαοὶ τῆς ἴδιας ψυχοσύνθεσης. Ἂς στέκονται ὄρθιοι καὶ χωρὶς καρέκλες πολλὲς ὧρες στὶς Κυριακές -πάντως, γιὰ νὰ γράψεις ἕναν Ἀκάθιστο Ὕμνο πρέπει ἀραιὰ καὶ ποῦ νὰ κάθεσαι. Ἔχω μεγάλο πρόβλημα ὅμως μὲ τὴν ἀσυναίσθητη προσπάθεια ἐπίδειξης εὐσέβειας ἐκ μέρους τῶν Ἑλλήνων πρὸς τοὺς Ρώσους, μὲ τὴν προσπάθεια νὰ υἱοθετήσουν μπροστὰ στοὺς Ρώσους ρωσικὰ ἔθιμα, π.χ. νὰ φορέσουν τὴ μαντήλα. Ἕνα εἶδος τυραννίας ἀσκεῖται, ἀθέλητα μᾶλλον, πάνω στὴν ἑλληνικὴ ὀρθόδοξη ψυχοσύνθεση, ἀφοῦ συγκρούεται μὲ τὴν ρωσικὴ ὀρθόδοξη ψυχοσύνθεση, ἡ ὁποία (τοῦ 6%, ἔτσι;) αὐτοπαινεύεται ὡς ἡ πιὸ σοῦπερ ὀρθόδοξη. Μοιάζουμε μὲ τοὺς Ρωμανιῶτες Ἑβραίους ποὺ ἀφομοιώθηκαν καὶ ἐξαφανίστηκαν ὅταν ἦρθαν στὰ μέρη τους οἱ Ἑβραῖοι πρόσφυγες ἀπὸ τὴ Δύση. Ἢ ἡ κατάσταση αὐτὴ μοιάζει μὲ τὴν εἰσροὴ στὸν Ἑλλαδικὸ χῶρο ἐπὶ Τουρκοκρατίας δυτικῶν λατρευτικῶν ἐθίμων χάρη στοὺς «μορφωμένους» μισσιονάριους ποὺ ἁλώνιζαν. Οἱ «ὁμογενεῖς» ἐκ Ρωσίας κτίζουν ἐκκλησίες μὲ ρώσικη κι ὄχι βυζαντινὴ ἢ τραπεζούντια-ποντιακὴ ἀρχιτεκτονική. Τὸ χειρότερο εἶναι ὅτι πηγαίνεις ἕναν ξένο, δυτικὸ Ὀρθόδοξο στὴν Ἑλλάδα σὲ μοναστήρι νὰ προσκυνήσει, καὶ αὐτὸς καταλήγει νὰ δεῖ ἀντὶ τῆς ἑλληνικῆς τὴ ρωσικὴ λαϊκὴ εὐσέβεια, ἡ ὁποία στὰ ἑλληνικὰ μάτια μοιάζει μὲ κακὸ θέατρο, ὄχι ἀπ’ τὰ ὡραῖα βυζαντινά, τῶν παλατιῶν τῆς Κωνσταντινούπολης. Καὶ βέβαια, ἐνῶ ὁ ἅγιος εἶναι θαμμένος ἁπλὰ καὶ ταπεινά, τὸ μοναστήρι ἀντὶ νὰ χτίσει γύρω-γύρω ἕνα ναΰδριο, σὰν μέσα στὸν Ἅη-Δημήτρη ὅπου μπαίνεις προσκυνᾶς καὶ βγαίνεις χωρὶς νὰ σὲ χαζεύουν ἄλλοι 100 (ἀντίστοιχα πρὸς τὴν ταπεινότητα τοῦ τάφου), ἀφήνει τὴν προσκύνηση ὁρατὴ σὲ ὅλους σὰ νὰ κάνουν χάζι, σὰν νὰ ἦταν ὁ σκοπὸς νὰ παρακολουθοῦν οἱ στὴν οὐρὰ τὸ πῶς προσκυνοῦν ὅσοι προσκυνοῦν (γιὰ νὰ περνᾶ ἡ ὥρα τῆς ἀναμονῆς;), πόσο εὐσεβῶς -δηλαδή, ρωσικά!- λυγίζουν, γονατίζουν κι ἀγγίζουν τὸν τάφο κ.λπ. Ἢ αὐτὲς οἱ μοναστικὲς ὁδηγίες «ὄχι φωτογραφίες» τὴ ἴδια στιγμὴ ποὺ τὸ πλῆθος τῶν ἀναμενόντων παρατηρεῖ τὸ πῶς προσκυνᾶ καθένας, εἶναι ἀντιφατικές. Φυσικά, ἕνας μὴ Χριστιανὸς θὰ δώσει σὲ ὅλα αὐτὰ παραπάνω βάρος ἀπὸ ὅ,τι πρέπει, θὰ τοῦ εἶναι ἀπόδειξη ὅτι ὅλα αὐτὰ εἶναι σκέτο θέατρο  καὶ τίποτε ἄλλο, καὶ θὰ σιχαθεῖ καὶ δὲν θὰ ξαναπατήσει. Ἕνας Χριστιανὸς κανονικὰ δὲν θὰ δώσει σημασία. Ὅμως, ἀκριβῶς γιὰ νὰ προσελκυστεῖ κι ἕνας μὴ Χριστιανός (ὅλο καὶ κάποιοι ἀπὸ αὐτοὺς θὰ ἔρχονται σὲ τέτοια μέρη μετὰ ἀπὸ πρόσκληση γνωστῶν τους, φαντάζομαι) ἢ νὰ μὴν σκανδαλιστεῖ σὲ βαθμὸ μοιραῖο ἕνας ἤδη Χριστιανός, «καλὸ θὰ ἦταν αὐτὰ νὰ μὴ γίνονται».

