Θῆβες

[…] Η παράδοση της Εκκλησίας στα χέρια των κοσμικών αρχόντων αμαχητί, το κλείσιμο των ναών, η αποστέρηση της Θείας Κοινωνίας από τους πιστούς μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα, η βλάσφημη ψευτοθεολογία του κορονοϊού, η πλήρης διαστρέβλωση της αγιογραφικής και πατερικής μας διδασκαλίας για την θεολογική δήθεν κατοχύρωση της απόφασης κλεισίματος των ναών, είναι λίγοι μόνο από τους πολλούς λόγους για τους οποίους ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος άμεσα πρέπει να υποβάλει την παραίτησή του και να πάρει το δρόμο για την πολυαγαπημένη του Θήβα, μετανοών τον υπόλοιπον χρόνον της ζωής αυτού.
Και ας μην χαρούν οι κατά καιρούς επίδοξοι δελφίνοι του αρχιεπισκοπικού θρόνου. Κανείς τους δεν είναι άξιος να τον διαδεχτεί. Το σύννεφο της ντροπής που κάλυψε την Εκκλησία της Ελλάδος μπορεί να διαλυθεί μόνο με την εκλογή ενός αρχιεπισκόπου από τις τάξεις των πρεσβυτέρων ή και των απλών μοναχών, αγίου προσώπου, με ασκητικό πνεύμα, αυθεντικού και γνήσιου εκφραστή της αγιοπατερικής μας παραδόσεως. Υπάρχουν τέτοιοι κληρικοί, κρυμμένοι από τα φώτα της δημοσιότητας και της εκκλησιαστικής δημοσιογραφίας, ανυποψίαστοι και οι ίδιοι ότι μπορούν να επιλεγούν για τον αρχιεπισκοπικό θρόνο. Όχι. Η λύση δεν βρίσκεται στους χαρτογιακάδες των αρχιεπισκοπικών και μητροπολιτικών γραφείων, στους γνωστούς αυτοφωτογραφιζόμενους και αυτοπροβαλλόμενους κληρικούς που καμαρώνουν σαν παραφουσκωμένα παγώνια μέσα στους άδειους από πιστούς ναούς. Η μόνη λύση είναι ένας άγιος Αρχιεπίσκοπος, έτοιμος να αντιταχθεί στις κοσμικές βουλές των αρχόντων, γιατί έρχονται μέρες δύσκολες, πολύ χειρότερες από αυτές που προηγήθηκαν.
Εάν όμως τίποτε από τα παραπάνω δεν συμβεί, που είναι και το πιθανότερο, τότε ας μην περιμένουν ο Αρχιεπίσκοπος και η κουστωδία του να συνεχίσουν να απολαμβάνουν της εμπιστοσύνης των πιστών. Ας αρκεστούν στα εγκώμια από τους πολιτικάντηδες και τις μεταξύ τους φιλοφρονήσεις, συνεχίζοντας να ζούνε… στον κόσμο τους.

Πηγή

Ὅλοι αὐτοὶ οἱ Ρωμανιδιστὲς ποὺ ἔπαιρναν πόζες ἀντιδυτικοῦ λογίου ὅταν μίλαγαν ξανὰ καὶ ξανὰ περὶ «κακῶν Φράγκων», ἂν ἐνθυμοῦμαι καλά, παλιὰ μᾶς ἔλεγαν ὅτι στὸ Βυζάντιο δὲν ὑπῆρχε θεολογικὴ σχολὴ ἀπὸ τὴν ὁποία νὰ βγαίνουν κληρικοὶ «καριέρας» (σὰν στρατιωτικὲς σχολές), ἀλλὰ οἱ Πατριάρχες κι ἐπίσκοποι προέρχονταν ἀπὸ τὰ μοναστήρια, ὅπου βίωναν τὴν Ὀρθοδοξία χωρὶς κοσμικὲς καὶ σχολαστικὲς παρενέργειες. (Καί, κάποτε, προέρχονταν ἀπὸ διαλεκτοὺς λαϊκούς, ὅπως ὁ Μέγας Φώτιος, συμπληρώνω.) Καὶ εἶχαν ἀπόλυτο, ἱστορικά, δίκαιο.

