ἀφοριστικά

Οἱ ἐκτὸς Ἐκκλησίας νομίζουν ὅτι ἀφορισμὸς θὰ πεῖ ὅτι ἕνας παπὰς λέει κάτι κατάρες καὶ μετὰ βάζουν στὴν πυρὰ δεμένο τὸν ἀφοριζόμενο, καὶ καίγεται ἀργὰ καὶ ἀπολαυστικά, καὶ μυρίζει καμμένη σάρκα, καὶ ζῆσαν αὐτοὶ καλὰ κι ἐμεῖς καλύτερα…

Φαντάζομαι λοιπόν, ὅτι θὰ τρέμουν τὸν ἀφορισμό, γιατὶ αὐτὰ τοὺς θυμίζει.

Πλάκα κάνω. Οἱ ἐκτὸς Ἐκκλησίας λοιπόν, ποὺ συνήθως εἶναι βαφτισμένοι ἄρα μέλη τῆς Ἐκκλησίας, ὄντας πανάσχετοι (ἔχουν σχέση μὲ τὸν τόπο αὐτὸν ὅσο ἐμεῖς μὲ κάποια νησάκια στὸν Εἰρηνικό) ἀγνοοῦν -μὲ τὶς δυὸ σημασίες τῆς λέξης- ὅτι σύμφωνα μὲ κανόνες Οἰκουμενικῆς Συνόδου ὅποιος δὲν πηγαίνει στὴν ἐκκλησία γιὰ 3 συνεχόμενες φορὲς ἔχει ἀφορίσει τὸν ἑαυτό του. Ἂς ἠρεμήσουν λοιπόν, γιατὶ εἶναι ἤδη ἀφορισμένοι. Ὁ ἀφορισμὸς εἶναι ἀποκοπὴ ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία. Τί τοὺς ἐνοχλεῖ ἡ ἀποκοπὴ ἀπὸ κάτι ποὺ σιχαίνονται; Ἐὰν οἱ ἀφορεσμένοι αὐτοὶ ἔχουν δεῖ πολλὲς ταινίες γιὰ τὸ δυτικὸ Μεσαίωνα, πρόβλημά τους. Νὰ κόψουν τὶς πολλὲς ταινίες. Καὶ τὸν Οὐμπέρτο Ἔκο, φυσικά.

Κατὰ τὰ ἄλλα, δὲν γνωρίζω κατὰ πόσο μπορεῖ ἕνας νὰ ἀφορίζει πιστοὺς ποὺ βρίσκονται σὲ ἄλλη ἐπισκοπή/μητρόπολη. Οὔτε εἶναι ἐν ἐνεργείᾳ μητροπολίτης ὁ Ἀμβρόσιος. Ἐὰν πάντως θέλετε τὴ γνώμη μου, θὰ ἔπρεπε νὰ ἀφορίσει ἡ Ἐκκλησία (κι ὄχι ὁ Ἀμβρόσιος) ὅσους βαπτίστηκαν ἔστω καὶ τυπικὰ ἀλλὰ ὄχι ἁπλῶς ἔχουν γραμμένη τὴν Ἐκκλησία μὰ καὶ τὴν ἐχθρεύονται, μὲ λόγια ἢ μὲ πράξεις. 2-3 μεγάλους, ἔτσι γιὰ ἔνδειξη τῶν προθέσεών της. Προσωπικά, σέβομαι τοὺς ἄθεους-ἄθρησκους ποὺ δὲν μίλησαν κατὰ τῆς Ἐκκλησίας οὔτε χειροκρότησαν τὰ μέτρα τῆς κυβέρνησης.

Ὁ ἀφορισμὸς γίνεται γιὰ νὰ μὴν διαδοθεῖ λάθος πίστη καὶ θεολογικὴ-δογματικὴ γνώμη στὸ ὑπόλοιπο πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας ἀπὸ τὸν πρὸς ἀφορισμὸ ἄνθρωπο τὸν ὁποῖο -ἐὰν αὐτὸς δὲν ἀφοριζόταν- θὰ θεωροῦσαν οἱ ὑπόλοιποι πιστοὶ ὡς κανονικὸ πιστό· γίνεται καὶ γιατὶ, ἁπλούστατα, δὲν μπορεῖ κάποιος νὰ λέει ὅτι εἶναι Χριστιανὸς ἐνῶ δὲν πιστεύει στὸ Χριστιανισμό, δηλαδὴ σὲ ὅ,τι λέει ἡ Ἐκκλησία. Ὅπως δὲν μπορεῖς νὰ εἶσαι ΠΑΟΚ ἅμα ὑποστηρίζεις τὸν Ἄρη. Θέλετε μήπως καὶ νὰ σᾶς τὸ ζωγραφίσουμε, γιὰ νὰ καταλάβετε τὸ γιὰ τί ἀφορίζεται κάποιος καὶ τί σημαίνει αὐτό;

Υ.Γ. Αὐτὰ τὰ περὶ ἀγάπης καὶ ἀγαπησιάρη Θεοῦ ποὺ δὲν ἀφορίζει, τὰ λένε, φυσικά, οἱ συνήθεις ἄσχετοι.

This entry was posted in θρησκεία and tagged , . Bookmark the permalink.

3 Responses to ἀφοριστικά

  1. Ο/Η Ν λέει:

    »δὲν γνωρίζω κατὰ πόσο μπορεῖ ἕνας νὰ ἀφορίζει πιστοὺς ποὺ βρίσκονται σὲ ἄλλη ἐπισκοπή/μητρόπολη» Μήπως αυτό τελικά μας λέει ο Α.; Οτι ο κύριος Λιάπης δεν είναι πλιό τίποτ’ άλλο παρα μόνο ο κύριος Λιάπης.

    Μου αρέσει!

      • Ο/Η Ν λέει:

        Χειροτονία 4 Οκτωβρίου 1981
        από Αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ
        Προσωπικά στοιχεία
        Κοσμικό Όνομα Ιωάννης Λιάπης
        Γέννηση 10 Μαρτίου 1938 (82 ετών)
        Οινόφυτα, Βοιωτία, Ελλάδα
        Εθνικότητα Έλληνας
        Σπουδές
        ΕΚΠΑ
        Πανεπιστήμιο του Γκρατς
        Πανεπιστήμιο του Μονάχου
        Πανεπιστήμιο του Ρέγκενσμπουργκ
        Βραβεύσεις
        Τάγμα του Πρίγκηπα Γιάροσλαβ του Σοφού
        Τάγμα του Αγ. Πρίγκηπα Βλαδίμηρου
        Δόγμα Χριστιανός Ορθόδοξος
        Πρώην τίτλος Μητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας

        Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s