Ὀκτωβριανὰ 2

330px-union_of_soviet_socialist_republics_28orthographic_projection29.svg_

Ἡ ΕΣΣΔ ἦταν ἕνα ἀπὸ αὐτὰ τὰ πράγματα ποὺ ξεκίνησε προκαλώντας κακὸ στὴν Ἑλλάδα, ἀλλά, τελείως ἀντίθετα ἀπὸ ὅ,τι πίστευαν οἱ ἐν Ἑλλάδι ἐχθροί της, καὶ ἡ διάλυσή της προκάλεσε κακὸ στὴν Ἑλλάδα. Φυσικά, γιὰ τοὺς ἕλληνες φίλους της δὲν ὑπάρχει πρόβλημα ἡ ΕΣΣΔ νὰ προκαλεῖ κακὸ στὴν Ἑλλάδα, ἀφοῦ ἀξιακὰ προηγεῖται ἡ ΕΣΣΔ: Μέσα σὲ μιὰ μεταφυσικὴ θεολογικὴ ἑρμηνεία τῆς ἱστορίας, ὅ,τι κακὸ καὶ νὰ πάθαινε ἡ Ἑλλάδα ἐξαιτίας τῆς ΕΣΣΔ, αὐτὸ θὰ μετατρεπόταν σὲ καλό, ἀφοῦ ὁ ἐπικείμενος θρίαμβος τοῦ σοσιαλισμοῦ θὰ τὰ γιάτρευε ὅλα. Γνωστὸ αὐτό, ἔτσι ἑρμηνεύτηκε ἡ βοήθεια τῆς ΕΣΣΔ στὴν κεμαλικὴ Τουρκία (κι ὄχι ἁπλῶς ὡς ἀντεκδίκηση γιὰ τὴν Κριμαία). Ἔτσι καὶ ἡ στάση τῆς ΕΣΣΔ στὸ Μακεδονικό.

Ὅμως, κι αὐτὸ μένει σχεδὸν ἀπαρατήρητο, οἱ ἕλληνες ἐχθροί της ἐξαιτίας τῆς τύφλωσης ποὺ τοὺς προκαλοῦσε τὸ μίσος τους δεν καταλάβαιναν ὅτι ἡ διάλυση τῆς ΕΣΣΔ χωρὶς εὐνοϊκὲς συνθῆκες γιὰ τὴν Ἑλλάδα, γενικὰ κι ἀόριστα δηλαδή, μὲ συνθῆκες παντοκρατορίας τῶν ΗΠΑ, ἦταν ἐθνικὰ ἀσύμφορη: Γεμίσαμε μὲ βαλκάνιους καὶ καυκάσιους μαχαιροβγάλτες, κλέφτες καὶ μαφίες, στὰ σχολεῖα εἴχαμε ἄπειρα περιστατικὰ βίας σὲ βάρος ἑλληνόπουλων μαθητῶν ἀπὸ θρασύτατα κοπρόπαιδα εἰσαγωγῆς, ἡ ἰδεολογία τῆς δουλοκτησίας θριάμβευσε στὴν ἑλληνικὴ κοινωνία σὲ βάρος τοῦ ἀνθρωποτύπου ποὺ παράγεται ἀπὸ τὸ ἦθος τῆς ἐργασίας, καθὼς καὶ σὲ βάρος τῆς ἑλληνικῆς ἐργατικῆς τάξης (καλά, αὐτὰ κάπως εἶναι δύσκολο νὰ τὰ καταλάβουν οἱ νεοφιλελευθεροχριστιανοί), δηλαδὴ «μειώνω τὰ μεροκάματα καὶ περνῶ φίνα ὡς ἐργοδότης ὁδηγώντας στὴν ἀνεργία ἢ στὴ μείωση ἀποδοχῶν γιὰ τοὺς Ἕλληνες τεχνίτες, οἰκοδόμους κ.ο.κ.»· ἡ ἑλληνικὴ κοινωνία ἔγινε ἀκόμη πιὸ «φραπεδιάρα» καὶ μὴ παραγωγική (ἀπὸ ὅ,τι ἤδη ἦταν), ἐξαιτίας τῆς δουλοκτητικῆς νοοτροπίας ποὺ μαζικὰ ἐπικράτησε μετὰ τὴν ἄφιξη τῶν λαθρομεταναστῶν. Χάρη στὶς ξένες ποὺ φρόντιζαν τοὺς γέρους, οἱ παπποῦδες καὶ γιαγιάδες (ἡ ἐπαφή μας μὲ τὸν πολιτισμό μας) πετάχτηκαν στὰ ἀζήτητα γιὰ νὰ ἀνασάνουμε λιγάκι πηγαίνοντας διακοπές. Ἀργότερα, οἱ πόλεμοι τῶν Μποὺς καὶ οἱ βομβαρδισμοὶ τοῦ Ὀμπάμα ἔφεραν Βορειοαφρικανοὺς καὶ Μουσουλμάνους λαθρομετανάστες.