This entry was posted in Ελλάδα, Ρωσία, θρησκεία and tagged , . Bookmark the permalink.

26 Responses to ρούσικος πατριωτισμός

  1. Ο/Η Αντώνης λέει:

    «πᾶσα δὲ γυνὴ προσευχομένη ἢ προφητεύουσα ἀκατακαλύπτῳ τῇ κεφαλῇ καταισχύνει τὴν κεφαλὴν ἑαυτῆς· ἓν γάρ ἐστι καὶ τὸ αὐτὸ τῇ ἐξυρημένῃ. εἰ γὰρ οὐ κατακαλύπτεται γυνή, καὶ κειράσθω· εἰ δὲ αἰσχρὸν γυναικὶ τὸ κείρασθαι ἢ ξυρᾶσθαι κατακαλυπτέσθω.»
    Α’ Κορινθ. 11,5-6

    Δεν είναι ρωσικό έθιμο, καλέ μου, η μαντήλα! Όλες οι παλιές ελληνίδες, πριν 50έτη πχ, χωρίς μαντήλα δε μπαίνανε στην Εκκλησιά, για τον λόγο του Αποστόλου.
    Η μοντερνιά άλλαξε τις ελληνίδες…
    Αυτό μας έλειπε να σε πείραζαν οι μαντήλες των ρωσίδων.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Δὲν εἶναι «ἐκκλησιά», εἶναι ἐξωτερικὸς χῶρος!
      Πήγαινε καὶ πὲς στὶς προσευχόμενες τῶν 60+ ὅτι εἶναι αἰσχρές, γιὰ νὰ γελάσουμε. (Καὶ στὸ μοναστήρι, ὅτι κακῶς δὲν μοιράζει μαντῆλες ἀλλὰ τὸ ἀφήνει στὴ διάθεση τῆς καθεμιᾶς)

      Θὰ μοῦ πεῖς, ἐσὺ δικαιολογεῖς ὅλους τοὺς ὀργανωσιακοὺς καὶ νεορθόδοξους ἀνύμφευτους καὶ μὴ καλόγερους, σὲ βάρος τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἐξέλιξης τῶν τελευταίων 1.600 ἐτῶν. Στὶς μαντῆλες θὰ σταματοῦσες;

      Μου αρέσει!

  2. Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

    Ἂν εἶναι νὰ ἀκολουθήσουμε κατὰ γράμμα τὰ δευτερεύοντα ἐνδυματολογικὰ τὴν ἴδια στιγμὴ ποὺ δὲν ἀκολουθοῦμε λ.χ. τὴν ἴδια ἐκκλησιαστικὴ ὀργάνωση, τότε μιλᾶμε γιὰ ἀνάμεικτο προτεσταντισμό.

