ὁμολογίες καὶ ἐπιστημολογικά

-Οἱ πρόσφατες «ὁμολογίες» δύο ἠθοποιῶν καὶ τραγουδιστῶν θυμίζουν ἔστω καὶ λίγο (καὶ σὲ ἀντιπαραβολὴ μὲ τὶς μούμιες τοῦ «Αμαν») τὰ μαρτυρολόγια, ὅπου εἰδωλολάτρες ἠθοποιοὶ σατίριζαν τὰ ἅγια μυστήρια πάνω στὴ σκηνὴ τοῦ θεάτρου, καὶ πιὸ συγκεκριμένα κορόιδευαν τὴ βάπτιση, κι ἀπὸ κάτω τὸ κοινὸ χαχάνιζε, καὶ ξαφνικὰ οἱ εἰδωλολάτρες ἠθοποιοὶ σταματοῦσαν τὴν κοροϊδία, καὶ ὁμολογοῦσαν τὴν πίστη τους στὸ Χριστό, καί, φυσικά, ἀμέσως ἐκτελοῦνταν. Ἀπὸ ἐκεῖ ποὺ δὲν τὸ περίμενες, καμμιὰ δεκαριὰ ἅγιοι τῆς πρωτοχριστιανικῆς Ἐκκλησίας.

Ἔλεγα σὲ ἕναν ὅτι θὰ φέρνει ὁ ἄγγελος τὴν θεία κοινωνία στοὺς πιστούς, ἀλλὰ τελικὰ ἔκανα τραγικὸ λάθος, γιατὶ τὴν θεία κοινωνία θὰ τὴν φέρνουν τὰ καλώδια τοῦ ἴντερνετ ὅπως στὴν Οὐκρανία, καὶ ὄχι ἄγγελοι. Τώρα, μὲ τὴν λεγόμενη λειτουργία τοῦ ἁγίου Ἰακώβου. θὰ λέμε στοὺς σαλιοφοβικοὺς ὀλιγόπιστους ὅτι ἔχουν δίκαιο νὰ φοβοῦνται καὶ θὰ ἐνισχύεται ἀπὸ ἐμᾶς ἡ φοβία-ἀπιστία τους κι ὄχι ἡ πίστη τους. Ἄλλωστε, στὴ λειτουργία ἐκείνη, δὲν ἀποφεύγεται τὸ κοινὸ Ποτήριο, πράγμα ποὺ σημαίνει ὅτι τὸ νὰ καλεῖται «τοῦ ἁγίου Ἰακώβου» θὰ ἦταν σωστὸ μόνον ἐὰν ὑπῆρχε κοινὸ Ποτήριο.

-Ἡ νεοθετικιστικὴ λατρεία τῆς Ἐπιστήμης μοῦ θυμίζει τὸν Νανόπουλο. Λίγο-πολύ, σύμφωνα μὲ τέτοια βιολογικίστικα μοντέλα, ἡ σκέψη ἀνάγεται σὲ ἠλεκτρικὸ ρεῦμα, σὲ ἡλεκτρόνια κ.λπ. Νομίζουν ὅτι τέτοια ἄποψη εἶναι «καθαρὴ Ἐπιστήμη» καὶ ὄχι ἀμπελοφιλοσοφίες. Στὴν πραγματικότητα, ἡ παραπάνω ἄποψη εἶναι «καθαρὴ ἀμπελοφιλοσοφία» καὶ ἀντεστραμμένη (ἀθεϊστικὴ) μεταφυσική (ἀντεστραμμένη βέβαια, ἀλλὰ μεταφυσική). Προφανῶς ὁ ἀναγωγισμὸς εἶναι μεταφυσική, καὶ συζητήσιμη ἐξηγητικὴ «θεωρία» καὶ τίποτε παραπάνω. Σαφῶς ὑπάρχει ἠλεκτρισμὸς στὸν ἐγκέφαλο, αὐτὸς ὅμως δὲν ἐξηγεῖ τίποτε πὲρα ἀπὸ τὸν τρόπο. Σαφῶς κι ἅμα πιῶ ἀλκοὸλ ἢ πάρω ναρκωτικά, αὐτὰ θὰ ἀλλάξουν τὴν ὄρασή μου, τὴ συμπεριφορά μου. Σαφῶς, ὁ ἄνθρωπος σκέφτεται τὴν ἀσφάλειά του καὶ τὸ Ἐγώ του (μόνο ποὺ τὸ τί συνιστᾶ «Ἐγὼ» μπορεῖ νὰ διερύνεται καὶ ἐκτὸς βιολογικοῦ Ἐγώ, ἢ ἀντιθέτως νὰ ἀποκόπτει κομμάτια τοῦ βιολογικοῦ Ἐγώ, π.χ. κακὲς συνήθειες).