Προφανῶς, 1.000 φορὲς καλύτερα ἡ ΕΣΣΔ ἐὰν δὲν ὑπῆρχαν συνθῆκες ὁμαλῆς μετάβασης σὲ ἄλλο καθεστώς, δηλαδὴ χωρὶς τὴν παντοκρατορία τῆς Δύσης νὰ ἁλωνίζει. Τὸ ὅτι ἡ ΕΣΣΔ κατέστρεφε ἐκκλησίες εἶναι ἀρκετὸς λόγος γιὰ νὰ τὴ μισήσουμε ὁλόψυχα, ὄχι ἀρκετὸς λόγος γιὰ νὰ θελήσουμε νὰ βγάλουμε τὰ μάτια τῆς Ἑλλάδας εὐχόμενοι τὴν καταστροφή της, δηλαδὴ τὴ διάλυσή της. Ἀντίθετα, οἱ νεοφιλελευθεροχριστιανοὶ χαιρόντουσαν γιὰ τοὺς «ὀρθόδοξους ἀδελφούς τους». Μακάρι νὰ λυπόντουσαν καὶ τὴν Ἑλλάδα λίγο. Ἀκόμη καὶ ἡ Γερμανία τοῦ Χίτλερ θὰ καταστρεφόταν ἀπὸ τὶς ΗΠΑ, ὅπως ἔγινε στὸν Α΄Π.Π. -ἄλλο ἂν ἡ ΕΣΣΔ μείωσε τὴ διάρκεια τοῦ Β΄ Παγκοσμίου (ἡ Βόμβα θὰ ἔπεφτε, ἁπλά, στὸ Βερολίνο) καὶ γιὰ 45 χρόνια ἐκμηδένισε τὴ γερμανικὴ ἐπιρροή. Βεβαίως, ἡ ἀντίσταση τῆς ΕΣΣΔ βοήθησε τὶς ΗΠΑ νὰ ἐπιτεθοῦν ἔχοντας ἀπέναντί τους μόνο τὸν μισὸ γερμανικὸ στρατό. Σαφῶς ὅμως, ὑπάρχει τὸ ζήτημα τοῦ μεταπολεμικοῦ κοινωνικοῦ κράτους, ποὺ σὲ σημαντικὸ βαθμὸ ὀφείλεται στὸ μπαμπούλα τῆς ΕΣΣΔ, στὸ φόβο ὅτι οἱ πολλοὶ θὰ γίνουν κομμουνιστὲς ἐξαιτίας τῆς φτώχειας τους.

Ὅσοι Ἕλληνες δὲν μποροῦν -σὰν τοὺς Ἕλληνες κομμουνιστὲς κι Ἀριστερούς- νὰ ξεχωρίσουν τὸ ἂν  ἡ ΕΣΣΔ ἐσωτερικὰ ἦταν «καλὴ» ἀπὸ τὸ ἂν ἡ ΕΣΣΔ ἦταν «καλὴ γιὰ τὴν Ἑλλάδα», εἶναι φανερὸ πὼς δὲν μποροῦν νὰ καταλάβουν καὶ πολλὰ πράγματα, ἀφοῦ εἴτε κρίνουν ὡς μὴ Ἑλληνες εἴτε δὲν εἶναι ἱκανοί, ἔστω θεωρητικά, νὰ ἀποστασιοποιηθοῦν (μόνο θεωρητικά) καὶ νὰ δοῦν ὡς σύστημα τὴν ΕΣΣΔ.