    Μίας γυναικὸς ὁ ἐπίσκοπος νὰ εἶναι. Καὶ νὰ μὴν γίνεται διαζύγιο (παρὰ γιὰ μοιχεία ἢ θάνατο συζύγου) -αὐτὰ τὰ καταπίνουμε (σωστά), ἀλλὰ μὴ τυχὸν μᾶς θίξουν τὶς μαντῆλες τῶν Ρωσίδων, τότε θυμόμαστε τὴν Καινὴ Διαθήκη!

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Αντώνης λέει:

      πωπω, τι ‘σαι συ βρε παιδί μου..
      για να προσπεράσεις το λάθος σου οτι τάχα η μαντήλα είναι ρώσικο έθιμο σηκώνεις τόοση σκόνη.

      χαχα, οι ανύμφευτοι χριστιανοί και μη καλόγεροι 1600 χρόνια τώρα υπονομεύουν την εκκλησιαστική εξέλιξη και όχι η μοντερνιές γυναικών κι ανδρών!!!…. που τα βρίσκεις και τα λες!

      Ποτέ δεν είπα να ακολουθούμε κατά γράμμα δευτερεύοντα ζητήματα για τα οποία δεν έχουν θεσπιστεί κανόνες!

      Μου αρέσει!

      • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

        Εἶναι ρωσικὸ ἔθιμο ΤΩΡΑ τὸ κόλλημα μὲ τὴ μαντῆλα, εἰδικὰ ὅταν συνδυάζεται μὲ τὴν πεποίθηση τῶν Ρώσων ὅτι τὸ ἔθνος τους εἶναι ἡ ἁγία Ρωσία καὶ σοῦπερ ὀρθόδοξη κλπ κλπ. Ἂν ζούσαμε στὰ 1900, θὰ μιλοῦσα ἀλλιῶς.
        Οὔτε αὐτὴ καθεαυτὴ τὴ μαντήλα κατακρίνω (εἰδάλλως θὰ ἤθελα νὰ τὴ βγάλουν οἱ Ρωσίδες). Τὸ νὰ μεταφέρονται, ἐνῶ ἡ μαντῆλα ἔχει «τελειώσει» στὴν Ἑλλάδα, ρωσικὰ (πλέον, μόνο ρωσικά) ἔθιμα μὲ τὴν ἐπίφαση τῆς «πιὸ ὀρθόδοξης εὐσέβειας τῶν Ρώσων» μὲ ἐνοχλεῖ.

        Ποιοὶ κανόνες δὲν ἔχουν θεσπιστεῖ; Αὐτὰ γιὰ τὸ μίας γυναίκας καὶ τὴν ἀπαγόρευση διαζυγίου δὲν χρειάζονται κανόνες, τὰ διαβάζει κανεὶς στὴν ἴδια Καινὴ Διαθήκη ἀπὸ τὴν ὁποία παρέθεσες τὰ περὶ ἀκάλυπτων γυναικῶν.
        Ἅμα δὲν ἔκανες ἕως τώρα κίνημα διαμαρτυρίας προκειμένου νὰ ἀλλάξουν οἱ ἐκκλησιαστικοὶ κανονισμοὶ περὶ ἐπισκοπικοῦ γάμου καὶ περὶ διαζυγίου, τότε ἄσε τὴν ὑπεράσπιση τῆς ρώσικης μαντήλας ὡς καινοδιαθηκικῆς ἐντολῆς.

        Μου αρέσει!

