προσόψεις

Ἀπὸ τὴ δεκαετία τοῦ ’60 ἡ Δύση παράτησε ὅσα τῆς ἦταν / φαινόταν πλέον ἄχρηστα, π.χ. τοὺς ἄκαμπτους ἀστικοὺς τρόπους καὶ τὴν ἱεραρχία, γιὰ χάρη πιὸ χαλαρῶν καταστάσεων κι ἀνεμελιᾶς. Ἔτσι, καὶ μετὰ ἀπὸ δεκαετίες ἐκπαιδευτικῆς ἀπομάκρυνσης ἀπὸ τὴν ἑλληνορωμαϊκὴ καὶ χριστιανικὴ ἀρχαιότητα, πλησιάζει ἡ ὥρα νὰ πεταχτοῦν καὶ τὰ ἀγάλματα τῆς Ἀρχαιότητας. Καί, ὅπως ἡ Δύση πέταξε τὴ δουλοκτησία γιὰ νὰ τὴν ἀναβιώσουν οἱ συνεχιστὲς τῆς Ἀραβικῆς Ἄνοιξης, πετᾶ καὶ τὰ ἀγάλματα τῶν δουλοκτητῶν. Αὐτὸ δὲν σημαίνει ὅτι δὲν ὑπάρχουν πιὰ ἄνθρωποι ποὺ διαβάζουν Ἀρχαίους καὶ Πατέρες, ὅπως ἐδῶ καὶ 2.000 χρόνια. Ὅμως, μπορεῖ νὰ διαπιστώσει κάποιος τὴ μικρὴ ἀπήχηση τῶν συγγραφέων αὐτῶν. Ὄχι μεταξὺ τῶν «μαζῶν», ποὺ ἔτσι κι ἀλλιῶς ἔτρωγαν γύρο τὴ Σαρακοστή, ἔβλεπαν μπάλα καὶ ταινίες, καὶ δὲν διάβαζαν «γιατὶ τὰ εἶχαν στὸ DNA τους» ἐκτὸς κι ἂν τὸ Χόλυγουντ ἔφτιαχνε ταινίες μὲ θέμα τὴν Τροία καὶ τὸν Ἀλέξανδρο -καὶ τὶς ὁποῖες μάζες δικαίως δὲν κατηγορεῖ κανείς. Ἀλλὰ μεταξὺ τῶν «μορφωμένων» -κι αὐτὸ ἰσχύει τόσο γιὰ τὴν Ἀποικία Ἑλλάδα, ποὺ ἀκολουθοῦσε 200 χρόνια τώρα τὴ μόδα τῆς Δύσης, ὅσο καὶ γιὰ τὴ Δύση μετὰ ἀπὸ κάποιο σημεῖο. Ἡ βίαιη ἐνέργεια σοκάρει ἐνῶ ἡ ἐπὶ δεκαετίες ἀνεπαίσθητη ἐναπόθεση στρωμάτων σκόνης περνοῦσε ἀπαρατήρητη καὶ κανεὶς πλὴν ἐλαχίστων δὲν ἐκνευριζόταν, ἢ ἂν ἐκνευριζόταν δὲν κατάφερνε νὰ ἀντιστρέψει τὴ φορὰ τῶν πραγμάτων. Ὅλα ἦταν ἕνα φολκλόρ, πρόσοψη ἑνὸς κατὰ τὰ ἄλλα γκρεμισμένου κτηρίου. Τὸ ἴδιο ἔγινε καὶ μὲ τὴν Ὀρθοδοξία, πρόσφατα: ὅλοι τὴ θέλουν γιὰ σεβάσμιο φολκλὸρ ἀλλὰ σὲ στιγμὲς κινδύνου οἱ περισσότεροι εἶπαν ὅτι μποροῦν νὰ ζήσουν καὶ χωρὶς αὐτήν. Δὲν κατακρίνονται ὅσοι ἀγανακτοῦν ἐπειδὴ τὰ παραπάνω ἰδεώδη ἦταν πραγματικὸ κομμάτι τῆς ζωῆς τους (βέβαια, ἐδῶ δὲν ἀγανάκτησαν καὶ ἄνθρωποι ποὺ εἶχαν τὰ παραπάνω ἰδεώδη ὡς τέτοιο κομμάτι), ἀλλὰ δείχνεται ὅτι ἡ φορὰ τῶν πραγμάτων ἦταν καὶ εἶναι μὴ ἀντιστρέψιμη ἐπειδὴ οἱ συνεπεῖς ποὺ ἀγανακτοῦν ἦταν καὶ εἶναι μιὰ μικρὴ μειονότητα τῶν «ἀγανακτισμένων».

Τώρα, τσατίζονται ἐπειδὴ γκρεμίζονται σύμβολα στὰ ὁποῖα δὲν πιστεύουν καὶ δίχως τὰ ὁποῖα μποροῦν ἄνετα νὰ ζοῦν. Πόσος θεατρινισμός. Πιὸ δύσκολα ζῆς χωρὶς τὸ κινητό σου καὶ τὸ ἀγαπημένο σου χόμπυ παρὰ δίχως τοὺς Ἀρχαίους, τοὺς Πατέρες καὶ τὶς προσευχές τους, καὶ τὰ ἀγάλματα. Πιὸ σοκαριστικὸ εἶναι οἱ Ἕλληνες ποὺ δὲν ἔχουν ἀντιληφθεῖ τὴν ἀλλαγὴ στὰ πρότυπα τῆς Δύσης, καὶ τρῶνε τὸ σανὸ τῆς «ἑλληνικῆς Δύσης» ἀναμασώντας τσιτάτα τοῦ 19ου κυρίως αἰώνα.

Φυσικά, κανένα σὸκ δὲν θὰ ἀντιστρέψει τὴν ἀπομάκρυνση αὐτήν.Ἕνας στεῖρος λαός, ποὺ δὲν γεννᾶ, δὲν θὰ γεννήσει δὰ καὶ κάποια πνευματικὴ ἀντίσταση. Ἁπλά, δὲν μπορεῖ νὰ κάτσει στ’ ἀβγά του, καὶ πρέπει νὰ ἀποδείξει ὅτι ὅλο καὶ μὲ κάτι Ὑψηλὸ ἀσχολεῖται, ἐνῶ μπορεῖ νὰ ζήσει καὶ χωρὶς αὐτό. Καὶ ζῆ.

This entry was posted in Δύση. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s