Ἔτσι, ἡ ΕΣΣΔ δημιουργήθηκε προκαλώντας μας κακό, καὶ ἡ καταστροφή της προκάλεσε ἀκόμη ἕνα κακό, ποὺ κρίνοντας ἀπὸ τὸ 2019 καὶ τὸν ἐποικισμό, εἶναι μᾶλλον μεγαλύτερο: τὸ ὁριστικό μας τέλος.

This entry was posted in Χωρίς κατηγορία and tagged , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Ὀκτωβριανὰ 2

  1. Ο/Η Ν λέει:

    ‘τὸ ζήτημα τοῦ μεταπολεμικοῦ κοινωνικοῦ κράτους, ποὺ σὲ σημαντικὸ βαθμὸ ὀφείλεται στὸ μπαμπούλα τῆς ΕΣΣΔ, στὸ φόβο ὅτι οἱ πολλοὶ θὰ γίνουν κομμουνιστὲς ἐξαιτίας τῆς φτώχειας τους.»
    Έλεος πια με τους αριστερούς μύθους που δεν τους λέν ούτ οι ίδιοι οι αριστεροί.
    http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=403238
    Που και τούτος βέβαια πάλι στα μαρξοειδή το πάει.
    Φαντάζομαι οτι και στο Βυζάντιο είχαν ταξιδέψει με τη χρονομηχανή οι καλοί μαρξιστές και είχαν τρομάξει τους βασιλείς.Αμ στη Ρώμη και στην Αθήνα;Τα χορικά και τα θεάματα και τα δείπνα της Εκάτης όλα αυτά χάρη στους κομμουνιστές είχαν γίνει.Και τις προσφορές στου Βούδα και όλα.Τι λέω;Και το κοινωνικό ζήτημα καθααυτό δεν θα υπήρχε αν δεν υπήρχαν οι κομμουνιστές…Να δείς που κι ο ήλιος χάρη στους κομμουνιστές βγαίνει.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Καλῶς τον Ν.
      ΟΚ, ἡ ἄποψή σου καταγράφηκε.
      Ὅσον ἀφορᾶ τὰ κίνητρα τοῦ Βίσμαρκ, αὐτὸς πρῶτα νομοθέτησε ἀντισοσιαλιστικοὺς νόμους καὶ κατόπιν φιλεργατικὴ νομοθεσία.
      Ὅ,τι κι ἂν ἔκανε ὁ Βίσμαρκ δὲν τὸ θέσπισαν ὡς συνταγματικὴ ἀρχή τους οἱ ἄλλες δυτικὲς δημοκρατίες καὶ εἰδικὰ οἱ εὐρωπαϊκές, πρὶν ἀπὸ τὸν Β΄ Π.Π. Στὴν Ἀγγλία οἱ ἀπόψεις τῆς ἐπιτροπῆς τοῦ Beveridge ἔγιναν νόμος τὸ 1948. 60 χρόνια μετὰ τὸν Βίσμαρκ. Στὴ Γαλλία ἡ κοινωνικὴ ἀσφάλιση τὸ 1946. Ἀκόμη κι ὁ Μουσουλίνι ἦταν ἀρχικὰ ἀριστερός, ὁ ναζισμὸς αὐτοπροβαλλόταν ὡς ἐθνικὸς σοσιαλισμός -ἐνῶ ὁ Βίσμαρκ ἦταν ἀντισοσιαλιστής. Σὲ κάθε περίπτωση, δίχως τὸ φόβο τῆς σοσιαλιστικῆς ἐπανάστασης ποὺ ἐκπροσωποῦσε ἡ ΕΣΣΔ, πολὺ λιγότερα πράγματα θὰ εἶχαν γίνει.
      Ὅσο γιὰ τὰ ἄλλα τὰ «ἐξυπνά» σου στὸ τέλος, ἡ ἄποψή σου ἐπίσης καταγράφηκε, καὶ θὰ ὑποθέσω ὅτι ἀφοῦ ἐπικεντρώθηκες στὸ τελευταῖο-τελευταῖο κομμάτι ἑνὸς ὁλόκληρου ἄρθρου, συμφωνεῖς μὲ τὴν βασική του θέση, ποὺ ἀφορᾶ καὶ τοὺς ἕλληνες ἐχθροὺς τῆς ΕΣΣΔ.