  3. Ο/Η Αντώνης λέει:

    ήταν και ελληνικό έθιμο μέχρι πρότινος και φυσικά όλοι το γνωρίζουν, οι γριούλες ακόμη το τηρούν και θα «τελειώσει» στην Ελλάδα όταν τελειώσουν κι οι εναπομείνασες γριούλες.
    Μέχρι τότε καλύτερα να μιλάς για τις ελληνικές μοντερνιές …

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      ναί, «ἑλληνικὲς μοντερνιὲς» σὰν τὸν δεύτερο καὶ τρίτο γάμο ποὺ ἔγιναν ἀποδεκτοὶ ἀπὸ τὸν 10ο αἰώνα, παρὰ τὴ ρητή τους ἀπαγόρευση στὴν Καινὴ Διαθήκη.
      «Ἦταν» -τώρα μιλᾶς σωστά (ἐκτὸς κι ἂν θεωρεῖς αἰσχρὲς ὅσες ἐκκλησιαζόμενες δὲν φορᾶν μαντήλα, καὶ δὲν τολμᾶς νὰ τὸ πεῖς)-, ἐδῶ καὶ 70 χρόνια δὲν εἶναι, καὶ τὸ κόμπλεξ μερικῶν (ἐξαιτίας τῶν Ρώσων) ὅτι εἶναι «πιὸ ὀρθόδοξο» τὸ νὰ φορᾶς μαντήλα σίγουρα εἶναι μοντερνιὰ καὶ καθόλου ἕνα ἔθιμο.

      Μου αρέσει!

  4. Ο/Η Αντώνης λέει:

    » Ήταν » γενικά αποδεκτό!
    Είναι έθιμο που τηρούν ελάχιστες γριούλες και δεν τηρούν οι περισσότερες.
    ΕΙΝΑΙ ένα έθιμο που χάνεται πλην όμως τηρείται.. γιατί θες να το εξαφανίσεις πριν την ώρα του;

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Καταρχάς, οἱ γυναῖκες φόραγαν μαντήλα μέσα-ἔξω ἀπὸ τὴν ἐκκλησία γιατὶ ἁπλούστατα ζοῦσαν σὲ ἀγροτικὲς περιοχές, δούλευαν στὰ χωράφια, καὶ ἦταν παράλογο νὰ παθαίνουν ἡλίαση ἢ νὰ ἀφήσουν νὰ λερώνονται τὰ μαλλιά τους, τὰ ὁποῖα ἔλουζαν λίγες φορὲς τὸ χρόνο.
      Ἄρα, δὲν ἔχει σχέση μὲ τὴν ἐντολὴ τοῦ ἀπ. Παύλου. Ἔχει σχέση μὲ τὸ ὅτι ὁ πληθυσμὸς ζοῦσε κατὰ κύριο λόγο στὰ χωριά.
      Κατὰ δεύτερον, ἡ ἐπίδραση τῶν Μουσουλμάνων κατακτητῶν (ποὺ κατὰ κύριο λόγο ζοῦσαν στὶς πόλεις) στὴν κοινωνία ἦταν νὰ ἐπιβάλλουν ἐμμέσως τὶς μαντῆλες κ.λπ., γιατὶ ὅποια δὲν φόραγε τὴ μαντήλα ἦταν πόρνη κ.λπ., ἤ, ἀκόμα χειρότερα, τάχα ἔδινε τὴν ἐντύπωση στοὺς Μουσουλμάνους ὅτι ὡς ξετσίπωτη «τὰ θέλει ὁ κ.. της νὰ ἁρπαχτεῖ στὸ χαρέμι / νὰ βιαστεῖ». Ὁπότε, ὅλοι συμμορφώνονταν μὲ τὸν ἐνδυματολογικὸ κώδικα τοῦ Ἰσλάμ, στὸ βαθμὸ ποὺ κάθε κοινωνία εἶχε πάρε-δῶσε μὲ Τούρκους.
      Ἀπόδειξη γι’ αὐτὸ εἶναι τὰ ψηφιδωτὰ στὴν Κωνσταντινούπολη, στὰ ὁποῖα βλέουμε λαϊκὲς ἀλλὰ καὶ αὐτοκράτειρες ποὺ δὲν φοροῦν μαντήλα.

      Ἄρα, ἦταν ἕνα ἔθιμο ποὺ πέθανε μὲ τὴν ἀστυφιλία, ἄσχετο μὲ τὰ ὅσα παραθέτεις ἀπὸ τὸν Παῦλο, ἄσχετο καὶ μὲ τὶς Ρωσίδες -καὶ γι’ αὐτὸ ἡ μοναδικὴ «μοντερνιὰ» εἶναι ἡ τωρινὴ λόγῳ (ἀγχωτικῆς) μίμησης τῶν «θεοσεβῶν Ρώσων» κάλυψη Ἑλληνίδων στὴν ἐκκλησία μὲ μαντῆλες ἐνῶ τὸ ἴδιο τὸ μοναστήρι δὲν ἀπαιτεῖ κάτι τέτοιο (φοῦστες μοιράζουν μόνον).