Τώρα ὅμως, ποὺ οἱ μὲν Ρωμανιδιστὲς ἔγιναν ἐκπρόσωποι τύπου τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἀπαγόρευσης ἀντίθετης γνώμης, οἱ δὲ ἀπολογητικὰ καθεστωτικοὶ καὶ «ἀντι-Φράγκοι» (1) ὑποστηρίζουν ποντιοπιλατικὰ καὶ χαμογελαστὰ ὅσα συνέβησαν, ποῦ καιρὸς γιὰ τέτοια; Προφανῶς, κάτι ἀντίστοιχο μὲ τὴν ἐκλογὴ ἐπισκόπων καὶ Πατριαρχῶν στὸ Βυζάντιο, πρέπει νὰ γίνει καὶ τώρα -βασικά, ἔπρεπε νὰ γίνεται ἀπὸ πάντα. Μαζὶ μὲ ὅλα τὰ πρωτοχριστιανικά-πρωτοβυζαντινὰ περὶ λαϊκῶν καὶ συμμετοχῆς τους στὶς ἐκλογές. Δὲν εἶναι τὸ ζήτημα, δηλαδη, ὁ ἀνήμπορος Ἱερώνυμος (οὔτε μὲ τέτοιους «Χριστιανοὺς» καὶ Δ.Ι.Σ. θὰ ἀντιστεκόταν σὲ τέτοια τρομερὰ πράγματα -ἄλλο ἂν δὲν τοῦ κάνουν ἐντύπωση…), εἶναι κάτι γενικότερο. Δὲν εἶναι ὁ Ἱερώνυμος, ποὺ εἶναι πραγματικὰ γιὰ νὰ τὸν λυπᾶσαι, ἀλλὰ ὅτι ὁ ἑπόμενος Ἀρχιεπίσκοπος θὰ ἔπρεπε νὰ ἐκλεγεῖ ἀπὸ διαφορετικὴ δεξαμενή. Προϋπόθεση ἴσως γιὰ τὰ παραπάνω εἶναι νὰ πάρουν δρόμο ὅλοι οἱ «πολιτισμικὰ Χριστιανοὶ» (ποὺ κάποτε λειτουργοῦν ὡς προωθητὲς τῆς ἐκκοσμίκευσης ἐντὸς τῆς Ἐκκλησίας), οἱ «Πρῶτα Ἕλληνας, μετὰ Χριστιανός», καὶ οἱ Χριστιανοὶ τῶν «2-3 λειτουργιῶν τὸ χρόνο», μὲ διάφορους ἐκκλησιαστικοὺς τρόπους (σχετικοὶ κανόνες). Ὄχι γιατὶ ἡ Ἐκκλησία εἶναι «κλὰμπ ἁγίων, ‘Καθαρῶν’ & ἀναμάρτητων», ὅπως ὁ κάθε ἐξυπνάκιας θὰ καταλάβει ἀπὸ τὰ παραπάνω. Κάθε ἄλλο. Ἀλλὰ γιατὶ κάθε «κλάμπ», ὁποιαδήποτε σύλλογος, ἔθνος, ὁμάδα κ.λπ., θέτει κάποιους στοιχειώδεις ὅρους καὶ ὑποχρεώσεις στὰ μέλη του, προκειμένου νὰ εἶναι ἕνα Σῶμα κι ὄχι σκορποχώρι τοῦ τύπου «κανεὶς δὲν εἶναι περισσότερο Χριστιανός». Καὶ γιατὶ τὸ κατ’ οἰκονομίαν δὲν μπορεῖ νὰ γίνεται ὁ κανόνας.