      Μου αρέσει!

      • Ο/Η Ν λέει:

        Με το ύφος έχεις πρόβλημα;Μα κι ο ίδιος δεν πας πίσω στα γραπτά σου.Οπότε;
        Κοινωνικό ζήτημα υπάρχει απο τότε που υπάρχει κοινωνική σχέση.Ο Κάρολος είναι σταγόνα στον ωκεανό για την ιστορία.Διαφωνούμε;Ε ας διαφωνούμε. Καταγράφηκε που λές κι εσύ.
        Σχολίασα αυτό που θεώρησα πιο σημαντικό απ το γραπτό(σημειώνω οτι σχολιάζω χωρίς-ακόμα – να έχω διαβάσει το πρώτο μέρος) και νομίζω εξηγώ ελαφρώς και γιατί.Θες να επικεντρωθώ στο κυρίως του άρθρου;Ας θεωρήσω οτι θες πραγματικά κι ας το στύψω να δώ τι μπορώ να βρώ πια.Για τον πόλεμο δεν καταλαβαίνω καλά τι γράφεις κι επειδή έχω και τραυματική εμπειρία στο παρελθόν δεν το πιάνω καν.

        Δεν ξέρω ποιοι είναι αυτοί που ΜΙΣΟΥΣΑΝ την ΕΣΣΔ το 90.Να είχαν αρνητική γνώμη φαντάζομαι η πλειοψηφία.
        Με τα σκηνικά που περιγράφεις είμαι σύμφωνος.Είναι γεγονότα.Με την επίδραση επίσης.Μπορεί αυτό να μας διδάξει για τωρινά και μελλοντικά;Ναι μπορει
        Εκεί που θα διαφωνούσα είναι οτι αυτό ήταν κάποιου είδους νομοτέλεια.Δεν είχε σε όλες τις χώρες την ίδια επίπτωση ‘η και όπου εμφανίζονται κάποιες ανάλογες εξελίξεις δεν συνδέονται υποχρεωτικά με την πτώση της ΕΣΣΔ,
        Όπως και τα τωρινά δεν είναι και οι Ουγγαρίες και οι Πολωνίες είναι καρφί στο μάτι.
        Επίσης συμφωνώ οτι η ματιά ενός καλού πολίτη πρέπει να καθορίζεται απο την ωφέλεια η την βλάβη στο σύνολο που έχει δεχτει ως πολιτεία του.Εσύ εκει πάνω αναφέρεις μια υποθετική ομαλή μετάβαση που θα ήταν πιο επωφελής.Οκ αλλα αυτό είναι υποθετικό και τι μπορεί να πει κανείς;
        Υπο το πρίσμα της ελληνικής ωφέλειας πάντα.Αν δεν έπεφτε,θα παρέμενε πάγος ;Δεν θα σήμαινε ενδυνάμωση της;Μήπως θα είχαμε πτώση απ την ανάποδη;Τι μπορούμε να πούμε γι αυτό το υποθετικό σενάριο;Αντιστοίχως όχι πολλά.
        Κι απο την άλλη υπο το ίδιο πρίσμα δεν βρίσκεις κανένα θετικό απ την πτώση;
        Επίσης δεν συμμερίζομαι την κατακλείδα σου.Ούτε το τέλος μπορώ να προεξοφλήσω ούτε να κάνω την σύνδεση.
        Αυτά.