      Μου αρέσει!

  5. Ο/Η Αντώνης λέει:

    Αυτά περί τούρκων που λες τα λέει κι ο Μπουκάλας
    https://www.kathimerini.gr/1005431/opinion/epikairothta/politikh/prepei-h-gynh-perikalyptes8ai-to-proswpon
    διάβασέ τον, έχει κιάλλα…

    εγώ ξέρω πως η κλασσική γυναικεία ενδυμασία χιλιάδες χρόνια τώρα περιλαμβάνει και το γκάτζετ που λέγεται κάλυμμα κεφαλής ή πάλλα.
    Τώρα αν εσύ αναφέρεσαι σε καναδυο απεικονίσεις κάποιας ασκεπούς αυτοκράτειρας τι να πω;
    ελπίζω να μην είναι εκείνης που έβαλε και σκότωσαν τον άντρα της κτλ κτλ

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Ὁ Μπουκάλας συμφωνεῖ μαζί σου, ὅτι δὲν εἶναι τούρκικη ἐνδυμασία. Ὁ Μπουκάλας, ποὺ ἔβγαλε ἑβραϊκὸ τὸ Μακεδονία Ξακουστή, πές μας κι ἄλλα τέτοια. Παραθέτει τὴν μισὴ PG (ποὺ φυσικὰ παραπέμπει στὸν ἀπ. Παῦλο -δηλ. κυκλικὸ ἐπιχείρημα). Ἐντάξει, ἀκαταμάχητο ἐπιχείρημά σας ὁ Κουκουλές, τότε ποὺ μόλις εἶχαν ἀνακαλυφθεῖ κάποια ψηφιδωτὰ τῆς Ἁγίας Σοφίας καὶ τοῦ Παλατιοῦ, μὴν ἀραχνιάζεις τὴ συζήτησή μας μὲ μετεμφυλιακὲς ἀναζητήσεις «αἰδοῦς» (μὲ ἀντικομμουνιστικὲς αἰχμές, βεβαίως-βεβαίως) σὲ Ἀρχαιότητα καὶ Βυζάντιο. Ἀλλὰ ἂς μὴν μπερδεύουμε τὸ Βυζάντιο μὲ τὴν Ἀρχαιότητα στὰ γυναικεῖα ζητήματα, ὅσο κι ἂν πιστεύουμε στὸ τρισχιλιετές.
      (Τολμᾶ μάλιστα, ὁ ἀστεῖος νὰ ἰσχυριστεῖ ὅτι οἱ Ἄραβες πῆραν τὴ μαντήλα ἀπὸ τὸ Χριστιανισμό)
      Δὲν εἶναι μιὰ-δυό. Καὶ δὲν εἶναι μόνο ἀνωτέρων τάξεων. Διάβασε καὶ τί λένε οἱ Ἄραβες γιὰ τὶς Βυζαντινές, ποὺ δὲν φορᾶν μαντήλα. Κι αὐτοὶ ψεῦτες;
      Οὔτε εἶναι ἐκείνης τῆς αὐτοκράτειρας ποὺ τὸν ἔσφαξε κλπ. κ.λπ. Μάλιστα, μία ἐξ αὐτῶν τῶν ἀκάλυπτων εἶναι καὶ ἁγία, ψάξε το. Δὲν ὑπῆρχε τέτοιος κανόνας λοιπόν, ἁπλὰ σὲ ἀγροτικὲς περιοχὲς ἦταν ἀπαραίτητο.

      Μου αρέσει!