 

(1) Υ.Γ.  Θυμᾶμαι κάτι «ἀπολογητές» Χριστιανούς, ποὺ ξιφουλκοῦσαν κατὰ τοὺ «δυτικοῦ ἐθνικισμοῦ» (καὶ τοῦ Ναπολέοντα, καὶ τοῦ Κοραῆ, καί…καί…καί) μόνο καὶ μόνο γιὰ νὰ ὑπακούσουν (καὶ μὲ τὸ πρῶτο κέλευσμα) σὲ κάτι πολὺ χειρότερο, τὸν «κρατισμό» ποὺ ἔκλεισε τοὺς ναούς. Στὰ εὔκολα μάγκες, στὰ δύσκολα συμμεριζόμενοι τὶς κοσμικὲς-κρατικιστικὲς αἰσχρὲς δικαιολογίες περὶ «ἀνθρωπισμοῦ». Μπαμπούλας ὁ δυτικὸς «ἐθνικισμός» (ἕνας ὅρος-θολούρα), ἀλλὰ ἅμα σὲ προστάξει τὸ δυτικὸ Κράτος, αἴ, τότε, ἐντάξει, καμμιὰ ἐναντίωση.

This entry was posted in θρησκεία. Bookmark the permalink.

2 Responses to Θῆβες

  1. Ο/Η Ἀνώνυμος λέει:

    Καίριο κι αὐτό, ὅπως κι ὅλα τὰ προηγούμενα. Μετὰ ἀπ᾽ ὅσα εἴδαμε …

    Εἷστε, ὅμως, σίγουρος, πὼς κι ἡ παλέττα ἐπιλογῆς μεταξὺ τῶν (ἑλληνοφώνων) ἱερομονάχων ἢ πρεσβυτέρων ἐν χηρείᾳ, μὲ ἡλικία κάτω τῶν 80 ἐτῶν, εἶναι πιὰ τόσο εὐρεία;

    Φοβοῦμαι, ὅτι σαράντα χρόνια ἀποδόμησης λειτούργησαν -καὶ γιἀ τὸν ἐκκλησιαστικὀ χῶρο- σὰν κρησάρα ποὺ κοσκίνισε τὸ ἔμψυχο δυναμικὸ τοῦ κλήρου, ὥστε νὰ μᾶς μείνη τὸ τριβόλι καὶ τὸ λυκοτρίβολο. Τοὺς λιγοστούς, καθ᾽ ὁλοκληρίαν ἀξίους, δὲν τοὺς ξέρει οὔτε ἡ μάνα τους (Τοὐς ξέρει, ἀσφαλῶς, ὁ Θεὸς κι ἕνα ἀριθμητικῶς λυμφατικὀ μέρος τοῦ ποιμνίου, τριγύρω τους). Πέραν αὐτῶν ὑπάρχει ἱκανὸς ἀριθμὸς ἐντίμων μέν, πλὴν μικρονοϊκῶν ἢ ἀνισορρόπων. Δὲν θέτω διόλου, ὅπως βλέπετε, τὴν παράμετρο τῆς θεολογικῆς μορφώσεως, ποὺ εἶναι μὴ κρίσιμη.

    Κι ἔτσι, ὅμως, μπράβο ποὺ ἄρχισε νὰ νὰ τίθεται μετ᾽ ἐπιτάσεως, ἀπὸ τὰ κάτω, τὸ αἴτημα αὐτό.
    Γιὰ παραμερισμὸ δηλ. τῆς δοκανο-καλογερο-φαναριώτικης καμαρίλλας, τῶν δοσοληψιῶν, τῶν ἄτυπων «ἐπετηρίδων» κττ μεταξὺ τοῦ ἀνωτάτου κλήρου.
    Καὶ γιὰ ἐκλογὴ στὴν νευραλγικὴ θἔση τοῦ Ἀρχιεπισκόπου κάποιου κληρικοῦ ἀπὸ τὴν βαθμίδα τοῦ πρεσβυτέρου.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Χρονογραφίες λέει:

      Δὲν ἔχετε ἄδικο. Δὲν γνωρίζω ἀπὸ ποῦ πρέπει νὰ ἀρχίσει κάποιος.
      Μὲ τὴν αὐτονόμηση τῆς καμαρίλας καὶ τοὺς δημοσιοσχεσίτες πάντως, ποὺ ἀρνοῦνται καὶ τὸ Ἅγιο Φῶς, ἔχουμε νὰ δοῦμε πάρα πολλὰ ἄλλα.

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s