        Μου αρέσει!

  2. Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

    Ὄχι βέβαια, δὲν ἔχω πρόβλημα μὲ τὸ ὕφος, μὲ τὸ περιεχόμενο ἔχω, ποὺ ὅλα τὰ βλέπει ἴδια.
    Τὸ ὅτι κοινωνικὸ ζήτημα ὑπάρχει γενικὰ καὶ ἀόριστα ἀπὸ πάντα δὲν σημαίνει ὅτι ἀντιμετωπίζεται οὔτε ὅτι ἑρμηνεύεται μὲ τὸν ἴδιο τρόπο. Κι αὐτό, μὲ τὴ σειρά του, ἔχει συγκεκριμένες ἐπιπτώσεις, συγκεκριμένες λύσεις, καὶ διαφορετικὲς κοινωνίες. Στὸ Βυζάντιο π.χ. δὲν εἶχε σύνταξη, ἀσφάλιση κ.λπ. Οὔτε ὁραματισμὸ γιὰ τέτοια. Πήγαινες ὅταν γέρναγες στὸ μοναστήρι, ΑΝ μποροῦσες, ἔδινες καὶ κάποια ἀκίνητά σου στὴ μονὴ σὲ ἀντάλλαγμα, ἂν εἶχες, καὶ πέρναγες ἐξασφαλισμένα (ἂς ποῦμε) τὰ γηρατειά σου -μὲ ὁλονυχτίες καὶ λοιπά. Καὶ ὁ αὐτοκράτορας ἤθελε ἐλεύθερους γεωργοὺς-στρατιῶτες, χωρὶς χρέη στοὺς Δυνατούς. Τί σχέση ἔχει αὐτὸ μὲ σήμερα ἢ μὲ τὸ Μάρξ; Τὶς καταστάσεις (βαθμὸς ἀνισότητας στὸν καπιταλισμὸ καὶ σὲ μιὰ ἀγροτικὴ κοινωνία κ.λπ.) καὶ προτεινόμενες λύσεις, ἐννοῶ. Ἄλλο τὸ τί ἔγινε στὸν 20ὸ αἰώνα, ἄλλο στὴν Ἀρχαία Ἀθήνα, καὶ συνεπῶς τὸ τί ἔκαναν τότε ἢ στὴν Ἰνδία τοῦ Βούδα δὲν ἐξηγεῖ τὸ τί ἔγινε στὸν 20ὸ αἰ.

    Μίσος ἢ ἰσχυρὴ ἀρνητικὴ προδιάθεση κατὰ τῆς ΕΣΣΔ, τὸ ἴδιο μοῦ κάνει. Εἰδικὰ ὅταν βασιζόταν σὲ γεγονότα ξεπερασμένα (Ἐμφύλιος) ἢ σὲ ἰδεοληψίες (ἀνήκουμε στὴ Δύση, ἀνήκουμε σὲ μιὰ κοινοπολιτεία ὀρθόδοξων). Ξεπερασμένα θὰ πεῖ πὼς ἐνῶ δὲν ὑπῆρχε ἀντάρτικο καὶ οἱ μισοὶ κομμουνιστὲς ἦταν ἐξορία κανεὶς δὲν σκέφτηκε τί θὰ γινόταν ἐὰν κατέρρεε ἡ ΕΣΣΔ, καὶ βάσιζαν τὴν ἄποψή τους ἀποκλειστικὰ στὸ τί ἔκανε ἢ ἄφησε νὰ γίνει ἡ ΕΣΣΔ στὴν Ἑλλάδα κατὰ τὸν Ἐμφύλιο. Ἀνεξάρτητα δηλαδὴ ἀπὸ τὸ τί πιστεύει κανεὶς γι’ αὐτόν καὶ τὸ ρόλο τῆς ΕΣΣΔ, τὸ μετὰ δὲν ἔπρεπε νὰ καθορίζεται μὲ βάση τὸ 1946-49. Αὐτὸ πλήρωσε ἡ Ἑλλάδα τὸ 74 ὅταν οἱ ΗΠΑ κορόιδεψαν τοὺς ἀντικομμουνιστὲς (ποὺ εἶχαν ἀνδρωθεῖ στὸν Ἐμφύλιο) ὅτι ἑτοιμάζει ἐπίθεση ἐναντίον μας τὸ ἀνατολικὸ μπλόκ, ὥστε νὰ μὴν προχωρήσουμε σὲ στρατιωτικὴ σύγκρουση μὲ τὴν Τουρκία.