  6. Ο/Η Αντώνης λέει:

    η Μαρία η πενταγιώτισσα και καναδυο άλλες ζωηρούλες είναι οι εξαιρέσεις του κανόνα…

    υγ.
    η μισή PG …κυκλικό επιχείρημα, αχτύπητο!!! χαχα

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Μὴ λὲς ζωηροῦλες τὶς ἁγίες αὐτοκράτειρες, μοιάζεις μὲ τῶν μεταναστῶν ποὺ θεωροῦν «πρόθυμη» ὅποια βλέπουν ἀκάλυπτη. Οἱ πρόγονοι τῶν μεταναστῶν, πάντως, ἀκάλυπτες Βυζαντινὲς ἔβλεπαν, ἄλλο ἂν κάνεις ὅτι δὲν τὸ βλέπεις.

      Ἀχτύπητο πιὸ πολὺ κι ἀπὸ τὸν Μπουκάλα; Ποὺ παραθέτει ἐντολὲς γιὰ τὸ τί, ἁπλῶς, θὰ ἔπρεπε νὰ γίνει, ἐνῶ ἐγὼ σοῦ παραθέτω μαρτυρίες γιὰ τὸ τί γινόταν στὴν βυζαντινὴ (κωνσταντινουπολίτικη, τουλάχιστον) πράξη.

      Μου αρέσει!

  7. Ο/Η Αντώνης λέει:

    αγία και να πηγαίνει ασκεπής στην Εκκλησία εκείνη την εποχή; ατύχησες!
    κανας νεωτερισμός του καλλιτέχνη θα ήταν.

    όοχι πιότερο κι απ’το Μπουκάλα!!!

    Μου αρέσει!

  8. Ο/Η Αντώνης λέει:

    συμφέρον είχαν οι αντίχριστοι να δείξουν οτι οι χριστιανές είναι ανήθικες κτλ και τόνιζαν το ασκεπές ορισμένων! σχετικά μα τους ψηφοθέτες σου είπα, μοντερνιές καλλιτεχνικές!

    Δε δέχεσαι οτι η ενδυμασία των γυναικών επί βυζαντίου είχε την πάλλα;
    Αν το δέχεσαι βάλε τελεία!

    Μου αρέσει!

  9. Ο/Η Χρονογραφίες λέει:


    Πόσες βλέπεις ἐδῶ μὲ μαντήλα; Ἐγώ βλέπω μία. Ποῦ εἶναι ἡ πάλλα λοιπόν, καὶ γιατί δὲν τὴν φορᾶνε ὅλες;;
    Θὰ ἦταν ψεῦτες μόνον ἐὰν ἀποκλειστικὰ οἱ ἴδιοι μαρτυροῦσαν γιὰ ἀκάλυπτες γυναῖκες. Δὲν μαρτυροῦν μόνον αὐτοί, ὅμως, ἀλλὰ ὑπάρχουν καὶ ἀπεικονίσεις ποὺ δείχνουν ὅτι δὲν «δυσφημοῦν τὶς Βυζαντινές» μὰ λένε τὴν ἀλήθεια: ὅτι Ὑπῆρχαν πάμπολλες ἀκάλυπτες (ἂν ὄχι ὅλες).
    Γιὰ νὰ μὴν παραθέτω δεσμούς, μὲ μιὰ πρόχειρη ἀναζήτηση βρῆκα τουλάχιστον δεκατρεῖς βυζαντινὲς ἀπεικονίσεις στὶς ὁποῖες γυναῖκες (διόλου πόρνες κ.λπ.) εἶναι ἀκάλυπτες

    Μου αρέσει!

  10. Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

    ἀκάλυπτη νύφη!

    Πουλχερία, ἄλλη μία ἁγία

    Ἁγία Ἑλένη

    Ἀριάδνη

    Αὐτοκράτειρα Μαρία

    Εἰρήνη Ἀθηναία

    Aelia Flaccilla, πρώτη σύζυγος Θεοδόσιου Α΄

    Μου αρέσει!

  11. Ο/Η Αντώνης λέει:

    » Ἡ Στόλα συνοδευόταν ἀπό την «πάλλα», ὑφασμάτινο κάλυμα τῆς κεφαλῆς πού ἔπεφτε μέ χάρη στούς ὥμους. Οἱ «Αὐγοῦστες», «δέσποινες» καί Πατρικίες στό Ἱερόν Παλάτιον φοροῦσαν μεταξωτό ἤ λινό πέπλο πού ἄφηνε νά διαφαίνεται ὡραία κόμμωση ὅπως οἱ παλαιές Ρωμαῖες κυρίες…» Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΩΖΟΜΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΑ Γιώργος Ιωαννίδης

    Σ’όλες αυτές οι εικόνες που ανέβασες μπορεί να υπάρχει κάλυμμα αραχνοΰφαντο για αυτές δε που φορούν στέμμα θαρρώ δεν θα χρειάζεται..

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      χαχά, κι ὅμως, ἡ συνοδεία τῆς Θεοδώρας σὲ διαψεύδει, γιατὶ φαίνεται ξεκάθαρα ποιὰ ἔχει καὶ ποιὰ δὲν ἔχει πέπλο «ἀραχνοΰφαντο». Ὅπως καὶ στὶς ἄλλες, γκαβοὶ δὲν εἴμαστε, κι ἂν κάτι ἦταν τόσο ἀπαραίτητο/ἀναγκαστικὸ ὡς γυνακεῖο ἀξεσουάρ (ὅπως ἰσχυρίζεσαι), θὰ φαινόταν/τονιζόταν, οπως φαίνεται λ.χ. σήμερα στὶς νύφες. Κι ἅμα ἦταν ἀραχνοϋφαντο κι ἅμα ἡ γιαγία μου εἶχε ρόδες θὰ ἦταν ἅμαξα.
      Ἄσε, δὲν τό ‘χεις.

      Μου αρέσει!

      • Ο/Η Αντώνης λέει:

        έχεις δει πολλές με δίχρωμα μαλιά ή μήπως τα βάφαν τότες;;
        κι όμως στη συνοδεία της Θεοδώρας κάποιες έχουν δίχρωμα.. τα ματάκια μας ακόμη δουλεύουν!!
        χαχα, αυτό λέγεται αραχνοΰφαντο καλέ μου, να μη το διακρίνεις με τη μία!

        Μου αρέσει!

      • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

        Φυσικὰ καὶ τὰ ἔβαφαν, τί νομίζεις κι ἐσύ, ὅτι τώρα βγῆκε ἡ μόδα. Ἥμαρτον, δηλαδή, τώρα ἀνακαλύφθηκε ἡ βαφὴ μαλλιῶν; Πρόσθεσε καὶ χτένισμα περίεργο, καὶ σοῦ βγῆκε. Ὁλοφάνερη ἡ διαφορὰ μεταξὺ μαντηλοφοροῦσας καὶ μή.

        Ἅμα δεῖς, ὅλες ἔχουν (μαντηλοφοροῦσα καὶ ἄλλες) μαλλὶ δίχρωμο. Ἄρα, δὲν εἶναι ἡ διχρωμία δεῖγμα καλύμματος. Εἶναι δεῖγμα βαψίματος καὶ χτενίσματος

        Οὔτε μὲ τὴ μία οὔτε μὲ τὶς δύο τὸ διακρίνεις, γιατὶ δὲν ὑπάρχει. Ἐὰν ὑπάρχει (καί, ὅπως θεωρεῖς, πρέπει νὰ τονιστεῖ γιὰ νὰ μὴν τὴν ποῦν πόρνη), τότε τὸ τονίζουν ἐμφατικά, ὅπως στὴν αὐλικὴ μὲ τὸ ἄσπρο μαντηλάκι (ποὺ εἶναι αὐτὸ ποὺ λὲς ὅτι «δὲν φαίνεται», ἐνῶ στὴν πραγματικότητα κάτω ἀπὸ τὸ μαντηλάκι φαίνονται τὰ μαλλιά της).

        Μου αρέσει!

  12. Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

    Κύττα μιὰ λαϊκιὰ γυναίκα (τὸ ψηφιδωτὸ ἔχει χρονολογηθεῖ ἕως καὶ τὸν 7ο αἰ., πιθανότερα 5-6ος)

    Μου αρέσει!

  13. Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

    Στὸν καιρὸ τοῦ Πανσέληνο, στὸ Ἅγιο Ὄρος:

    Μου αρέσει!

  14. Ο/Η Αντώνης λέει:

    L’Oreal Polis !! xaxa
    Βαψιματάκι αλλά ζέμπρα!!
    Άσε, το τερματίσαμε!!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s