Ἀλλὰ δὲν ἐξαντλεῖται ὁ ἑαυτός μου, δηλαδὴ ἡ προσωπικότητά-συμπεριφορά μου, σὲ αὐτὰ τὰ χημικὰ πειράματα, οὔτε ἐξηγεῖ αὐτὸς ὁ «βιολογικίστικος τρόπος» λ.χ. πῶς ἄνθρωποι ποὺ οὔτε πῆραν ναρκωτικὰ οὔτε ἤπιαν ἀλκοὸλ ἀλλάζουν ξαφνικὰ συμπεριφορά (βίαιη ἢ στοργική) διαβάζοντας ἕνα κείμενο ἢ ἐνθυμούμενοι καταστάσεις βλέποντας ἕναν ἄνθρωπο κι ἕναν τόπο. Εἶναι ἡ εἰκόνα τῆς πεθαμένης γιαγιᾶς μας ποὺ μᾶς ἔρχεται κατὰ νοῦ αὐτὸ ποὺ μᾶς συγκινεῖ, καὶ ποὺ κάνει τὸν ἐγκέφαλο νὰ ρίξει τὴν ἀντίστοιχη χημικὴ οὐσία στὸ αἷμα μας. Κι ὄχι τὸ ἀνάποδο! Ὅλη ἡ προσπάθεια ὁρισμένων ἐπιστημόνων ἔγκειται στὸ νὰ μηδενίσουν τὸ «γιατί» ὑπερτονίζοντας τὸ «πῶς» (τὸν τρόπο). Δηλαδή, νὰ ἀπαγορεύσουν τὴ Φιλοσοφία ἐμφανίζοντας ὡς μόνη φιλοσοφία ἐκείνη ποὺ ἐξηγεῖ ἀποκλειστικὰ τὸ «πῶς». Ὁ ἄθεος Κονδύλης, ποὺ ἐσχάτως τὸν ἔχουν «κουκουλώσει» (δὲν εἶναι εὔκολος στόχος σὰν τὸν Ἀγκάμπεν ἢ τὸν Ζίζεκ), κορόιδευε τοὺς ἄθεους, ποὺ τσίριζαν γιὰ τὴ ζωούλα τους, καὶ ποὺ βγάζουν σὰν ταχυδακτυλουργοὶ τὸ Πνεῦμα μέσα ἀπὸ τὴν «σκέτη Ὕλη» (καὶ μάλιστα, οἱ Ἀριστεροὶ καλοῦσαν σὲ Ἐπανάσταση κατὰ τῶν ἀδικιῶν κ.λπ., ἐνῶ ὅ,τι γίνεται στὴν ὕλη δὲν εἶναι καλὸ ἢ κακό, ἀδικία κ.λπ.) ἀδυνατώντας νὰ ἐξηγήσουν πῶς στὸ καλὸ ἡ ὕλη ἀποκτᾶ συνείδηση τοῦ ἑαυτοῦ της καὶ ζωντανεύει· καὶ παρέθετε, διασκεδάζοντας μᾶλλον, τὶς σχετικὲς ἐξηγήσεις τῶν Διαφωτιστῶν. Ἄθεος δὲν ἦταν κι αὐτός; Ἢ μήπως ἦταν ἀμπελοφιλόσοφος; Αἲ τότε, λοιπόν, γιατί μᾶς ζαλίζετε μὲ τὴν «Ἐπιστήμη»; Μήπως πέρασε καιρὸς ἀπὸ τότε ποὺ κάποιοι ἐπιστήμονες πίστευαν ὅτι ὑπάρχουν γονίδια τοῦ καπνίσματος, τῆς ὑπερβολικῆς τηλεθέασης κ.ο.κ.; Κατὰ τὸν ἴδιο τρόπο πρέπει νὰ δοῦμε γενικὰ τὰ περὶ γονιδίων καὶ ἀναγωγισμοῦ: Δὲν ἐξαντλεῖται ἡ ἀνθρώπινη σκέψη καὶ συμπεριφορὰ σὲ αὐτά.

This entry was posted in επιστήμη, θρησκεία. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s