    Ὁ πόλεμος εἶχε ὡς συνέπεια ὅτι ἡ ΕΣΣΔ θὰ μποροῦσε νὰ φτάσει καὶ ἀκόμη δυτικότερα, νὰ ἐπιβάλει τὸ σύστημά της σὲ ὅλη τὴν εὐρωπαϊκὴ ἤπειρο. Ἢ ἔστω νὰ φαίνεται αὐτὸ ὡς ἡ καλύτερη ἐναλλακτικὴ στὸν καπιταλισμό. Προκειμένου νὰ μὴ φαίνεται ἑλκυστικὸς ὁ κομμουνισμός, θεσπίστηκαν (θεσμοθετήθηκαν, ἐπίσημα) ὁρισμένα πράγματα, πολλὲς δεκαετίες μετὰ τὸ Βίσμαρκ καὶ ἄσχετα ἀπὸ αὐτόν. Ἄλλο ἂν ἀργότερα μεταφέρθηκαν οἱ βιομηχανίες στὴν Κίνα, καὶ ἀχρηστεύτηκε τὸ 8ωρο. Μιλᾶμε γιὰ τὸ 1945, ὅταν δὲν ὑπῆρχε ἐπίφοβη οἰκονομικὰ Ἀσία.

    Δὲν κάνω λόγο γιὰ μιά, ἀπὸ ἐμένα, ἐπιθυμητὴ ὁμαλὴ μετάβαση. Οὔτε ἡ μετάβαση οὔτε ἡ ἐνδυνάμωση τῆς ΕΣΣΔ αὐτὴ καθεαυτὴν μὲ ἐνδιαφέρει παρὰ μόνο στὸ βαθμὸ ποὺ ἐπηρέαζε τὴν Ἑλλάδα. Ἁπλά, ὁμαλὴ μετάβαση σὲ τέτοια καθεστῶτα ἦταν πολὺ δύσκολο, καὶ ἀναμενόμενα ἔγινε ὁ χαμὸς ποὺ ἔγινε. Ὁπωσδήποτε, ὁ Γκορμπατσὼφ ξεπέρασε τὸ ὅριο ἐκεῖνο μεταρρυθμίσεων ποὺ ἀντέχει τέτοιο καθεστώς, ἑπομένως ἕνας ἄλλος στὴ θέση του θὰ μποροῦσε νὰ μὴν τὸ ξεπεράσει.
    Ἐνδυνάμωση τῆς ΕΣΣΔ δὲν φαίνεται νὰ ἦταν πιθανή. Ἡ Ρωσία εἶναι πάντα Ρωσία, δὲν τραβᾶ στὴν ἀνηφόρα πέρα ἀπὸ ἕνα σημεῖο.

    Ἡ Ἑλλάδα μποροῦσε νὰ παίζει μιὰ χαρὰ μὲ μιὰ ΕΣΣΔ καὶ τὶς ΗΠΑ, ἄλλο ἂν πέσαμε στὸν Ἀντρέα καὶ τὰ ἔκανε ὅπως τὰ ἔκανε. Ἀπὸ τὴν ἄλλη, προφανῶς ἡ Ἑλλάδα βρίσκεται σὲ πολὺ χειρότερο μέρος ἀπὸ μιὰ Οὐγγαρία.
    ΥΓ Τὸ τέλος εἶναι ἄδηλο, ὡστόσο μποροῦμε νὰ δοῦμε καὶ ποῦ πηγαίνουμε .

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε